1988 Ford Sierra 2.0 74kW
#1

Tere!

Olen paadunud Sierrafänn olnud alates sellest, kui perre 2001 aastal Sierra soetati. Sellest ajast alates olen miniatuurseid Sierrasid endale riiulisse korjanud kuni saabus aeg, mil tekkis võimalus endale üks projekt soetada. See konkreetne masin sai ostetud ühe vanema mehe käest, kes oli eestis selle masina ainuomanik olnud aastast 1996. Otsisingi just Sierrat, mis oleks võimalikult pika eesti ajalooga kuna mind väga huvitab kõik seoses eesti 90ndatega ning Sierra on selle ajastu vaieldamatu sümbol. Need masinad olid tol ajal tõsised rahvaautod. 

Masinast siis niipalju, et kapoti all 2.0 karbussiga mootor mis annab välja 74kw. Üheks auto ostu kriteeriumiks oli arhailisus kuna kaalusin korraks ka Ziguli ostu kuid Sierra on justkui kaks ühes, Ziguli tehnikaga legendaarne lääne masin. Selle konkreetse masina juures võlus mind selle lihtsus, peaaegu olematud lisad ja korralik retro hõng. 
Kõik ei olnud siiski nii roosiline. Masin oli teinud saksas läbi väikese avarii, mistõttu olid parem esi ja tagatiib teist tooni punase värviga üle värvitud. Lisaks oli ka tagastange mõranenud ning kinnitused ära paindunud. Kõige tipuks oli karpides olnud roosteauke lapitud makrofleksiga.  

Esimese asjana sai vahetatud ära rool ning külge sai nahkkattega RS rool. Mõnusalt jäme rool tagab korraliku sõidumõnu ning ka silmailu salongis. Peale rooli oli tähtis ka saada ilma EST kirjata numbrimärgid, mis annaks masinale tagasi tema ajastukohase välimuse. Tagaklaasil ilutseb Saksa autopoe kleebis "autohaus EPPLE" ning luugil originaal valge EST ovaal kleeps. Detailides peitub võlu. Seejärel sai alla pandud 16" scorpio veljed mis istusid küll autole kenasti alla kuid sõidumugavus jäi seetõttu soovida. Hiljem sai see viga parandatud esmalt originaal 14" plekkvelgedega ning hiljem originaal 14" velgedega.
Kuna auto oli alguses rohkem roosa, kui punane, siis tuli auto üle poleerida. Mõned tunnid tööd ja masin läikis jälle nagu uus. 

Vahepeal sai masinale külge proovitud vanakooli Bosch lisatulesid, mis aga minu arvates sinna ette väga ei sobinud.
Tuli talv ning siis oli aeg hakata sierrat korrastama. Välja sai vahetatud Sony xplode makk, mille asemele läks Ford 2004 originaalmakk. Peale seda sai esisillas vahetatud kõik peale pidurivoolikute, pidurisadulate ja roolilati. Mootori poolepealt läksid vahetusse rihmad, veepump ja eesmine väntvõlli simmerling. Peale seda sai käidud Speedsteris Hannese juures, kes karbussi paika timmis ja kadunud kilowatid tagasi tõi. Vahe oli ikka märgatav. Enne Hannese juurde minekut ei jõudnud masin isegi esimese käiguga mäest üles minna kuid peale timmimist oli masin nii krapsakas, et vanaviisi pedaali tallamise harjumuse tulemusena sai foori tagant startides korra isegi rehvi vilisema.

Vahepeal sai autosse lisatud ka mõningad mugavuselemendid nagu näiteks kassetihoidja ja keskmine käetugi laekaga. Tagumise akna ette läks ka originaal ruloo, et veidikenegi varjata salongis toimuvat taga sõitjate eest. Sellisele autole ei sobiks minu arvates klaase toonida, see rohkem uuemate masinate teema.

Märtsi lõpul läks masin keretöödesse, kus karpidest nokiti välja kogu makro, karbid said keevitatud ning kogu auto sai jälle õige värvi alla.
Peale keretöid sai alla panna originaal 14" Sierra valuveljed ning ainukeseks silma riivavaks detailiks jäi rippuv ning katkine tagastange. Sierrale enam vähem korraliku tagastange leidmine osutus aga tõeliseks väljakutseks kuna neid lihtsalt pole enam saada. Varuosa poest on küll võimalik tellida uut kuid see ei istu korralikult külge ning sel puuduvad ka osad kinnituskohad. Lõpuks õnnestus leida enam vähem korralik stange, millele oli sportsummuti jaoks sisselõiked tehtud. Et sisse lõigatud ava ära kaotada ja stange ilusaks saada, lõikasin vanal stangel summuti ava juurest tükid välja ning liimisin uue stange külge. Hetkel ajab asja ära küll. 

Kogu selle pika jutu lõpetuseks mõned pildid ka enam vähem õiges järjekorras.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       
                   
                   
   

"Igal pool on parem kui kusagil mujal"
Vasta
#2

Selliste vanakeste elushoidmine on väga üllas tegevus. Kiidan ettevõtmist.
Vasta
#3

Kas tänapäeval maksavad kaks uut numbrit (s.o. tegelikult üsna viletsa kvaliteediga värvitud plekklatakat) juba 60€?

Sry, vblla loll küsimus, pole ammu ühelgi autol  numbreid vahetanud....
Vanasti sai mingi 7-10€/tk vist, kuskil P-Tallinnas keegi tegi ja ega MNT omadki kallimad olnud. 

Aga üldpilt: nüüd juba päris kena väljanägemusega oldtimer. 
Kui see punane minu sama vana Audi kõrvale parkida, siis ma oleks sunnitud häbiga enda oma kähku kuhugi eemale ajama.... Big Grin
Hea töö.

PS: Mingil pildil oli ka lund näha: kas see ikka on hea mõte? 
Talveks kannatab ju alati mingi 500€ maksev diiselpassat osta ja kordatehtud autot kenasti säilitada. 

Aga anyway, olgu või suveauto: kindlasti ära unusta teda kõvasti ja kallilt korrosioonitõrjetada. 
Karbid seest ca 5mm ulatuses vaha täis, kõik uksed sama, tagakoopad samuti; väljavooluavad peavad puhtaks jääma (sest nendest osadest peabki vesi sisse-välja käima, see on ok) jne. 
Põhi samuti. 
Tihti jäetakse see koera saba pärast hirmkalleid värvi- ja plekitöid kahjuks tegemata. 

PS. 2. Mul üks tuttav on lasknud kõik oma POEST ostetud autod Krownist kohe uuena läbi, nii, et isegi iluvõre vahel voolab algul mingit löga välja. 
Aga 5 aasta möödumisel on müüa väga lihtne olnud. Sest teised samasugused on juba alt kirmega. Ega vanadel autodel asi teistmoodi ei käi - talv on jube ja tavaline vesi suvel samuti pole parim asi.
Vasta
#4

Mnt-s on numbrimärgi dublikaat 10€.
Aga kena pill muidugi, peale poleerimist on tõesti nagu uus. Ma isegi unistasin 90-ndate algusepoole keskaajal just sellisest sedaan-Sierrast, aga kuidagi jäi ostmata. Ja siis, kui mul juba esimene auto oli ostetud, tekkis müüki lillat värvi Sierra Cosworth, aga läks seegi mööda. Kui oleks selgeltnägija, siis oleks pidanud selle Cossu ära ostma ja seisma panema, praeguseks oleks hind tollase hinnaga võrreldes mitmekordistunud.
Aga jah, vanad (mitte liiga vanad) autod on ägedad, mulle isiklikult meeldivad enamjaolt 80-ndate lõpupoole ja 90-ndate algusepoole autod.
Vasta
#5

Ma loodan, et omanik on ikka kursis, et need valged numbrid ei ole legaalsed. Niisama sõites tõenäoliselt probleeme ei teki, aga näiteks ülevaatusel küll.

Kahjuks on meil säädused sedasi, et kui eurotähisega numbrid on autole kord väljastatud, siis seaduslikku tagasiteed pole.
Vasta
#6

Ma just mõtlesin seda asja, et kui oleks algusest peale, siis sellel autol ei oleks mingit probleemi valgete numbritega sõita, kuid vist oli tõesti nii, et sinisest numbrist valgeks tagasi ei saa. Ma küll ei tea, kas seda reaalselt ka kontrollitakse, et milline number väljastatud on, sest Eestis on see auto registreeritud 1996. aastal ja vähemalt selles valguses ei oleks probleemi.
Vasta
#7

Ühes teises foorumis mitu aastat tagasi keegi juba kirjeldas, et teda sellepärast kinni on peetud teel.
Vasta
#8

Julgen tsipake kahelda nende võluvelgede originaalsuses. Seitsme kodaraga RS vist ikka see päris õige. Kindel ei ole ja küsida pole eriti kusagilt, Sierraklubi on sisuliselt hääbunud.

EDIT: leidsin pildi

https://www.carandclassic.co.uk/magazine...65x431.jpg

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#9

(08-06-2021, 02:59 AM)Sm Natsalnik Kirjutas:   Tagumise akna ette läks ka originaal ruloo, et veidikenegi varjata salongis toimuvat taga sõitjate eest. Sellisele autole ei sobiks minu arvates klaase toonida, see rohkem uuemate masinate teema.

Mingi tehasetoon nendel klaasidel ju ikkagi on, või ei? Kleebitud toonkiled on muidugi jõledus, ja nende praktilist kasutusväärtust saab alati asendada teiste lahendustega. Päikesekiirguse kaitsmise asemel on variant jahutada salongi kliimaseadmega ja ilge päti pilgu tõkestamise asemel on variant, et väärtuslikke esemeid lihtsalt ei soeta üldse või ei jäta autosse Smile

Kui ostukriteeriumites oli ka arhailisus, siis miks sai valituks just Mk2, mitte mk1?
Vasta
#10

Paari pildi peal on isegi näha, et kerge tehasetoon sel ikka on. Aga see on nii ehk naa juba sellise aja auto, kui juba paljudel markidel oligi tehasest kerge rohekas toon peal.
Velgede suhtes olen samuti kahtleval seisukohal- need võivad ju küll Fordi originaalveljed olla, aga ma ei usu hästi, et just Sierra oma. Mingitel Fordidel olen küll säänseid näinud, aga millistel, ei meenu. Iseenesest küll mõnusalt tagasihoidlikud veljed. Samas stiilis tagasihoidlikud nagu AMG Monoblock veljed (mitte neid omavahel küll võrrelda!).
Vasta
#11

(08-06-2021, 13:04 PM)Aare R. Kirjutas:  Ma just mõtlesin seda asja, et kui oleks algusest peale, siis sellel autol ei oleks mingit probleemi valgete numbritega sõita, kuid vist oli tõesti nii, et sinisest numbrist valgeks tagasi ei saa. Ma küll ei tea, kas seda reaalselt ka kontrollitakse, et milline number väljastatud on, sest Eestis on see auto registreeritud 1996. aastal ja vähemalt selles valguses ei oleks probleemi.

Antud autoga võibolla polegi probleemi, kuna vähemalt avalikes registriandmetes puuduvad sellised kirjed, mis kinnitaks Euronumbrite väljastamist. Aastal 2005 võetud duplikaadid viitavad küll tollase omaniku soovile uutmisega kaasa minna (paistab, et võttis vabatahtlikult uued numbrid), aga tollal sai valida puhaste ja euronumbrite vahel.
Vasta
#12

Mul oli omal aastal 2005 selline juhus, et kits kargas autole ette ja pani esinumbri ka pihta- seda ma üles ei leidnudki pimedas. Ja kuna mul auto oli Eestis registreeritud aastal 2004, oli minulgi valida, kas valged või europlärakaga numbrid- võtsin siiski valged, kuna need tundusid vähemalt toona siiski kuidagi omapärasemad. Ning seda just seetõttu, et sain teada, et sinisest valgeks tagasi enam ei saa, samas valgest siniseks võid teha kasvõi praegu ja keegi ei ütle midagi.
Vasta
#13

tehasetoonklaasi tolle ajastu autodel kõikidel polnud.ei fordil,ega mercedesel.sugulasel on skoda vist 2008-20210 aastal toodetud.isegi sellel pole toonklaasi.sees istudes päike kõrvetab meeletult Rolleyes
Vasta
#14

Kõigil kindlasti polnud, aga paljud meelest pole ka praegustel autodel tooni. Kui ikka klaas must pole, siis järelikult pole toonitud Big Grin
Aga see rohekas toon ongi nii kerge, et seda paljud ei oskagi vaadata. Sellel Sierral see siiski on, valgel taustal on see hästi näha. Mul oli kunagi emal 87. aasta Audi 80 ning mul endal oli esimene auto 89. aasta Mazda 626 coupe, neil oli mõlemal juba kerge tehasetoon.
Vasta
#15

Euronumbriga on lihtne reegel, mida ka ülevaatusel jälgivad kui auto on registreeritud eestis enne 2004 võib küljes olla ilma ESTita number.
Vasta
#16

(08-06-2021, 17:22 PM)sturmbannführer Kirjutas:  sugulasel on skoda vist 2008-20210 aastal toodetud.isegi sellel pole toonklaasi.sees istudes päike kõrvetab meeletult Rolleyes
 Plankmaister Skoda on vist ainuke VAGi auto millel pole isegi mitte õrna toonklaasi, vaid nö puhas valge "aknaklaas" baas varustuses. Tõenäoliselt on see Skoda ka tumeroheline Smile  See oli ainus lakita või mitte metallik värv peale valge.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#17

(08-06-2021, 19:00 PM)lauren Kirjutas:  Euronumbriga on lihtne reegel, mida ka ülevaatusel jälgivad kui auto on registreeritud eestis enne 2004 võib küljes olla ilma ESTita number.

Sai ka pärast 2004 neid valgeid numbreid. Umbes 2011 vist enam esmaregistreeritutele ei antud, ametlike duplikaatide tootmine lõppes 2015 aasta paiku. Need, kellel vaja teada, teavad neid daatumeid ilmselt täpsemalt. Ja jälgitakse üsna innuga.
Vasta
#18

(08-06-2021, 11:25 AM)stihl Kirjutas:  Kas tänapäeval maksavad kaks uut numbrit (s.o. tegelikult üsna viletsa kvaliteediga värvitud plekklatakat) juba 60€?

Sry, vblla loll küsimus, pole ammu ühelgi autol  numbreid vahetanud....
Vanasti sai mingi 7-10€/tk vist, kuskil P-Tallinnas keegi tegi ja ega MNT omadki kallimad olnud. 

Aga üldpilt: nüüd juba päris kena väljanägemusega oldtimer. 
Kui see punane minu sama vana Audi kõrvale parkida, siis ma oleks sunnitud häbiga enda oma kähku kuhugi eemale ajama.... Big Grin
Hea töö.

PS: Mingil pildil oli ka lund näha: kas see ikka on hea mõte? 
Talveks kannatab ju alati mingi 500€ maksev diiselpassat osta ja kordatehtud autot kenasti säilitada. 

Aga anyway, olgu või suveauto: kindlasti ära unusta teda kõvasti ja kallilt korrosioonitõrjetada. 
Karbid seest ca 5mm ulatuses vaha täis, kõik uksed sama, tagakoopad samuti; väljavooluavad peavad puhtaks jääma (sest nendest osadest peabki vesi sisse-välja käima, see on ok) jne. 
Põhi samuti. 
Tihti jäetakse see koera saba pärast hirmkalleid värvi- ja plekitöid kahjuks tegemata. 

PS. 2. Mul üks tuttav on lasknud kõik oma POEST ostetud autod Krownist kohe uuena läbi, nii, et isegi iluvõre vahel voolab algul mingit löga välja. 
Aga 5 aasta möödumisel on müüa väga lihtne olnud. Sest teised samasugused on juba alt kirmega. Ega vanadel autodel asi teistmoodi ei käi - talv on jube ja tavaline vesi suvel samuti pole parim asi.
See masin ongi puhtalt suveauto, talvel seisab garaazis. Piltide tegemise jaoks sai masin korra talvel välja aetud kuna garaaz on üsna kitsas
Korrosioonitõrje on ka plaanis teha üsna varsti

"Igal pool on parem kui kusagil mujal"
Vasta
#19

(08-06-2021, 15:11 PM)Aare R. Kirjutas:  Paari pildi peal on isegi näha, et kerge tehasetoon sel ikka on. Aga see on nii ehk naa juba sellise aja auto, kui juba paljudel markidel oligi tehasest kerge rohekas toon peal.
Velgede suhtes olen samuti kahtleval seisukohal- need võivad ju küll Fordi originaalveljed olla, aga ma ei usu hästi, et just Sierra oma. Mingitel Fordidel olen küll säänseid näinud, aga millistel, ei meenu. Iseenesest küll mõnusalt tagasihoidlikud veljed. Samas stiilis tagasihoidlikud nagu AMG Monoblock veljed (mitte neid omavahel küll võrrelda!).
Tegemist on siiski tõesti Sierra MK2 originaalvelgedega. Tõsi, need veljed  olid tehasest tulles all uuematel sierradel (alates 1991 toodetud ehk facelift versioonidel) kuid näevad ka vanema sierra all kenad välja.

"Igal pool on parem kui kusagil mujal"
Vasta
#20

(08-06-2021, 12:10 PM)zazik Kirjutas:  Ma loodan, et omanik on ikka kursis, et need valged numbrid ei ole legaalsed. Niisama sõites tõenäoliselt probleeme ei teki, aga näiteks ülevaatusel küll.

Kahjuks on meil säädused sedasi, et kui eurotähisega numbrid on autole kord väljastatud, siis seaduslikku tagasiteed pole.
Käisin nende numbritega kevadel ülevaatusel, ei tekkinud probleeme. Samuti pole linnavahel sõites politsei nende kohta ühtegi märkust teinud.

"Igal pool on parem kui kusagil mujal"
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne