27-02-2021, 00:38 AM
GAZ A kallal pole erilist edasiminekut toimunud. Puudu olevate osade nimekiri pikeneb tasapisi. USA-st pole ka jupid tulema veel hakanud, sest mõningaid vidinaid pole ka sealsetel A osadega kauplejal veel õnnestunud hankida. Polstriga ka veel probleeme. Muidugi ka katuse ja külg kardinatega. Veebruarist hakkas selle projekti 4-s aastaring jooksma, lõpp paistab aga nagu enamus meist, kes on autode renoveerimisega tegelenud teavad, et see viimane ots ongi kõige aeganõudvam ja närvesöövam.
Natuke ka selle auto ajaloost. Õigemini Fordi tehase A mudelist. Hakati neid tootma siis 1928 aastal. Phaetoni kerega autode hinnalipik oligi kõige odavam selle seeria autodel üldse ja eks see oligi põhjus, miks Vene seltsimehed just seda varianti tootma hakkasid.
1928 a Standard Phaeton (Mudel 35A) maksis USA-s 395.- $
1929 a sama mudel 440.- $
1930 a uus mudel 35 B hind sama 440.- $
1931 a 35 B hind 435.- $ - GAZ A on just selle aasta ja mudeli pea täielik aga mõningate detailide puhul lihtsustatud koopia.
Võrdluseks ka näiteks Town Sedani 1931 a hind, mis oli 630.-$. Kokku valmistas Ford 21 eri kere mudeliga autosid. Mootor ja transmissioon olid kõigil samad.
Et mõista seda hinna klassi tänapäevasega siis Fordi tehase töötajad said tollal 5.-$ 8 tunnise tööpäeva eest palka. Ehk ühe Phaetoni eest oli vaja 87 päeva tööl käia, ehk laias laastus 4 kuud. Muidugi Ford oli ka kõige odavam auto, mis turult saada oli. Kui tõstame selle vääringu tänapäeva, siis 30-datel kehtis USA- s kullastandard, ehk 1 unts (31,1g) kulda maksis 20.-$ tänapäeval 1800.-$, ehk dollar on 90 aastaga odavnenud 90 korda. Mitte ükski USA autotööstuse töötaja ei teeni 450.-$ päevas ja pole võimeline 4 kuu palga eest uut autot ostma.
Natuke ka selle auto ajaloost. Õigemini Fordi tehase A mudelist. Hakati neid tootma siis 1928 aastal. Phaetoni kerega autode hinnalipik oligi kõige odavam selle seeria autodel üldse ja eks see oligi põhjus, miks Vene seltsimehed just seda varianti tootma hakkasid.
1928 a Standard Phaeton (Mudel 35A) maksis USA-s 395.- $
1929 a sama mudel 440.- $
1930 a uus mudel 35 B hind sama 440.- $
1931 a 35 B hind 435.- $ - GAZ A on just selle aasta ja mudeli pea täielik aga mõningate detailide puhul lihtsustatud koopia.
Võrdluseks ka näiteks Town Sedani 1931 a hind, mis oli 630.-$. Kokku valmistas Ford 21 eri kere mudeliga autosid. Mootor ja transmissioon olid kõigil samad.
Et mõista seda hinna klassi tänapäevasega siis Fordi tehase töötajad said tollal 5.-$ 8 tunnise tööpäeva eest palka. Ehk ühe Phaetoni eest oli vaja 87 päeva tööl käia, ehk laias laastus 4 kuud. Muidugi Ford oli ka kõige odavam auto, mis turult saada oli. Kui tõstame selle vääringu tänapäeva, siis 30-datel kehtis USA- s kullastandard, ehk 1 unts (31,1g) kulda maksis 20.-$ tänapäeval 1800.-$, ehk dollar on 90 aastaga odavnenud 90 korda. Mitte ükski USA autotööstuse töötaja ei teeni 450.-$ päevas ja pole võimeline 4 kuu palga eest uut autot ostma.