Iz Planeta Sport jonnib.
#1
Question 

Tere.
Kas keegi teab, mis relee või asi see Spordil on? Mul on ta alt selle dioodi traatide juurest mõlemalt poolt lahti tulnud/väristatud Sad .

Võib seda kinni joota või ei kannata see asi kuumust? Asub ta mul aku karbi küljel ja 7 juhet läheb külge. Või võib need klemmid üldse ühendada ilma selle dioodita...

Iz mul tööle ei lähe. Lubab natukene paukudes, aga ei käivitu. Küte tuleb peale (karbuss ja õhupuhasti puhastatud), säde on ilus sinine, süüde 3,5 mm e.ü.s, kontaktivahe 0,4 mm.
Eile siis juhuslikult leidsingi selle rikke pildil ja arvasin, et äkki on probleem selles hoopis Rolleyes .

Varasematest foorumi postitustest olen ka väga palju lugenud soovitusi, et vahetada Spordi originaalsüüde palju lihtsama ja töökindlama elektroonilise süüte vastu. Kus selle saada võiks, palju see maksab ja kas tuleb ka siis midagi ümber ehitada - teine rootor vms?


Manustatud failid Pilt (pildid)
   
Vasta
#2

See on dioodplokk, mis ei oma mingit tähtsust käivitamisel. Vaheta kondekas ära. See ilus sinine säde on petlik.

Ostan 1989-1997 a Toyota hilux / VW  Taro Pick-upi, alates romust kuni ideaalses korras autoni ja nende varuosi.
Vasta
#3

(18-07-2021, 20:30 PM)isandpauk Kirjutas:  See on dioodplokk, mis ei oma mingit tähtsust käivitamisel. Vaheta kondekas ära. See ilus sinine säde on petlik.
Kondekas Jawa peal igal juhul töötas.
Vasta
#4

Võib olla ummistus karbussis.
See lahtine vidin mõjutab laadimist, võid vabalt kinni joota.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#5

(19-07-2021, 09:29 AM)tõnn Kirjutas:  Võib olla ummistus karbussis.
See lahtine vidin mõjutab laadimist, võid vabalt kinni joota.
Selge - joodan kinni selle dioodploki. Tänud!
Karbuss sai muidu alles puhastatud.
Vasta
#6

(18-07-2021, 21:01 PM)Marek_7 Kirjutas:  
(18-07-2021, 20:30 PM)isandpauk Kirjutas:  See on dioodplokk, mis ei oma mingit tähtsust käivitamisel. Vaheta kondekas ära. See ilus sinine säde on petlik.
Kondekas Jawa peal igal juhul töötas.
Kas 6V vs 12V süsteemid nõuavad ka erinevaid kondekaid? Ehk siis see mis Vana Jawa peal töötab (6V süsteem), ei pruugi Spordi peal töötada...
Vasta
#7

Keera kolb kuhugi alumisse otsa ning vala paar ml bensiini küünla avast mootorisse. Käivita, vajadusel lükka. Kui nii läheb käima, kasvõi hetkeks, on viga karburaatoris/tihendites. Kui ei lähe, siis süütes.

Ostan 1989-1997 a Toyota hilux / VW  Taro Pick-upi, alates romust kuni ideaalses korras autoni ja nende varuosi.
Vasta
#8

Kas see mootor tagurpidi ringi ei käinud? Ehk et süüde äkki mitte enne vaid peale ü.s? Keegi siin foorumis aastate eest oli lõpuks vist sama tõdemuse ees, et muidu oli nagu paigas, kuid valel "pool" vms...
Vasta
#9

Käib jah vastupäeva generaatori otsast vaadatuna, kuna pole siduriketti, on hammasülekanne. See on ka põhjus, miks ei saa niisama lihtsalt vape laadset süüdet peale aretada. Kui vapet kasutada, siis tuleb panna magneeto tagurpidi peale ja aretada staator generaatori kaane külge.

Ostan 1989-1997 a Toyota hilux / VW  Taro Pick-upi, alates romust kuni ideaalses korras autoni ja nende varuosi.
Vasta
#10

Tänud kõigile kes viitsisid kaasa mõelda Smile. Sain mõned ideed mida veel proovida järgmisel korral maale minnes.
Kõik ju teada tuntud tõed, aga vajavad vahest üle rääkimist ja kinnitamist, seda enam, et kui pole enam ammu asjaga tegelenud.
Vasta
#11

(19-07-2021, 17:14 PM)isandpauk Kirjutas:  Käib jah vastupäeva generaatori otsast vaadatuna, kuna pole siduriketti, on hammasülekanne. See on ka põhjus, miks ei saa niisama lihtsalt vape laadset süüdet peale aretada. Kui vapet kasutada, siis tuleb panna magneeto tagurpidi peale ja aretada staator generaatori kaane külge.

See väide vajab minumeelest täpsemat seletust, miks vapel ehk vahelduvvoolu generaatoril on oluline pöörlemis suund?
 Ja kui nii ongi siis ei pea vapet kasutama, võib kasutada mõnda muud DC-CDI'd mida toita akult ning akulaadimisel ei tohiks küll vahet olla, mispidi ta pöörleb.
Mähise ja magneti ei pea ostma hirmkalli Vape oma, sobivad ka muud, rolleri omad.Vaja vaid veidi nuputamist ja näputööd et asi toimima saada.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#12

(19-07-2021, 22:12 PM)tõnn Kirjutas:  
(19-07-2021, 17:14 PM)isandpauk Kirjutas:  Käib jah vastupäeva generaatori otsast vaadatuna, kuna pole siduriketti, on hammasülekanne. See on ka põhjus, miks ei saa niisama lihtsalt vape laadset süüdet peale aretada. Kui vapet kasutada, siis tuleb panna magneeto tagurpidi peale ja aretada staator generaatori kaane külge.

See väide vajab minumeelest täpsemat seletust, miks vapel ehk vahelduvvoolu generaatoril on oluline pöörlemis suund?
 Ja kui nii ongi siis ei pea vapet kasutama, võib kasutada mõnda muud DC-CDI'd mida toita akult ning akulaadimisel ei tohiks küll vahet olla, mispidi ta pöörleb.
Mähise ja magneti ei pea ostma hirmkalli Vape oma, sobivad ka muud, rolleri omad.Vaja vaid veidi nuputamist ja näputööd et asi toimima saada.

Valgustusvoolu genereerimisel vahelduvoolu genekal ei ole vahet, mis pidi rootor pöörleb... suva on ka süüte pinge genereerimisel, vahe on impulsi tekitamises.
VAPE impulsi andureid on kahte tüüpi, rootori sees olevad ja väljas.
Väljas olevad anduritel on magnetil väljaulatuv osa ja see on ühest otsast järsu algusega, et impuls saaks tekkida. teine poolt tõusust on sujuv - et lihtsalt tugevam see nukk oleks. Kui selline rootor teistpidi tööle püüda panna, siis ilmulss ei ole konkreetne - võib juhtuda, et seda ei tekigi.
Sisemise anduriga vastupidi pööreldes on impulsi genereerimine nihkes teatud kraadid - vot seda nüüd ei oska öelda, kas on VAPEL ka tagurpidi pöörlemise takistus peal nagu mõnel vene süütel... Üldjuhul venesüüdetel, mis sisemise anduriga oli seda tagurpidi pöörelemisel impulsi plokeeringut lihtne teha - oleneb millise polaarsusega impulss enne tuleb ja kui ei tulnud õige, siis taksitati sädeme tekitamine

Müüakse õiget vapet ka PS-ile. Miks eelistada VAPET = pollt-on lahendus + pane ja unusta ning igasugused mured süüte ja valgustusvooluga lahendatud. See kopikas on lihtsalt seda väärt.
Võib ju jah paigaldada käsitöö lahenduse - ja seda saab ju edukalt ka teha, kuid kas lõppkokkuvõtteks tuleb see ikkagi odavam?
- jupid ikka soetad
- treid/genereerid vahejupid
- teed ehk ka nõks ümber anduri jne...

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#13

+1 eelnevale postile. Ei tasu see nikerdamine ära eriti, kui vajad kellegi teise a'la treiali abi. Süüte veel saaks soodsalt aretada aga tänavalegaalsel pillil on elektrit ka vaja. Polt-on vapelaadset toodet PS-ile pole ise näinud aga viimati tegelesin selle teemaga ka u.7a tagasi. Kes teab, jagage viidet.

Ostan 1989-1997 a Toyota hilux / VW  Taro Pick-upi, alates romust kuni ideaalses korras autoni ja nende varuosi.
Vasta
#14

Kusjuures tuleb tunnistada, et Vape rootori impulsi koht on jah veidi omapärane:

[Pilt: 11218_3.jpg?1591930172]

Õnneks teistel, rolleritel on see lihtsalt ümar või kandiline.


[Pilt: 615E1s3gUHL._AC_SS450_.jpg][Pilt: Magneto-Roller-Flywheel-Kick-Start-125cc....jpg_.webp]

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#15

No selle Vape võib ju kandiliseks viilida,siis töötab m'lemit pidi
Vasta
#16

Tere taas!
Sain täna ta üle aastate käima, aga keskmistel ja kõrgetel pööretel kipub vahele jätma. Kondekas või süütepool äkki streigib? Kontaktide vahel sädelust igal juhul ei näinud.
Mitut erinevat küünalt proovides oli tulemus sama. Käivitub ka raskelt ja kipub tagasi lööma.
Vasta
#17

Tsitaat:Kontaktide vahel sädelust igal juhul ei näinud.
Kontaktidega süütel võib esineda selline hooldamatusest tekkinud viga: https://forum.automoto.ee/showthread.php...#pid502891

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Vasta
#18

Käisin täna uuesti maal.
Õlitasin kontakti võlli nagu üleval soovitati, vahetasin kondeka ja süütepooli ning asi paranes. Kõrgematel pööretel sellist plärtsumist ja vahelejätmist enam polnud.
Keskmistel pööretel jääks küll nagu jõust puudu. Aga siinkohal võib olla asi karbussi reguleeringus või siis on karbussi kunagi jäänud sisse biolisandiga 95, mis on selle nüüd tuksi keeranud...

Ise arvan, et põhiviga oli ikkagi süütepoolis.

P.S. Dioodploki jootsin küll kinni, aga täna vaatasin, et ühe otsa juba jälle lahti väristanud. Samas masin töötas ja tundus, et ka laadimine toimis...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne