Jawa 634 GT
#21

Patsient nr. 2 - kuna sõber mäletas, et tema isa Jawal oli ka terve "eluaeg" peal olnud pealt horisontaalse tugevdusega lenks, siis läks lõpuks selline ka peale. Mis sellest, et suure tõenäosusega originaal ei ole.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           

Ostan 1989-1997 a Toyota hilux / VW  Taro Pick-upi, alates romust kuni ideaalses korras autoni ja nende varuosi.
Vasta
#22

Lõppvaatus:

Peategelane mõned päevad hiljem Tartu messil. Pikema otsimise tulemusena õnnestus leida ka kohustuslik lisa - turbakott, mis oli kunagi ainuke saadaolev tugevast kilest veekindel kott. Juhtmed said kinnitatud ajastutruu sinise teibiga lenksudele ning istme ees, paagi all leidis oma koha kohustuslik varulohv. Messil rääkisime kõikidele surmtõsise näoga, et tegemist on jawa tehases spetsiaalselt isale valmistatud matkaenduuroga, mis on 100% originaal. Mitmed jäidki uskuma, kuid ma kahtlustan, et hr. Vilu ei olnud nende hulgas.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

Ostan 1989-1997 a Toyota hilux / VW  Taro Pick-upi, alates romust kuni ideaalses korras autoni ja nende varuosi.
Vasta
#23

Patsient nr. 2 ka valmiskujul. Sellele leidsime seltsiks ka naabrimehe hästisäilinud Jawa 638 ning kui Uuniku klubi tegelaste tähelepanu oli hajunud, sebisime nende boksist mõned kenad modellid ka mootorrataste selga.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

Ostan 1989-1997 a Toyota hilux / VW  Taro Pick-upi, alates romust kuni ideaalses korras autoni ja nende varuosi.
Vasta
#24

(23-05-2021, 21:54 PM)isandpauk Kirjutas:  ....unustasin mainida, et  kuna aega oli napilt, Volta kvaliteet kõikus nagu praegu bitKoini kurss peale Elon Muski sõnavõtte, siis sai hangitud kodune tsinkimise ja vasetamise komplekt.....
On küll ot aga huvitaks poole sõnaga täpsem info antud asja kohta?
Vasta
#25

(24-05-2021, 22:47 PM)Peeter80 Kirjutas:  
(23-05-2021, 21:54 PM)isandpauk Kirjutas:  ....unustasin mainida, et  kuna aega oli napilt, Volta kvaliteet kõikus nagu praegu bitKoini kurss peale Elon Muski sõnavõtte, siis sai hangitud kodune tsinkimise ja vasetamise komplekt.....
On küll ot aga huvitaks poole sõnaga täpsem info antud asja kohta?

Sellest on juttu siin:
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=64705

Ostan 1989-1997 a Toyota hilux / VW  Taro Pick-upi, alates romust kuni ideaalses korras autoni ja nende varuosi.
Vasta
#26

Väga äge teema ja ratas  Cool !
Vasta
#27

Võimas. Teemat lugedes plaanisin turbakoti kohta aru pärida, aga siis selgus, et sellele on ka mõeldud Big Grin
Mis emotsioonid siis vana omanikku ratta avalikustamisel valdasid?
Vasta
#28

Vanatehnika harrastamiseks on mitmeid väljundeid. Põhiline on positiivne emotsioon ning sõitev masin. Tehaseoriginaali kõrval on värskendav ja põnev näha seda, kuidas neid masinaid tegelikult kasutati. Piltide põhjal on taastamise käekiri ilus ning töö põhjalik. Erilised plusspunktid ajastukohase hõngu loomisel.

Kutsun üles esmalt enda sees mõtteharjutuseks ja seejärel soovitan ka vanatehnika asjatundjatega arutada vanasõidukiks tunnustamise käsiraamatus olevat ühte erisust. Näen perspektiivi. 

Sõiduki hindamine toimub tema valmistamisaja nõuetele vastavalt. Hindamisele esitaja taotlusel võib sõiduki originaalsust hinnata tema hiljem muutunud kasutusotstarbest tulenevalt. Sellisel juhul lähtutakse hindamisel põhimõttest, et muutunud kasutusotstarbest tulenevaid kategooriaid ja sõlmi/detaile hinnatakse nende kasutusele võtmise aja nõuetele vastavalt. Muus osas lähtutakse sõiduki valmistamise aja nõuetest. Muutunud kasutusotstarve ei laiene nn „Nõukogude inimese autole“, st muutunud kasutusotstarbe alla ei mõisteta olukorda, kus 1940 aasta BMW-le on tehtud 1980 aastal „kapitaalremont“ ning paigaldatud näiteks GAZ 24 mootor, sillad, sisustus jne. Muutunud kasutusotstarbest tulenevate muudatustega sõiduki vanasõidukina tunnustamine peab olema erandlik ning seda võib kohaldada üksnes juhul, kui muutunud kasutusotstarve on erandlik ning ilmestab erilisel viisil tehnikaajalugu. Muutunud kasutusotstarve peab samuti olema vanusega vähemalt 35 aastat. Näide. Paakauto aastast 1959, aga paigaldatud vilkurid, lisavarustus ja värvitud nii nagu seda tehti tuletõrjeautodel aastal 1973. Vilkureid, pinnakatet ning varustust hinnatakse 1973 aasta nõuete järgi, so originaalsus 95%. Sõidukit ennast hinnatakse 1959 aasta kriteeriumide järgi, so originaalsus 85%.
Vasta
#29

(25-05-2021, 14:13 PM)Peeter2 Kirjutas:  Võimas. Teemat lugedes plaanisin turbakoti kohta aru pärida, aga siis selgus, et sellele on ka mõeldud Big Grin
Mis emotsioonid siis vana omanikku ratta avalikustamisel valdasid?

Turbakotiga läks nii, et otsisin pikalt ja no ei ole kuskil! Siis lõpuks üks sõber ostis omale talu ja sai kaasavaraks selle koti. Kotis olnud turvast lisati aegajalt kuivkäimlasse. Turvas jäi sinnapaika ja koti sain omale. Pesin puhtaks ja osutus täiesti sobivaks rekvisiidiks, kuigi paar auku oli sees. Siis miski hetk sain kelleltki veel ühe, see on nüüd tagavaraks.
Omanik ei teadnud viimase hetkeni midagi. Näitasime kõigepealt kahte teist Jawat ning tegime näo nagu seda kolmandat ei olekski. Kui see lõpuks silma jäi, siis loomulikult emotsioonid olid laes, vana mees hakkas nutma nähes oma kadunuks peetud masinat sellisel kujul säramas. Loomulikult panime selle masina käima ka ja käis nagu siidi.

Ostan 1989-1997 a Toyota hilux / VW  Taro Pick-upi, alates romust kuni ideaalses korras autoni ja nende varuosi.
Vasta
#30

Natuke veel pildimaterjali - allolevalt viitelt näeb siis pilte erinevatest ajastutest, kus on antud loo peategelane peal. Kui masina taastamisega algust tegin, siis käisin mõned tuhanded pildid läbi ja sorteerisin tsikliga pildid välja. Ajaline järjestus on loomulikult üsna juhuslik. Pilte ja ka 8mm filme on nendest reisidest loomulikult palju rohkem, enamus nähtavad www.jogevamc.ee ja youtubes, kasutaja isandpauk kanalis.

http://www.jogevamc.ee/pictures/pp/fancy...484a1ac54b

Ostan 1989-1997 a Toyota hilux / VW  Taro Pick-upi, alates romust kuni ideaalses korras autoni ja nende varuosi.
Vasta
#31

Natuke ka sellest, kuhu kiirustamisega jõuab. 2017a kevadel sai siis projekt raske $$$ ja vere hinnaga mööndustega valmis, aga mõned äpardused on siiani veel küljes. Kiirustamise tulemusena tuli üsna palju töid sisse osta, mis kergitasid projekti maksumust aga noh elu on juba selline. Kui nüüd võrrelda nende kahe Jawa taastamise maksumust, enda tööd arvestamata puhtalt väljakäidud $ järgi, siis peategelane läks teise, ütleme "originaalilähedaseks" taastatud, masinaga võrreldes täpselt 2x kallimaks.

Tegemist vajavad asjad - 4 aastat hiljem muutusteta:
* Juhtmepundar istme all on ikka veel korrastamata.
* Esiamordid ei amortiseeri või siis amortiseerivad ebapiisavalt - kui amordid lõpuni välja käivad, siis käib esiotsast läbi ebameeldiv kolks. Proovisime amortisaatorilaadseid tooteid seal esiamordi pudelites vahetada. Proovisime erinevat kogust ja erineva viskoossusega õli aga ei midagi. Nii ta jäi. Ettepanekud teretulnud.
* Tuuleklaas tuleb reguleerida püstisemaks. See on tegemata, kuna selle tulemusena tuleb võibolla taas mõnd värvijat külastada. Vaja võib minna ka pikemaid vardaid, millega tuuleklaas on toestatud lenksu külge.
* Esipidur tuleb treida täpsemaks. Praeguse heebli käiguga jõuab pidur vaevu rakenduda.

Ostan 1989-1997 a Toyota hilux / VW  Taro Pick-upi, alates romust kuni ideaalses korras autoni ja nende varuosi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne