07-03-2021, 01:01 AM
Nagu siin eelnevalt jutuks oli läheb selle projektiga viies aasta. Algsest ähmasest ettekujutusest on hakanud välja vormuma üks õige GAZ A. See on olnud kolgata tee, sest ühtegi GAZ A-d originaalsena ju säilinud ei ole ja erinevusi on ikka omajagu võrreldes Ford A-ga. Minu andmetel on Venes kuskil 10 - 12 GAZ A-d. Paljude omanikega olen kontaktis olnud ja enamus nendest autodest on kunagi olnud Fordid. Vähemalt kolmandikul neist pole suvatsetud isegi Fordi erinevusi GAZ-ist likvideerida. Panen need erinevused veelkord kirja, sest võibolla leidub veel mõni hullumeelne, kes sellise töö ette võtab.
1. Iluvõre, mis GAZ A-l sama sugune, kui GAZ AA-l. On kroomitud ja on ka värvituid. Ford A iluvõre oli teistsuguse kujuga ja ainult kroomitud.
2. Tagavara ratas asetses taga, mitte ees poritiibadel kummalgi pool. Tõele au andes, Ford lasi välja ka taga olevate tagavara ratastega isendid, valdavalt ekspordiks.
3. Astmelauad olid Fordil kummi kattega aga GAZ -l plekist, nagu paar lehte tagasi piltidelt näha võib. Selle vastu on Vene seltsimehed kõvasti eksinud. Õige mõnel üksikul.
4. Piduri ja siduri pedaalid Fordil kummikattega, GAZ-l rauast.
5. Roolisamba kinnitus sama, mis GAZ AA-l, täiesti erinev Fordist.
6. Ilukilbid muidugi kirjaga GAZ
7. Spidomeeter ja Ampermeeter muidugi venekeelsed ja miilide asemel kilomeetrid.
8. Erinev tehase embleem.
9. 1930-31 a Fordil kaks tagatuld ja kasutati STOP tule jaoks kollast, õigemini oranži klaasi. GAZ A-l tuli ainult vasakul ja nii gabariit kui stopp klaasid punased.
10. Ja bensiini koguse näidik. Selle üle käivad vaidlused, sest see oli üks viimaseid detaile, mis telliti USA-st. Nagu eelnevalt on siin jutuks olnud siis GAZ A tootmiseks vajaminevate detailide tootmine toodi järk-järgult üle Gorki tehasesse, sõltuvalt nende tootmise võimekusest kohapeal. 100% mindi üle oma toodangule 1935 aastal. Üks viimaseid asju, millega saadi lõpuks hakkama oligi see bensiini näidik. Kuna minu auto on 1934 aasta oma, siis paigaldasin USA näidiku, mille ainus erinevus on Vene P (polnõi) asemel F (full). Muidugi oleks võinud sinna aretada ka mõne hilisema GAZ MM näidiku aga ei pidanud seda õigeks.
Auto enda kallal ka natuke nokitsetud. Paigaldatud esi kaitseraud, mis küll kriitilisel ülevaatuse järel tuleb uuesti maha võtta ja üle kroomida. Samuti kaitseraua kronsteinid olid väga närused (ei mäletagi kust ma need sain) ja tuli taastada.
Aku raami tuli ka veidike kohendada.
Esi klaas sai uus tellitud.
Külge ka tahavaate peegel.
Taastamisel veel pasun.
Olemasolevatest detailidest jäävad veel oma järge ootama ilukilbid ja vasakpoolne põhja plekk. Viimast ei saa paigaldada enne, kui mõned tulede lülituse puudu olevad komponendid on USA-st saabunud.
Pead anda ei julge aga kataloogidest järge ajades olen vist kõik puuduolevad detailid tellinud ja nende saabumisel peaks asjaga ühele poole saama.
1. Iluvõre, mis GAZ A-l sama sugune, kui GAZ AA-l. On kroomitud ja on ka värvituid. Ford A iluvõre oli teistsuguse kujuga ja ainult kroomitud.
2. Tagavara ratas asetses taga, mitte ees poritiibadel kummalgi pool. Tõele au andes, Ford lasi välja ka taga olevate tagavara ratastega isendid, valdavalt ekspordiks.
3. Astmelauad olid Fordil kummi kattega aga GAZ -l plekist, nagu paar lehte tagasi piltidelt näha võib. Selle vastu on Vene seltsimehed kõvasti eksinud. Õige mõnel üksikul.
4. Piduri ja siduri pedaalid Fordil kummikattega, GAZ-l rauast.
5. Roolisamba kinnitus sama, mis GAZ AA-l, täiesti erinev Fordist.
6. Ilukilbid muidugi kirjaga GAZ
7. Spidomeeter ja Ampermeeter muidugi venekeelsed ja miilide asemel kilomeetrid.
8. Erinev tehase embleem.
9. 1930-31 a Fordil kaks tagatuld ja kasutati STOP tule jaoks kollast, õigemini oranži klaasi. GAZ A-l tuli ainult vasakul ja nii gabariit kui stopp klaasid punased.
10. Ja bensiini koguse näidik. Selle üle käivad vaidlused, sest see oli üks viimaseid detaile, mis telliti USA-st. Nagu eelnevalt on siin jutuks olnud siis GAZ A tootmiseks vajaminevate detailide tootmine toodi järk-järgult üle Gorki tehasesse, sõltuvalt nende tootmise võimekusest kohapeal. 100% mindi üle oma toodangule 1935 aastal. Üks viimaseid asju, millega saadi lõpuks hakkama oligi see bensiini näidik. Kuna minu auto on 1934 aasta oma, siis paigaldasin USA näidiku, mille ainus erinevus on Vene P (polnõi) asemel F (full). Muidugi oleks võinud sinna aretada ka mõne hilisema GAZ MM näidiku aga ei pidanud seda õigeks.
Auto enda kallal ka natuke nokitsetud. Paigaldatud esi kaitseraud, mis küll kriitilisel ülevaatuse järel tuleb uuesti maha võtta ja üle kroomida. Samuti kaitseraua kronsteinid olid väga närused (ei mäletagi kust ma need sain) ja tuli taastada.
Aku raami tuli ka veidike kohendada.
Esi klaas sai uus tellitud.
Külge ka tahavaate peegel.
Taastamisel veel pasun.
Olemasolevatest detailidest jäävad veel oma järge ootama ilukilbid ja vasakpoolne põhja plekk. Viimast ei saa paigaldada enne, kui mõned tulede lülituse puudu olevad komponendid on USA-st saabunud.
Pead anda ei julge aga kataloogidest järge ajades olen vist kõik puuduolevad detailid tellinud ja nende saabumisel peaks asjaga ühele poole saama.