Kuhu kadus Meister K21 teema?
#1

Hallo!
Eile, kui ma Kalevi tänava Konsumi kassajärjekorras passisin, helistas mulle Pikk - Tom ja küsis, et kuhu kadus Tehnika foorumist ksf! Raudpatsi üllitatud teema aeglasesõidu võrrist Meister K21? Ma ei osanud vastata, aga ka minul tekkisid teatud küsimused.
Kas teema autor saab kustutada teema, kui sinna on ka teised juba postitanud? (Ise ma seda proovida ei saa, mul pole üldse õigust oma postitusi muute ega kustutada)
Kas ksf! Raudpats kustutas ise oma teema, kuna seal oli räigeid faktivigu ja tal hakkas häbi? (Näiteks tädi Magda esimene mees oli hoopis Gunther Quandt ja foorumi kass on  mitte jumalast äravalitud rahva liikme sarnane, vaid lahke, abivalmis, omakasupüüdmatu ja viisakas nagu ehtne lõunaeestlane)
Või solvusid jumalast valitud rahva eesti kogukonna esindajad selle peale, et kassimölakat pakuti nende hulka kuuluvat ja esitasid protesti Tehnikafoorumi juhtkonnale?
Või oli see kergetehnika teema sobimatu ja igav ning polnud üldse juttu metsandusest, ehitamisest ega isegi mitte mootorsaagidest?
Või oli liiga hea ja ajas lati ülearu kõrgele....
Või ei olnud õiged vesipildid....
Või ei olnud tegu üldse aeglasesõidu võrri Meister K21-ga, vaid hoopis kiirsõidu analoogi Esweco 21/37-ga?
   
Vasta
#2

See võrri teema läks kustutamisele. Ja võrr läheb vigade parandamisele. Selgus, et seal päris mitu asja valesti ja sellisel kujul sisaldas teema liiga palju eksitavat informatsiooni.
Vasta
#3

No siis on asi selge! Ja naiivne lugeja võib arvata, et nii ongi ja nõnda töötavad tõelised perfektsionistid. Samas minu postitused ainult valedest ja vigadest koosnevadki ja tore oleks need ka ära kustutada...
Aga tõde on kusagil mujal. Nimelt täna Konsumist tulles kergelt uimastunult helistasin puht inertsist ksf! Raudpatsile, et küsida - kas võrr sõidab? Ja mis tuli välja - võrr ei sõida, võrr pole üldse Meister ja pole üldse isegi mitte võrr! Seda kõike on anonüümsed eksperdid talle e-kirjade teel teatanud. Inimest survestati ja viidi nii kaugele, et ta oli valmis kõik oma ja ka teiste postitused ära kustutama. Nii jõuliselt töötab ainult Mossad, ma arvan. Muide, kas te teate, et tädi Magda vaimustus enne 1930-l aastal NSDAP-sse astumist sionistlikest tõekspidamistest ja kandis kleidil ehtena taaweti tähte...
Aga oleks võinud teema siiski alles jätta, lihtsalt, et näidata, milline ei ole Meister K21 ja kuidas ei tohi seda ära narrida. Mul oli enam vähem originaalne tsikkel, 100% originaalsusest oli puudu vaid must number...tegu oli eriti haruldase enduro 4-days variandiga, te vaadake seda jämedat tagaratast, tõstetud esiporikat, puuduvaid mõttetuid tilulilusid nagu pakiraam, ketikaitsed, riistakastid, tuled, sumps jms, mida tehases lollidele müümiseks ja hinna üleskruvimiseks külge topitakse. Muide, lollidest rääkides, selge on see, et sellist ägedat tsiklit keegi kaine peaga mingi kräpi vastu ei vaheta, kui ta just päris loll ei ole...mina enda arvates ei ole...
Aga tõsisemalt rääkides, kusagil on mingisugused anonüümsed ekperdid, kes paistavad asja jagavat. Oleks tore (vb ka mitte?) nendega tuttavaks saada ja nende teadmisepagasist osa saada. Meie ümber ja seas on palju varjatud teadjamehi, kelle kohta sagel võib kuulda viidatavat stiilis...et mul on üks tuttav, ta teab täpselt ja kõike, tal on R35 ka!
Ja seda K21 oleks ka tore olnud siin materdada, nii et si tt, sulepuru ja kassikarvad oleksid lennanud, oleks võinud Saksaamalt ka mõne võrriomaniku kaasa meelitada katsuda...

Katsun ühe vanaaja udupildi panna, kui Meister K21 raja ääres boksipeatuses seisis, sest kassil oli kiiresti liivakasti vaja.

   
Vasta
#4

Keegi siin küsis, et messasi too "Esweko" veel om?
https://esweco.jimdofree.com/
http://www.tilman-wagenknecht.de/nummern/esweco.pdf
1940 seisuga eestis ühtegi registreeritud Esweco võrri ei olnud, Meistri võrre oli vist 15 tk või rohkem. Meistri raaminumbrid/väljalaske aastad
http://www.tilman-wagenknecht.de/nummern/meister.pdf
Ja anonüümsetele sekspertidele nuputamiseks, kui asi näeb välja nagu Meister 21K, kui ta raaminr on vastavale ajajärgule sobiva suurusega, kui raamil on silt Meister , siis mes asi tu om? (ma muidugi tean juhtumeid, kui eksperdid on uuringute käigus pettunud ja saanud negatiivse tulemuse, a la plankudele ja kuuriustele kirjutatud kehaosade leidmata jäämise tõttu). 
Et asi oleks veel selgem, siis asjatundjatele vaatamiseks veel üks võrripilt
http://www.autogallery.org.ru/k/r/39rixe...ochkin.jpg
Vasta
#5

kass Kirjutas:Katsun ühe vanaaja udupildi panna, kui Meister K21 raja ääres boksipeatuses seisis, sest kassil oli kiiresti liivakasti vaja.
Hea pilt! Ilmselt pärit musta numbri aktist? Toungue
Peale suurt sõda oli liikvel üks selline lugu. Nimelt saabusid suurele ja jagamatule kodumaale vihatud meerikamaalt miskipärast muu kasutu mudru seas (mida arvati vajalik olevat selle suure sõja pööramiseks omade kasuks) ka tühine kogus mingeid Harri Diivansoni või sarnase nimega kaherattalisi. Pudenes neid ka siiapoole õnne ja valguse maaletoojatele e. kohalikele võimuritele. Kuna pill olnud ühele siinsele miilitsale liiga võimas ja äkiline (e. ilmselt ei kannatanud eriti jommis peaga sõita) siis võtnud too tegelane ühelt silindrilt küünlajuhtme maha et raudne suksu liialt perutama ei hakkaks ja sõita kannataks ja enamgi veel.
Nüüd aga selgub et kohalikud lõuna-eesti türalased on ikka mitu kraadi kangemad mehad. Kuna tegu on ilmselge kähkusõidu vokiga, siis tolle taltsutamiseks ei piisa mitte ainult ainuma silindri piibujuhtme eemaldamisest vaid enamgi veel - raudsed mehapojad käivad säälkandis Konsumi tanklas boksipeatusi tegemas ka suisa ilma karburaatori ja gaasirutskata! Tundub et ka pidurid on kähkusõidu surm. Ilmselgelt täiesti üleliigsed vidinad ning kadunud teemas arutelu mingite nõelte ja düüside üle täiesti arusaamatu. Igatahes tulevastele musta numbri ihalejatele on latt nüüd viidud kättesaamatutesse kõrgustesse ja enamgi veel ning tegu on ainulaadse fototunnistusega kõrgeimast pilotaažist milleks valdkonna korüfeed on suutelised.
Hea töö ja enamgi veel!

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#6

Skeptikud siin avaldasid arvamust, et võrr ikkagi ei olnud Meister K21. Mis puudutab Priidu käest saadud raami, siis ega ei saa kinnitada, ega ümber lükata, et see on Meister K21. Tartust saadud raamil oli ees silt ja see tundub küll olema Meister:
           

Ka raaminumber on suht samas suurusjärgus Priidu käest saadud raamiga.
       

Muidu väga hea tsikli andmete tabel on see siin:
http://horex-forum.xobor.de/file.php?url...mmerierung

Aga Meistrist ei ole seal mitte poolt sõnagi, Eswecot ka ei ole ja Rixe-t ka mitte
Vasta
#7

Ja võibolla veel paar sõna skeptikutele.
Rehvid kataloogi järgi peavad tõesti olema 2,5" ja minul on 2,25", tunnistan viga.
Veljed ehk pöiad kataloogi järgi näitab 19" ja nii on ka minul, kuigi väidetakse, et peab olema 26". Võib-olla on mul valesti, kuid toetun kataloogile ja reklaampiltidele.
Õhukummid on valed - jah on küll, tänapäevased. Ventiilipostid võiks tõesti ära vahetada, aga see on tegemata.
Pakiraam - mul ilmselt vale, sain koos võrriga ja kuna sobis ilusasti, siis kasutasin. Minu viga.
Bensiinivoolik ja filter - jah, minu viga, peab olema toru (kas vasest või terasest, ei tea) ja ilma filtrita. Seda ma tean, et on valesti, tahtsin kindlasti filtri panna ja torule on seda väga keeruline panna. Ilma filtrita esialgu ei tahaks, karburaator läheb ruttu umbe.
Karburaatori vahetükk on vale. Jah on tõesti, isetehtud, see on seotud käsi-käiguvahetuse asendamisega jala-käikude vastu.
Käiguvahetusmehhanism on rikutud ja asendatud mitteoriginaaliga - olen nõus, siiski kasutatud on kataloogis pakutavat alternatiivset käiguvahetusmehhanismi. Tehasest sellisel kujul see võrr kindlasti ei väljunud.
Bensiinikraan on vale - ei oska kommenteerida.
Sutsklapi link ja tross on puudu - olen nõus. Lähiajal saab korda, ostetud link ei sobinud vale diameetri tõttu.
Esitule korpus on vale - ei oska kommenteerida
Esitule klaas on vale - ei oska kommenteerida.
Süüte- ja tuledelüliti on vale, kuna kinnitus ei sobi. Ei oska kommenteerida.
Tagatuli ja numbriplaat on valed - need olid Tartust saadud raamil küljes, ei oska kahtlustada, et need oleks valed.
Elektrijuhtmestik on mitteoriginaal - absoluutselt õige, ise tegin suvalistest vanaaegsetega sarnastest juhtmetest.
Jala-kummid on valed. Võib tõesti nii olla, üsna sarnased vanadele, kuid võibolla olid need korduvalt vahetatud.
Pidurivarras ei ole originaal ja selle reguleerimine on vale - jah, nii on, isetehtud varras ja reguleerimine, piltide järgi otsustades originaalile üsna sarnane.
Sadul on vale, ei või olla Lepper sadul - ei oska kommenteerida, mis sadul siis peaks olema? Mõnel taastatud K21-l on veel selline sadul. Ei õnnestu mul kuidagi kindlaks teha, mis sadul oli originaalis.
Sadulavedrud vale lahendusega - ma olen siiski üsna veendunud, et sadulavedrud on õige lahendusega, kuigi mõnel taastatud K21 mudelil on sadulavedrus umbes nii, nagu R35-l
Gaasirull on vale - see võibolla on tõesti vale, ei olnud kummalgi raamil terviklikku gaasirulli küljes, Priidu omal üldse ei olnud ja teisel oli poolik. Selle pooliku eeskujul sai otsitud sobiv.
Bensiinipaagi kork peab olema kroomitud/nikeldatud - ei leidnud sealt ei kroomi ega nikli jälgi, seetõttu värvisin.
Ketikaitse on vale, peab olema Meister kirjaga - kiri ju on, vesipildina, mõnel pildil olen tõesti näinud ka alumiiniumi-valu Meister-kirja ketikaitsmel, ei ole aru saanud, missugune täpselt peab olema.
Vesipildid paagil on vales toonis logoga - vot ei oska kommenteerida, endale mulle tundub, et said üsna samasugused võrreldes nendega, mis olid säilinud. Väga vähe oli tegelikult säilinud. Raami kaldtorul olev kiri Meister on küll natuke teise šriftiga.
Paak vist ei ole õige kujuga - jällegi ei oska kommenteerida, mul kaks raami ja mõlemad täpselt sama paagiga, kas siis mõlemad on valed? Peab küll tunnistama seda, et paagi esimene kinnitus on mõlemal paagil suhteliselt kummaline ja ka natuke erinev. Pilte võrreldes ja vaadates mulle tundub, et paagi kuju on õige.
Tööriistakast on puudu - jah on tõesti. Ilmselt on mõeldud seda, mis käib pakiraami alla ja ka külgedele. Osadel K21 mudelitel on sadula alla raamile kinnitatav plekist toru, umbes nagu saksa gaasimaski torbik. Selline on mul olemas ja tahtsin paigaldada, kuid kataloog sellist ei näita ja paigaldamiseks minu raamil ei ole ka kinnituskohta ega klambreid. Kui osutub, et see kast tõesti on õige, siis on see mul olemas, tuleb üksnes kinnitused välja mõelda.
Sadula kalle vale - kataloogi-pildi järgi otsustades on tõesti vale.
Triibutus vale - võib-olla, leidub erinevaid triibutusi, ei oska vaielda sellel teemal.
Sumbuti kuju vale - ei tahaks nõustuda, üsna õige tundub olema.
Patareide konteiner on puudu - jah on tõesti puudu.

Niipalju siis spetsialistid leidsid piltide järgi vigu. Tõesti palju! Omalt poolt lisan, et süütepiip on ka vale. Ja küünlajuhe peaks tõenäoliselt olema riidest kattega, aga ei ole. Vaadates seda vigade hulka - kas siis mõni õige asi ka on? Raam ja kahvel ja seisuhark peaksid ehk õiged olema. Poriplekid minu arvates ka. Nutune lugu. Venelased ütleksid selle peale В пизду  обратно и аборт. Mida eestlased ütlevad, seda ma ei tea. Ma ei teinud seda võrri "Musta numbri" jaoks, lihtsalt endale tegin. Sellest ka suur vigade hulk.
Vasta
#8

Kui tehtud on selleks, et masinat töös hoida, mitte restaureerida siis on väga hästi tehtud.
Need nipsasjakesed mis on valed, võivad ju jääda kuniks õiged asjad välja ilmuvad.
Kas mootori hääl on õige või sinna lendvad ka valed noodid sisse?
Vasta
#9

(19-05-2021, 01:15 AM)tõnn Kirjutas:  Kui tehtud on selleks, et masinat töös hoida, mitte restaureerida siis on väga hästi tehtud.
Need nipsasjakesed mis on valed, võivad ju jääda kuniks õiged asjad välja ilmuvad.
Kas mootori hääl on õige või sinna lendvad ka valed noodid sisse?
Sama siin,mul ka ühel tsikli üritusel tuli cz 350-ne juurde mingi vana ja hakkas kaagutama mis vale mis õige,andsin talle vastuseks,et sõidab ju!Siis ta kadus nagu ära kohe.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#10

Pisiasju annab asendada nii kuidas neid leiad. Halb on see kui jääb midagi tegemata, sest õiget tükki ei saa ega ei ole ka finantsi. 
Minu arust pole kodanik Raudpats mootorrattal viga miskit. Mulle küll meeldivad asjad,mis omas mahlas säilinud ja roostes kohati aga kokkuvõttes
mees ehitas ju ikkagi asja valmis. See on minu arust kõige olulisem,pluss asi ise ka sõidab. Selliste iidvanade asjadega ongi häda,et nad on kas
roostes varuosade hunnikud või nad ei ole liikumisvõimelised,sest puuduvad kriitilised osad. Rääkimata keegi asjapulk on ringi teinud,ristanud või lasknud osa asju ära tassida küljest.
Vasta
#11

(18-05-2021, 17:54 PM)Walter Kirjutas:  Nüüd aga selgub et kohalikud lõuna-eesti türalased on ikka mitu kraadi kangemad mehad. Kuna tegu on ilmselge kähkusõidu vokiga, siis tolle taltsutamiseks ei piisa mitte ainult ainuma silindri piibujuhtme eemaldamisest vaid enamgi veel - raudsed mehapojad käivad säälkandis Konsumi tanklas boksipeatusi tegemas ka suisa ilma karburaatori ja gaasirutskata! Tundub et ka pidurid on kähkusõidu surm. Ilmselgelt täiesti üleliigsed vidinad .......
Hea töö ja enamgi veel!

Hallo!
Tänan, ise olen (olin) ka rahul! Ja kõik on ära põhjendatud, st lihtsalt seletatav! Pidureid ei olnud taga seepärast, et oleks lisaks 4-days endurole ka söerada võimalik sõita, pidurdatakse kannaga!  Karbussiga on selline asi, et Sina, Lauri, oled noor mees (minuga võrreldes), Sa tead küll neid sissepurske värke ning muid moodsaid vigureid, aga siin on palju lihtsam lugu. Minu kadunud onu Leopold (kes ka ei olnud mitte kõige tühisem tegelane Kolmandas Riigis) rääkis mulle lisaks lugudele tädi Magdast ka seda, kuidas saksa sõdurid jalgrattaga poodi minnes poe juures (jutt ei ole Kalevi tänava Konsumist) elegantse liigutusega eemaldasid jalgrattalt kiirkinnitusega patenteeritud Express - Lenkeri, torkasid selle vöörihma vahele ja siirdusid ostlema. Seda tehti selleks, et vaenulikult meelestatud partisanid ja pioneerid ei saaks välja jäänud sõiduriista lihtlabaselt ärandada. Nii et, ei ole midagi uut siin ilmas, mul oli lihtsalt kergem iga kord poe juures karbuss koos kaasirulliga maha tõmmata..

Aga tulles tagasi Meistri ja anonüümsete ekspertide juurde. Tegelikult on ju tore, et inimesed selliseid teemasid ka loevad, teemast huvituvad ja vaevuvad isegi tagasisidet andma, st teema on nemde jaoks huvitav ja oluline. Samas vahel pole see ka sugugi nii tore, näiteks mul on igasugune Kalevi Konsumis käimise isu kadunud, keegi oinas on sada foorumit lugenud ja iga kord, kui ma poodlema lähen, siis keegi poe trepil hängivast hobikaaslaste seltskonnast mõmiseb jämeda häälega - kassiraisk, uputa ennast ära! Ja teised irvitavad nii, et tilgad püksis ja õlut pudelist välja loksumas. Masendav, Krossi äri on linna teises otsas, sinna veel kuidagi jõuaks, tagasi enam, vaevalt. Ja väliskapitalile kuuluvasse Maximasse ma põhimõtteliselt jalga ei tõsta, lisaks pidavat seal olema mingisugused automaatkassad, mida keegi ei oska kasutada.
Vasta
#12

(19-05-2021, 09:55 AM)kass Kirjutas:   Ja väliskapitalile kuuluvasse Maximasse ma põhimõtteliselt jalga ei tõsta, lisaks pidavat seal olema mingisugused automaatkassad, mida keegi ei oska kasutada.
Ma kaesin neid ka nagu imeasju. Ja kaal millega kassile kala saaks kaaluda, see asub ka sellises nurgas, et raske leida.
Aga teemasse ka:
Ma ei tea sellest võrrist midagi, ei avalikult, ega anonüümselt. Ei oska midagi öelda. Hoian lihtsalt suu lukus.
Vasta
#13

Mis puutub anonüümsete ekspertide poolt välja toodud puudusi ja vigu... Mina asjast midagi tegelikult ei tea, aga nii mõnegi väitega olem ma nõus, rääkimata neist ilmselgetest asjavest ja nüanssidest, mida Sander juba algses postituses mainis ja välja tõi. Mõned väited aga tunduvad mulle liiga julged ning enesekindlad, selliste asjade juures ei saa pisiasjades sugugi kindel olla, et nii ole ja nii peab, sellisteks väideteks tuleks uurida mitte ühte-kahte pilti või mõnda taastatud isendit vaid katsuda vaadata suuremat pilti ja rohkem materjali. Tõsi, tegemist ei ole "ülimasslademetes" toodetud või säilinud sõiduriistaga. Samas peaks olema Saksamaalt vähemalt 3 K21 omanikku lihtsalt "varnast võtta", meil siin on Pikal -Tommil mingi materjal, on saksa keelseid raamatuid Bielefeldi ja saksa kergmootorratastest (kuigi nendes ei pruugi mingit abistavat infot sel teemal olla), on ka Meistri foorum, aga seal pole isegi mootorsaagidest ega automuusikast midagi kugeda.

Minu arvates tuleks võimaluse korral teema taastada, sest vähemalt 3 lugejat on selle vastu huvi tundnud (mina ja 2 tundmatut experti), katsun lisada paar pilti, millest küll otsest kasu pole.. See reklaam, mis oli algses postituses ja on üks vähestest internetis ringlevatest k21 pohta...
Ja loodan, et vähemalt see originaal õhk, mis mu mootorratta kummides oli, sai sinna valedesse lohvidesse teisaldatud?

   
Vasta
#14

Kahe internetis liikuva masina pildid, üks ei ole see mudel ja on taastatud, teine ka on saanud väikest tuuningut. Sander, miks valisid just sellised vesipildid nagu antud "hallil" taastatud võrril?

[Pilt: qgw-1t-44aa.jpg]
[Pilt: qgw-1u-2f2f.jpg]
Vasta
#15

On ikka jama selle foorumiga. Üle pika aja jäll oli miskit lugemist millega sai peletada õhtuti vaikselt ligi hiilivat igavusest tingitud alkoholismi. Nii nagu kogenud alkohoolikut... khõmm õllesõpra,  ei huvita enam sellised pisiasjad nagu maitsete täidlus ja sügavus, ei huvita  tõsist foorumihoolikut kas oli Meister originaal lenkstangiga või Ereliukase kodaratega või mispidi bensiin paagist allaminnes pöörleb... Peaasi et oleks jutt ja pilt...  Nüüd küsimus jääb mida peab tegema lihtrahvas kui see kõik käevibutusega neilt röövitakse... mälupilti ju niisama lihtsalt ei kustuta. Toompeale ka räuskama minna ei saa, seal lamemaalased ja kõige vastased kõik vabad kohad juba hõivanud.
Vasta
#16

(19-05-2021, 10:32 AM)kass Kirjutas:  Kahe internetis liikuva masina pildid, üks ei ole see mudel ja on taastatud, teine ka on saanud väikest tuuningut. Sander, miks valisid just sellised vesipildid nagu antud "hallil" taastatud võrril?

[Pilt: qgw-1t-44aa.jpg]
[Pilt: qgw-1u-2f2f.jpg]
Vesipildi valik ei olnud kerge. Olin kindlalt veendunud, et mul on 1937. aasta võrr. Nüüd on selgunud, et mudel on küll 1937., aga väljalaskeaasta vastavalt raami numbrile ilmselt umbes 1950?? Enne sõda kasutati sellist logo, nagu esimesel pildil. Peale sõda pigem sellist, nagu teisel pildil.
Tartust pärit paagil oli midagi säilinud, pigem esimene variant. Tellisin selle. Aga meie ühine sõber Katrin Saksamaalt ütles, et seda ei ole ja ei tule. Pakkus seda teist varianti ja ütles et neid võib vahetada, ei ole oluline. Lootsin, et läheb läbi. Aga Pikk Tommy sai isegi purjus peaga kohe aru, et vale embleem on. Õiget paraku ei ole kuskilt võtta. Aga kes julgeb kindlalt öelda, et minu oma on ikkagi vale?
Vasta
#17

(18-05-2021, 20:44 PM)Raudpats Kirjutas:  Skeptikud siin avaldasid arvamust, et võrr ikkagi ei olnud Meister K21. Mis puudutab Priidu käest saadud raami, siis ega ei saa kinnitada, ega ümber lükata, et see on Meister K21. Tartust saadud raamil oli ees silt ja see tundub küll olema Meister:


Ka raaminumber on suht samas suurusjärgus Priidu käest saadud raamiga.


Muidu väga hea tsikli andmete tabel on see siin:
http://horex-forum.xobor.de/file.php?url...mmerierung

Aga Meistrist ei ole seal mitte poolt sõnagi, Eswecot ka ei ole ja Rixe-t ka mitte

Meistrist, Rixest jms võrridest pole seal juttu seepärast, et need tolleks hetkeks jalgrattatehastes valminud võrride raaminumbrid jooksevad ühes pundis jalgrattaraamide numbritega. Meister raaminumbriga 1,032 miljonit on aastast 1939, tõenäoliselt 1,035 samuti. Pikk Toomas ei osanud oma raami nr-t öelda kuna raam on mattunud muu kraami alla. 
Ka mootorimumbrite järgi saab väljalaske aastat määrata, vb minu võrril oli originaalmootor peal? Muidugi veeti peale sõda kohutaval hulgal trofeetehnikat NL-i, aga kuna Eestis oli 01.01.40 seisuga registreeritud 17 Meistri võrri, siis mina ei välistaks võimalust, et mingi 3-st Meistri võrrist võiks olla ehe eesti asi.
Vesipiltidega on siis asi selge, need, ausalt öelda kummastasid mind kõige rohkem, aga selge on see. et ilma vesipiltideta muidugi oleks asi täiesti hapu. Lepperi kummisadulat ka ilmselt tehasest ei olnud, igasuguseid kraane, tulesid ja vilesid ning kumme ma üldse ei uurinud, nende sisseostetud vidinatega võis olla kord nii ja pärast naa ja kui ongi teada, et jalatoe kummid on olnud läbiva avaga, siis "päris originaale" pole nagu nii saada ega võtta.
Isegi patareikonteiner, mis oli kõljes sadadel-tuhandetel võrridel, on täielik defitsiit, neid tuleks lausa tootma hakata.

   
Vasta
#18

Meistrist veel
https://www.yaplakal.com/forum11/topic1399487.html
Vasta
#19

(19-05-2021, 17:23 PM)kass Kirjutas:  Meistrist veel
https://www.yaplakal.com/forum11/topic1399487.html
See venelaste leht on muidugi huvitav. Esituli on sellise korpusega, nagu minu oma, kuid tulede lüliti on teistsugune. Esikahvel kah K17 mudeli oma ja rattad vist 26". Aga ei saa välistada, et tõesti  tehasest tulnud sellises komplektsuses. K21 kloon see kindlasti on, kahtlust ei ole. Huvitav, mis imelik silt minu raamil ees oli? Tavaliselt on sildil ikkagi andmed peal mudeli kohta, aga minu raamil üksnes logo ja nimetus. Teistel netist leitud piltidel sellist silti ei ole näinud.
Vasta
#20

(19-05-2021, 13:31 PM)Raudpats Kirjutas:  Vesipildi valik ei olnud kerge. Olin kindlalt veendunud, et mul on 1937. aasta võrr. Nüüd on selgunud, et mudel on küll 1937., aga väljalaskeaasta vastavalt raami numbrile ilmselt umbes 1950?? Enne sõda kasutati sellist logo, nagu esimesel pildil. Peale sõda pigem sellist, nagu teisel pildil.
Tartust pärit paagil oli midagi säilinud, pigem esimene variant. Tellisin selle. Aga meie ühine sõber Katrin Saksamaalt ütles, et seda ei ole ja ei tule. Pakkus seda teist varianti ja ütles et neid võib vahetada, ei ole oluline. Lootsin, et läheb läbi. Aga Pikk Tommy sai isegi purjus peaga kohe aru, et vale embleem on. Õiget paraku ei ole kuskilt võtta. Aga kes julgeb kindlalt öelda, et minu oma on ikkagi vale?

Hallooo!
Ma ei ütleks, et Katrin just minu sõber oleks, meie suguvõsa jaoks on ta ennekõike tädi Magda ristitütar... Aga parafraseerides ksf! Valdot - Katrin ei ole insener! Isegi mitte ajaloolane, Katrin on ennekõike kunstnik nagu oli ka onu Aadu. Ja veidi tundes Katrinit, siis tean, et mõnel halvemal päeval oleks ta võinud Sulle vastata ka midagi selles stiilis - mina ei tea, millised kleepsud sellel Meistril käisid ja mul on pohohoo, aga ma tean et ei kass, luik ega isegi Pikk Tom ei tea ka millised seal peavad olema! (Muide, minu teada Pikk Tom ei joo ega suitseta ja on vegan!)
Mina ei julge siin midagi väita ega öelda, aga sellist tüüpi Meistri logo nagu Katrin pakkus, pole mul õnnestunud ühegi reklaampildi peal näha, ei enne suurt sõda ega ka pärast seda. Ainuke ilmselt sellest ooperist pärit logotüüp, mille leidsin, on väidetavalt 1940-nda aasta isendil, pildid on nirud, paagi pilti praktiliselt näha pole, tagumiku oma aga on säilinud kenasti. Võrri värv on omapärane, vist võib seda nimetada polükromaatiliseks???, sellist sorti värv ilmus ka 30-ndate lõpus NSU võrride mingitele paakidele ja ketikaitsmetele. Vb ongi see väidetavalt 1940 aasta võrr sellise kleepsuvärgiga, VIST oli nii, et 1940 see võrritegu lõpetati ka ja vb selle pärast pole neid logosid eriti kusagil mujal näha, kui taastatud masinatel? (lihtsalt oletus).
Mis puutub sellesse venemaa Esweco - Meistrisse, siis on sellel tõesti 26" rattad ja Veleda kummisadul. Ja ka eelnevalt postitatud Esweco reklaamis on korrektses saksa keeles kirjutatud, et nendel põrridel ongi 26" rattad ja Kummi-elastiksadul, nii et kõik õige. Experdid muidugi märkasid, et ka esitule klaas on vale ja muidugi kirsiks tordil on see, et ka pensopilaa huvilistel on seal põnevat uurimist - Sachsi 98 ccm mootorile on pandud Družba sae silinder, vb isegi kolb.
Miks Sanderi Meistril selline raamisilt on, mina ei tea aga vb saame teada.
Ja ikkagi võiks teema taastada või vähemalt mingi pildi siia panna ja juurde kirjutada, et see on falshe ja shaisse ja et lugejad midagi taolist kodus järele ei hakkaks tegema.
Lisan väidetavalt 1940-nda aasta Meistri udupildid

   
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne