Berlingo otsib detektiivi
#21

Väidetavalt sõitis tüüp tabasalu mäest üles ning tundis, et jõud kadus nagu ära. Jõudes mäest üles suri juba välja ning käima ei läinud. Mees muidugi enne sõitis automaadiga ning on üsna tehnikavõõras tegelane. Nii, et mine sa tea mis käigu ta sel hetkel valis.

Võin hiljem rihmast veel mõned pildid teha. Aga painutasin teda ning see pole seda nägugi, et sealt niisama hambad peaksid ära pudenema.

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta
#22

Mul on vahetatud rihmade "kollektsioonis" üks nn. tippfirma rihm- peaaegu uus.
Aga on üks koht kus keegi oleks nagu väheke noaga nüsinud. Sad

Ega autot mäe otsast tagurpidi käima ei üritatud saada?
Kui jah- siis asi selge.
Vasta
#23

Minu 90´ne aastane sõber armastab ikka ütelda- "Oma naist ja oma autot ära laena isegi parimale sõbrale." 
Smile

A minu sõber ütleb, et ega naine (seda õiget sõna ei lase kirjutada) pliiats pole mis ära kulub.  Autot tõesti ei laena Big Grin
Vasta
#24

(07-07-2021, 12:50 PM)klemm Kirjutas:  Minu 90´ne aastane sõber armastab ikka ütelda- "Oma naist ja oma autot ära laena isegi parimale sõbrale." 
Smile

A minu sõber ütleb, et ega naine (seda õiget sõna ei lase kirjutada) pliiats pole mis ära kulub.  Autot tõesti ei laena Big Grin
Hästi öeldud!
Mõni läheb vananedes isegi paremaks!  Big Grin  

Mina ise ei tohi sõpradelt isegi jalgratast ja/või mootorratast laenata- esimene varastati ära ja teise sõitsin (mitte küll omal süül) utiiliks.
Esimese rehvipurunemise (kastitõmbamise ora tõttu) sain ka ülemuse isiklikku autot kasutades!
Vasta
#25

(06-07-2021, 22:23 PM)ratsoup Kirjutas:  Paraku ma ise mootorite remondiga igapäevaselt ei tegele. Seepärast küsingi, et kuidas seda nuka kinnikiilumist defekteeritakse. Nuka võtsin maha, ei osanud seal midagi märgata.  Rolleyes


Ei usu mina seda nukkvõlli "kinnikiilumise" rahvajuttu. 

Nukal on kas siis oma saaled või peas ikkagi mingi väike loks olemas ja kuumuta teda, kui palju tagad, kinni ta ikka ei naljalt kiilu. Rääkimata tühikäigult. 
Pealegi on rihmal ju alumine hammakas täpselt kaks korda väiksem, kui nuka enda oma (nukk teeb 2X vähem pöördeid), seega ka rihmaülekandel jõudu piisavalt, et ka raskelt käivat nukka ringi vedada. Ja kasvõi need saaled/nukapesad vägivallaga ära tappa.

Ma olen ise mootoreid õlitusprobleemide tagajärjel paar tükki kokku lasknud ja ka remontinud kümneid selliseid, mida teised on kokku lasknud.
Esimesena "lahkub" alati ikkagi kepsusaale. Nagu õlitusega mingi probleem on, hakkab see lagisema, lõpuks isegi väga kõvasti ja sinnamaani see mootor enam ei sõidagi, et nukaga midagi juhtuks. 

Sel juhtumil, pakun, et rihm lihtsalt lasi oma hambad maha ja edasi juhtusid juba muud hädad. See pilt mis üleval on, ongi lihtsalt juhmi tegutsemise tulemus. (vedas kõiega järgi, et käima saada - no hallooo, peab ikka deb.iil olema)

Miks rihm hambad maha laseb?
Lihtsalt laseb. Juhtub vahel isegi ganatiiautodega ja nö. tehase "kontrollitud" rihmadega, mingitest vanematest ja kuratteabmisrihm kasutamisest rääkimata. (mul naabrimees lasi oma Volkkari kastikal (garantii all olev auto) rihma samamoodi ribadeks.)

Ja kõiki asju tehakse (halvasti) järgi, k.a. mootoririhmasid. Kui ikka on väga odav,  siis ongi kahtlane. 

Võltsitud Manni filtrite pilte on vast iga autohuviline näinud. Isegi mina olen siiasamasse foorumisse riputanud fotosid, mismoodi need kirjad nendel filtritel UV lambi valguses välja peavad nägema ja mismoodi nad mõnikord näevad. 
Ja ei pruukinudki mingi fekaal rihm olema - asjad lihtsalt vahel juhtuvad. 

Kodaniks tõmbas maanteel näiteks kolmanda asemel alla vahetades esimese käigu ja korras ta oligi. 
(ketiga mootoreid olen ka sel viisil piinanud; et 90km/h pealt näiteks teise käigu pannud; siiani pole jagu saanud. Rihmaga mootoriga muidugi sellist nalja teha ei tohi)
Või siis, ka lihtsalt sai selle rihma aeg otsa.

PS. Mis "laenamisse" puutub, siis enamus kui pooled tallinnas ringi sõitvatest autodest on nö. laenatud autod. Ehk siis täpsemalt: pankadelt laenatud ehk liisinguautod. Ei juhtu nendega reeglina suurt sittagi.
Kui õigel ajal hooldust saavad.
Vasta
#26

Väga tuttavat nägu pilt seal mootori sees. Selleks, et nii Ford Connectil nii juhtuks, tuleb tal lihtsalt rihm valesti peale panna. 300 km ja copy paste nägi mootor seest välja täpilt sama, selle erinevusega, et rihmal olid hambad peal. Palju õnne ja tere tulemast klubisse Smile

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#27

(07-07-2021, 17:26 PM)stihl Kirjutas:  ...
Kodaniks tõmbas maanteel näiteks kolmanda asemel alla vahetades esimese käigu ja korras ta oligi.
...

Ma pakuks ka sedasama: mäkke minnes lõppes IV käigu jaks ja III asemel suruti sisse I. Ja sidur üles... Nõrgim lüli oli II silindri klapp ja edasine oli paratamatu ahelreaktsioon.

Neid mootoreid võiks elusana täitsa liikudaWink

Kinnikiildunud nukk võiks olla ikka väga teist nägu ja pesas kinni kah.

Hammaste kadumine vändarattalt on loogiline - sellel on vähem hambaid korraga töös ja targem annab ikka järele.
Vasta
#28

kõik võib olla.seal on 50-ne ala.kindlasti hoog vähenes käiguvahetusel ja esimene võidi jõuga sisse suruda kiirusel võibolla 40.see ei tohiks ju hull olla.iseasi on see,kas midagi ei jäeta rääkimata.
Vasta
#29

Alati jäetakse midagi rääkimata...!
Ja hiljem vabandatakse "Ma arvasin, et see ei ole oluline, või ei mäleta".

Selle "mikromootori" takistus ei tohiks nii suur olla ja esimene käik peaks ikka nurgall lülituma.
Kas üldse käimakast seda lubab suuremal kiirusel teha?
Minu tutvusringkonnas on kõik "õlipressid"- nendega "loomkatseid" teha on mõtetu!
Vasta
#30

Sai kunagi neid 2000 aasta ümbruse berlinkse ja partnereid üsna palju kasutatud. Enamus olid 1.4 55kw bensukad ning nende ühine näitaja oli see, et vahet pole, mis käik mis kiirusel sees on ning kas gaas põhjas või mitte. Edasi ei astunud need mingi nipiga, vaid ainult kulgesid. Eriti trassil sõites oli häda ja õnnetus kiirendamisega.

Nüüd kui nt. tomatkasti ja suure diisliga saksa premiumiga harjunud juhile selline auto, mis kohe kuidagi üldse edasi ei astu, kätte anda siis pole ju eriti imestada kui mootor laiali lendab. Kui edasi ei astu, siis käik alla ja peeneks. Eriti tõenäoline kirjeldatud mäest ülessõiduga.

Meenus, et üks tollaegne kaine rool, kes ühe nimetatud berlinksi sanga sattus, tegi lõpuks poolnaljaga kokkuvõtte, et sellise (väikese mootori ja kuudikujulise) autoga peaks maanteesõit keelatud olema.
Vasta
#31

Tundub, et sellele, kust esimesena järgi andis jälile ei jõuagi. Aga milles ma olen kindel, et probleem hakkas ikka rooli ja istme vahelt. No mina ei tea... kaks nädalat varem tegin käruga ja põhjagaasiga ühe Tallinn-Jõhvi-Tallinn otsa ja polnud häda midagi. Eks ikka auto kasutajas palju kinni.

Aga tore on, et olen tänu sellele teemale paar sümpaatset mootori pakkumist saanud! Smile

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta
#32

(08-07-2021, 10:40 AM)mossepower Kirjutas:  Meenus, et üks tollaegne kaine rool, kes ühe nimetatud berlinksi sanga sattus, tegi lõpuks poolnaljaga kokkuvõtte, et sellise (väikese mootori ja kuudikujulise) autoga peaks maanteesõit keelatud olema.
Ma olen neid juba üle paarikümne aasta "ämmatapjateks" tituleerinud..!
Esimene oli Sierra 1,6 GLX, univ, man!

Heale tuttavale anti paariks kuuks kolme "silkune" tööauto- pakkuge mis olid gaasipedaali kaks asendit ja kütusekulu linnas!
Vasta
#33

Berlingo sai omale vahepeal uue mootori. Cool

Küll aga alanud on uus episood - Berlingo otsib elektrikku. Nimelt probleem, et mootor tühikäigul kipub soojaks minema on jätkuvalt alles. Täpsemal defekteerimisel tundub, et jahutusvent lülitub sisse alles ~100'C peal.

Algselt mõtlesin, et tegu on selle probleemiga ( https://youtu.be/3b17WNsDxSs ). Ostsin isegi jupi ära. Täna võtsin bumpri maha ja selgub, et minul sellist asja üldse ei ole. Selle asemel on hoopis üks relee, mis ventikat lülitab. Relee igati töötab. Kuna releele peale tuleb vool vaid 12V, siis paneb see mind arvama, et too konkreetne vent ei käigi erinevatel kiirustel.

[Pilt: xSbhEvV.jpg]

Kus võib probleem asuda? Kas sellel autol võib ka olla kaks eraldi temp andurit. Üks kellaploki ning teine vent tarvis?

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta
#34

100 pealt ta peabki tööle hakkama.nagu aru saan,siis ventikas ju töötab
Vasta
#35

(18-08-2021, 20:15 PM)ratsoup Kirjutas:  Kus võib probleem asuda? Kas sellel autol võib ka olla kaks eraldi temp andurit. Üks kellaploki ning teine vent tarvis?
kes teab, see vaidleb, aga kõigil lihtsatel autodel on eraldi. Tegelikult üheksakümnendate Bosch pritsetel nt isegi kolm andurit: ühe sabaga massil töötav kelladele, kahe karvaga ajule ning ka suure voolu releena toimiv jämedate juhtmetega otse ventilaatori külge ühendatu. Jämedate juhtmete puhul on vool vast suurusjärgus 15..20A ja need lähevad ise kah päris kuumaks.
ventilaatori lülitamine ca 100 pealt tähendab, et relee toimib Wink

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#36

Berlinksil annab jahutusventika signaali mootoriaju ja rakendub 98 kraadi pealt.
Vasta
#37

Noh, kuidas nüüd vötta. Esimene aasta kui ma seda autot omasin, ei läinud mootori temp kordagi kraadigi üle 90'C. Nüüd aga on see piir mingil põhjusel 100'C juurde nihkunud. Seega midagi on muutunud. Smile

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta
#38

Misasi see ümmargune on - kas termolüliti pistik radika küljes? Kui jah siis esimese asjana võta selle pistik lahti ja puhasta klemmid-kontaktid ära - pildi pealt juba näeb et puhta roheline. Kui see lüliti on mitmeklemmiline (tundub et vähemalt 3 juhet?) siis tavaloogika ütleb, et tegu on 2-kiirusega ventikaga ning miski peab neid kiiruseid juhtima (takistiblokk, mingi relee, mootoriaju?). Vabandan pole just nende kuuskede-lõvidega nii kursis ja kui neil käivad asjad tavaloogikale vastupidi..

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#39

Selle ümara asja sees on juhtrelee, millest ka juttu tegin. Klemmid puhastasin ära ning ta toimetab täitsa kenasti. Skeem pildil näha. Jällegi viitab sellele, et kahte erinevat kiirust nagu pole?


[Pilt: kQq79TA.png]

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta
#40

see ju täitsa tavaline relee.miks sa seda kahte kiirust taga ajad
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne