Bedford Blitz
#1

HOIATUS - ei ole kiire projekt ja on oht jääda pikalt venima nagu minu teised projektid.  Big Grin

Aga mis seal pikalt heietada. 
Oli selline klišeelik mõte, et teeks isa-poja projekti.
Otsisin selliste vanakooli lahedat projekti mida üldse võiks ette võtta.
Mitsubishi Delica/L300 2WD ja 4WD käis läbi, samuti VW T3 nii 2WD kui 4WD, vanemad Volvod, universaalekerega "Volga" ja nii mõndagi teisi huvitavaid mõtteid....
Aastaid mõned juba vaatasin ringi siin ja seal. Noh raha polnud kah just puuga selga antud seega igat meeldivat asja ei saanud kohe rabada. 
Nostalgia tagus vahel jalaga selga ja sai ka Bedfordi uuritud. Ehk seetõttu et sellega sai põrsapõlves ise sõidetud, esimene avarii tehtud jne.
aeg oli teine, asukoht seline nagu oli ehk väikeses külakoolis 9kl. sai kah käidud bussiga ise ja õpetajaid koju viidud  Toungue
OK see oli siis ka nn. uuem mudel ehk teine generatsioon või kuidas öelda.

Nüüd kui vaatasin siis ikka seda esimest.

Bedford.... Inglismaalt tulnuna õige mudel on CF ja Opel BedfordBlitz on sama asja nimetus Saksamaale impordituna.

Bedford tegi kunagi mudelist CA mis siis oli tootmises ´52...´69 ehk 17a. ja nägi suures plaanid välja nagu NYSA buss 
oli populaarne omas ajas ja kohas. 
siia vahele mahub palju juttu .....
aga lõpuks ´69 a. tuli välja mudel CF mis siis näeb välja nagu Chevy van 
tehti seda siis aastani ´80 ja siis lasti välja CF1 mis näeb sarnane välja aga koledam ja kandilisem  Toungue

mudelivalik oli lai, erinevad pikkused ja kõrgused, kandevõimed ja mootorid - kõigile oli midagi.

ajaloost saab ehk kunagi rohkem rääkida siis kui paus pikemaks venib.

Nüüd ühel soojal suvepäeval komistasin otsingutel otsa põhjanaabrite juures pakutavale Blitzile.
ja noh hind oli ahvatlev. Infot palju ei olnud. Mõni tähtsam parameeter ja tervelt 2 pilti.
Öeldi auto olevat 1978a oma ja aastaid seisnud kuid töökorras.

pildid kuulutusest

[Pilt: t760_a7976cf83ed96947-large.jpg]

[Pilt: t760_ee3bc091d91e27fe-large.jpg]

Oma mees Havannas ehk Helsinkis oli nõus minema asja vaatama ja tegi selle 600+600 km tripi ära.
Sõnum oli selge - päris kobe tükk pidi olema. Panime bronni peale.

esimesed pildid objektilt olid sellised.

[Pilt: t760_IMG-20210605-WA0012.jpg]

[Pilt: t760_IMG-20210605-WA0011.jpg]

[Pilt: t760_IMG-20210605-WA0010.jpg]

[Pilt: t760_IMG-20210524-WA0004.jpg]

[Pilt: t760_IMG-20210605-WA0003.jpg]

[Pilt: t760_IMG-20210524-WA0003.jpg]

[Pilt: t760_IMG-20210524-WA0001.jpg]

[Pilt: t760_IMG-20210605-WA0005.jpg]

[Pilt: t760_IMG-20210605-WA0008.jpg]

ja lõppes see asi mõnda aega hiljem uue tripiga 600+600 km ja toodi siis see mulle lähemale
aga siiski jääb minu ja bussi vahele veel lombike merevett.

[Pilt: t760_IMG-20210703-WA0000.jpg]
Vasta
#2

Nüüd siis tean, mis masin see Riisipere läheduses seisab. [Pilt: 221831884_116556637275599_13670359330233...e=612C86D3]

Algul pidasime teda mingiks vanaks dodge bussiks. Lähemalt pilti teha ei saanud. Kui on huvi, siis privaatselt võin asukohta jagada. Omanikku ei tea, aga tundub tegutsev koht olevat!
Vasta
#3

Nüüd kui aus olla siis enne kui vend auto juurde läks ja broneerima hakkasime sai tehtud esimene mõttetöö.
Asi nimelt selles et omasin kogemust sellise liikuriga jah küll uuemaga aga see polnud selles mõttes julgustavam.
Milles probleem? autol on peal Opeli pealt tuntud 2,3 vabalthingav rida4 diisel. jätame jõunumbrid välja sest need pole olulised.
käigukast on 4 käiguline ja viimane on 1:1. Tagasild ehk differ seal sees aga on ikaldus omaette.
jah jõudu asjal oli aga no kiirust üldse mitte. keskmine bedford on tagasilla ülekandega 4,6 aga leiab ka isegi 5,2 versiooni.

Kui nüüd teha arvutused tingimustel kast 1:1, differ 4,61 ja ratas diam 670 saame sellise rea:
2000 rpm 54,8km/h
2500 rpm 68,5
3000 rpm 82,2
3500 rpm 95,9
4000 rpm 109,6

kontrollimata andmetel lõppeb see mootor ka 4000 pöörde juures ära ja juurde ei keri. 
Seega mälestused noorusest kui sellisega sai igapäevaselt lastud mööda Tln.Trt. maanteed tulid jälle meelde. 

Lisaks ei olnud see mootor ka kauakestev mis polnud kah ahvatlev mõte hakata meenutama kuidas seda Lahti-Kokku lapiti ja mida sai nähtud ning osaletud palju kordi.

Ehk siis selle auto mõte sai edasi areneda vaid sellisena, et 1. vahetub mootor ja 2. vahetub ülekanne.
Tingimustel et mootor oleks usaldusväärne ja kestev ning ülekanne võimaldaks mõistlikku kulgemist maanteedel.

Kõrvalteemana sai ka siin foorumis uuritud mida soovitatakse ja midagi ka soovitati.

Sillaga aga oli keerulisem. 
Kindlasti on võimalik kaubiku põhja alla kleepida kas doonorauto põhjaplekiosa kuhu sild kinitub või siis ehitada kinnituskohad originaal põhja ja talade külge. 
Sest mootori doonorid oleks kõik sõltumatu vedrustusega. Bedford aga on talasillaga.
ei midagi võimatut ja maailmas on seda ka tehtud. 
Üks komistuskivi oli ka silla laius mis originaalis on 1640 mm velje kinnitusest velje kinnituseni.

Pool päeva olen vaadanud ka UK Bedfordi foorumit ja noh seal on tehnilises sektoris igal lehel üks teema kus tahetakse silda vahetada.
Häid lahendusi kohe pole leidnud. Muidugi on seal autod ka erinavda ja paljud on bensukad. jms. 
Igaljuhul on see suur konnasilm Bedfordi küljes

Kuna lootust nagu midagi oli s.t. kindlat valikut ju ei olnud tegime otsuse siiski asi omandada.

Edasi on käinud jälle mõtte ja otsitegevus.

Hetkel on plaan minna siiski 2L bmw mootori peale M47 ja selle kasti peale.
Ning hetkel on pakutud sobiva laiusega tagasilda väidetavalt LandRoveri alt mis olevat ülekandega 3,5 

Eks nüüd siis näeb mis kokku hakkab tulema.
Igaljuhul hakkan nüüd edasi mõtlema kuidas asi saaks toimima. 
Püüame leida BMW käigukasti või erinevate kastide info ning sobitame siis sellesse valemisse tagasilla ülekande ja mängime ratta mõõtudega.
Äkki hakkab isegi kokku sobima.

Buss ise on hetkel veel põhjas ja jõudumööda kui aega on proovib vend seda ka käima saada ja liikuma et saaks omal jalal üle mere tulla.
Treilatamine laevaga pole kõige soodsam tegevus. 
Positiivsust ja lootust lisab, et vend ise on Opeli inimene ja automehaanik  Big Grin

lugu sellest kuidas liigub üks järgi aidatud Bedford  Cool

EI sellist asja pole plaanis teha.

https://youtu.be/P0C7T_oo9ec

ja 17 osa sellest kuidas seda tehti

https://www.youtube.com/playlist?list=PL...Hx1BD1_3H4
Vasta
#4

(02-08-2021, 11:36 AM)highway2hell Kirjutas:  Nüüd siis tean, mis masin see Riisipere läheduses seisab. 

...pilt....

Algul pidasime teda mingiks vanaks dodge bussiks. Lähemalt pilti teha ei saanud. Kui on huvi, siis privaatselt võin asukohta jagada. Omanikku ei tea, aga tundub tegutsev koht olevat!

Jah kui on mida jagada siis võib jagada küll.
Mine tea mis sellest tulla võib, ehk saab mingi jupi või terve doonori.
Hetkel ei paista suuremaid vajadusi olema aga kunagi ei tea.
Vasta
#5

pildijada ajaloost ja arengust.

https://youtu.be/vuFD-smcY-4

Sama asi suuremas tekstis

http://vauxpedianet.uk2sitebuilder.com/b...0---cf-cf2
Vasta
#6

Kas mk6 Transiti(2000+) peale pole mõelnud doonoriks, sealt saaks tagumise talasilla ja mootori ja kasti ka. Mootorid on neil täitsa hea minekuga ja ülekanne ka umbes nii et 2000rpm/90km/h.  Mul seiseab üks rhd ldv transiti(2.4tddi) tehnikaga, aga sellel topelt rattaga tagasild.
Vasta
#7

kui õigesti mäletan siis transit oli 3.7...3.8 parim mis pakuti aga muidu oli samuti üle 4 ehk 4.2 vms. aga võis saada ka 5.1
laiusega ei mäleta kuidas oli aga jah kaalusin ka seda silda kunagi.

2000 rpm võiks olla ka 100 sees juba
Vasta
#8

ilma turbota sa selliseid pöördeid sellise kiiruse juures ei saa
Vasta
#9

(02-08-2021, 13:09 PM)Kult Kirjutas:  Kas mk6 Transiti(2000+) peale pole mõelnud doonoriks, sealt saaks tagumise talasilla ja mootori ja kasti ka. Mootorid on neil täitsa hea minekuga ja ülekanne ka umbes nii et 2000rpm/90km/h.  Mul seiseab üks rhd ldv transiti(2.4tddi) tehnikaga, aga sellel topelt rattaga tagasild.
On küll minu arvamus aga transit lõppes just selle mudeliga ära, tagasilla võib ju võtta aga see mootor oma pumba ja pihustihädadega no go. Meelisele edu ja jaksu, ju saab kunagi bedfordi näha kui mossega liivamäel kruiisin. Üks hea sõber meenutab vahel oma bedfordi mis oli tal esimene automaat käigukastiga auto ainult heade mälestustega, oli see tal kuskil 90ndate alguses kus polnud sellele praktiliselt mitte midagi võtta. Piduriosad jne ehitati ala mossede, sikside osadest, küll treiti silindreid ringi ja liimiti ise piduriklotse, sama teema ka sillaosadega, starter oli aretatud gaz 52 omast mille käivitus oli läbi kombaini lüliti ja kahe akuga 24v pealt, ega muidu see hõre diisel käima minna ei tahtnud. Sellegipoolest sõitis ta sellega palju aastaid.
Vasta
#10

Blitz on lahe.

Feissaris ka just üks müüki tulnud, juba suht custom van'i väljanägemisega - California rake, laiad veljed/rehvid ning porthole-aknad juba olemas.
[Pilt: 51354175555_3c33e3aa50_z.jpg]

Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee


Vasta
#11

(02-08-2021, 20:42 PM)lauren Kirjutas:  
(02-08-2021, 13:09 PM)Kult Kirjutas:  Kas mk6 Transiti(2000+) peale pole mõelnud doonoriks, sealt saaks tagumise talasilla ja mootori ja kasti ka. Mootorid on neil täitsa hea minekuga ja ülekanne ka umbes nii et 2000rpm/90km/h.  Mul seiseab üks rhd ldv transiti(2.4tddi) tehnikaga, aga sellel topelt rattaga tagasild.
On küll minu arvamus aga transit lõppes just selle mudeliga ära, tagasilla võib ju võtta aga see mootor oma pumba ja pihustihädadega no go. Meelisele edu ja jaksu, ju saab kunagi bedfordi näha kui mossega liivamäel kruiisin. Üks hea sõber meenutab vahel oma bedfordi mis oli tal esimene automaat käigukastiga auto ainult heade mälestustega, oli see tal kuskil 90ndate alguses kus polnud sellele praktiliselt mitte midagi võtta. Piduriosad jne ehitati ala mossede, sikside osadest, küll treiti silindreid ringi ja liimiti ise piduriklotse, sama teema ka sillaosadega, starter oli aretatud gaz 52 omast mille käivitus oli läbi kombaini lüliti ja kahe akuga 24v pealt, ega muidu see hõre diisel käima minna ei tahtnud. Sellegipoolest sõitis ta sellega palju aastaid.
OT jätkuks: Ei nõustu kuidagi sellega, minu arust läks Transit just inimlikumaks. Vanemad olid küll lollikindlamad aga samas traktorid,  uuemas(2000+) kannatab ikka pikemalt sõita ilma väsimatta. 
 Esimene auto oli mul 1991.a. Transit pikk ja kõrge, ei igatse kuidagi taga pluss veel 2 sama tüüpi, siis üks uuem smiley face ja pärast seda juba 2001 2.4 ja nüüd juba üle 6 aasta 2005.a. 2.0tdci mis on eriliselt töökindel. 
 Mk7-lt saaks juba ketaspidurid, aga sellel ka ülekanne 3.7, eritellimus oli vist 3.5.
Vasta
#12

Võibolla kohatu, aga kui rahapada leida, siis saab ägeda asja.
https://www.youtube.com/playlist?list=PL...Rh07zQiWE0

Servemet OÜ. 
Keermepuurid/Lõikurid(meeter/toll), Metallipuurid, Metallifreesid(sõrm/ketas), Käiakivid/teemantkettad, Laagrid.
Vasta
#13

(03-08-2021, 09:57 AM)ahto42 Kirjutas:  Võibolla kohatu, aga kui rahapada leida, siis saab ägeda asja.
https://www.youtube.com/playlist?list=PL...Rh07zQiWE0

ei rahapada ei ole ja sinna autosse seda ka ei valaks tühjaks.
aga sellele listile viitasin ka ise mõned postitused tagasi  Cool
Vasta
#14

(02-08-2021, 22:28 PM)Jarmo Kirjutas:  Blitz on lahe.

Feissaris ka just üks müüki tulnud, juba suht custom van'i väljanägemisega - California rake, laiad veljed/rehvid ning porthole-aknad juba olemas.
[Pilt: 51354175555_3c33e3aa50_z.jpg]


krt nüüd siis  Big Grin
aga ma ei kahetse oma praegust toorikut.
veljed oleks muidugi ägedada aga kuna sild (tagumine) peab vahetuma siis need ei sobiks ikka.
porthole oli ka omal plaanis/mõttes
Vasta
#15

(02-08-2021, 19:47 PM)sturmbannführer Kirjutas:  ilma turbota sa selliseid pöördeid sellise kiiruse juures ei saa

Ilma turbota ei saagi ju tulla.
Ei tegi kohe kas üldse on mõnda diislit mis sinna sobiks ja oleks ilma turbota. Ütleme siis 2000+
Tänapäeva bensukad on enamus juba puhuriga.

ikka turbiiniga tuleb.

Hetkel on suundumus sinna et tuleb ehk BMW, 2L, M47 seeriast
kast siis ikkagi manual - eesmärgina sõidu õppimiseks ka manualiga. 

vaja lihtsalt studeerida nende kastide ja tagasildade ülekandeid ehk kuidas komplekt toimima hakkaks.
Vasta
#16

Igati teretulnud ettevõtmine!
Oleks pakkuda "nokk" esiklaasile!
Vasta
#17

Ootan pakkumist.
Vasta
#18

Jõgevamaal Sadalas seisab ka üks Blitz CF.... ootab jupitamist ja rauda viimist aga peremees eriti ei kiirusta. Mingeid osi veel saaks aga plekk on ilmselt nagu ikka 10a õues seisnud masinal ja mootor on ka laiali. Kui mälu ei peta, siis nukakett pandi remondi käigus valesti peale ja keerati nukk pooleks vms. Kui huvi on, siis PS.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#19

kui on rauda minemas siis ehk eemaldaks sealt mõned detailid mida kunagi äkki läheb vaja.
stanged, peeglid, lingid, jms. 
mäda keret ei ihalda, mootoriga pole kah midagi teha, tagasillast tahan isegi lahti saada...

kui on teema tulemas siis võime kontakteeruda.
Vasta
#20

(02-08-2021, 11:59 AM)MeelisV Kirjutas:  
(02-08-2021, 11:36 AM)highway2hell Kirjutas:  Nüüd siis tean, mis masin see Riisipere läheduses seisab. 

...pilt....

Algul pidasime teda mingiks vanaks dodge bussiks. Lähemalt pilti teha ei saanud. Kui on huvi, siis privaatselt võin asukohta jagada. Omanikku ei tea, aga tundub tegutsev koht olevat!

Jah kui on mida jagada siis võib jagada küll.
Mine tea mis sellest tulla võib, ehk saab mingi jupi või terve doonori.
Hetkel ei paista suuremaid vajadusi olema aga kunagi ei tea.

hea lugu

kontakt sai loodud platsi valdajaga
aga täna võttis ühendust ka väidetav bussi omanik kes oli seda teemat näinud 
esimesest kontaktist ta ei teadnud midagi ..... veel.  Big Grin
kinnitas plaane, et kunagi midagi bussiga saab ette võetud
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne