1988 Ford Sierra 2.0 74kW
#21

(08-06-2021, 13:17 PM)cesium Kirjutas:  Ühes teises foorumis mitu aastat tagasi keegi juba kirjeldas, et teda sellepärast kinni on peetud teel.
Usun, et probleem tekib siis, kui autole on esmasel registreerimisel väljastatud EST numbrid kuid omanik vahetab need valgete numbrite vastu. Vanemate autode puhul pole väga kuulnud, et keegi nokkima tuleb.

"Igal pool on parem kui kusagil mujal"
Vasta
#22

(08-06-2021, 15:01 PM)TeeTL Kirjutas:  
(08-06-2021, 02:59 AM)Sm Natsalnik Kirjutas:   Tagumise akna ette läks ka originaal ruloo, et veidikenegi varjata salongis toimuvat taga sõitjate eest. Sellisele autole ei sobiks minu arvates klaase toonida, see rohkem uuemate masinate teema.

Mingi tehasetoon nendel klaasidel ju ikkagi on, või ei? Kleebitud toonkiled on muidugi jõledus, ja nende praktilist kasutusväärtust saab alati asendada teiste lahendustega. Päikesekiirguse kaitsmise asemel on variant jahutada salongi kliimaseadmega ja ilge päti pilgu tõkestamise asemel on variant, et väärtuslikke esemeid lihtsalt ei soeta üldse või ei jäta autosse Smile

Kui ostukriteeriumites oli ka arhailisus, siis miks sai valituks just Mk2, mitte mk1?
Soovisin osta eelkõige sedaankerega masinat, MK1 baasil sedaani ei pakutud.

"Igal pool on parem kui kusagil mujal"
Vasta
#23

(08-06-2021, 17:22 PM)sturmbannführer Kirjutas:  tehasetoonklaasi tolle ajastu autodel kõikidel polnud.ei fordil,ega mercedesel.sugulasel on skoda vist 2008-20210 aastal toodetud.isegi sellel pole toonklaasi.sees istudes päike kõrvetab meeletult Rolleyes

Meil oli 1982a. aprillikuu tootmiskuupäevaga halli värvi Sierra 1,6L (4 kast, originaalis ainult juhipoolne väline küljepeegel, sisemistel ustel keskel väikesed kohad, kus sai seest ust kinni tõmmata, mitte klassikalisel sierral kus sisemine hoob küljepeegli suunas üles liikus, originaal raadio ühe kõlari väljundiga, mis oli armatuuri peal)
Masinal oli külje ustel ja tagaluugil silmaga nähtav pruunikas tehasetoon - esimene armatuur peal terve - mitte pragunenud, samuti tagumine pagasniku kate sirge - polnud ära vajunud.
Seega ford paigaldas tehasetoon klaase sierradele. Samas 84a. 2.0 sinisel "laser" versioonil ei märganud tehasetoonklaasi, kuid 88a. 2.0 rohekal sedaanil jällegi oli.

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#24

Selle varustuse põhjal on jube raske aru saada inimestest, kes ütlevad näiteks mingi 2000. aasta 7-seeria BMW puhul, et äh, mul ikka täitsa plank auto- skesklukk, elektriaknad-peeglid-luuk, kliima, nahksisu, piloot, automaat ja võibolla midagi veel. Samas, kõik vajalik on ju olemas. Praeguste autode plank-standardist pole mõtet rääkidagi, seda just omanike seisukohast.
Nende Sierrade-ajastuga võrreldes on praegused premium-klassi autod lausa lendavad.
Vasta
#25

(09-06-2021, 01:47 AM)Sm Natsalnik Kirjutas:  Soovisin osta eelkõige sedaankerega masinat, MK1 baasil sedaani ei pakutud.


Ehh, mul tuli nende sedaanide kohta üks huvitav fakt meelde, põnev oleks teada, kas sa ka tead sellest midagi.  Smile

Nimelt, kas oled kursis, MIKS tal tagaklaasi külgedel need mustast plastist latakad on? Ühelgi teisel autol ma väga ei tea, et selliseid asju oleks kasutatud.
Mis otstarve neil on?

PS. Need on seal täiesti kindla eesmärgiga. Millise?
Vasta
#26

(09-06-2021, 13:01 PM)stihl Kirjutas:  
(09-06-2021, 01:47 AM)Sm Natsalnik Kirjutas:  Soovisin osta eelkõige sedaankerega masinat, MK1 baasil sedaani ei pakutud.


Ehh, mul tuli nende sedaanide kohta üks huvitav fakt meelde, põnev oleks teada, kas sa ka tead sellest midagi.  Smile

Nimelt, kas oled kursis, MIKS tal tagaklaasi külgedel need mustast plastist latakad on? Ühelgi teisel autol ma väga ei tea, et selliseid asju oleks kasutatud.
Mis otstarve neil on?

PS. Need on seal täiesti kindla eesmärgiga. Millise?

Muidu ei käiks aken alla ju, alumine nurk jookseks rattakoopasse kinni. Nurk aitab lühemat klaasi kasutada.

Samalaadsed nurgad on paljudel autodel, kasvõi AUDI B2/B3/B4/C3/C4 jne. Lihtsalt välimus veidi elegantsemalt lahendatud.
Vasta
#27

Jutt käis tagaklaasist.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#28

(09-06-2021, 17:35 PM)zazik Kirjutas:  
(09-06-2021, 13:01 PM)stihl Kirjutas:  
(09-06-2021, 01:47 AM)Sm Natsalnik Kirjutas:  


Ehh, mul tuli nende sedaanide kohta üks huvitav fakt meelde, põnev oleks teada, kas sa ka tead sellest midagi.  Smile

Nimelt, kas oled kursis, MIKS tal tagaklaasi külgedel need mustast plastist latakad on?  Ühelgi teisel autol ma väga ei tea, et selliseid asju oleks kasutatud.
Mis otstarve neil on?

Muidu ei käiks aken alla ju, alumine nurk jookseks rattakoopasse kinni. Nurk aitab lühemat klaasi kasutada.

Jutt on tagaklaasi, mitte tagaUKSEklaasi kõrval olevast detailist.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#29

Aerodünaamilised vidinad mis aitavad tagaklaasi puhtana hoida ehk küljelt tulev rokane õhuvool ei jõua tagaklaasile.
Vasta
#30

Mingi unifitseerimine ehk?

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#31

(09-06-2021, 18:57 PM)tõnn Kirjutas:  Aerodünaamilised vidinad mis aitavad tagaklaasi puhtana hoida ehk küljelt tulev rokane õhuvool ei jõua tagaklaasile.

Hea pakkumine, aga pole Sierra pihul siiski õige. 
Pealegi, enamus saasta jõuab tagaklaasisini siiski üle auto (eriti universaalidel, millel ta nö. püsti on) ja seetõttu ka tagaklaasi ülaservas on igasugu spoilerid ju paljudel markidel ja isegi tehaseversioonidena vägagi levinud.
Aga seda tal pole. 

PS. Ja see on muidugi tõsi, et autol tagaklaas ei võrdu tagumise ukse klaas ...
Ukse klaas on ukse küljes ja käib vändaga/mootoriga üles alla; tagaklaas on kere kõige tagumine klaas, Sierra puhul külge liimitud ja lausa kere kandevosa. Ilma milleta ei soovitata pikalt sõitagi.  (esiklaas on veel kriitilisem kereosa, sest ta on suurem)
Vasta
#32

(09-06-2021, 13:01 PM)stihl Kirjutas:  Nimelt, kas oled kursis, MIKS tal tagaklaasi külgedel need mustast plastist latakad on?  Ühelgi teisel autol ma väga ei tea, et selliseid asju oleks kasutatud.
Mis otstarve neil on?

PS. Need on seal täiesti kindla eesmärgiga. Millise?
Varasematel sedaankerega Fordidel, nt Granadal, olid tagaklaasi kõrval ventilatsiooniavad. Tõenäoliselt on need ka Sierra mustade plastikust latakate all.
Vasta
#33

(10-06-2021, 07:57 AM)Kadjakas Kirjutas:  Varasematel sedaankerega Fordidel, nt Granadal, olid tagaklaasi kõrval ventilatsiooniavad. Tõenäoliselt on need ka Sierra mustade plastikust latakate all.


Samuti hea pakkumine aga kahjuks ka pole õige. 
Ventaugud on sel kerel seal, kus enamusel sedaanidest, ehk siis tagastange külgede all. 
'
Teemaalgataja ühel pildil on need isegi pisut näha, kui auto veel korrastamata oli ja stange pisut rippus: https://forum.automoto.ee/attachment.php...nail=88483
Vasta
#34

Nende sierra C-piilari liistudega oli äkki midagi sellist, et algul hakati keret tootma ilma nendeta. Aga siis ikkagi leiti, et kere külgprofiil on niimoodi kole nagu kirstul, sest Cpiilar langeb liiga järsult või et on liiga kitsas silmale vaadata. Lahenduseks leiti need liistud.

Ega muidu ei teaks, aga sa oled seda siin foorumis varem maininud Smile
Vasta
#35

(10-06-2021, 08:38 AM)TeeTL Kirjutas:  Ega muidu ei teaks, aga sa oled seda siin foorumis varem maininud Smile
 
Krt, ma mainisin seda ca 10a tagasi (!!!!!!) ja sa teoreetriliselt ei oleks tohtinud seda enam mäletada.    Toungue
(isegi google enam ei mäleta seda)
Aga sul ilmselt pole mitte tavainimese lödimälu (nagu mul), vaid mingi terabait vms ...



Aga nii jah, vähemalt Fordi väitel, oli.
Nad olid kere valmis joonistanud, mingeid tagatiibu isegi terve kuusakoskitäie juba valmis vorpinud ja siis keegi avastas, et krt, see tagaklaas on ikkagi liiga püsti ja auto üldpilt tuleks kole nagu öö. 
(kusjuures USA Fordide hulgas isegi neid "öösid" on mõned mudelid tootmises olnud.  Eks nad sealt teadsid, et rahvas väga ei osta)
'
Siis tuli üks teine, sõna otseses mõttes ja mitte irooniaga öeldult, Fordi disainigeenius mõttele, et paneme need liistud sinna lisaks.  (see oli odav lisada)
Tulemus - sai päris seksikas kere, midagi pole ju öelda.
Vasta
#36

(10-06-2021, 07:09 AM)stihl Kirjutas:  
(09-06-2021, 18:57 PM)tõnn Kirjutas:  Aerodünaamilised vidinad mis aitavad tagaklaasi puhtana hoida ehk küljelt tulev rokane õhuvool ei jõua tagaklaasile.

Pealegi, enamus saasta jõuab tagaklaasisini siiski üle auto (eriti universaalidel, millel ta nö. püsti on) ja seetõttu ka tagaklaasi ülaservas on igasugu spoilerid ju paljudel markidel ja isegi tehaseversioonidena vägagi levinud.

See sodi (universaalil) sinna päramisele klaasile tuleb ikka auto tagumiste rataste alt koos õhukeerisega. Olenevalt spoileri kujust mis sinna taha klaasi serva lisatakse võib nende funktsioon olla just üle auto (või ka külgedelt, näiteks 08 koperativnikute lisa) tuleva puhta õhu suunamine taha klaasile (nagu 24-02), et tekitada nn puhtaõhu kardin, mis võiks hea tahtmise korral klaasi puhtama hoida.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#37

Tehase toonklaasidest oli eespool juttu. Kuna omal ajal 100+ Sierrat käest läbi käinud, siis julgen väita, et MK1 (1982-1986) olid tehase poolt toonklaasid ainult GL ja Chia ning XR4 versioonidel. Toon oli pruunika varjundiga. L versioonil tooni polnud, ka olid klaasid hoopis viletsama kvaliteediga kuidagi. Tavapäraselt oli juhiukse klaas väga kriibitud üles-alla käimisest.
Mk1 oli vanadest omatarbeks sõidetav siiski vaid 2,0 77kw karpaga bensukas ja edasi 2,0 85kw pritsega bensukas. 1,6 bens ei käinud peast ega pe..sest, lisaks muud ebamugavused nagu neljane kast ja plank sisu. Vanad 2,0 ja 2,3V6 olid head sõita, kuid väga ei liikunud ja võtsid palju kütet. 2,8 110kw XR4 oli samuti igati hea, aga kütet võttis igapäevaauto jaoks liiast. Diislitest olid 2,3d ja Scorpa 2,5(t)d GL varustustasemega head liikurid. Tehase diisel Chiat kohanud ei ole.
Mk2 (1987-1991) olid toonklaasid GL ja Chia versioonidel. Need olid roheka varjundiga. CL versioonil tehase toonklaasi polnud. Mk2 olid veel mingid tähised vähelevinud versioonidel, mida enam ei mäleta. Vist olid seotud 1,8 bensumootoriga. Need vist olid samuti roheka toonklaasiga.
Vasta
#38

Ma täpsuse huvides märgin, et Fordi omaaegne varustustaseme-tähis kirjutatakse Ghia. Itaalia disainikontor, mille Ford alla neelas ja kinni pani.
Vasta
#39

Vabandust - oli meelde jäänud valesti. Õige kirjapilt tõepoolest Ghia.
Vaatasin selle teema peale vanu pilte ja Sierra Mk2 osa tuleb ennast korrigeerida - seal oli tehase toonklaasi osas juba kõik võimalik, st ka päris plangul CL versioonil võis olla rohekas toon (kui neid keegi ise polnud paigaldanud). Samuti oli olemas CLX (konkreetsel juhul 1,8td universaalkere), mis pildi järgi sisu poolest täitsa tarbitav.
Vasta
#40

(10-06-2021, 09:02 AM)stihl Kirjutas:  
(10-06-2021, 08:38 AM)TeeTL Kirjutas:  Ega muidu ei teaks, aga sa oled seda siin foorumis varem maininud Smile
 
Krt, ma mainisin seda ca 10a tagasi (!!!!!!) ja sa teoreetriliselt ei oleks tohtinud seda enam mäletada.    Toungue
(isegi google enam ei mäleta seda)
Aga sul ilmselt pole mitte tavainimese lödimälu (nagu mul), vaid mingi terabait vms ...



Aga nii jah, vähemalt Fordi väitel, oli.
Nad olid kere valmis joonistanud, mingeid tagatiibu isegi terve kuusakoskitäie juba valmis vorpinud ja siis keegi avastas, et krt, see tagaklaas on ikkagi liiga püsti ja auto üldpilt tuleks kole nagu öö. 
(kusjuures USA Fordide hulgas isegi neid "öösid" on mõned mudelid tootmises olnud.  Eks nad sealt teadsid, et rahvas väga ei osta)
'
Siis tuli üks teine, sõna otseses mõttes ja mitte irooniaga öeldult, Fordi disainigeenius mõttele, et paneme need liistud sinna lisaks.  (see oli odav lisada)
Tulemus - sai päris seksikas kere, midagi pole ju öelda.
Ise oleks pakkunud aerodünaamikat, sellise vastuse peale poleks ise tulnudki üldse.  Smile

"Igal pool on parem kui kusagil mujal"
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne