Raha lugemise teema: bensiin vs elekter
#21

(09-06-2021, 14:35 PM)maaks Kirjutas:  
(09-06-2021, 13:46 PM)kass Kirjutas:  
(09-06-2021, 13:29 PM)diesel Kirjutas:  lugupeetud moderaator tulistas puusalt ja täiesti võssa.

No nii hull lugu ka ei olnud, mõte ja märkus Plyvali "täpselt nii ongi" väite kohta oli täiesti õige ja kirjutas ta "...nt 100 W..." vms, aga 8 kW mootor tühikäigul, seda enam paljast saeketast keerutades 100 W hakkama ei saa. Nn pooltõed... ma saan aru küll, et tegu on meelelahutusfoorumiga ja toetan seda formaati, kuidas jõuan, seda enam, et muudel teemadel peale Kalevi tänava Konsumi ja Meistri tehase võrri ma tõesti ei oska kaasa rääkida, aga kuidagi tuleb see ca 8 tundi tööaega ju mööda saata, ega elu pole ainult Konsumis käimine ja ...mee lakkumine!
Sorry, ennest töö segas ja ei süvenenud piisavalt. 8kW-se mootori tühikäigul saekettaga pööreldes tarbimine ei ole kindlasti 100W, vaid see on kümneid kordi suurem. Pakun 2,5kW (lambist võetud) või veelgi rohkem, sest ilma koormuseta/madalal koormusel läheb mootori kasutegur väga paigast ära.
Keegi eriti ei levita neid numbreid, kiiresti otsides Usakad (U.S. Department of Energy!) on mingi dokumendi üllitanud selle kohta

Mis sellesse mõõdetud 2,6..2,7A puutub, siis minu mõõtmiste praktikas on infosildid osutunud "informatiivseks" ja kui oleks olnud võrdlus koormatud/ koormamata oleks suhe välja tulnud. Ühe mõõtmise pealt saadud 87% on liiga palju.
EDIT: TTÜ õppematerjalist üks garaafik "vool vs võimsus", aga ilma numbriteta, ehk siis illustratsiooniks lihtsalt.

Kui töö segab foorumisse piisavalt süvenemist, siis on prioriteedid paigast ära! Aga teisalt, mida siin ikka süveneda ja keskenduda, ega me kaugust ei hüppa, siin tuleb teksti anda, mitte unistada...
Mina ei ole teadlane ja need graafikud panevad mul pea valutama...
Aga mis siis, kui ma esitan nüüd siin "ka lambist võetud" väite, et 1,1 kW ja 8 kW mootorid tarbivad tühijooksul enam - vähem sama palju voolu, mis siis saab?
Vasta
#22

Sinu väitel on jumet. Kui nad jooksutavad sama agregaati samal võimsusel siis võtavadki sama elektri koguse töö tegemiseks. See koma koht mis erinevust suurt miskit elektriarvet ei mõjuta
Vasta
#23

Jätke nüüd see elektrijutt, räägime ikka bensiinist (kuna meelelahutuslik teema, siis mitte "päris" vaid Aspenist):
  • millel põhineb oletus, et selle hind aastast aastasse üldse ei muutu?
  • kui palju kulutab 10 hobuse jõulise bensiinimootoriga kreissaag tunnis?
Vasta
#24

(10-06-2021, 08:20 AM)karlarnold Kirjutas:  Jätke nüüd see elektrijutt, räägime ikka bensiinist (kuna meelelahutuslik teema, siis mitte "päris" vaid Aspenist):
  • millel põhineb oletus, et selle hind aastast aastasse üldse ei muutu?
  • kui palju kulutab 10 hobuse jõulise bensiinimootoriga kreissaag tunnis?
Kindlasti läheb kallimaks! Kõik kallineb, kasumlikkust tuleb aga arvestada ka LISA soetusmaksumustega! See, et koduhoovis on suure kreissaega kiirem ja mugavam näiteks küttepuud toota on ju selge. Aga selleks PEAB metsas ikkagi bensuga toimetama. Ja mitte 10Hj kreissaega vaid sama olemasoleva kettsaega. Nüüd tuleb mängu hoopis AJAfaktor aga sedavaid siis, ku itellid tööd tunnihinna alusel. Iseenda töö jaaeg ei maksa midagi sellistes arvutustes. 
Siis vedama RASKEMAT pikemat notti mis nõuab kohe ka kallimat tehnikat. Jne. Nii muudkui liidad LISAkulusid kokku ja mitte ühestki otsast ei paista rahaline KASU! Ja ega siis elekter ka päris tasuta pole. Elekter = ka aku. Siis on asi suisa nutune!!!
Kuna toodi sisse veel ka "odav" öine elekter, siis puid ju öösel ei tee - maksad täiega! Tavaliselt on talvise nädalavahetuse keskpäeval elektri hind väga laes... Aga bensiin maksab ikka samapalju, kasutad seda öösel või päeval Wink Ja kes siin elektril elavad ja viitsivad-onsunnitud "mängida", näevad ju meeletuid RAHALISI vahesid, kui väldid suure võimsusega riistade kallil ajal kasutamist. Et hakkad kreissaega laupäeva öösel saagima??? 

Ehk elektriasjade tasuvuspunkt saagivate metsatööriistade puhul on mingis teadmata kauges tulevikus, kui üldse! Ja VAIKSED nad ka pole - mingit vahet pole kiunutad keset Nõmmet tundide kaupa kreissaega või bensukaga! Ning moodsaid bensiine kasutades ka vähemmürgised. Ma olen elus mõlemat teinud ja tänaseks hoopis sealmaal, et tükeldan kohe metsas bensuga Big Grin Naabrid on õnnelikumad. Sest elektrisaag käunub piisavalt palju et seda vaid erandkordades kasutada. Viimase tükelduse tegin aga siiski bensukaga sest iseteritujale uue keti ostmine on ka korralik kulu! Lisaks on Dolmar päris vaikne ja kiire ehk mürareostuse AEG oli oluliselt lühem. 

PS: arvestage ikka ka sellega, et 40cm puu saeb läbi kiiresti ja lõdvalt näiteks 3Hj kettsaag aga kreissael peab selleks olema pea KOLM KORDA rohkem võimu sest ainuüksi selle tohutu metallketta pöörlemas hoidmine kulutab poole võimsusest ära!!! Elektriga "piirdutakse" kahekordse võimsusega aga saagimisaeg 2 lõiget + noti pööramine on vast sama kui  terava ketiga lasta. Ainus 1:1 võrreldav koht oleks lintsaeraam, kus kõik muu on täpselt sama peale mootori. Seal saaks päriselt bens vs elekter kulu vahe teada sest tihtipeale on raamid ka samas hinnas.
Vasta
#25

(10-06-2021, 10:35 AM)PlyVal64 Kirjutas:  Ainus 1:1 võrreldav koht oleks lintsaeraam, kus kõik muu on täpselt sama peale mootori. Seal saaks päriselt bens vs elekter kulu vahe teada sest tihtipeale on raamid ka samas hinnas.


Kulu on võrreldav jah, aga nagu ma juba eelmises postis kirjutasin, siis saeraamil tulevad muud asjad mängu, mitte ainult mootori tõhusus. Bensuraamil käib mootor 8 tunnise tööpäevaga 8 tundi. Sest keegi seda ju vahepeal seiskama ei hakka. Kulu ~4 liitrit bensiini. Elektriraamil teeb mootor sama tööpäevaga 2-3 tundi tööd, sest pöörleb ainult siis kui hammas lõikab. Isegi tagasi sõidab raam seisva mootoriga. Kulu päevapeale sisuliselt "mitte midagi". Lisaks peab arvestama sellega, et elektrilisele raamile saab üsna mõistliku lisaraha eest elektrilise etteveo juurde (eraldi väike mootor selleks). Bensuraamile ju seda ei saa. Rääkimata kõigist muudest headest lisadest, mis kah elektrit vajavad.
Vasta
#26

No 14hj kreissaag koos lõhkumisega neelas 4 tunniga ca 8 liitrit bensiini- ehk 4 eurot tunnis, ekektrimoororiga variant oleks sama jõu välja andnud 8.5kw, mis oleks pidevalt tarbinud ca 6kw, ehk siis ca 60 senti tunnis.
Bensiini saega lõikan 0.5 liitri bensiiniga 2 tappi, ehk 50 senti tapp, akusaega lõikan ühe akuga 2 tappi, aku laadimine ca10 senti...
Vasta
#27

(10-06-2021, 22:37 PM)maisalup Kirjutas:  ....
Bensiini saega lõikan 0.5 liitri bensiiniga 2 tappi, ehk 50 senti tapp, akusaega lõikan ühe akuga 2 tappi, aku laadimine ca10 senti...

Kui nüüd senti saagida, siis 0,5 l saesegu tanklakütusest ei maksa enam ammu 50 senti, vaid pigem 6x. Sõltuvalt õlist.

Muus osas väga nõus.

Kui keegi Saku kandist saaks korralikke ampertange laenata, siis mul on parasjagu üks 5+ kW elektrimootoriga kreissaag ja paar ruumi küttepuid hakkamasWink Saame päriselu numbreid siia arutlusse toota.

EDIT: Sendisaagimisest veel. Eile tegin ühe paagitäie võsasaega Aspeniga ja teise ihnsusest 98-ga. Oli selgelt tuntav vahe nii jõus kui lehas. Ning mitte tanklakütuse (Krooningu värske) kasuks. Vahe hinnas vähemalt viiekordne. Kuigi - kõhupeki pealt käiv vikat oleks veel odavam....
Vasta
#28

(10-06-2021, 22:54 PM)v6sa Kirjutas:  ... Eile tegin ühe paagitäie võsasaega Aspeniga ja teise ihnsusest 98-ga. Oli selgelt tuntav vahe nii jõus kui lehas. Ning mitte tanklakütuse (Krooningu värske) kasuks. ...
Ma hirmsa trimmerdamise käigus ka ühe paagitäie Aspeniga teinud ja enne ning pärast "sörkiva gei" 98 seguga niitnud ja tunde järgi oleks nagu 98 seguga võsakas erksam ja jõulisem olnud, lõhnas vahet ei tunnetanud, seljataga ju apastraat ...
Vasta
#29

Selja taga või mitte, aga pilv on ümber ikka. Tunnistan, see on subjektiivne ja rahaliselt ebamõistlik argument.
Vasta
#30

Offtopic, aga meenus, et kui T hommikul Järve keskuse kõrval CircleK-s tankisin, siis kõrval tankuri juures oli valge pirukas, kes täitis musti aspen kirjaga kanistreid (suured, 10-15-20 liitrised). Need, kellele need viidi kindlasti samuti kiidavad milline hea asi on töödejuhataja toodud aspen ja millist solki sörkivast k-st saab :-)
Vasta
#31

Ega kanistrit pea siis ära viskama. Mul sinisesse aspeni kankuse läheb puhas 98 ja punasesse 98 segu 4%, head tugevad.
Vasta
#32

(11-06-2021, 15:25 PM)maaks Kirjutas:  Offtopic, aga meenus, et kui T hommikul Järve keskuse kõrval CircleK-s tankisin, siis kõrval tankuri juures oli valge pirukas, kes täitis musti aspen kirjaga kanistreid (suured, 10-15-20 liitrised). Need, kellele need viidi kindlasti samuti kiidavad milline hea asi on töödejuhataja toodud aspen ja millist solki sörkivast k-st saab :-)
see on ju lõhnast kohe tunda, et millega tegu

Pähkliajude hirm
Vasta
#33

(11-06-2021, 15:25 PM)maaks Kirjutas:  ...
Need, kellele need viidi kindlasti samuti kiidavad milline hea asi on töödejuhataja toodud aspen ja millist solki sörkivast k-st saab :-)

Kust see teadmine nüüd välja kargas?

Kasutan ka Aspeni kankusid küll diislisutsu, küll bensu vedamiseks. Teadnudki, et see kuidagi paha on...
Vasta
#34

See on taaskasutus. Ise kasutan ka aspeni nõusid, et 5l kaupa bensiini vedada. Tavalised klaasipesuvee kanistrid lasevad bensiiniauru läbi - mōne kuuga on kanister pooltühi ja kortsu tõmmanud.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#35

(14-06-2021, 21:27 PM)isandpauk Kirjutas:  See on taaskasutus. Ise kasutan ka aspeni nõusid, et 5l kaupa bensiini vedada. Tavalised klaasipesuvee kanistrid lasevad bensiiniauru läbi - mōne kuuga on kanister pooltühi ja kortsu tõmmanud.

See sõltub vist küll kanistrist. Mul veel 2019 suvel segatud trimmeribensiin (Sirkli 98) tavalises klaasipesukanistris ja pole häda vähimatki. Kanister on talved külmas kuuris olnud, niitmise ajal vahel mitmeks päevakski päikse kätte ununenud. Punni läheb küll, aga aure välja pole lubanud.
Vasta
#36

Tervit! Vaatan siin täna naljanurk ja kuna vool pidi nii kuradima kallis olema, tuleb küünlavalgel tahvlis olla. Ahjaa küsimus ka, mis eraldi teemat ei vääri. Palju ksf oktoobrikuu elektriarve ka oli?
Vasta
#37

30€ suurem, kui tavaliselt.
Vasta
#38

(08-11-2021, 18:54 PM)alrad Kirjutas:  Tervit! Vaatan siin täna naljanurk ja kuna vool pidi nii kuradima kallis olema, tuleb küünlavalgel tahvlis olla. Ahjaa küsimus ka, mis eraldi teemat ei vääri. Palju ksf oktoobrikuu elektriarve ka oli?

olen oma elektri, gaasi ja vee arvetele pidanud exceli tabelit alates 2009
jagades arve lõppsumma koos saba ja karvadega kulutatud kogusega olen saanud sellise tulemuse
ühikhinnana tinglikult siis kwh eest olen maksnud
aastatel 2009...2013 hinda10...11 senti 
2013 tõusis 13..14 peale
siis 2014..15...16...2017 oli enamvähem stabiilselt 12...13 senti
2018 oli jälle 14
2019 kõikus 12...15
ja siis 2020 jälle 11...12 senti väikeste eranditega
2021 esimesed 5 kuud 13...14
siis hakkas tõusma
16
18
18
23
ja viimane kuu oli 18 senti
viimase kuu sees oli siis võrguteenuse kompensatsioon 50% mis minu arvel oli ~7 eur ilma km-ta.
seni oli kogu see nimekiri EE ja börsi hindadega ja nagu ütlesin koos taastuvenrgai tasude ja võrguteenuste ja km-ga
edasi hakkab tulema Alexela fix hind. kauaks seda ei tea s.t. alati saab tagasi minna börsi peale.

hoopis huvitavab hakkab olema gaasiga paari kuu pärast
kui täna oli arvel m3 hind 40 senti
järgmine kuu on 58 senti aga detsembris on hetkel ette öeldud hinnaks 1,32 mis tänasest hinnast on üle 3x rohkem
lisan et enne seda oli kuubi hind 32 senti enne seda 22 senti
seega on hind tõsunud viimastel kuudel 22-32-40 ja tuleb 58-1.32 mis teeb 6x hinnatõusu augustist detsembrisse
Vasta
#39

(08-11-2021, 18:54 PM)alrad Kirjutas:  Tervit! Vaatan siin täna naljanurk ja kuna vool pidi nii kuradima kallis olema, tuleb küünlavalgel tahvlis olla. Ahjaa küsimus ka, mis eraldi teemat ei vääri. Palju ksf oktoobrikuu elektriarve ka oli?
33€

Pähkliajude hirm
Vasta
#40

Tänud MeelisV info jagamise eest. Minu arvel oli riigipoolse kompensatsiooniga oktoobris el. ülekandetasud 10 eurot. Arve ise aga miinus 49 euri. Kusjuures õhksoojuspump  on töös!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne