Hüdroõli kasutamine MTZ 50/80 seeria traktori käigukastis
#1

Mitu aastat tagasi otsisin seoses MTZ 80/82 remontmisega teatud infot internetist ning otsisin välja ka sellele masinale kuluvad õlikogused. Seoses õlikoguste otsimisega jäi kusagilt meelde midagi sellist, et sel traktoril on võimalik hüdroõli lekkimine hüdrosüsteemist käigukasti-vahekasti ja seepärast täidab mõni traktoriomanik ka oma traktori käigukasti-vahekasti hüdroõliga, et vältida lekke korral erinevate õlide segunemist.
Praegu seda infot uuesti otsides ma seda enam ei leidnud ja on võimalik, et mu aju on pika ajavahemikuga mingisuguse libamälestuse tekitanud tollasel ajal loetust. 
Sellest lähtuvalt on mul küsimused:
1. Kas selline leke on võimalik?
2. Kas keegi foorumlastest kasutab hüdroõli ka käigukastis-vahekastis või teab, et keegi seda teeb ning millised on kogemused?
3. Kas on kellelgi mingeid võimalikke otseselt ohtlikke kitsaskohti/kogemusi välja tuua seoses käigukastis hüdroõli kasutamisega?

Peamisi põhjusi, mille tõttu mõtlen hüdroõli kasutada, on kaks: 
- Esiteks on mul üle palju vähekasutatud puhast hüdroõli (HLP46) ning õlivahetuse korral  oleks rahaline kokkuhoid võrreldes poest uue õli ostmisega märgatav (~40l kulub käigukastisüsteemile).
- Internetist on erinevaid teemasi lugedes jäänud meelde, et MTZ traktorite käigukastisüsteemi on aegade jooksul kallatud "peaaegu kõike" (vene õlid, lääne õlid, talvised õli-diisli segud, suure viskoosusega ja ka väikse viskoossusega õlid) ning ilmselt ei ole sellega seonduvalt nende käigukastidega midagi juhtunud.

Olemasoleva info alusel julgen ise arvata, et käigukastis-vahekastis hüdroõli kasutamisega ei juhtu mitte midagi. Tunde järgi pakuksin, et kaasaegsed hüdroõlid on vast ehk isegi paremate määrimisomadustega, kui nõukogudeajal kasutatud käigukastiõlid ning ehk asub ka hüdroõli viskoossus käigukastisüsteemile kasutamiseks sobivas vahemikus. Samas on mul sellealast kogemust vähe ning seetõttu ilma konsulteerimiseta ei julge tegudele asuda.
Vasta
#2

Kuidas hüdroõli käigukasti lekiks jätame hetkel vahele, aga hüdroõli mootorisse lekkimine on küll äärmiselt lihtne kui hüdropumbal tihend enam ei pea. Üldiselt 10W30 nii mootorisse kui hüdraulikasse on mul aastatega kujunenud üheks kõige parimaks koosluseks. Kannatab suvel täie rauaga tööd teha ja jõuab talvel ka ringi ajada.

Aga muidugi, kui 46 on käes siis kalla muidugi kasti ja ära üldse muretse. Määrib küll ja rohkemgi veel, väga paljudel masinatel ju ongi käigukast ja hüdroõli paak üks ja sama...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#3

vanad russimehed on ikka hüdrosse mootoriõli pannud pahanduste ärahoidmiseks, vastupidisest pole kuulnud.
Vasta
#4

Et mis nipiga russal hüdrosüsteemis kasutatav emulsioon satub mootorisse???
Ärge ajage segi roolisüsteemiga.

Russale võib kallata käimarisse mida iganes aga kuna see massin on niigi lärmakas siis hüdroõliga lähem see kisa veel suuremaks.
Osta vene TAD-15 või17 sisse ja saad hea vaikse kasti ja tagasilla. 
Seda sai juba nõuka ajal kasti pandud diisli asemel salaja. Oli see ju defka värk. Peeti praalimiseks ja sotsialistliku omandi raiskamiseks.

Ja hüdroõli kasti/silda sattumune on nii haruldane juhus, et selle nimel ei maksa küll sellega jamada.
Kui sa just ei taha silda hüdropaagina kasutada.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#5

Ma mõtlesin kohe tükk aega ja ei suutnud ühtegi viisi leida, kuidas hüdrosüsteemis ringlev õli:
a. satuks käigukasti, vast ainult kaanele lekkinud õli saab nõrguda läbi kaanemõra;
b. satuks mootorisse. No vast ületäidetud paagist väljapaiskuv saab mootorikatteta mootoril sisselaskeõhku pihustuda.

Russilise käigukastis on üsna ükskõik, mis seal voolab, kuniks seda on. Hüdroõli halb omadus on nigel määrimisvõime "päris" jõuülekandeõlidega võrreldes. Vedel on kah, millest tulenevat mürglit juba mainiti.

Ega Lääne odavama otsa kastiõlid hinna poolest oluliselt erine tatist või tapist. Kõlbavad sinna samamoodi.

Samas on elu hulga lihtsam, kui kasutusel ongi vaid üks õli - kuulub ju russ veel ajastusse, kus kasutusel olid valdavalt universaalsed UTTO-klassi õlid, juba lihtne 10W-30 STOU on sinna ettenähtust parem.
Vasta
#6

Lugege esimest postitust ka vahelduseks! Inimesel on TASUTA hüdroõli palju käes.....
Leke ühest süsteemist teise on teisel kohal ja saab korda teha ilmselt kui üldse reaalne seuke jama. Kui see russ iga päev 2 vahetust tegema ei hakka, siis ilmselt täiesti ebaoluline, mida sinna kallatakse. Peaasi, et see on õli.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#7

Kui on hüdrauliliselt juhitav difrilukk, siis sealtkaudu satub midagi käigukasti, aga mitte vist hüdrosüsteemist vaid roolivõimust, oli mul selline jama kunagi, ei mäleta enam hästi
Vasta
#8

Enda omal on samamoodi utto ja tavaline hüdroõli 50 :50 sees..siimaani ca 15 mototunni järel mingit undamist küll ei tähenda. Samamoodi teise ringi kaup valtratest, ilus puhas õli . Lisasin teadlikult 5L üle normi, et käiste laagrid oleks pidevalt õli sees..

Retro-Style




Vasta
#9

Mo arust ainuke probleem mis võib tulla on ebatihedad tihendid ja see ei taha seal sees püsida. Muus osas ma takistust ei näe...
Vasta
#10

(10-05-2021, 10:30 AM)v6sa Kirjutas:  Ma mõtlesin kohe tükk aega ja ei suutnud ühtegi viisi leida, kuidas hüdrosüsteemis ringlev õli:
a. satuks käigukasti, vast ainult kaanele lekkinud õli saab nõrguda läbi kaanemõra;
b. satuks mootorisse. No vast ületäidetud paagist väljapaiskuv saab mootorikatteta mootoril sisselaskeõhku pihustuda.
Käigukasti satub hüdrosüsteemi õli väga lihtsalt ja otse, kui peaks hüdropumba otsatihend riknema. Sama teema on roolivõimu õli sattumine mootorisse samuti  pumba ajami kaudu.
Vasta
#11

(11-05-2021, 15:07 PM)Meistrimees Kirjutas:  Käigukasti satub hüdrosüsteemi õli väga lihtsalt ja otse, kui peaks hüdropumba otsatihend riknema. Sama teema on roolivõimu õli sattumine mootorisse samuti  pumba ajami kaudu.
Hüdropumba ajamist käigukastini on oma pool meetrit maad
Vasta
#12

(11-05-2021, 19:34 PM)Raudpats Kirjutas:  
(11-05-2021, 15:07 PM)Meistrimees Kirjutas:  Käigukasti satub hüdrosüsteemi õli väga lihtsalt ja otse, kui peaks hüdropumba otsatihend riknema. Sama teema on roolivõimu õli sattumine mootorisse samuti  pumba ajami kaudu.
Hüdropumba ajamist käigukastini on oma pool meetrit maad
On seal siis vahet kuhu vanni otsa õli lisandub.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne