Mõned postitused eespool oli juttu katusest. Enne lahti harutamist sai teist proovitud ka autol, et kas sobib. Sobis küll, vähemalt õige asi, kuigi närune.
   
Komplekteeritud sai uksed. Pildil nahast piirajad, mis ei lase ust tagurpidi tõmmata. Hilisematel mudelitel on uste tihendid juba liimitud ümber terve ukse. A-l kasutusel igal uksel paar kummist patja, mis ei lase plekki vastu plekki peksta.
   
Poritiibade ja kere ning paagi ja muude detailide omavahelisi detaile eraldasid GAZ A-l mitte kummist tihendid vaid presendi taolisest materjalist õmmeldud. Samasuguseid kasutati veel varastel Pobidel ja ZIM-del.
   
   
Uste ülaserva sai paigaldatud trukkide vastused, mille külge kinnituvad külgkardinate alaääred. Paistab, et USA-s olid külgkardinad lisavarustuses, sest USA-st saadud esiustel polnud auke nende kinnituseks. GAZ A-l olid külgkardinad standart varustuses.
   
Mudel A-l on kasutusel küllaltki arvestavas koguses puit detaile, mille külge pisikeste naelte abil kinnitati polsterdus ja istmed. Näiteks istmete seljatugesid pole võimalik autolt eemaldada, need on otseses mõttes auto külge kinni naelutatud. Küll on võimalik kergitada istme patju. Esi istme all on ka ainuke koht, kuhu saab midagi panna, näiteks tööriista komplekti. Mingeid muid võimalusi asjade panemiseks ette nähtud ei ole. Ei kinda laegast, ei uste sees mingeid taskuid. Puudub ka pagasnik.
   
Vasta

JA lõpetuseks sai siis ka hobused ette rakendatud. Tänapäeva mõistes, 3285 cm3 mootori kohta 40 hobust, küllalt kesiselt.  Sama mootor oli seltsimeestel kasutusel kuni 1950 aastani GAZ MM-l, ja siis osati sellest juba 50 hobust välja pigistada. Tõele au andes see 50 hobust pigistati juba välja paar aastat hiljem 1936, kui sama mootor M1-l andis ka 50 hj. Paistab, et sellega oli selle mootori lagi saavutatud ja järgmised neliteist aastat enam lisa hobuseid ei toonud. Või ei tahetudki sellega tegeleda, vahepeal sõda ja pärast seda juba uued mootorid GAZ 20 (2,1 L ja 52 hj) ja 51 (3,5 L ja 70 hj ja sama mootor ZIM-l 90 hj). Millede arendus läks lahti kohe pärast sõda.
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Lisaks veel et tegemist äärmiselt lihtsa mootoriga, ei õli filtrit, ei õhu filtrit, ei bensiini pumpa.
Vasta

1. Värv sobib sellele autole tõesti hästi.
2. Dodge D-5 mootor, mille Lipgart 1937 aastal mikistanis käies Gaz-51 tarbeks väljavalis, pärineb aastast 1928.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Kas pirka peal oli tõesti 2 logo?
Ja jätkuvalt olen ma arvamisel, et roolikarbist esiratta juurde minev hoob on valepidi.
Vasta

[Pilt: attachment.php?thumbnail=84343]

Selle värvimise juures olen kuuldnu trikki, kuidas lihtsamini katta. Konkreetne näide oli betooni seguveokiga. Suur kollane trummel siniste kolmnurkadea. Pärast krunti värviti ära väikesed kolmnurgad, siis kaeti need kinni ja värviti kogu trummel (või siis masin). 
Võib-olla oleks ka mootoriga see lihtsam, kui pärast krunti värvida üksikud detialid mis teist värvi on kohapeal ära ja siis katta ainult need kinni ning värvida kogu mootor üle. 
Äkki on järgmise projekti puhul abiks.
Vasta

(31-10-2020, 11:50 AM)Raivo Kirjutas:  Kas pirka peal oli tõesti 2 logo?
Ja jätkuvalt olen ma arvamisel, et roolikarbist esiratta juurde minev hoob on valepidi.
Jah, tõesti oli 2 logo. Ameeriklased rääkisid mulle, et seltsimehed tõmbasid Fordil pepu lohku õige mitme miljoniga. Oli NEP-i aeg ja seltsimehed meelitasid kapitaliste investeerima Nõuka maale. GAZ tehas ongi ere näide sellest koostööst, kus Ford andis kogu sisseseade sellele tehasele. Miks valiti just see keretüüp hulgade Model A tüüpide seast. Vastus väga lihtne. See keretüüp oli 4 ukseline ja 100 % valmistatud Fordi tehastes. Kinnised keretüübid olid valmistatud Murray ja Briggs tehastes ja nende poolt ka disainitud. Fordil lihtsalt polnud võimalik neid müüa. Stalin tõmbas aga koostööle Fordiga vee peale, natsionaliseeris Fordi osaluse GAZ-s ja jättis Henry tühjade kätega. 

See rooli värk on üks paras müsteerium. Lihtsalt seda hooba pole võimalik teisipidi keerata. Kõige tipuks peaks see rooli hoob olema originaalne GAZ-i oma ja saadud Sidorovi käest koos esi sillaga. Ma ei mõtle pendel hooba vaid hooba, mis läheb pendelhoovast esisillale. Kui see keerata ümber, siis pole seda võimalik üldse paigaldada.
Vasta

Minu mootori puhul heideti ette et plekist detailid, nagu õlivann jne, peaks olema musta värvi. Teine asi oli plokikaane mutrid, need pidavat olema originaalis "cadmium plated". Mida iganes see ka siis ei tähenda...

Muidu väga kena.
Vasta

(31-10-2020, 17:32 PM)Taaviw126 Kirjutas:  Minu mootori puhul heideti ette et plekist detailid, nagu õlivann jne, peaks olema musta värvi. Teine asi oli plokikaane mutrid, need pidavat olema originaalis "cadmium plated". Mida iganes see ka siis ei tähenda...

Muidu väga kena.
 Olen näinud USA-s nii musti, kui mootori värvi õlivanne aga Vene GAZ A mootorite puhul ma seda mitmevärvilisust küll ei usu. Seltsimehed ökonoomitasid kõigega. 

Cadium plated ka pigem USA teema. 

Seltsimehed üritasid oma GAZ A teha võimalikult lihtsaks ja ühildasid paljud detailid GAZ AA-ga. Paremad näited on radiaatori iluvõre, mis on sama mis AA-l ja paljudel juhtudel näeme piltidelt et tihti isegi ei kroomitud seda, vaid värviti. Ka roolivarda kinnitus tehti veoauto oma, sest nii oli lihtsam. Ford A-l oli see kinnitatud bensiinipaagi külge. Tõenäoliselt veoautol tuli rakendada suuremat jõudu pööretel ja juhtus, et see kinnitus murdus paagi küljest lahti. Samuti astmelauad. See mu kõige suurem peavalu. Ford A-l olid need kummi kattega aga GAZ A-l korfeeritud plekist, nagu vanemad foorumlased võibolla mäletavad olid GAZ 51-l. Samad olid ka Ford AA-l, kuid need ju palju lühemad ja ega neidki saada pole. Ford A-l oli 2 tagatuld, kroomitud korpusega, GAZ A-l ainult vasakpoolne, kroomitud ainult klaasi kinnitus võru. Tule korpus ise must.
Vasta

(31-10-2020, 11:50 AM)Raivo Kirjutas:  ...
Ja jätkuvalt olen ma arvamisel, et roolikarbist esiratta juurde minev hoob on valepidi.

Pendelhoova nuutpesa on ilmselt kooniline? Siis seda saabki vaid ühte pidi monteerida. Ning raami all ei tundu olema piisavalt ruumi pendelhoova ja pikivarda liikumiseks.

Või käis arvamus pikivarda kohta? On sel otsad siis erinevad?
Vasta

(31-10-2020, 20:52 PM)v6sa Kirjutas:  
(31-10-2020, 11:50 AM)Raivo Kirjutas:  ...
Ja jätkuvalt olen ma arvamisel, et roolikarbist esiratta juurde minev hoob on valepidi.

Pendelhoova nuutpesa on ilmselt kooniline? Siis seda saabki vaid ühte pidi monteerida. Ning raami all ei tundu olema piisavalt ruumi pendelhoova ja pikivarda liikumiseks.

Või käis arvamus pikivarda kohta? On sel otsad siis erinevad?
 GAZ A pendelhooval pole nuute ja ka pole kooniline, on neljakandiline, keera kui pidi tahad. Probleem on pikivardas, mille munaku ots on kooniline ja kuidagi pole teda võimalik teiselt poolt panna, nagu siin foorumis märgitakse. Samas ei sega selline pikivarda asetus mingil moel rooli keeramist ja ka rattad keeravad täpselt nii paremale kui vasakule. Kas tegu mingi katseeksemplariga või eri partiiga. Samas kui tellida USA-st uus pikivarras, siis see ju Fordi, mitte GAZ-i oma.
Vasta

(31-10-2020, 14:33 PM)Formika Kirjutas:  Lihtsalt seda hooba pole võimalik teisipidi keerata. Kõige tipuks peaks see rooli hoob olema originaalne GAZ-i oma ja saadud Sidorovi käest koos esi sillaga.

Äkki oli inglise variant, rool paremal?
Pisijoonis:
   
Vasta

(31-10-2020, 21:28 PM)Raivo Kirjutas:  
(31-10-2020, 14:33 PM)Formika Kirjutas:  Lihtsalt seda hooba pole võimalik teisipidi keerata. Kõige tipuks peaks see rooli hoob olema originaalne GAZ-i oma ja saadud Sidorovi käest koos esi sillaga.

Äkki oli inglise variant, rool paremal?
Pisijoonis:
Aga siis peab ju täiesti teistsugune roolikarp olema. Pendelhoova võll peab tulema välja paremalt. Seda pole üldse võimalik vasakule panna.
Vasta

(31-10-2020, 21:37 PM)Formika Kirjutas:  Aga siis peab ju täiesti teistsugune roolikarp olema. Pendelhoova võll peab tulema välja paremalt. Seda pole üldse võimalik vasakule panna.

Jah, pidasin silmas ainult seda pikkihooba.
Vasta

(31-10-2020, 21:45 PM)Raivo Kirjutas:  
(31-10-2020, 21:37 PM)Formika Kirjutas:  Aga siis peab ju täiesti teistsugune roolikarp olema. Pendelhoova võll peab tulema välja paremalt. Seda pole üldse võimalik vasakule panna.

Jah, pidasin silmas ainult seda pikkihooba.
 Kust sai parempoolse rooliga auto pikihoob auto külge, mille jäänused siit Eestist leiti?  Sad
Vasta

Kui nüüd vaadata postitust nr 1 antud teemas siis ühe pildi peal on see varras küll teistpidi kui valmival sõidukil, parandage kui eksin.

IZ-412 74a. 2*IZ-412 IE 88a. IZ 2715 87 a.
Vasta

(01-11-2020, 09:51 AM)vilukas Kirjutas:  Kui nüüd vaadata postitust nr 1 antud teemas siis ühe pildi peal on see varras küll teistpidi kui valmival sõidukil, parandage kui eksin.
Visuaalselt on need erinevad asjad (1 on nurkadega, teine praktiliselt sirge).
Pendelhoob pole ka sama.
Vasta

(01-11-2020, 09:51 AM)vilukas Kirjutas:  Kui nüüd vaadata postitust nr 1 antud teemas siis ühe pildi peal on see varras küll teistpidi kui valmival sõidukil, parandage kui eksin.
Tänud ksf Vilukas, müsteerium lahendatud. Kui tegeled nii paljude autodega, kui mul (viimase 6 aasta jooksul vähemalt 20 projekti), siis tükivad mõned asjad ununema. Selleks ma siin neid päevikuid peangi. Nüüd siin vanu pilte vaadates tuli meelde. See kuradi pikivarras oli millegi pärast jõnksuga ja andsin ta ühele meistrimehele tegemisse. Eks see sell, meistriks vist palju nimetada, keevitas ühe otsa valele poole. Krt küll, hakka teda nüüd ümber tegema. Võibolla on lihtsam kuskilt e-buy-st uus varras otsida ja asi lõpetatud.
Vasta

USA-s täiesti olemas

https://cwmoss.com/collections/model-a/p.../drag-link
Vasta

Sai juba kirjutatud katuse närusest olukorrast. Ühesõnaga kõik puit detailid tuleb uued teha ja karkass taastada ja muidugi katus ise ka uus. Mõned pildid ka mis iseloomustavad olukorda. GAZ A, mis pidi jõuluks valmis saama, ei saa teps mitte. Vähemalt mitte enne Jaanuari lõppu pole loota.
   
   
   
   
Vasta

Sain kätte värskelt kroomitud iluvõre. Kuradi kena on. Kahju teist kohe auto külge panna.
   
   
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne