08-06-2021, 02:59 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-06-2021, 03:07 AM ja muutjaks oli Sideametnik.)
Tere!
Olen paadunud Sierrafänn olnud alates sellest, kui perre 2001 aastal Sierra soetati. Sellest ajast alates olen miniatuurseid Sierrasid endale riiulisse korjanud kuni saabus aeg, mil tekkis võimalus endale üks projekt soetada. See konkreetne masin sai ostetud ühe vanema mehe käest, kes oli eestis selle masina ainuomanik olnud aastast 1996. Otsisingi just Sierrat, mis oleks võimalikult pika eesti ajalooga kuna mind väga huvitab kõik seoses eesti 90ndatega ning Sierra on selle ajastu vaieldamatu sümbol. Need masinad olid tol ajal tõsised rahvaautod.
Masinast siis niipalju, et kapoti all 2.0 karbussiga mootor mis annab välja 74kw. Üheks auto ostu kriteeriumiks oli arhailisus kuna kaalusin korraks ka Ziguli ostu kuid Sierra on justkui kaks ühes, Ziguli tehnikaga legendaarne lääne masin. Selle konkreetse masina juures võlus mind selle lihtsus, peaaegu olematud lisad ja korralik retro hõng.
Kõik ei olnud siiski nii roosiline. Masin oli teinud saksas läbi väikese avarii, mistõttu olid parem esi ja tagatiib teist tooni punase värviga üle värvitud. Lisaks oli ka tagastange mõranenud ning kinnitused ära paindunud. Kõige tipuks oli karpides olnud roosteauke lapitud makrofleksiga.
Esimese asjana sai vahetatud ära rool ning külge sai nahkkattega RS rool. Mõnusalt jäme rool tagab korraliku sõidumõnu ning ka silmailu salongis. Peale rooli oli tähtis ka saada ilma EST kirjata numbrimärgid, mis annaks masinale tagasi tema ajastukohase välimuse. Tagaklaasil ilutseb Saksa autopoe kleebis "autohaus EPPLE" ning luugil originaal valge EST ovaal kleeps. Detailides peitub võlu. Seejärel sai alla pandud 16" scorpio veljed mis istusid küll autole kenasti alla kuid sõidumugavus jäi seetõttu soovida. Hiljem sai see viga parandatud esmalt originaal 14" plekkvelgedega ning hiljem originaal 14" velgedega.
Kuna auto oli alguses rohkem roosa, kui punane, siis tuli auto üle poleerida. Mõned tunnid tööd ja masin läikis jälle nagu uus.
Vahepeal sai masinale külge proovitud vanakooli Bosch lisatulesid, mis aga minu arvates sinna ette väga ei sobinud.
Tuli talv ning siis oli aeg hakata sierrat korrastama. Välja sai vahetatud Sony xplode makk, mille asemele läks Ford 2004 originaalmakk. Peale seda sai esisillas vahetatud kõik peale pidurivoolikute, pidurisadulate ja roolilati. Mootori poolepealt läksid vahetusse rihmad, veepump ja eesmine väntvõlli simmerling. Peale seda sai käidud Speedsteris Hannese juures, kes karbussi paika timmis ja kadunud kilowatid tagasi tõi. Vahe oli ikka märgatav. Enne Hannese juurde minekut ei jõudnud masin isegi esimese käiguga mäest üles minna kuid peale timmimist oli masin nii krapsakas, et vanaviisi pedaali tallamise harjumuse tulemusena sai foori tagant startides korra isegi rehvi vilisema.
Vahepeal sai autosse lisatud ka mõningad mugavuselemendid nagu näiteks kassetihoidja ja keskmine käetugi laekaga. Tagumise akna ette läks ka originaal ruloo, et veidikenegi varjata salongis toimuvat taga sõitjate eest. Sellisele autole ei sobiks minu arvates klaase toonida, see rohkem uuemate masinate teema.
Märtsi lõpul läks masin keretöödesse, kus karpidest nokiti välja kogu makro, karbid said keevitatud ning kogu auto sai jälle õige värvi alla.
Peale keretöid sai alla panna originaal 14" Sierra valuveljed ning ainukeseks silma riivavaks detailiks jäi rippuv ning katkine tagastange. Sierrale enam vähem korraliku tagastange leidmine osutus aga tõeliseks väljakutseks kuna neid lihtsalt pole enam saada. Varuosa poest on küll võimalik tellida uut kuid see ei istu korralikult külge ning sel puuduvad ka osad kinnituskohad. Lõpuks õnnestus leida enam vähem korralik stange, millele oli sportsummuti jaoks sisselõiked tehtud. Et sisse lõigatud ava ära kaotada ja stange ilusaks saada, lõikasin vanal stangel summuti ava juurest tükid välja ning liimisin uue stange külge. Hetkel ajab asja ära küll.
Kogu selle pika jutu lõpetuseks mõned pildid ka enam vähem õiges järjekorras.
Olen paadunud Sierrafänn olnud alates sellest, kui perre 2001 aastal Sierra soetati. Sellest ajast alates olen miniatuurseid Sierrasid endale riiulisse korjanud kuni saabus aeg, mil tekkis võimalus endale üks projekt soetada. See konkreetne masin sai ostetud ühe vanema mehe käest, kes oli eestis selle masina ainuomanik olnud aastast 1996. Otsisingi just Sierrat, mis oleks võimalikult pika eesti ajalooga kuna mind väga huvitab kõik seoses eesti 90ndatega ning Sierra on selle ajastu vaieldamatu sümbol. Need masinad olid tol ajal tõsised rahvaautod.
Masinast siis niipalju, et kapoti all 2.0 karbussiga mootor mis annab välja 74kw. Üheks auto ostu kriteeriumiks oli arhailisus kuna kaalusin korraks ka Ziguli ostu kuid Sierra on justkui kaks ühes, Ziguli tehnikaga legendaarne lääne masin. Selle konkreetse masina juures võlus mind selle lihtsus, peaaegu olematud lisad ja korralik retro hõng.
Kõik ei olnud siiski nii roosiline. Masin oli teinud saksas läbi väikese avarii, mistõttu olid parem esi ja tagatiib teist tooni punase värviga üle värvitud. Lisaks oli ka tagastange mõranenud ning kinnitused ära paindunud. Kõige tipuks oli karpides olnud roosteauke lapitud makrofleksiga.
Esimese asjana sai vahetatud ära rool ning külge sai nahkkattega RS rool. Mõnusalt jäme rool tagab korraliku sõidumõnu ning ka silmailu salongis. Peale rooli oli tähtis ka saada ilma EST kirjata numbrimärgid, mis annaks masinale tagasi tema ajastukohase välimuse. Tagaklaasil ilutseb Saksa autopoe kleebis "autohaus EPPLE" ning luugil originaal valge EST ovaal kleeps. Detailides peitub võlu. Seejärel sai alla pandud 16" scorpio veljed mis istusid küll autole kenasti alla kuid sõidumugavus jäi seetõttu soovida. Hiljem sai see viga parandatud esmalt originaal 14" plekkvelgedega ning hiljem originaal 14" velgedega.
Kuna auto oli alguses rohkem roosa, kui punane, siis tuli auto üle poleerida. Mõned tunnid tööd ja masin läikis jälle nagu uus.
Vahepeal sai masinale külge proovitud vanakooli Bosch lisatulesid, mis aga minu arvates sinna ette väga ei sobinud.
Tuli talv ning siis oli aeg hakata sierrat korrastama. Välja sai vahetatud Sony xplode makk, mille asemele läks Ford 2004 originaalmakk. Peale seda sai esisillas vahetatud kõik peale pidurivoolikute, pidurisadulate ja roolilati. Mootori poolepealt läksid vahetusse rihmad, veepump ja eesmine väntvõlli simmerling. Peale seda sai käidud Speedsteris Hannese juures, kes karbussi paika timmis ja kadunud kilowatid tagasi tõi. Vahe oli ikka märgatav. Enne Hannese juurde minekut ei jõudnud masin isegi esimese käiguga mäest üles minna kuid peale timmimist oli masin nii krapsakas, et vanaviisi pedaali tallamise harjumuse tulemusena sai foori tagant startides korra isegi rehvi vilisema.
Vahepeal sai autosse lisatud ka mõningad mugavuselemendid nagu näiteks kassetihoidja ja keskmine käetugi laekaga. Tagumise akna ette läks ka originaal ruloo, et veidikenegi varjata salongis toimuvat taga sõitjate eest. Sellisele autole ei sobiks minu arvates klaase toonida, see rohkem uuemate masinate teema.
Märtsi lõpul läks masin keretöödesse, kus karpidest nokiti välja kogu makro, karbid said keevitatud ning kogu auto sai jälle õige värvi alla.
Peale keretöid sai alla panna originaal 14" Sierra valuveljed ning ainukeseks silma riivavaks detailiks jäi rippuv ning katkine tagastange. Sierrale enam vähem korraliku tagastange leidmine osutus aga tõeliseks väljakutseks kuna neid lihtsalt pole enam saada. Varuosa poest on küll võimalik tellida uut kuid see ei istu korralikult külge ning sel puuduvad ka osad kinnituskohad. Lõpuks õnnestus leida enam vähem korralik stange, millele oli sportsummuti jaoks sisselõiked tehtud. Et sisse lõigatud ava ära kaotada ja stange ilusaks saada, lõikasin vanal stangel summuti ava juurest tükid välja ning liimisin uue stange külge. Hetkel ajab asja ära küll.
Kogu selle pika jutu lõpetuseks mõned pildid ka enam vähem õiges järjekorras.
"Igal pool on parem kui kusagil mujal"