(07-03-2021, 15:43 PM)valgeratsu Kirjutas:  Huvitav, kui palju A-sid Eestis üldse olemas on? Pärast esimest okkupatsiooni ega pärast sõda neid igatahes suurel määral Eestisse ei paista toodud olevat.

(Küll aga oli AA ja AAA-sid palju)
 GAZ A-d on Eestis 2 tk + mõned Ford A-d. Tegelikult N.-Liit müüs Eesti Wabariiki 1930-ndatel küllatki palju GAZ A-d ja veel rohkem GAZ AA-d. Eks neist suur enamus hiljem võeti lihtsalt omanike käest ära ja sinna nad jäid. Nende puhul ei aidanud ka tahtlik rikkumine, sest nendele olid tagavara osad saadaval ja osati neid remontida. Pärast sõda polnud neid autosid lihtsalt enam kuskilt Eestisse tuua. Igatahes mina oma nooruspõlvest ei mäleta et oleks mõnda GAZ A-d näinud. Küll mäletan GAZ MM-i.
Vasta

Väga problemaatiline on auto komplekteerimine õigete ukse polstritega. Pole ju ukse sisekülgedest mingeidki pilte tollest ajastust. Samuti pole kataloogides nendest midagi. Midagi võib leida Ford A piltidelt aga need ka valdavalt tänapäevased. Kasutas ju Ford mitmete kere tootjate disaini, siis valik seal väga lai. Üks näide
   
See on tänapäevane vaade 1931 a Fordi ukse polstrile. Sellel ei ole midagi ühist GAZ A faetoni ukse polstriga. Minu teada GAZ A-l ukse kotte ei kasutatud. Aga silma jäi üks detail. 
See poolkaare kujuline sisselõige välisküljel. Asjasse süvenemisel tuligi välja, et see selleks, et ukse alumine fiksaator ei hõõruks polstri katki. Ja kataloogis isegi vastavad poolkuud olemas.
   
Üks paar maksab küll ainult 3.-€ ja tänu Jumalale, et pakk veel USA-st tulema pole hakanud. Tänapäeval igasuguse paki saatmise hind taevasse kerkinud. Viimased päevad olengi tegelenud kataloogi sirvimisega, et kõik vajaminev saaks saadetud ühe korraga. Tõenäoliselt asjad enne kuud kohale ei jõua. Nii, et selle auto valmimine lükkub tõenäoliselt Mai kuusse.
Vasta

DHL-iga eelmakstud tollidega saates on ca. nädalaga käes. Kilulinnas ka kiiremini.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(11-03-2021, 19:45 PM)DevilDeVille Kirjutas:  DHL-iga eelmakstud tollidega saates on ca. nädalaga käes. Kilulinnas ka kiiremini.
Kogu puuduoleva kraami maksumus 364.-$ Transpordi hind pakuti järgnevalt :
USPS 218.-$ ei garanteeri ei kaotsi minekut ei purunemist.
FEDEX 297.-$
DHL 660.-$
Valisin FEDEX-i. Kiiret mul ju kuhugi pole. Siia muidugi tollikulud peale.
Vasta

(11-03-2021, 10:26 AM)Formika Kirjutas:  
(07-03-2021, 15:43 PM)valgeratsu Kirjutas:  Huvitav, kui palju A-sid Eestis üldse olemas on? Pärast esimest okkupatsiooni ega pärast sõda neid igatahes suurel määral Eestisse ei paista toodud olevat.

(Küll aga oli AA ja AAA-sid palju)
 GAZ A-d on Eestis 2 tk + mõned Ford A-d. Tegelikult N.-Liit müüs Eesti Wabariiki 1930-ndatel küllatki palju GAZ A-d ja veel rohkem GAZ AA-d. Eks neist suur enamus hiljem võeti lihtsalt omanike käest ära ja sinna nad jäid. Nende puhul ei aidanud ka tahtlik rikkumine, sest nendele olid tagavara osad saadaval ja osati neid remontida. Pärast sõda polnud neid autosid lihtsalt enam kuskilt Eestisse tuua. Igatahes mina oma nooruspõlvest ei mäleta et oleks mõnda GAZ A-d näinud. Küll mäletan GAZ MM-i.

Statistilised kokkuvõtted tollest ajast mudelipõhist eristust ei tee. Aga 1.1.1940 oli seis GAZ sõidukitega järgmine:
8 sõiduautot
3 bussi
6 veoautot
1 tuletõrjeauto

Aasta varem (1.1.1939) oli 4 sõiduautot ja 2 veoautot.
Vasta

Paar mitte just üleliia detailset sisu pilti on siin teemas läbi käinud.
Lisan ühe autentsusele mittepretendeeriva:
[Pilt: IMG_9015.jpg]
Vasta

(13-03-2021, 11:20 AM)Raivo Kirjutas:  Paar mitte just üleliia detailset sisu pilti on siin teemas läbi käinud.
Lisan ühe audentsusele mittepretendeeriva:
[Pilt: IMG_9015.jpg]
 Kohe näha, et Ford, mis eksponeeritakse GAZ-i pähe. See on 1927-1929 a mudel. Ovaalne spidomeeter. Samuti polstri kinnitus klambreid pole näha. Need sellised, nagu meie vanadel Volgadel ja Pobedadel. Tõenäoliselt pole neid polstri kinnitus klambreid alates GAZ A st kuni GAZ 21-ni muudetud
Vasta

Jänkidega asjaajamine nõuab head närvikava. Lõpuks jõudsid USA-st tellitud vidinad kohale aga nagu alati, asju puudu ja ka valesid detaile. Saatmata üks vaakum toru, mis kollektorist läheb tulemüürile. Selle asemel ainult üks stuts. Oleks veel mõlemad saatnud, siis oleks selle torujupi sinna vahele ikka leiutanud aga kust nüüd seda tollkeermes stutsi leiad. Toru ei maksagi midagi. Peale selle kapoti nurga kummid on saadetud ühe poole omad, kuigi sai tellitud komplekt. Kapoti alaääres jookseb selline väike valts ja teisele poole pole võimalik seda panna. (pildil) Saatsin Jänkidele maili, et mis asi on. Seni pole suvatsetud vastata.
   
Vasta

See jeemailiteel suhtlus ongi paljudel mikistanis vaeslapse rollis. Ilge suhtlemisvajadus sunnib neid telefonisidet eelistama pahatihti.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(01-05-2021, 11:16 AM)DevilDeVille Kirjutas:  See jeemailiteel suhtlus ongi paljudel mikistanis vaeslapse rollis. Ilge suhtlemisvajadus sunnib neid telefonisidet eelistama pahatihti.
Neil seal veebi kauplus. Valid omad asjad ära ja teed kaardimakse ja kõik. Maili teel suhtlen siis, kui mingit asja neil veebi poes ei ole. Tavaliselt teavad kust saada ja nende asjadega on kõik korras. Just see veebi pood on ligadi-logadi. Tõenäoliselt mingid tohmanid või neegrid teevad seda pakkimist ja tulemus .... Kapoti nurkadega lubati ennast parandada ja mulle uus komplekt kirjaga saata. Vaakumtoru polevatki laos, lubati uurida aga seda juba ümbrikus ei saada.
Vasta

(30-04-2021, 19:25 PM)Formika Kirjutas:  Jänkidega asjaajamine nõuab head närvikava. Lõpuks jõudsid USA-st tellitud vidinad kohale aga nagu alati, asju puudu ja ka valesid detaile. Saatmata üks vaakum toru, mis kollektorist läheb tulemüürile. Selle asemel ainult üks stuts. Oleks veel mõlemad saatnud, siis oleks selle torujupi sinna vahele ikka leiutanud aga kust nüüd seda tollkeermes stutsi leiad. Toru ei maksagi midagi. Peale selle kapoti nurga kummid on saadetud ühe poole omad, kuigi sai tellitud komplekt. Kapoti alaääres jookseb selline väike valts ja teisele poole pole võimalik seda panna. (pildil) Saatsin Jänkidele maili, et mis asi on. Seni pole suvatsetud vastata.
Oled sa ikka täiesti kindel, et need nurgakaitsmed olid kummist? Vähemalt tolleaja GAZ-AA'l olid nad nahast. Leidsin ühe pildi ka originaalist.


[Pilt: DSC01298_1600x1200.JPG] [Pilt: DSC01299_1600x1200.JPG]
Vasta

(05-05-2021, 19:32 PM)Sidorov Kirjutas:  
(30-04-2021, 19:25 PM)Formika Kirjutas:  Jänkidega asjaajamine nõuab head närvikava. Lõpuks jõudsid USA-st tellitud vidinad kohale aga nagu alati, asju puudu ja ka valesid detaile. Saatmata üks vaakum toru, mis kollektorist läheb tulemüürile. Selle asemel ainult üks stuts. Oleks veel mõlemad saatnud, siis oleks selle torujupi sinna vahele ikka leiutanud aga kust nüüd seda tollkeermes stutsi leiad. Toru ei maksagi midagi. Peale selle kapoti nurga kummid on saadetud ühe poole omad, kuigi sai tellitud komplekt. Kapoti alaääres jookseb selline väike valts ja teisele poole pole võimalik seda panna. (pildil) Saatsin Jänkidele maili, et mis asi on. Seni pole suvatsetud vastata.
Oled sa ikka täiesti kindel, et need nurgakaitsmed olid kummist? Vähemalt tolleaja GAZ-AA'l olid nad nahast. Leidsin ühe pildi ka originaalist.


[Pilt: DSC01298_1600x1200.JPG] [Pilt: DSC01299_1600x1200.JPG]
 Ei ole kindel ja ei teadnud sellest midagi. Lähtusin Ford Model A omadest. Poritiibade ja kere vahelised tihendid said küll nahast tehtud. Need nahast nurgakaitsmed tunduvad kuidagi robustsed või on AEG nad selliseks muutnud.
Vasta

Jah, AEG on teinud oma töö, aga olid originaalneediga kapoti küljes.Võib-olla ma eksin ja A-l olid kummist.
Vasta

Nende autode puhul vist ei julge jah midagi 100% välistada. Aga minu kapotil on ka nahk nurkades...

[Pilt: 20191008-191400.jpg]

[Pilt: 20191008-191406.jpg]
Vasta

Siin otsutab ikkagi ksf! F...a , mis on õige ja mis on vale. Tal on kogemus, ta teab, ta oli asi 198X aastal, kuidas Kremlist sõitis välja kollasinine Volga ja ülepldse ta on otsinud infot ja ka ukraina seltsimeestega pool tundinud konsulteerinud. Ei ole võimalik, et venelased panid mingid nahast nurgad kuhugi, kõik tehti aneemrilaste osadest, va. rummukapslid ja radiaatorimärk. Ja nii on, ei ole võimalik, et venelased olid suutelised sellist keerulist detaili ise valmistama, oleme ausad ja vaatame 1979 aasta ZiL-i . Ja NL liidu vapp misiganes liiduvabariikide osalusega ei ole mitte ülepakkumine, sest teema autor on korduvalt googeldanud ja suhelnud mitme spetsialistiga lausa mitme nädala jooksul ja teab, kuidas asjad olid ja kuidas on finantsialiselt mõistlik asju teha!
Andke minna, jõudu tööle!
Vasta

Kass lubas ju vagusi olla ja peeglit uurida.......
Ise lörtsid keskkonda, mille käekäik sulle väidetavalt huvi pakub. Milleks ometi?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(05-05-2021, 22:51 PM)kassitapp Kirjutas:  Siin otsutab ikkagi ksf! F...a , mis on õige ja mis on vale. Tal on kogemus, ta teab, ta oli asi 198X aastal, kuidas Kremlist sõitis välja kollasinine Volga ja ülepldse ta on otsinud infot ja ka ukraina seltsimeestega pool tundinud konsulteerinud. Ei ole võimalik, et venelased panid mingid nahast nurgad kuhugi, kõik tehti aneemrilaste osadest, va. rummukapslid ja radiaatorimärk. Ja nii on, ei ole võimalik, et venelased olid suutelised sellist keerulist detaili ise valmistama, oleme ausad ja vaatame 1979 aasta ZiL-i . Ja NL liidu vapp misiganes liiduvabariikide osalusega ei ole mitte ülepakkumine, sest teema autor on korduvalt googeldanud ja suhelnud mitme spetsialistiga lausa mitme nädala jooksul ja teab, kuidas asjad olid ja kuidas on finantsialiselt mõistlik asju teha!
Andke minna, jõudu tööle!
 Härra Kassitapp, kui peale kassitapu ja enda segikammimise aega ja raha üle jääb, siis võiksite ka mõne KGB auto valmis ehitada või GAZ A või M1-e. Teil paistab ju kohutav kogemuste pagas selles asjas olevat. Mul ei ole ja selle ma googeldan, otsin vastuseid nii seal kui siin pool piiri. Midagi pole teha, kui Eestis peale Teie nende KGB autode kogemustega mehi ei ole.
Vasta

Kood peaks olema A-16622 ja neid näitab 2tk, ehk siis erinevusi ei näita.
Täpselt sama koodiga on asi ka 1949.a vene kataloogis.
Kumm materjalina tundub kahtlane mulle.

(Siin, minu postis enne olnud pilt oli vuffel asjastl)
Vasta

(05-05-2021, 23:30 PM)Formika Kirjutas:  
(05-05-2021, 22:51 PM)kassitapp Kirjutas:  Siin otsutab ikkagi ksf! F...a , mis on õige ja mis on vale. Tal on kogemus, ta teab, ta oli asi 198X aastal, kuidas Kremlist sõitis välja kollasinine Volga ja ülepldse ta on otsinud infot ja ka ukraina seltsimeestega pool tundinud konsulteerinud. Ei ole võimalik, et venelased panid mingid nahast nurgad kuhugi, kõik tehti aneemrilaste osadest, va. rummukapslid ja radiaatorimärk. Ja nii on, ei ole võimalik, et venelased olid suutelised sellist keerulist detaili ise valmistama, oleme ausad ja vaatame 1979 aasta ZiL-i . Ja NL liidu vapp misiganes liiduvabariikide osalusega ei ole mitte ülepakkumine, sest teema autor on korduvalt googeldanud ja suhelnud mitme spetsialistiga lausa mitme nädala jooksul ja teab, kuidas asjad olid ja kuidas on finantsialiselt mõistlik asju teha!
Andke minna, jõudu tööle!
 Härra Kassitapp, kui peale kassitapu ja enda segikammimise aega ja raha üle jääb, siis võiksite ka mõne KGB auto valmis ehitada või GAZ A või M1-e. Teil paistab ju kohutav kogemuste pagas selles asjas olevat. Mul ei ole ja selle ma googeldan, otsin vastuseid nii seal kui siin pool piiri. Midagi pole teha, kui Eestis peale Teie nende KGB autode kogemustega mehi ei ole.

Tüüpiline Formika kopi/paste vastus, möödavaadates millele tegelikult viidati. 
Vaevalt et minu silm kedagi huvitab, aga siiski on minu silmis sisutühjad postitused stiilis "oikuiäge, mütsmaha ja sügavkummardus" ei vääri mingit tähelepanu. Buratiiino võib kasvõi medali anda, ega meil kahju pole. Need postitused kus läbi udu on aimata mingitki kriitikanoolt, konstruktiivset kusjuures, saavad siin reeglina vastuse: amissaisemeesoledteinud või kuieimeelditeeomaleisekgbvolga. See meeldimine on siin justkui kuhugi ridade vahele kirjutatud kohustus. Nii sünnivad ollivuudi 1990 aasta kollased sinisetriibuga volgad, tõenäoliselt on seda juba moskvas kopitud tükki kümme, rahvas juubeldab ja kestvad ovatsioonid ei taha vaibuda, tagaridades sosistatakse: "seemaksiskuuskümmendtonni.. ja gorbaendomaolevatolnud.. japlusskõmmkaveelotsa". 

See on puhas meelelahutus ja ajaviide, ei midagi enamat, ei ole seda nõu siin kellelegi tarvis. Peategelast võib kiita küll, aga mina kiidaks ikka selle eest, et need kummilutid siin kõik kenasti ülespildistatud ja väljariputatud saavad ja eriti äge oleks kui nende eest saab makstud kuldrubladega, sest just nii olla originaalis tehtud. Tellimus oleks ilus väljastada NL-i saatkonna blanketil ja tiražeerida läbi koopiapaberi, koopiad anda rahvusarhiivi, kust need hiljem jälle "üles leitakse". Sõna" present"  läbikriipsutada ja asendada käekirjaliselt sõnaga "kummist", parandus soovitavalt viseerida kaubandusatašee allkirjaga. (võimalusel kasutada sulepead, mitte pastakat, seejuures pöörata tähelepanu, et blanketi vapil oleks NL kujutatud ilma Karjalata).  Saata tellimus soovitavalt diplomaatilise postiga, no äärmisel vajadusel käib ka telegramm. Telegrammis kasutada vähemalt 2x sõna kumm või kummist. Telegrammi fotokoopia (pildistada Minox kaameraga) sokutada Riia automuuseumisse, mille kohta teha hiljem järelepärimine. Ja vastuse riputame korrektselt siia üles. Ei ole ju midagi keerulist.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

(05-05-2021, 23:49 PM)Raivo Kirjutas:  Kood peaks olema A-16622 ja neid näitab 2tk, ehk siis erinevusi ei näita.
Täpselt sama koodiga on asi ka 1949.a vene kataloogis.
...

Erinevust ei näita, aga pildil on auk needi jaoks vaid ühel küljel...

On siin ehk keegi, kes teab, kuidas need omal ajal kasutamist talusid? Pole säärane nahktasku oskajale eriline kunst ka kodus valmis õmmelda ehk tänaseni säilinud nurgakaitsmed võivad kergesti olla kodukootud mitmendad asendused...

Isand Spitfire sapisest kirjutisest hoolimata julgen virtuaalselt õlale patsutada - on huvitav jälgida.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne