Muretu ja masslevinud 100kW+ masuudipressi otsing
#61

siis peavad ratta läbimõõdud samaks jääma,kui soovid bemmi dünaamikat
Vasta
#62

Selleks et teha arvutusi on vaja teada mis on bemmi ülekanne ja see oligi küsimus.
Ei ma ei tahagi võtta 1:1 sama ükekandega silda vaid loomulikult lisada ka valemisse ratta mõõdu.

Meenutan et hetkel on komplektis 1:1 viimase ehk 4 . käiguga ja 680mm rattaga 3500+ pööret pajas et 100 rauda saada. 110km/h annab välja alles 4000rpm juures.
Tagasilla ülekanne on hetkel kontrollimata andmetel 4,6

Eesmärk oleks viia pöörded siis sarnaseks mootori kasti originaalsele komplektile koos tagasillaga või natuke kõrgemaks. 

Ühe info põhjal on 2001 a e46 manual kasti viimase käigu ülekanne 1:1 ja differ 2,35
205/55/16 =630mm

Seega on esmane kalkulatsioon 100 km/h 2000 rpm

Kui jätta ratas vana mõõduga 680 mm siis peaks 2000 rpm =100km/h jaoks olema differ 2,6

Teise info põhjal oli 2011 f30 andmed 
Viimane käik (automaat) 0,66 ja differ 3,23

Seega tuleb kast valida tagasilla järgi mida saada oleks sobivas mõõdus ülekandega umbes vahemikus 2,5....3,5. Ja siis ....

Ei ole nii lihtne et võtad kasti ja poogid sillaga kokku.
Vasta
#63

Läbi aastakümnete on mõnus sõita olnud nende autodega, millel ongi 100kmh juurea umbes 2000 pööret. Lähtud sellest, eeldusel muidugi, et mootoril on jaksu suurema kuudi jaux ja kui oled lõpliku rattamõõdu teada saanud, siis valid ülekandearvu diffrile.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#64

(14-07-2021, 00:01 AM)MeelisV Kirjutas:  Selleks et teha arvutusi on vaja teada mis on bemmi ülekanne ja see oligi küsimus.
Ei ma ei tahagi võtta 1:1 sama ükekandega silda vaid loomulikult lisada ka valemisse ratta mõõdu.
....
Ei ole nii lihtne et võtad kasti ja poogid sillaga kokku.

Lisaks on ülioluline mootori enda graafik! Pöörded ise ei näita midagi, enamus bemmilaadsetest on projekteeritud oLULISELT suuremale kiirusele et oleks "Ökod". Sama asi Saabidega - just testisin elik tegin loomkatset! See ajuvaba 90-100 km/h on enamuse jaoks töristamine, kus graafiku kuusepuu on sama vales kohas, kui tamm Orissaare staadionil. Paned sellisele suure kuudi peale ja ongi asi "tehtud". Ma ei tea kuidas täna aga vanasti oli spidoka "kell 12" see kiirus, mis on selel auto optimaalne ökonoomsuskiirus viimase ehk maanteekäiguga. Ma olen nii aru saanud, et see loogika kehtib ikka. e46 320D puhul on selleks 130 km/h!!! See on autobahni kiirus kus on moment/võimsus/kütusekulu/aeg parimas suhtes. Millised on sel hetkel tahhomeetri numbrid, peab mõni sellise omanik ütlema. See on siis tehase projekteeritud ideaalne mootoripöörete vahemik maanteesõidul, mis peaks olema ülekannete ja ratta läbimõõdu valiku aluseks. 

Õnneks on Interneedus häid asju täis ja üks nendest on automobile-catalog.com sait, kes genereerib iga auto kohta ka kõnesoleva graafiku. Ja see näitab täpselt sama asja, mis spidokalt vastu vaatab Big Grin 2000 rpm on see koht, kus jõud on laes aga mootor ei "ahmi õhku" ehk põleta liiast kütust. Matkaautol tulek see punkt kiiruses allapoole tuua, pigem 90-95 km/h peale.  

[Pilt: AM-JKLU5Tqmm-mRxGmlTLGNvSkthTux_8SgT9gSg...authuser=0]

 [Pilt: AM-JKLWmfyfykJgTiJ0PnR_ZHY4WpiXyeAXlDpeF...authuser=0]
Vasta
#65

Aga võtame 330D ette ja asi on ikka hoopis ilusam raskema matkaauto kontekstis. 2 lisanuia ja pool mahlapakki teevad oma töö. 
[Pilt: AM-JKLW9KoZP5YNIMyMea87sXJf6j73PnhzPwytv...authuser=0]
[Pilt: AM-JKLXxqui3ReH2_11Jq8a2tQf1hYBY2fhOIqUU...authuser=0]
Vasta
#66

Ja kogu selle jama peale jään ma oma esimese pakkumise juurde:ma unustaks igasugu aretused ära ja tõstaks 2,2 DTI Frontera sinna Blitzi alla. Kas paljuveona või vaid tagaveona, on juba maitse asi! On KÕIK parameetrid paigas ja kannatab ka talvel Alpidesse minna... Jah, soovitud 100kW jääb ära aga seda e isaa SÕITES ühestki inimlikus hinans katlast! See maksimum röökides ei puhu pilli! Ja alati saab katelt pisut näppida ka Wink 

[Pilt: AM-JKLWFQ4UyIjyX22Edv4RaVlU8VdP4k63NJcRU...authuser=0]
[Pilt: AM-JKLVCMfMDJ2lso2bmO9VIkNCVXNmPxKFNHiTG...authuser=0]
Vasta
#67

Kiidan eelkirjutajat kenade graafikute eest, mis nii ilmekalt kuvavad mehaanilise (mis sellest, et elektriliselt juhitava kõrgesurvepumbaga) sissepritsega mootori erinevust elektroonsest. Ühel juhul on pöördemomendi kõver selge tipuga umbes 2000 minutipöörde kohal (mil ka parim ökonoomsus), teisel juhul on kujundatud platoo vahemikule 1500-~3700.

Esimesel hakkab kiirendus 2500 pealt järjest kahanema, teise võib rahumeeli lasta 3500 peale välja ilma kiirenduses kaotamata.

Bussilise kontekstis on see oluline sedapalju, et umbes samamoodi käitub ka kütuse erikulu (mitte segi ajada tunnikuluga liitrites!). Ehk kui vanematel (küüruga kõveraga) mootoritel oligi üks kitsas ökonoomne vahemik, siis tänastel mootoritel on seda üksjagu laiemaks venitatud. Mitte küll sama laiaks, kui pöördemomendi platoo.

Uuema mootori sobitamine eeldab küll tööd arvuti ja juhtmetega, aga on oluliselt paindlikum sobitamisel. Samas vanem mehaanilise pumbaga pada elab ka EMP üle ja sisulist sõidurõõmu pakub sama palju (kui on kord õigesti kokku sobitatud saadud).
Vasta
#68

(14-07-2021, 11:52 AM)v6sa Kirjutas:  Uuema mootori sobitamine eeldab küll tööd arvuti ja juhtmetega, aga on oluliselt paindlikum sobitamisel. Samas vanem mehaanilise pumbaga pada elab ka EMP üle ja sisulist sõidurõõmu pakub sama palju (kui on kord õigesti kokku sobitatud saadud).
Kui on kõva DIY elektroonik-aretaja, siis kindlasti tasub moodne asi ette võtta. Aga oled rohkem rauatöö- ja mehaanikaMees, siis mina jätaks selle osa ära... Uued ägedad ökodiislid on siiski liiga keerulise elektroonikaga et riskida sellisega kusagile Euroopas tasulise kiirtee äärde jäämisega on kergelt kahtlane! Äraveoteenus maksab Euroopas nii palju, et selle eest saad aastajagu diislit osta! Minu rumalus on nii sügav, et mina tõstaks täiskomplektse asja ümber, juhtmetest kellaplokini! Blitzist jääks ju vaid plekist kest ja kojameeste mootor, kui seegi! See võib ka teise Opeli oma sobida ja paremgi olla Wink See on nüüd avamerel purje all hulkuja elukogemus - keep it simple!
Vasta
#69

(14-07-2021, 00:27 AM)Marko Kirjutas:  Läbi aastakümnete on mõnus sõita olnud nende autodega, millel ongi 100kmh juurea umbes 2000 pööret. Lähtud sellest, eeldusel muidugi, et mootoril on jaksu suurema kuudi jaux ja kui oled lõpliku rattamõõdu teada saanud, siis valid ülekandearvu diffrile.

Täna just vaatasin Iveco daily 3l ja 180 hobust
Turbo ja diisel 4 silindriga. 
8k automaat.
Tasasel maal gps järgi 100 on 1500 pööret ja 110 on gramm üle 1600 ja väga muretult kulgeb selle madala pöörde juures.
Kaalud on 3.5t ja kuut on maast 3m kõrgune.


Aga jäägu see vahepalaks.
Vasta
#70

Ärgem selles bedfordis nüüd kolli ka nähke.
Kaalub ta tühjalt ehk 1400 kg ja lisandub sinna midagi lihtsat ja ei saa sellest täisväärtuslik ja varustatud matkaauto aga ehk buss kus saab magada ja kulgeda.
Noh kui 500 kg tuleb siis on küll. Ehk üle 2t ei lähe.
Vasta
#71

Kellegi teise plaanides miks mitte s.t. Uaziku peale vabalt sobib hästi ka see frontera mõte.
Aga minu mõtted välistavad sellise mootori või siis mineviku mõtetes mootori.
Vasta
#72

(14-07-2021, 13:32 PM)MeelisV Kirjutas:  ...Iveco daily 3l ja 180 hobust
...
Tasasel maal gps järgi 100 on 1500 pööret ja 110 on gramm üle 1600 ja väga muretult kulgeb selle madala pöörde juures.
...
   


Peabki kulgema - istud ju mõnusalt pöördemomendi platool.

Kui tahad sama ka teemaksoleva Bedfordiga saada, siis pead ka sarnase kõveraga mootori vaatama.
Vasta
#73

Eelpool toodud 320D diferentsiaali ülekandesuhe on tõepoolest 2,35. Kui leiad veel 6-se manuaali, siis sellel viimane käik on 1:0,8 ülekandega. Kaste liigub aegajalt kuskil 150-200 euroga. Hetkel on enda autol maanteel kella järgi 100kmh kuskil 1600-1700 rpm.
Vasta
#74

Siin saidil on mõned BMW diffrite ülekanded, paljud neist ka meite lammaritest leitavad.
https://garagistic.zendesk.com/hc/en-us/...atio-Guide
Vasta
#75

(14-07-2021, 13:44 PM)MeelisV Kirjutas:  Kellegi teise plaanides miks mitte s.t. Uaziku peale vabalt sobib hästi ka see frontera mõte.
Aga minu mõtted välistavad sellise mootori või siis mineviku mõtetes mootori.
Arusaadav. Siis tulebki võtta kallis edev platform ja Beedu plekk sinna külge põletada. Muul lahendusel erilist mõtet ei näe. Ehk Pobeda by Maaleht elik ilus plekk-kosu istutada Bemmi täispõhjale. Või tõesti ka eespool pakutud Iveco põhjale. Siiski on Beedu 50 aastat vana olematu ohutusega kirst...
Vasta
#76

Bemmi n seeria 3.0 näiteks 160kw on väga kindel mootor, kui on pöördklapid sisselaskest, egr ja tahmafilter eemaldatud ehk tänapäeva lollused. Köögerdamistega tarvitab 8 liitri kandis sajale, automaadiga. Piisavalt võimeka dünaamikaga.
Vasta
#77

(14-07-2021, 19:49 PM)I.A Kirjutas:  Bemmi n seeria 3.0 näiteks 160kw on väga kindel mootor, kui on pöördklapid sisselaskest, egr ja tahmafilter eemaldatud ehk tänapäeva lollused. Köögerdamistega tarvitab 8 liitri kandis sajale, automaadiga. Piisavalt võimeka dünaamikaga.
160kw bmw mootoril pole tahmakat.s.o. siis euro 5.Minu arust pole ta isegi mitte euro4.Ilma vidinateta on ta kindel asi küll.

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.5297816
Vasta
#78

(14-07-2021, 21:08 PM)diselist Kirjutas:  
(14-07-2021, 19:49 PM)I.A Kirjutas:  Bemmi n seeria 3.0 näiteks 160kw on väga kindel mootor, kui on pöördklapid sisselaskest, egr ja tahmafilter eemaldatud ehk tänapäeva lollused. Köögerdamistega tarvitab 8 liitri kandis sajale, automaadiga. Piisavalt võimeka dünaamikaga.
160kw bmw mootoril pole tahmakat.s.o. siis euro 5.Minu arust pole ta isegi mitte euro4.Ilma vidinateta on ta kindel asi küll.
e60/61 kere peal täiesti tahmafiltriga euro4. 2003-2004/X kuuni olid ilma tahmafiltrita Eu3.
Vasta
#79

(14-07-2021, 21:15 PM)botzor Kirjutas:  
(14-07-2021, 21:08 PM)diselist Kirjutas:  
(14-07-2021, 19:49 PM)I.A Kirjutas:  Bemmi n seeria 3.0 näiteks 160kw on väga kindel mootor, kui on pöördklapid sisselaskest, egr ja tahmafilter eemaldatud ehk tänapäeva lollused. Köögerdamistega tarvitab 8 liitri kandis sajale, automaadiga. Piisavalt võimeka dünaamikaga.
160kw bmw mootoril pole tahmakat.s.o. siis euro 5.Minu arust pole ta isegi mitte euro4.Ilma vidinateta on ta kindel asi küll.
e60/61 kere peal täiesti tahmafiltriga euro4. 2003-2004/X kuuni olid ilma tahmafiltrita Eu3.
Tahmafilter oli eu 4 olemas?Vag sai küll eu4 normi ilma tahmakata,eu5 tuli tahmakas.

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.5297816
Vasta
#80

Oli ka 2007 superbil tahmakas.. samuti eur4. Läks umbe , läksin kanali peale ja võtsin suure rela...  Vahest tahtis toimetama hakata kuid mind ei seganud..  Big Grin tuli korraks süüde välja võtta ja kõik ok jälle.  Minu aja sõitis nii ära.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne