09-05-2021, 22:53 PM
Mitu aastat tagasi otsisin seoses MTZ 80/82 remontmisega teatud infot internetist ning otsisin välja ka sellele masinale kuluvad õlikogused. Seoses õlikoguste otsimisega jäi kusagilt meelde midagi sellist, et sel traktoril on võimalik hüdroõli lekkimine hüdrosüsteemist käigukasti-vahekasti ja seepärast täidab mõni traktoriomanik ka oma traktori käigukasti-vahekasti hüdroõliga, et vältida lekke korral erinevate õlide segunemist.
Praegu seda infot uuesti otsides ma seda enam ei leidnud ja on võimalik, et mu aju on pika ajavahemikuga mingisuguse libamälestuse tekitanud tollasel ajal loetust.
Sellest lähtuvalt on mul küsimused:
1. Kas selline leke on võimalik?
2. Kas keegi foorumlastest kasutab hüdroõli ka käigukastis-vahekastis või teab, et keegi seda teeb ning millised on kogemused?
3. Kas on kellelgi mingeid võimalikke otseselt ohtlikke kitsaskohti/kogemusi välja tuua seoses käigukastis hüdroõli kasutamisega?
Peamisi põhjusi, mille tõttu mõtlen hüdroõli kasutada, on kaks:
- Esiteks on mul üle palju vähekasutatud puhast hüdroõli (HLP46) ning õlivahetuse korral oleks rahaline kokkuhoid võrreldes poest uue õli ostmisega märgatav (~40l kulub käigukastisüsteemile).
- Internetist on erinevaid teemasi lugedes jäänud meelde, et MTZ traktorite käigukastisüsteemi on aegade jooksul kallatud "peaaegu kõike" (vene õlid, lääne õlid, talvised õli-diisli segud, suure viskoosusega ja ka väikse viskoossusega õlid) ning ilmselt ei ole sellega seonduvalt nende käigukastidega midagi juhtunud.
Olemasoleva info alusel julgen ise arvata, et käigukastis-vahekastis hüdroõli kasutamisega ei juhtu mitte midagi. Tunde järgi pakuksin, et kaasaegsed hüdroõlid on vast ehk isegi paremate määrimisomadustega, kui nõukogudeajal kasutatud käigukastiõlid ning ehk asub ka hüdroõli viskoossus käigukastisüsteemile kasutamiseks sobivas vahemikus. Samas on mul sellealast kogemust vähe ning seetõttu ilma konsulteerimiseta ei julge tegudele asuda.
Praegu seda infot uuesti otsides ma seda enam ei leidnud ja on võimalik, et mu aju on pika ajavahemikuga mingisuguse libamälestuse tekitanud tollasel ajal loetust.
Sellest lähtuvalt on mul küsimused:
1. Kas selline leke on võimalik?
2. Kas keegi foorumlastest kasutab hüdroõli ka käigukastis-vahekastis või teab, et keegi seda teeb ning millised on kogemused?
3. Kas on kellelgi mingeid võimalikke otseselt ohtlikke kitsaskohti/kogemusi välja tuua seoses käigukastis hüdroõli kasutamisega?
Peamisi põhjusi, mille tõttu mõtlen hüdroõli kasutada, on kaks:
- Esiteks on mul üle palju vähekasutatud puhast hüdroõli (HLP46) ning õlivahetuse korral oleks rahaline kokkuhoid võrreldes poest uue õli ostmisega märgatav (~40l kulub käigukastisüsteemile).
- Internetist on erinevaid teemasi lugedes jäänud meelde, et MTZ traktorite käigukastisüsteemi on aegade jooksul kallatud "peaaegu kõike" (vene õlid, lääne õlid, talvised õli-diisli segud, suure viskoosusega ja ka väikse viskoossusega õlid) ning ilmselt ei ole sellega seonduvalt nende käigukastidega midagi juhtunud.
Olemasoleva info alusel julgen ise arvata, et käigukastis-vahekastis hüdroõli kasutamisega ei juhtu mitte midagi. Tunde järgi pakuksin, et kaasaegsed hüdroõlid on vast ehk isegi paremate määrimisomadustega, kui nõukogudeajal kasutatud käigukastiõlid ning ehk asub ka hüdroõli viskoossus käigukastisüsteemile kasutamiseks sobivas vahemikus. Samas on mul sellealast kogemust vähe ning seetõttu ilma konsulteerimiseta ei julge tegudele asuda.