Volga velgede tasakaalustamine
#1

Tere,

Palun infot! Kus või kes balanseeriks veljed 139,7 X 5 kinnituspoltide avade järgi või laenaks sündsa tasu eest vastava abinõu 40 mm võllile?
Idanaabri foorumist leidsin viite, et nii balanseeriti (isegi koos piduritrumliga) velgi taksoparkides.

Tänulik iga vihje eest.

Riho
5096391
Vasta
#2

Kas laagriteta esirumm on liiga väikese avaga kasutatava pingi jaoks?
Vasta
#3

(01-03-2024, 14:56 PM)v6sa Kirjutas:  Kas laagriteta esirumm on liiga väikese avaga kasutatava pingi jaoks?

Võib ka laagritega olla. Tuleb kasutada mootorratta tasakaalustuspinki.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#4

(01-03-2024, 14:56 PM)v6sa Kirjutas:  Kas laagriteta esirumm on liiga väikese avaga kasutatava pingi jaoks?

Esirummu kasutades on kaugus kinnituskoonusest pingi tugipinnani väga pikk. Kahtlen, kas rummu korralikult fikseerida saab, et see veljega koormamisel paika jääks.  Idanaabrite foorumis on kirjeldatud variant kus rummule on treitud sisse hülss, mis problemi lahendab. https://www.drive2.ru/l/505594205310025780/ Selleks on vaja aga "õppind mehi ja häid riistu".
Vasta
#5

Volga jäi mul elus vahele, seepärast küsin mis takistab neid rattaid klassikaliselt tsentriavast haaramast?
Vasta
#6

Ava on küll aga sellel pole tsentriga palju pistmist. Võib olla lopergune, tsentrist väljas jne. Ainult poldiaugud loevad.

Edit: isiklik kogemus kasutatud ja 40+ aastaste velgedega. Võib-olla oli aeg teinud nende velgedega oma töö ja üldiselt on saadaval täiesti suurepäraste keskavadega veljed.
Vasta
#7

Aga miks siis ei trei seda junni rummu sisse?

Tsikli rehve saab tasakaalustada ka enam vähem suvalises pingis,osta adapter ja anna minna...
Vasta
#8

(02-03-2024, 10:36 AM)bom Kirjutas:  Ava on küll aga sellel pole tsentriga palju pistmist. Võib olla lopergune, tsentrist väljas jne. Ainult poldiaugud loevad.
Ja selle kõige juures uskuda poldiaukudesse?
Vasta
#9

(02-03-2024, 12:00 PM)mellpoiss Kirjutas:  
(02-03-2024, 10:36 AM)bom Kirjutas:  Ava on küll aga sellel pole tsentriga palju pistmist. Võib olla lopergune, tsentrist väljas jne. Ainult poldiaugud loevad.
Ja selle kõige juures uskuda poldiaukudesse?
Ma volgat ei tea,aga uazikul sai küll tsentriavaga tasakaalu aetud.Juba 30 km/h juures oli ilge vibra roolis ja kätel valus,ca250gr ratta kohta tina ja sai lääne karvaste rehvidega asja jonksu.Teoorias võiks ju üks kaasik kõik olla.

Kui poldiaugud kah jumal teab kus on siis ei saa ju üldse sõita...
Vasta
#10

(02-03-2024, 10:44 AM)muska71 Kirjutas:  Aga miks siis ei trei seda junni rummu sisse?

Tsikli rehve saab tasakaalustada ka enam vähem suvalises pingis,osta adapter ja anna minna...

Sellepärast, et ei ole treial.

Tulen tagasi oma algse postituse juurde"Kus või kes balanseeriks veljed 139,7 X 5 kinnituspoltide avade järgi või laenaks sündsa tasu eest vastava abinõu 40 mm võllile?"
Vasta
#11

Kas mõnes prantsuse autodega tegelevas firmas pole sellist pinki või abinõud? Neil on olnud ka keskavata velgi, mida võetaksegi poldiavadest pinki. Pole küll päris see vastus, mida tahad, aga võimalik suund ikka.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#12

(02-03-2024, 12:00 PM)mellpoiss Kirjutas:  
(02-03-2024, 10:36 AM)bom Kirjutas:  Ava on küll aga sellel pole tsentriga palju pistmist. Võib olla lopergune, tsentrist väljas jne. Ainult poldiaugud loevad.
Ja selle kõige juures uskuda poldiaukudesse?

Millessegi peab ju uskuma ning volgalistel ei tsenteeri mitte keskava, vaid poldid.

Teemaalgatajal tasub teha esmaspäeva hommikul kõne  Mellson rehvidesse . Neil oli rakis, aga kas ka 5x139, ei oska öelda.

EDIT: Ajendatuna akf! Marko õigustatud märkusest lisan teise kontakti: Prantsuse Auto
Vasta
#13

Liiva pole mõelnud kasutada?
Vasta
#14

Järvel asuva Amservi taga on üks rehvikoda, Kummimees, paar aastat tagasi sai seal seda prantslaste rehvipinki kasutatud, see oli kusagil töökoja nurgas, ilmselt igapäevast rakendust ei leia. Kuidas see pink Volga veljega klapib ei tea, aga proovida tasub kindlasti. 
Üks võimalik probleem milleks tuleb valmistuda: vaja on originaal mutreid, kuna see mutri koonus peab täpselt poldi auguga sobima. Kas aga pingi tikud, volga mutriga klapivad, ei tea.

Kuna mul oli keerulisi velgi mida keegi siin normaalselt tasakaalustada ei suuda, juba peris mitu jooksu, siis  probleemi  lahendas ikkagi treitud 40mm auguga adapter. Prantsuse pingi tulemus sai ka nii enam-vähem, kuna seal jäi probleemiks ikkagi väike error velje pinki kinnitamisega. Kellel on vaja tasakaalustada nn.  Dunlopi kodarvelgi, siis mul on sobiv adapter, mis klapib minu meelest paraku ainult Triumphi veljega.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#15

(02-03-2024, 21:59 PM)dude Kirjutas:  Liiva pole mõelnud kasutada?

Kuhu seda panema peaks?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#16

(03-03-2024, 02:27 AM)Marko Kirjutas:  
(02-03-2024, 21:59 PM)dude Kirjutas:  Liiva pole mõelnud kasutada?

Kuhu seda panema peaks?

Rehvi sisse.
Pool liitrit tosooli.
Tasakaalustab end ise ära.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#17

Juhin jätkuvalt tähelepanu mootorratta pinkidele. Mul on korviga mootorrattal all m400/401 veljed. Mõned veel opeli kirjadega. No mis te arvate, et ma panin need tasakaalu keskava järgi või?
Kõik käisid tsikli rataste jaoks mõeldud pingis koos rummuga. Vene emmilise telg on 20mm ehk siis arvestage ise, pingi võll pidi olema peenem.
Teine variant on kasutada staatilist pinki - pildil. Paned rummu ja laagritega pinki ja tasakaalustad massi järgi ära. Töötab igati hästi, kui sul veljed ei viska.

   

Motonetis terve 50 raha.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#18

Ma velgede tasakaalustamise kohta ei tea aga , ühes Tatari tn. garaazis oli selline pink kus nii mossede kui volgade rattad tasakaalu pandi , oli seal ka selline seade millel oli nagu sadul seljas , tehnik istus sadulas lükkas jalgadega tasakaalustuspingi vastu auto ratast , pingi küljes oli kummikattega ratas mis pani autoratta pöörlema , näitas tasakaalustamiseks vajalikud kaalud , auto oli muidugi maast lahti , rekord kogus raskusi mis ühele mosse pirukakäru rattale külge läks oli 400 grammi , tegemist oli protirehviga .
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne