Mercedes-Benz 200, 1982, W123 - Tuunikala
#41

huvitav,et roolivõimu pole
Vasta
#42

Vabandan kohe ette ära, et käesolev postitus sisaldab rohkem pilte kui teksti, aga vahest on tore vaadata ka lihtsalt midagi viisakat.
Et kõik ausalt ära rääkida, pean alustama sellest, kus vastan postitajatele.
DevilDeville: Ta ongi üllatavalt sümpaatne, aga paraku ei näe see auto V8-t. Mul oli olemas teine mootor talle lausa ning oleksin võinud saada sõitma selle auto juba aprillis-mais. Käesoleval eksemplaril on säilinud üllataval kombel ka hooldusraamat, mille viimasel lehel on selline sedel:
[Pilt: C5-C16391-BAC2-4004-80-BB-73-F944-CF6-F43.jpg]
Selle sedeli peal on olemas kõik, mis antud autot puudutab. Lisavarustus, kerenumber jne. Kõige olulisem nendest on mootorinumber, mis klapib sellega, mis aiste vahel. Oleks olnud vale panna sellele autole vahele midagi muud peale selle, millega ta tehasest välja sõitis. Isegi doonori pealt ei taha ümber tõsta originaal tehase sinist toonklaasi, kuna mul pole trükimasinaga selle kohta löödud kolme numbrit. Seepärast oligi projekt ootel, kuniks saaks kõik korda. Aga olen näinud, mitte küll oma silmaga aga pildilt, antud mudelit R129 5.0 V8 mootoriga, mis istus kui valatult. Eks väike kiusatus tekkis ikka, kuid enda silmis poleks see midagi juurde andnud.
Miniest: Pean nõustuma sellega. Need numbrid istuvad kuidagi sellele autole. Ehk aitab ka tõsiasi, et nad on paigaldatud nii, nagu nad olid paigaldatud tehasest välja sõites: ees kaks kruvi ja taga 4, kõik lapiku kruvikeerajaga keeratavad.
Aga Jaguarid, mis oman, on mõlemad X300 seeriast, ehk täpselt sama salongiga. Lihtsalt naha toon veidi tumedam ning puudub topsihoidja, mis antud pildil lisatud X308-st. Paraku ühtegi pilti hetkel seest pole, kuid ka see viga on parandatav.
V6sa: ma tänan. Ausalt öeldes mind ennastki paneb imestama, kuid pääseda on aidanud see, mida olen kuulnud kahelt eelnevalt omanikult: liiga hea, et kasutada ning mis ta ikka niisama seisab.
Sturmbannführer: on olemas tegelikult terve komplekt, et see lisavarustus paigaldada. Kuid originaal karp on kuiv ja ilma lõtkuta, ning ei näe mõtet sellel ka. Nende kitsekeeltega on üllatavalt kerge see rool.
Aga, tulles tagasi nüüd peategelase juurde. Nagu mainisin, mul 9-st autost sõidab ainult üks. A8 D2, oma 2.5 V6 hitleriga, mis antud hetkel lekib klapikambrikaante vahelt liiga suures koguses õli, et ohutult kuskile pikemalt liigelda. Linna vahet sõites pole hullu, kuid ka 15km otsaga on kuulda, kuidas õli praksub kollektori peal. Kuid täna oli tarvis sõita üritusele nimega Vähipidu, mis toimus Jõelähtme Golfiklubis. Kuna A8 pildilt väljas ning ainus teine sõitev auto on käesoleva teema peakangelane, siis mis auto oleks parem selleks teekonnaks. Tõlkides ühe tuntud autoajakirjaniku tsitaati: "Mis saaks minna valesti." Arvestades veel tõsiasja, et oli reede ja 13.
Esimese asjana ajasin tõstuki peale, et teha ära esimene õlivahetus ning sillastend. Sillastend üllatas ka veidi: ainus asi mis oli punases, oli juhi poolt esimese ratta kokkujooks. Seal sai vahetatud ka roolivarras kunagi. See paigas ning kõik ilus roheline.
Viskasin auto pesulasse, et sodi pealt maha saada ning tund aega hiljem oli käte vahel selline maasikas:
[Pilt: 0-C6-C54-EE-F5-E6-4-F50-8-F02-A8-F22-DC3-CF32.jpg]
[Pilt: 1926-F73-B-94-BC-45-D3-B646-F050-ECC247-C8.jpg]
[Pilt: 2-A83-E531-6-F97-4-F16-A727-350-A6-E4-EFBBC.jpg]
[Pilt: 425044-A2-E9-E9-4-AE1-BF8-C-DEA60-D2-F678-A.jpg]
[Pilt: 9599-F0-D9-7-FB0-4636-AD70-D2974-B8-A1-AEF.jpg]
[Pilt: 4-BE101-E5-1730-4-E87-AE04-3-FC5194-D129-A.jpg]
[Pilt: 481-FDE08-145-B-4-FBF-ABBB-BB527-CBCE715.jpg]
[Pilt: CB2-C49-F9-C895-46-A9-BE14-09-B46-AF9580-D.jpg]
[Pilt: 8-C8-A8648-1621-4-C17-929-D-F4-A97-B38-FE9-E.jpg]
[Pilt: 6288-FADE-6-DCC-46-BA-A24-D-ACEE7-FBE47-FF.jpg]
[Pilt: 7-AD475-AD-42-D9-48-F4-97-BB-A8-FC04-ECCB10.jpg]
[Pilt: 89575-EB5-69-E9-4845-B3-E0-1091-E159-C707.jpg]
[Pilt: DBA4-FC26-F9-FC-4-EE1-A3-FB-F97758-B5342-A.jpg]
[Pilt: 89-E23233-2-A70-48-DD-8-E9-B-980-AD968-AFAA.jpg]
[Pilt: 7264611-E-72-A9-4-FCB-A5-F1-26-F3-BFF54335.jpg]
Paar pilti ka nukramatest kohtadest:
[Pilt: 89074362-9441-4-B3-F-8473-45-E5-DC088-BBE.jpg]
[Pilt: 7-DE50573-EA21-4-EB8-ADB9-CF999-AE605-DA.jpg]
Hullematel kohtadel siis välja toodud juhiistmel kulumine ja väike auk juhipool tiiva sees. Aga kuna need ongi kõige jubedamad kohad, siis ilmselt võib rõõmustada.
Sõitsin koju, riided selga ning sõitu. Pean tõdema: kui on ainult 4 käiku, siis ootaks hullemat. Kuid auto mõõtis kilomeetreid ilma probleemideta. Isegi 4-realise peal polnud probleeme. Hirm oli küll naha vahel ning sõber puksiirijuhil palusin õhtuse õllega oodata igaks juhuks. Kuid auto jõudis kohale oma sihtkohta:
[Pilt: DF93-B046-3269-480-A-82-B0-FF823-C0-D81-F5.jpg]
Loik ees stange all on leke klaasipesupaagist, mille tihend ära väsinud. Pean vaatama, ehk saab doonori küljest veidi parema.
Tagasiteel oli ka väike juubel:
[Pilt: F6-EA9889-A2-FE-4336-B3-A7-82607-DD72-FE5.jpg]
Ning ongi kõik. Auto mõõtis kilomeetreid, sooja mootoriga tühikäigul õlisurve 1-2bar vahel. Keskmiseks kütusekuluks tuli 10-kopikatega, mis oli kõige suurem üllatus. Neljast käigust ja pea 400-st kilomeetrist ootaks hullemat.
Paar avastust, mis nüüd selle sõiduga seoses meelde tulid: klaasipesuvedeliku voolik vajab vahetust, pidurivedeliku peaks ära vahetama ning klaasipesupump vajab kas puhastust või vahetust. Ka süüde ja tühikäik vajab veidi reguleerimist, tühikäigul pöörded kukuvad veidi liiga alla ning ta ei käi kõige ühtlasemalt. Aga, see on kõik. Kõik see tundub veel ebareaalne või võimatu. Aga eks vanasti tehti autosid paremini ka. Pole harjunud selle mõttega veel.
Nüüd on vast kõik ausalt ära räägitud ka.
Vasta
#43

(14-08-2021, 01:08 AM)Tuunikala Kirjutas:  ...
Kuid täna oli tarvis sõita üritusele nimega Vähipidu, mis toimus Jõelähtme Golfiklubis. Kuna A8 pildilt väljas ning ainus teine sõitev auto on käesoleva teema peakangelane, siis mis auto oleks parem selleks teekonnaks. Tõlkides ühe tuntud autoajakirjaniku tsitaati: "Mis saaks minna valesti." Arvestades veel tõsiasja, et oli reede ja 13.
...
Auto mõõtis kilomeetreid, sooja mootoriga tühikäigul õlisurve 1-2bar vahel. Keskmiseks kütusekuluks tuli 10-kopikatega, mis oli kõige suurem üllatus. Neljast käigust ja pea 400-st kilomeetrist ootaks hullemat.
...
Kõik see tundub veel ebareaalne või võimatu. Aga eks vanasti tehti autosid paremini ka. Pole harjunud selle mõttega veel.
...

Tehtigi. Cool

Kas 123... koodiga plekkvelgi on piisavalt?
Vasta
#44

/---/Veidi masendav mõelda ka, et 9-st autost, mis hetkel autopargis, sõidab ainult üks. Ning too ka poolenisti vigane./---/

Vanatehnika-hobiautomehe igapäev, nagu kõnekäänd paljasjalgsest kingsepast. Jõudu kaaskannatajatele!
Neid doonori pilte vaadates, paistab see veel korralikumgi kui 123 millega mul plaane on ...

Idee poolest on mul pakkuda/vahetada: Sinine salong ja toadetaile, pamprid, liistud, kapott, tagaluuk, esi ja tagaotsadetailid, tuled, ilukilbid. Harjumaal.

Vahetusena võiks olla huvi: Esiklaas, tagaklaas (ilma soojendustriipudeta, kas sellist eksisteerib?), tagumiste uste klaasid (ideaalis ilma toonita, ka universaali omad), tagapidurite detailid, Differ ülekandevahemikus 2.8....3.3, võib huvitada ka w126 differ. Turbomajandus 3.0D OM617-le. Uksed, kui enam-vähem viisakad.
Vasta
#45

(13-08-2021, 09:48 AM)v6sa Kirjutas:  
(13-08-2021, 00:16 AM)DevilDeVille Kirjutas:  Mis sa kostad või kus sa pistad aga äraütlemataselt sümpaatiline tervik. Mingi sama puhveti V8 tomatiga aistevahele ja peaks sõidurõõmu jaguma maailmalõpuni.

Warum?

Raske V8 teeb sedaani tülikalt esikaaluliseks. Ning tagarehvide pidamist enam ei ole. Kui sinna just mingeid arutuid rulle ei topi.

Need asjad on meeldivalt tasakaalus sellisena.

Ma olen ametlikult kade Cool
Aber warum nicht?  

Kui tehasest väljastati w123 ka malmplokiga ridakuuega, mis kaalub mäletsemistmööda kröömike rohkem, kui aluplokiga v8. Ma ei pidanudki silmas hirmsat sõiduvõidu konversiooni, vaid tomatikasti mugavust ja v8 ilusat häält.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#46

Ilmselgelt lõhkuda sellise kooslusega puht originaal benz-i oleks lauslollus.Toppida sinna peale mingi löriseva hääle pärast v8.......no ma ei tea,siis on ta solgitud klassik mis ei oma mingit väärtust.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#47

(15-08-2021, 14:03 PM)hundu615 Kirjutas:  Ilmselgelt lõhkuda sellise kooslusega puht originaal benz-i oleks lauslollus.Toppida sinna peale mingi löriseva hääle pärast v8.......no ma ei tea,siis on ta solgitud klassik mis ei oma mingit väärtust.

Siinkohal pean nõustuma. Traktorimootoreid sõiduautodel ma kuskilt otsast ei austa, antud teema kangelane on üleüldse üks väheseid autosid, mis minu silmis haisva logisejaga midagi väärt on. Isegi see "vana hea" taksomersu kaheliitrine kepikasti otsas annab just selle õige taksomersu fiilingu. Värv on ka õige, hele mittemidagiütlev toon.

Column-shifteriga tomatkast kolmeliitrise masuudipressi taga oleks muidugi ülbem.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne