Muretu ja masslevinud 100kW+ masuudipressi otsing
#21

(09-06-2021, 14:57 PM)MeelisV Kirjutas:  ja palju see asi kaalub ?
See ju täiesti tavaline Sofim 8140.43N katel mis oli peal paljudel esi- ja tagavedusena. Kaal 245 kilo + vidinad. 107kW@3600rpm ja 320Nm@1500rpm. Mõõdud 718 X 621 X  844 mm. Kast on suure bussi kohta "imepisike" ja ei kaalu suurt midagi kasvõi automaatidega võrreldes. Iveco petab oma suuruse ja tõsise täisraamiga ära. Viimase pärast sai 2000 just samasugune väikekauba laialiveo tagaluugi aluseks valitud aga ka muud parameetrid olid tal head. Daily kannatas tagaluugi välja.

editToungueerkinsi 4.108 kaalub 205 kilo ehk mitte oluliselt vähem Wink Ei tohiks kaaludega probleeme küll olla!
Vasta
#22

Paras pomm on see 245 kg+

Eelnevalt pakutud om642 ütleb wiki, et dry weight 208 kg 
aga saab 2 silindrit rohkem ja kw on 100 asemel 140

Arvatavasti käib ka kergemini. 

Kindlasti on kaalud teema ja see 45 kg võib saada probleemiks.

Perkins perkinsiks aga varem küsitud opeli 23d kaal on kah leidmata veel.
arvatavasti on ta sinna samasse 200 juurde samuti
raud pada rauast kaanega ei saa kergem olla
Vasta
#23

jättes bedfordi kõrvale siis nt. rekordi ninasse ei kujutaks seda pommi ette väga.
Vasta
#24

Ise näeksin selliste asjade peal ideaalis BMW M47N või kui ruumi rohkem, siis juba M57. Saadaval on ka 6-manuaal variante, 2.0D pealt leiab kasti juba odavamalt. Väheke softi näppides saab kaheliitrise sinna 140kw ligi, kolmesest on jutu järgi isegi 180kw välja võetud. Internetis samas know-howd piisavalt, et muude kerede peal asi käima saada.
Vasta
#25

(09-06-2021, 18:18 PM)MeelisV Kirjutas:  jättes bedfordi kõrvale siis nt. rekordi ninasse ei kujutaks seda pommi ette väga.
Aga mis asjad kaaluvad - turbo koos kollektoriga, CR jne. Raudkolakas seal sees on ikka samasugune kui oli sama mootor Fiat131 fõi Croma mootoriruumis! Ehk ma ei võtaks neid veebikaalusid ka liiga tõsiselt sest me ei tea, millega KOOS on need saadud! Mis seal dry weight sees on ja mis pole! Perkinsi puhul on kaaluvahe maismaakatlal marineerituga 30 kilo sest täpselt niipalju kaalub soojusvaheti. Kas see 245 on juba koos vahejahutite, vaakumpumpade ja juttudega? Et puudu on vaid genekas, roolivõim ja kondipump, kõik mootori tööks vajalik on küljes. Vabalt võib olla, mis teistel on välja jäetud. Roosna-Alliku peaks oskama äkki täpsemalt neid tegelikke kaale öelda? Ega see neljapütane rauakolakas seal sees kaalub kõigil suurusjärk ühepalju. Ega diislil millegi arvelt väga palju kokku hoida pole. Kuna toda katelt toodetakse Iinas siiani, siis on nende puhul mõiste dry weight ilma puuraamita aga koos enamuse vidinatega, seda küll pildi põhjal mis siiski võiks tähendada ka transpordikaalu??? Nii et ma usun, me räägime pigem kümnekonna kilosest kaaluerinevusest teiste samavõimastega ja ei tea, kelle "kasuks"! Alles  reaalselt kaalu küljes rippudes saab tõe teada.

Edit: Ahjah,sealsamast iinlaste saidilt "issanvehiikule" 138Hj katel on kirjas 260kg. Juba 15 kilo raskem! Ehk ei ole see Iveco sees olev kaugelt raske katel!!!
Vasta
#26

Iveco mootor raske, kuid vastupidavuse probleeme väga pole kui hooldada (tean ühte mil üle 600k ees spidoka järgi ning pea 15a üks omanik olnud), kuid nii on enamik masslevinud sõidukitega, mersud, bmw-d jne sõidavad enamus ilusti üle poole miljoni ära muredeta, kui ei arvesta eesti kerimiskultuuri vaid tegelike läbisõite ning on enamvähem hooldatud.

kui ise kuidagi kaaluda tahta siis valgamaa seisab küünis üks täis komplektne iveco mootor koos kasti asjadega, lihtsalt vanematüübi plokikaane ja meh pumbaga.
Vasta
#27

siiani pole ükski eelnimetatud toode töökindlam kui om606 või 605 kui kaal tähtis, kui ainult sada midagi kw siis selle saab om611 ka varuga kätte see on väga odav ja kerge mootor.
Vasta
#28

(10-06-2021, 01:28 AM)The Lawbreaker Kirjutas:  siiani pole ükski eelnimetatud toode töökindlam kui om606 või 605 kui kaal tähtis, kui ainult sada midagi kw siis selle saab om611 ka varuga kätte see on väga odav ja kerge mootor.
Ridakuuega pole Beedu juures mitte midagi teha!!! Vastasel juhul peaks sellest iludusest ka looma koleda seaninatransiti! V4 Transit oli imeilus buss ja siis topiti sinna mõttetu diisel... R4 või V6 on lagi, nendest esimeses konfis laialt levinud ja 100+ kW tegevat leiad vägauute hulgast ja V6 üks õnnetus on juba lahti kahatud. Pakkusin eespool teise, alumiiniumploki ja kaantega isendi ju ka välja aga ODAV see ei ole. Laialt levinud küll. Ehk siis OM642, mis kaalub vana reaskuuega samaplaju. Neljapütastest pole Mersul midagi pakkuda, üksikud tipud olid 100 täis või siis päris uued, mis on juba ka aluplokkidel. Muidu ikka samasugused malmist paadiankrud. Lihtsalt miskise mäda Vito-Punnsilma seest võiks mõne odava raha eest leida, muud head seal ju poleks.

Ehk kui nüüd tulla reaalsusesse, siis valikuid eriti pole! Või tuleb kilovattidest ja njuutonitest loobuda. 100+ kW tähendab minimaalselt 210-215 kg mootorit, odava laialtlevinuna 250kg. Vanade Opeli diislite kaaludega on jah keerulised lood sest neid ei leia. Bensu-CIH kaalus vidinateta 165-170 kg ehk 2,3 diisel on ka raudne 200+ täis. Uuem X22DTH  ja 85/88kW on kergem aga mitte oluliselt. Kui on malmplokk, siis on kaal ikka 200 juures, ka see OM611 on sama raske. Alles viimased täisalust diislikatlad kaaluvad 160-170kilo. Pigem on teema paigalduse keerukus, lisavidinad mille poolelt võiks ülevaatuseid lihtsamalt saada jne. See on juba ülevaatuste ja ümberehituste asi ja ma miskipärast arvan, et Opeli välgumärgiga katla install tundub kõiges selles loogilisem. Milline see diisel nüüd pealtpoolt vaadates "välja näeb", on ju vaid tegemise küsimus. Ise ei põeks sellisel puhul isegi mitte ümberehitusega. Ja küll sealt 2,2sest ka 100kW välja keerab. 

Ehk jube põnev teema! 100kW ja Bedfordi mootoriruumi ehitus teeb korrektuure.
Vasta
#29

(10-06-2021, 09:56 AM)PlyVal64 Kirjutas:  Vastasel juhul peaks sellest iludusest ka looma koleda seaninatransiti
..

Ehk jube põnev teema! 100kW ja Bedfordi mootoriruumi ehitus teeb korrektuure.
Bedfordil on ju mootor nii ehk nii salongis, ja kui kaubikuna pole vaja kasutada ja kaubaruumi viimseid mm taga ei aja siis on ju tahapoole palju lihtsam koeraputkat pikendada? Sillakaalud jävad ka suurema tõenäosusega lubatava piiridesse. Päevake lisatööd sellise projektipuhul pole ju probleemi?

Edit: v6 tundub hoopis keerulisem olevat just jalaruumi säilimise osas? Pole küll ühtegi betfordi nii põhjalikult näppinud aga... noh meelelahutuse huvides
Vasta
#30

see oleks muidugi huvitav kuidas meie ametnikud vaataksid sellise lahenduse peale ?

http://bedfordcf2van.blogspot.com/2013/0...dford.html

aga see pole teema. 
jääks mõistlikuse piiresse teeks traditsioonilise paigalduse
saavutaks lihtsalt muretuma käivituse ja parema kestvuse jms. inimlikuma toimimise nimetuse alla käiva 

sama lingi alt näeb ka tagasilla lahenduse mis kindlasti on bedfordi konnasilm
originaalis selleks, et 100 rauda saada käib pada 4000ga ei ole just mõistlik 
tagasilla ülekanne oli vist 4,5...4,6
Vasta
#31

(10-06-2021, 10:30 AM)pvr Kirjutas:  
(10-06-2021, 09:56 AM)PlyVal64 Kirjutas:  Vastasel juhul peaks sellest iludusest ka looma koleda seaninatransiti
..

Ehk jube põnev teema! 100kW ja Bedfordi mootoriruumi ehitus teeb korrektuure.
Bedfordil on ju mootor nii ehk nii salongis, ja kui kaubikuna pole vaja kasutada ja kaubaruumi viimseid mm taga ei aja siis on ju tahapoole palju lihtsam koeraputkat pikendada? Sillakaalud jävad ka suurema tõenäosusega lubatava piiridesse. Päevake lisatööd sellise projektipuhul pole ju probleemi?

Edit: v6 tundub hoopis keerulisem olevat just jalaruumi säilimise osas? Pole küll ühtegi betfordi nii põhjalikult näppinud aga... noh meelelahutuse huvides
 Reaalsuses ei ole need V6 pajad üldse laiemad sest vajamineva kattekopsiku laiuse määravad püstmootoril laiali turritavad lisavidinad, mis V6 puhul jäävad lihtsalt klapikambrikaante piirest sissepoole. Ei ole see Perkins ka liiga kitsas, siin selle mahamädand edekaane lappimine Cherbourgis. Kollektorid, pumbad jne, kõik turritavad ju püstisel ridamootoril välja.  V6 puhul võib vajaliku "kantis kasti" kõrgus olla pisut suurem, laiuses ei tohiks probleeme olla. 

Selelst mootori tahapoole viimsiest sai ise ka kunagi mõeldud nende jubedate seaninade puhul ja ma polegi päris lõpuni aru saanud, miks seda ei tehtud? OK, kolmas iste oleks kadunud??? Aga aussis on ka V8 swap täitsa tavaline ja SBC mahub tegelikult imekergelt sinna ära. Ja siis LPG lisaks... oleks kõik mured murtud Big Grin
Vasta
#32

Arvestades, et tahetakse ehitada pigem ilusa ilmaga kruiisimise autot ja mitte töölooma ja soovitakse moodsa aja mugavust vanaaegses keres, siis miks just diisel? Kui põhimõtte pärast, siis rohkem küsimusi pole. Aga sõiduomaduste mõttes oleks bensukas vaiksem ja vibratsioonivabam. Eriti kuna mootor on otsapidi toas.
Vasta
#33

ei olegi se diisel nüüd kivisse raiutud, teema polegi ju päris ühele autole mõeldud
vajadusel võiks siit infot leidauda ka nt. volgale või uazikule inimliku mootori paigaldamiseks 
aga kui võtta et see masin võiks pakkuda noorele inimesele võimalust minna metsateele ja matkaraja või järve äärde.
sõita mööda kodumaad ja kaugemale k.a. mägedesse kui lihtne matkaauto kus magada saaks 
ehk äkki on soodsam ja ökom ? bensiinikas on ehk rohkem pöörde pill ja diisliga oleks lihtsam kuskil vaikselt ukerdada.
Vasta
#34

(10-06-2021, 09:56 AM)PlyVal64 Kirjutas:  
(10-06-2021, 01:28 AM)The Lawbreaker Kirjutas:  siiani pole ükski eelnimetatud toode töökindlam kui om606 või 605 kui kaal tähtis, kui ainult sada midagi kw siis selle saab om611 ka varuga kätte see on väga odav ja kerge mootor.
 Neljapütastest pole Mersul midagi pakkuda, üksikud tipud olid 100 täis või siis päris uued, mis on juba ka aluplokkidel. Muidu ikka samasugused malmist paadiankrud. Lihtsalt miskise mäda Vito-Punnsilma seest võiks mõne odava raha eest leida, muud head seal ju poleks.

selge, lükkan oma 208kw ja gramm alla600nm w211 om611 rauda siis, ongi juba mitu aastat kestnud. mootor on ikka täiega raske ka nende opeli paadiankrute kõrval
Vasta
#35

Kindlasti on see om611 saadaval paljudes versioonides.
mis oleks see mida soovitad vaadata ?
Vasta
#36

(10-06-2021, 21:46 PM)MeelisV Kirjutas:  Kindlasti on see om611 saadaval paljudes versioonides.
mis oleks see mida soovitad vaadata ?
w210 on ilmselt kõige odavam (kõige lihtsam elekter) või mingi c klass, vito sprinteri peal on need eestis liiga läbi sõidetud, kuuekäigulise manuaalkasti sooovitan ka vaadata mõne mb r4 mootori otsast vahet pole kas diisel või bensiin turbona on (minul om613 hybriid väikeste muudatustega) turbot pumpa ja pihusteid muutma sinu jõu numbrite juures ei pea mootori koos kasti jms eest ei soovita mingil juhul üle 200€ maksta. veidi kallim ja kohati lihtsam on ka kasutada om604 w202 w210  pealt ja vito 2,3 rivipumbaga ja turboga saab ka 120kw suht turvaliselt kepsud ei taha väga üle 150kw kesta, kui need ära vahetada ja vähemalt 6mm pump leida kestab julgelt 180-200kw ja elekter puudub.
Vasta
#37

(11-06-2021, 00:38 AM)The Lawbreaker Kirjutas:  
(10-06-2021, 21:46 PM)MeelisV Kirjutas:  Kindlasti on see om611 saadaval paljudes versioonides.
mis oleks see mida soovitad vaadata ?
w210 on ilmselt kõige odavam (kõige lihtsam elekter) või mingi c klass, vito sprinteri peal on need eestis liiga läbi sõidetud, kuuekäigulise manuaalkasti sooovitan ka vaadata mõne mb r4 mootori otsast vahet pole kas diisel või bensiin turbona on (minul om613 hybriid väikeste muudatustega) turbot pumpa ja pihusteid muutma sinu jõu numbrite juures ei pea mootori koos kasti jms eest ei soovita mingil juhul üle 200€ maksta. veidi kallim ja kohati lihtsam on ka kasutada om604 w202 w210  pealt ja vito 2,3 rivipumbaga ja turboga saab ka 120kw suht turvaliselt kepsud ei taha väga üle 150kw kesta, kui need ära vahetada ja vähemalt 6mm pump leida kestab julgelt 180-200kw ja elekter puudub.
selliste numbrite juures teevad ned mersu mootorid mehaanilise pumbaga sellist lärmi et seda küll salongi enda kõrvale ei kannata panna  Big Grin
Vasta
#38

Müra vastu saab vastavate mattidegaSmile

Iseenesest on teemaväliseks alternatiiviks ka M111  (ehk "kaheliitrine" R4 bensukana). Elektrit on samavõrra, kütusekulu küll veidi suurem. Hea on puhas vedu kuni lõpuni. Samamoodi saadaval rohkete läbimädanenud E ja C klassi sõidukite pealt.

Mis puudutab ühe eelkõneleja väidet 95 kW R5 väidetava probleemsuse kohta, siis see on üle võimendatud. Võrreldes uuemate alupadade loendamatute elektri- ja tihendiprobleemidega on see siiski köömes. Samuti kannatavad elektrita pihustid nii meie kütet kui on remonditavad. Erinevalt uuematest elektripulkadest.
Vasta
#39

Ma ise jäin siin mõtlema, et miks mitte Volvo d5 mootor, r5, aluplokk. Muidugi ei tea, kas ja mis tagaveolise kast sinna läheks. Aga, näiteks  võimalus vaheplaadi või keevitatud kojaga.
Vasta
#40

Lambist pakuks Honda 2.2DTEC 110Kw, tõeliselt pikaealine ja töökindel mootor.
Kas ta sinu projekti sobib, ei oska öelda.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne