Kerghaagise küsimus
#1

Tere.
Asi selles,et sai soetatud pisi maastur millel on veel pisem pakiruum.
Kuna tahaks aga telkima minna siis oleks vaja välist pakiruumi.Jäiga sillatalaga haagised ei sobi kuna need on keskelt liiga madalad. Proovisin oma Tikiga kuid tuledepaneel tahtis igale poole kinni jääda. Seega oleks vaja pisut kõrgemat.
Peale mõningast uurimist selgus, et mitte nii väga ammu toodeti sõltumatu vedrustusega haagist mis ei kaalu ka palju. 
Nägin sellist aegunud kuulutust:
https://www.osta.ee/en/veneaegne-noukaae...18992.html
Kuna hetkel ühtegi müügis ei ole siis mõtlesin küsida ega kellegi sellist juhuslikult ei ole. Nimelt oleks vaja teada kui kõrgel on veopea ots siis kui käru on horisontaalis. Siis saaks edasi mõelda kas see oleks sobiv minule.

Tänud ette.
Veiko

MTJ.EE
Vasta
#2

Säärase ülesandepüstituse juures pigem on veopea hetkekõrgus teisejärguline. Esimene nõue on millegi sobiva olemasoluSmileüll selle kõrguse ka paika sätub kerge ümberlõikusega.

Nõukaaegsed "ruuthaagised" MAZ ja Zubrjonok on vähese vaevaga kerge maastiku kõlblikuks muudetavad. MAZ 8114 haakepea kõrgus koormamata kujul ja 155R13 rehvidega on ämmamamma äkknäkil 35 cm. Paned 400 kilo peale ja äkki on 32 cm kõrge konksu ostas rippuv käru selgelt tahapoole viltu.

Päris telkhaagis on SKIF, aga kuivõrd sellele saab normaalsemõõduga rattad alla muterdada ilma kapitaalse ümberehituseta silla rajoonis, on mulle teadmata.
Vasta
#3

Vt https://suusad.ee/toode/thule-backup-900/. Mul on see toode ilma boksita, olen rahul. Haagis ja maastik kõlab nagu suurem nikerdamine, jäik lisa auto küljes peaks olema oluliselt manööverdatam. See toode on muidugi täpselt lisapagansniku mahus, käruga tekib ahvatlus võtta kaasa ka rattad, grill jms.
Vasta
#4

Sõbral maal selline aiakäruna kasutuses, mõõtma kahjuks ei satu sinna niipea. Tal on vanaisast mitu huvitavat haagist jäänud, teine oli Skifi toodang aga välja näeb nagu Tiki või Respo, tsingi asemel pruun värv ja poritiiva peal tööriistakast.
Vasta
#5

MMZ ja zubrjonoki peamine vahe on selles, et MMZ põhineb žiguli velgedel ja spiraalvedrudel. Põhimõtteliselt näeb kogu sild välja kui paroodia žiguli tagasillast. Vedrude päritolu ma omal ajal ei suutnudki tuvastada (äkki zaz), kuid volvo V40 omad sobisid peale lühemaks lõikamist hästi. Kõhualused hoovad on suht õblukesed, eriti kui peaks tekkima soov tagurpidi vedada. Hoobade puksideks kasutati žiguli amordipukse, kui mu mälu ei peta.

Zubrjonok on lehtvedrudega ja Moskvichi ratastega. Kannatab hästi ülekoormust ja igasugust väärkasutust, usutavasti kannatab ka maasturi sabas mööda metsa vedada. Usun, et teda on ka võimalik tõsta. Kui probleemiks on sillatala, siis tuleb lihtsalt suurema läbimõõduga rattad alla saada.

Skif-i pole olnud kunagi õnne kasutada aga mulle tundub, et rolleriratas pole metsa jaoks.

Haakeseade on neil kõigil paras loodusõnnetus.
Vasta
#6

MMZ ja Zjubronok ei sobi teemasse kuna talasillaga mõlemad. Skif M1 ja M2 peaksid olema ka sõltumatu vedrustusega aga originaalis küllalt madalad. Oon olemas ka ilma telgita kaubaveo-versioonid millel kaane asemel tent. Päris offroad- haagis on UAZ haagis, küll talasillaga aga see eest suurte ratastega. Aeg-ajalt müüakse neid, hinnad paberitega kärudel 1000 euro kandis.
Vasta
#7

üks võimalus oleks uaziku haagis leida ?
aga mina teeks ise
võtaks eesmärgiks autoga sama velje ja rattamõõdu siis oleks asi juba piisavalt kõrge ehk kuhu läheb auto läheb ka haagis.
Silla tegemine on vaid fantaasia ja käteosavuse küsimus
igal sajal juhul parem kui misiganes sõiduauto haagis k.a. nende ümberehitused.
Vasta
#8

kunagi arendati sellist asja
http://kuut.ee/

ei tea mis sellest sai aga olen näinud jooniseid sõltumatust vedrustusest ja õõtsadest
võid proovida kontakteeruda sealt arenduse alt välja tuleval kontaktil.

aga vaadates pilte pole asjad ju keerulised  Toungue
https://www.google.com/search?q=independent+suspension+trailer&sxsrf=ALeKk03jFXfaNQzp-k6foM7YT_g8mbrh3w:1620675876064&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwj04I2P8L_wAhUCkMMKHR6TBcMQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1600&bih=789
Vasta
#9

Kui saladus pole, siis mis seal veduriks on? Mul jäi esimese hooga tunne, et samurai või jimny.  Kui jah, siis veduri sillatala paneb piiri paika, millest üle minna pole käruga mõtet.
Vasta
#10

(10-05-2021, 22:37 PM)MeelisV Kirjutas:  üks võimalus oleks uaziku haagis leida ?
aga mina teeks ise
võtaks eesmärgiks autoga sama velje ja rattamõõdu siis oleks asi juba piisavalt kõrge ehk kuhu läheb auto läheb ka haagis.
Silla tegemine on vaid fantaasia ja käteosavuse küsimus
igal sajal juhul parem kui misiganes sõiduauto haagis k.a. nende ümberehitused.
Kas omavalmistatud sillaga ka selle arvele saab,pidi olema ju nii,et E märgistusega sild peab all olema.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#11

(10-05-2021, 23:46 PM)Mahno Kirjutas:  Kui saladus pole, siis mis seal veduriks on? Mul jäi esimese hooga tunne, et samurai või jimny.  Kui jah, siis veduri sillatala paneb piiri paika, millest üle minna pole käruga mõtet.

Sellest ka minu pakkumine MAZ või Zubrjonoki kohta. Sinna saab tummisemat ratast panna ja sellega tõsta sild vajalikku kõrgusesse. Seelikut saab ka suti kärpida ja saab üsna maastikusõbraliku asja väikese kohendamisega, mille kohta keegi erilisi küsimusi esitama ei hakka Big Grin
Vasta
#12

Nojah, vajalikud kärpimise kohad on enamusel zubrikutest kenasti mõlkidega ära märgitud ka Smile

MMZ-st maastikul ma siiski soovitaks hoiduda, kuna edaspidi sõites töötab veermik tõmbele ja kõik on tore, aga tagurpidi lükates hakatakse seda väänama ja pole kuigi palju vaja, et ta kõveraks lükata. Ma ühe utiili taastasin kunagi käruks tagasi ja kõik pulgad näpu vahelt läbi lastud.
Vasta
#13

(11-05-2021, 07:36 AM)hundu615 Kirjutas:  Kas omavalmistatud sillaga ka selle arvele saab,pidi olema ju nii,et E märgistusega sild peab all olema.

Kunagi oli tingimused et veljed pidid olema E ja veopea E ja tuled E. Sillatala sinna nimekirja ei kuulunud. Kuidas nüüd ei tea aga see on määruses kirjas. Hetkel ei viitsi ise kohe lugeda.
Vasta
#14

(11-05-2021, 10:30 AM)MeelisV Kirjutas:  
(11-05-2021, 07:36 AM)hundu615 Kirjutas:  Kas omavalmistatud sillaga ka selle arvele saab,pidi olema ju nii,et E märgistusega sild peab all olema.

Kunagi oli tingimused et veljed pidid olema E ja veopea E ja tuled E. Sillatala sinna nimekirja ei kuulunud. Kuidas nüüd ei tea aga see on määruses kirjas. Hetkel ei viitsi ise kohe lugeda.
kui enda oma ehitasin ca 10 a tagasi siis läks omatehtud sild kenasti läbi probleemita.
Vasta
#15

10 aastat tagasi sain ka ühe omavalmistatu arvele,siis tulid uued nõuded.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#16

Tere.
Tänud kõigile kaasamõtlejatele.
Täpselt nii ongi, et see oleks mõeldud Jimny ja Samurai taha. Mis selle käru juures sümpatiseerib on see, et sellel on tehasest pidurid küljes. Mu metsa kõlbulikel veduritel on asi selles, et ilma piduriteta käru täismass võib olla ainult 305 kg aga piduritega 1300.Ma küll isiklikult aru ei saa kuidas sellised käärid tekkisid. 
Zubrjonok haagise tooriku ma leiaks ja see ongi plaan B millest endale käru teha.Sealt võtta sillatala ja paar vedru lehte ning ise ülejäänud ehitada. Siis saaks nii 150 kg käru ja teist samapalju jääks kandevõimeks. Mis minu  vajadusi arvestades oleks jumala OK.

Ega ma käruga väga sügavale (vist) ei roni. Pigem on ikka selliseks telgi ja muude asjade veoks vajaliku kohta.
See mõte mulle väga meeldib,et mõlemal on sama poldivalemiga rattad all.
Järsku ilmub mõni välja mis sobib.

Edu
Veiko

MTJ.EE
Vasta
#17

Jimny poldivalem peaks olema ikka 5x139,7. Sama, mis UAZ (ja Volga). Mosse on 5x114,3.

Subrikuliste ümberlõikamine oli vahepeal õige popp.
Vasta
#18

(11-05-2021, 23:40 PM)v6sa Kirjutas:  Jimny poldivalem peaks olema ikka 5x139,7. Sama, mis UAZ (ja Volga). Mosse on 5x114,3.

Subrikuliste ümberlõikamine oli vahepeal õige popp.
Osaliselt ka seepärast, et vanemate haagete dokumentides ei kajastunud haake mõõtmed, mis võimaldab asjale loovalt läheneda. 
Originaal  Zubrjonok on üks  kehvema vedrustuse ja juhitavusega haakeid, konksust ja portedest  rääkimata. Lühike tiisel, amortide asetus, juhtmed kastis jms. kui kõik need ümber teha, siis... vana Respo/Tiki on ikkagi asisemad.


Vasta
#19

Nii on: ka ämammamma MAZ on mõõtudetaSmile

Laialt levinud madalad portehaagised ei sobi algse ülesandepüstituse valguses, kuivõrd pika madala käru taga olev tulepaneel ei kõlba maastikuhaagisele. Sest irdub kergesti (on kogemust...)

"Mosserattaga" subrikulise alla lähevad väga paljud japsi veljed, Jeep kasutab ka sama poldiringi mõnel mudelil. Ma pole küll otse mõõtnud, aga rummu diameeter peaks olema piisav ka suurema poldiringi tekitamiseks.
Vasta
#20

kas ilma mõõtudeta käru saab "remontida" suvaliseks korralikuks ja suureks haagiseks?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne