huvi pärast küsin BMW ratta kohta
#1

leidsin kodust vana albumi vahelt ühe pildi,kus on vanaaegne BMW ratas,aga see mitte pole bokser mootoriga vaid on (pildilt tundus) ühe pütane silinder on otse üles ja tundus et on 4T ka veel,ehk oskab keegi öelda,mis rattaga tegu on ?
Vasta
#2

ehk siis bmw r35 ... ?

http://www.autowellink.demon.nl/r35/v001.jpg
Vasta
#3

ongi nii Smile tänan
Vasta
#4

BMW R-35 on lihtsalt siinmail kõige levinum Baieri Mootori Wabriku mootorratas. Enamus neist jõudsid siinsele turule peale sõda kui Saksamaa maksis asjadega hüvitust sõja põhjustamise eest Nõukogude Liidule. Sarnase kuju ja tegumoega BMW motikaid on ka teisi numbreid väga palju tehtud ja mõned neist ka siia kanti jõudnud.
Pane parem enda pilt üles, siis saab täpsemalt määrata.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#5

BMWdest on jah siinmail levinud kõige rohkem reparatsiooni-Eisenachi R 35-d (mootor 350 ccm), mida tuleks tegelikult EMWdeks kutsuda. Väljalaskeaastad umbes 1946-51(52?). Vorbiti neid ennesõjaaegse R 35 järgi. Kasutasid miilits, mitmesugused asjapulgad/ametnikud ja müüdi ka uutena erakätesse. Umbes 30 tuhat sellist ratast saabus reparatsioonina N. Liitu, mis on väga suur hulk.

Palju vähem (võin eksida, aga pakuksin alla 10% EMWdest) leidub ennesõjaaegseid R 35sid. Umbes samas suurusjärgus või veelgi vähem on Eestis ennesõjaaegseid R 23sid (mootor 250 cc). Teisi 1930te lõpu mudeleid (R 51, R 61, R 71) on vähe, mina neid ei olegi siinmail näinud. Vaid R 12sid (750 ccm) on siinmail liikvel olnud ja julgeks öelda et umbes samapalju kui R 23sid. R 12 mantlipärijat ja M72 algvarianti BMW teostuses R 71-t ma siinmail BMW toodanguna näinud pole.

On muidugi sõjaga siia sattunud sõjaväe korviveoga R 75 rattaid veel mõned ja 1930te alguspoole rattaid mõningaid (olen näinud paari R 2e).

Rohkem ei tule küll meelde Eestis aastakümnete jooksul nähtud BMW tsiklitest.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

EMW r35 ja BMW r35 ei ole siiski päris 1:1 rattad,erinevad on esiamordid,raami tagaosa ja värvilahendus.Generaator peaks ka olema erinev,kuid kindel selles ei ole.
Vasta
#7

Nende R-35-te puhul ei saa kunagi täpselt aru, mis aastast või mis asjad need on. Peale sõda pandi neid veel kokku vanadest BMW jääkidest, kuigi mark oleks pidanud olema juba EMW. Enamus pealesõjaaegsetest kannavad meil BMW märki, sest märgid olid lihtsalt olemas, või olid need juba varem osaliselt kokku pandud. Viimased partiid saabusid Leningradi jaemüügivõrku ilma rehvideta, sest materjal sai otsa. Ilma rehvideta R-35 hind oli olnud võrdne uue Moskva hinnaga.
BMW ja EMW autodega sama lugu, keeruline on piiri tõmmata. Vähesed rikkamadki sakslased tahavad tunnistada, et neil on EMW 327, punasepõhjaline märk vahetatakse lihtsalt sinisepõhjalise vastu ära ja ongi märksa prestiižikam.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#8

Piibur Kirjutas:Nende R-35-te puhul ei saa kunagi täpselt aru, mis aastast või mis asjad need on. Peale sõda pandi neid veel kokku vanadest BMW jääkidest, kuigi mark oleks pidanud olema juba EMW. Enamus pealesõjaaegsetest kannavad meil BMW märki, sest märgid olid lihtsalt olemas, või olid need juba varem osaliselt kokku pandud. Viimased partiid saabusid Leningradi jaemüügivõrku ilma rehvideta, sest materjal sai otsa. Ilma rehvideta R-35 hind oli olnud võrdne uue Moskva hinnaga.

Tehasesildi ja seal asuva raami ja mootori numbri järgi tuvastab aasta reeglina üheselt. Samad arvud ka raami ja mootori sisse löödud. Seoses arvude/aasta vahel saab nt lehelt http://www.autogallery.org.ru/bmwr35.htm

Eisenachis tehti sõja ajal hoopis ju R-75-t, ega neid 35 osade jääke seal vast palju ei olnud. Ma ikka usun et 1946-47 ja hiljem tehti ikka kõik osad ise.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne