D-240 hülsitihendi soon.
#1

Oehh... 
Tosool karteris, vahetasin plokikaane tihendi aga kasu polnud. Võtsin siis karteri alt ja nägin ,et teise silindri hülsi otsa tekib tilk.. Selge arvatavasti hülsi tihend katki.

Aga ohh üllatust kui hülssi kätte sain. Tihend oli tõesti katki aga vähe sellest oli ka tihendi soonelt tükk kadunud.

Nüüd oleks vaja kogenenumatelt nõu kas tasub uus kolvi-hülsigrupp sisse taguda koos uute tihenditega või ei ole selle plokiga enam midagi teha.
Teoorias kui ülemine tihend oma töö ära teeb ei ole vahet mis seisus see alumine on? 

Kas tõesti on võimalik ,et survega lõhkus soone ära ja lükkas tihendi hülssi ja soone vahele või on eelmise hülsi vahetusega lihtsalt see soon ja tihend puruks lükatud?

       
Vasta
#2

Puhasta korralikult ära ja vaata üle kas soone põhi on korralik veel. Kui seal mingeid auke pole, pane mõlemad tihendid soonde, tee õliga nii hülss, kui tihend kokku ja katsu uus või vana hülss sisse panna. Maru hea oleks veel, kui saad hülssi sisse pannes keerata. Kui kõik kenasti läheb, võib ka teine tihend pidada. Peab ka arvatavasti ühe tihendiga.

T.
Vasta
#3

Mul praegu mootoris kaks hülssi ühe tihendiga. Null probleemi.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#4

Vaevalt see hülssi sisse pannes on ära lõhutud.Pigem ikka hülsi väljalöömisega on torn jäänud ka ploki ääre taha.
Olen sellist asja isegi näinud ja nüüd sõltub kaua ja kui hästi peab sellest kas ülemine soon on auklikuks roostetanud või ei.
Kõigepealt oleks aga tark kõik see asi puhtaks pesta mootoripesuvahendi ja survepesuriga ning siis puhastada sooned ära näiteks trelli otsa pandud terasharjaga.
Kui ülemine soon on ilus võiks sinine silikoontihend libeda määrdega anda liitele tiheduse.
Kui aga soonel roostetanud lohud sees peaks määrima hermeetikut soonde rõnga alla ja hülsi otsale.
Teise rõnga võiks ka panna ikka aga hülsi paigaldamisel peaks teda alt toetama sobiva kujuga esemega sest nagu näha ta surutakse sealt august välja.
Kui uusi hülsse panna siis enne ilma rõngasteta need plokki panna, kahelt poolt poldiga kinni suruda ja mõõta et hülss ulatuks plokist välja 0,1mm et kaanetihend pidama jääks.
Hülsse kui osta soovitaks sellise asutuse nagu Мотордеталь toodangut, kuna nendega pole olnud probleeme mõõtude osas.
Vasta
#5

(16-05-2021, 22:14 PM)2715 Kirjutas:  Hülsse kui osta soovitaks sellise asutuse nagu Мотордеталь toodangut, kuna nendega pole olnud probleeme mõõtude osas.


Mõtled sa vist neid kolbe-hülsse?
https://www.periko.ee/et/a/kolvi-hulsigr...d-kostroma

Kui ma eksin, siis ole hea pane õige Мотордеталь toodangust pilt.
See mida mina linkasin, nendega teema, et on ainult sellised toodud Eestisse, millel on ka all õlirõnga soon.

Kui nüüd küsima hakkasin, siis mida arvata Ukranlaste Dvigateli toodangust?
https://www.periko.ee/et/a/kolvi-hulsigr...d-dvigatel

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#6

Esimesel pildil on kindlasti õige asi. Ukraina toodangu osas midagi kommenteerida ei oska.
Vasta
#7

Selge ehk siis lootust on.

Ise mõtlesin neid kasutada, peaks ka Мотордеталь toodang olema: https://www.periko.ee/et/a/kolvi-hulsigr...d-kostroma

Küsiks siis veel plokikaane tihendi kohta ,et kumb parem on, kas silikooniga või ilma.
https://www.periko.ee/et/a/plokikaane-ti...1003020-01
https://www.periko.ee/et/a/plokikaane-ti...3020-a2-01
Vasta
#8

Tootja kodulehte vaadata siis vähemalt pildi järgi on kolvid ühe õlirõngaga.
https://www.motordetal.ru/catalog/294432/
Kindlasti on võimalik tellida sobiv asi Perikost.
Vähemalt meil õnnestus tellida eelmine aasta need asjad ja see oli esimene kord kui ma nägin et hülsid on ühepaksuste kraedega ja kolvirõngaste vahelt valgus ei paista.
Kaanetihendile iseimev mootor nii suuri nõudmisi ei esita ja kui järjepidevalt polte pingutada kuni vajumine lõpeb ja plastikrõngad korrektselt paigaldada võivad mõlemad pidama jääda.
Ise kasutasin seda tihendit kui eelmine aasta sai kliendil vahetatud ja senini pole veel ära läinud.
https://www.periko.ee/et/a/plokikaane-ti...-01-metall
Sellest metallist ei maksa end heidutada lasta sest kahe alumiiniumpleki vahel on papptihend mis vajub kokku päris mitme pingutamise jagu aga plekk hoiab et nii lihtsalt veekanalisse tihendit ära ei suru.
Vähemalt teoorias.
Vasta
#9

Soetasin siis rakverest jubinad mis neil laos olid.
Ehk siis sellise kolvi-hülsigrupi: https://www.periko.ee/et/a/kolvi-hulsigr...d-kostroma  (5 rõngast)
ning silikooniga plokikaane tihendi.

Hülsi tihendi soones roostet ei tuvastanud, seega lähevad tihendid ohtra õliga paikka, eks selle katkise soonega pean natuke mõtlema kuidas seda tihendit hüllsi sisestamisel toestada.
Vasta
#10

Hülsid sees, vanamees alt vahtis tihendit ja surasin sisse, loodame ,et jäi pesasse.
Rõngad sai ka peale laotud ja ühe alumise õlirõnga suutsime katki teha, ilma tangideta pannes rõnga otsad veits kolbi retsisid aga vast ei ole hullu.
Järmisel korral soetaks kindlasti mingid odavad rõngatangid.
Vasta
#11

(17-05-2021, 19:15 PM)Xtreme Kirjutas:  Hülsid sees, vanamees alt vahtis tihendit ja surasin sisse, loodame ,et jäi pesasse.
Rõngad sai ka peale laotud ja ühe alumise õlirõnga suutsime katki teha, ilma tangideta pannes rõnga otsad veits kolbi retsisid aga vast ei ole hullu.
Järmisel korral soetaks kindlasti mingid odavad rõngatangid.
Kas ei oskand plekitükist abivahendit teha mida naelatangide abil kokku suruda
Vabandust rõngaste kolvile panekul aitavad lisaks tugevatele küüntele stoppertangid koos tunnetega.
Vasta
#12

Korra mõtlesin stoppertangide kasutamise peale aga suur karu nagu ma olen siis puudub 'soft touch'.
Aga kolbide installeerimiseks on mul spetsiaalne rakis olemas.

Sooviks veel teada mingeid nippe kuidas oleks hea klappe reguleerida. Siiamaani olen lihtsalt kasutanud hoorattas polti ja reguleerinud esimesed sisse ja väljelaske klapid 0.30mm peale ja siis keeranud mootori otsast kuni visuaalselt on kolb klappide järgi ülemises asendis jne aga ega see väga täpne ei ole.

Kirjas on ,et keerata 180 kraadi aga kuidas ma saan ta täpselt 180 kraadi keeratud.
Vasta
#13

Rihmaseibi saab kraadikettana kasutada....
Vasta
#14

kõrgsurve pumba pealt pihustitorud maha keerata, kui kütus nähtavale ilmub stutserist siis õige moment vastava silindri klappi reguleerida.
Vasta
#15

Aga kas võin reguleerida nagu siin videos? Põhimõtteliselt otsiks surnud seisu pannes poldi hoorattasse, reguleeriks 4,6,7,8  ja siis keeraks rihmaseibi 360 ja paneks poldi uuesti hoorattasse ja reguleeriks 1,2,3,5. Tundub nagu kõige lihtsam variant, eeldusel ,et sihuke reguleerimisviis sobib ka D-240'le.
Vasta
#16

(18-05-2021, 00:08 AM)Xtreme Kirjutas:  Aga kas võin reguleerida nagu siin videos? Põhimõtteliselt otsiks surnud seisu pannes poldi hoorattasse, reguleeriks 4,6,7,8  ja siis keeraks rihmaseibi 360 ja paneks poldi uuesti hoorattasse ja reguleeriks 1,2,3,5. Tundub nagu kõige lihtsam variant, eeldusel ,et sihuke reguleerimisviis sobib ka D-240'le.

Niikaua kui nookurid näha pole ühtegi märki reguleerimiseks vaja, seletada ei oska täpselt aga näiteks kui 1. sil üks nookur  tuleb üles teine hakkab alla liikuma siis sellel momendil reguleerid 4. sil klapid ja vastupidi... Ehk sai keegi aru Big Grin
Vasta
#17

Kõige lollikindlam lahendus, mitte küll lihtsam on teha nii, et kui silindri üks klapp täielikult avatud, siis saab kõrval oleva sama silindri teise klapi ära reguleerida, too peab olema suletud. Tiirusid tuleb küll mootorile rohkem keerata kui 1. 



Kiire google andis russi kasutusjuhendi: 

Tsitaat:Klapisääre ja nookurite vahelise paisumispilu kontrollimist teostage külmal mootoril, eelnevalt kontrollige plokikaane kinnituspoltide pingsust. Reguleerimist teostage järgmiselt: Keerake ära klapikambri kaas ja kontrollige plokikaane kinnituspoltide ning nookurite võlli tugede mutrite kinnitust. Pöörake diisli väntvõlli kuni esimese silindri klapid on suletud (sisselaske klapp hakkab avanema ja väljalaske klapp lõpetab sulgemise) ja reguleerige klappide 4 ,6, 7, 8 pilud klapisääre ja nookuri talla vahel, lugedes ventilaatori poolt. Reguleerimiseks keerake lahti reguleerimispoldi(2) kontramutter(1), asetage klapisääre(3) ja nookuri (4)vahele pilukaliiber(5), pöörates reguleerimispolti (2), reguleerige pilu ja seejärel kinnitage kontramutter(1). Pöörake väntvõlli 360°,( neljanda silindri klapid on suletud) ja reguleerige klappide 1, 2, 3, 5 pilud klapisääre ja nookuri talla vahel vastavalt eelpool kirjeldatule.
Vasta
#18

Oeh.. Jaurasin pritsenurgaga ja nüüd kui stutserist hakkab kütet tulema ei lähe stopperi poldid ühtegi auku, ei ole isegi ligilähedal.
Mis asja ma suutsin seal nüüd nii paigast ära ajada?
Vasta
#19

Kuhu need poldid ei lähe? Ajamiketta auku? Mis stopper?

Auguvahe on 1,5 kraadi, pane lähimasse varasemasseSmile

Oled kindel, et mootor on õiges ringis ja rind õigesti koostatud?
Vasta
#20

(26-05-2021, 10:57 AM)v6sa Kirjutas:  Kuhu need poldid ei lähe? Ajamiketta auku? Mis stopper?

Auguvahe on 1,5 kraadi, pane lähimasse varasemasseSmile

Oled kindel, et mootor on õiges ringis ja rind õigesti koostatud?
Kas mitte 3 kraadi?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne