30 aastat hiljem... Jälle see Alma!
#1

Eellugu:

Kunagi ammu-ammu, kui ma veel pisike poiss olin, veeres meie hoovi selline masin. Värskelt värvitud ja näppida ei tohtinud. Värv oli ju veel värske ja naksus sõrmega puudutades. Ühtlasi sai sellest autost ka alguse minu koolitee. 1. september ja uhke värske olemisega mosse ja minu esimene koolipäev. Paraku mõned aastad hiljem müüdi ta maha; aga mulle jäi kipitama.
Mõõdus 30 aastat ja aja jooksul olen mänginud selle mõttega, et sellise auto ma kord koju toon. No juhtuski nii, et oli sisuliselt kodus käes pakkumine. Ei suutnud ei öelda ja nii ta minu hoovi saigi.


[Pilt: 230218428_4574408242590418_6479485043209...e=612DC584]

Esimesel pildil on juba uksed viisakamalt ette sätitud. Mõttes olen juba sõitmas temaga. Tööd on võrdlemisi palju. Enamuse on plaanis ikka ise ära teha. Läheb, kaua läheb. Küll ta ükskord ka valmis saab. Puudu on sellised tüüpilised detailid. Liistud, kojamehed, tagastange ja salongist võrdlemisi palju detaile. ehk aja jooksul leian ka need. Pole ju plaanis musta numbri autot teha. Selline endale meeldiv ja võimalikult algse olemisega.
Mootor on juba mingi hetk keegi vahetanud 408 mootori vastu. Selle jätangi peale. 12v elektrisüsteem ja vbl ka mootorile lihtsam varuosi leida.

[Pilt: 228252172_4574411812590061_1317146672866...e=612C63E4]

Ajaviiteks üritasin saada ülevaate esiosast. Midagi on nagu olemas, kuid enamus vajab aja jooksul välja vahetamist paremas seisus detailide vastu. Sain vähemalt ilusa pildi Smile 
Tõenäoliselt saab teema olema ülipikk ajaliselt. Vaja leida ja nuputada ja seda kõike muude tegemiste kõrvalt.
 Alati võib pakkuda varuosi selle masina jaoks.
Vasta
#2

See valge numbrimärk on nagu palk silmas.
Sinna sobiks must pisike ette, aga seda juba naljalt ei saa.

Edu ja paksu rahakotti nokitsemisel!
Vasta
#3

Mina küll pilte ei näe...
Vasta
#4

Piduri trumlite maha võtmine on paras teadus omaette vist. Vaja oleks mingisugust kirjandust, et asja mõistlikult ja valutult teha. Venekeele oskus pole siinkohal probleemiks. Häid linke kirjandusest võib siia lisada, et suudaks asja ilma mõttetu lisa aja kuluga teha.

PS! Numbrid on suvalised garaazi riiulist. Ilma nägi kuidagi õnnetu välja.
Vasta
#5

(10-08-2021, 00:12 AM)urmet48 Kirjutas:  Piduri trumlite maha võtmine on paras teadus omaette vist. 
Tänapäeval ei loeta mingeid iganenud koltunud raamatuid vaid vaadatakse õppefilmeSmile Vabandust, see oli mõeldud naljana.
Lihtsalt kirjanduse käsitlemine läbi interneti võib olla kohati väga vaevaline.
Aga ka teemakohane video on täitsa leitav, kuda M400 piduritrumlit lahti võtta. Ja muud pidureid puudutavat.


Almakas on iseenesest alati väga tore projekt muidu.
Meie oludes on see tõenäoliselt ikka veel kõige kättesaadavam ja realistlikum võimalus tegeleda 80 aastat vanade tehniliste lahendustega.
Vasta
#6

No mul sattus esimese rattaga kohe Jackpot. Trummel ranti kulunud ja regulaatorid kinni roostetanud. Üldiselt piduri majandus sai suures plaanis tehtud. tean, mis vaja leida, et kõik oleks nagu peab. Hetkel starter laua peal laiali. Lihtsam oleks vist uus otsida, kui seda remontida. Ankur on võrdlemisi lõpuni kulunud.
Vasta
#7

Igast kirjandust ja raamatut antud masina kohta leidub mul nii arvutis kui raamaturiiulis. Kui huvi anna teada. Arvutis olevat saan jagada kiiremalt, raamaturiiuli juurde ei pääse enne septembrikuud kahjuks. Edu igaljuhul.
Vasta
#8

Täna proovisin käivitamist. No hoiab ligi öeldi vanasti. Peaaegu käivitub, kuid käima ei jää.
Mõtted rändasid kohe karburaatori suunas. Kahtlus sai kinnitust peale karburaatori laiali võtmist. Siiani pole nii nõgist asja veel laua peal lahti võtnud. Ehk homme on parem päev ja saab esimesed meetrid koduhoovis ära proovida.



PS! Kuna eksimine on inimlik, siis võib omapoolseid visioone pakkuda, mida veel kontrollima peaks.
Vasta
#9

Kui sellel variaator vahel on, siis kahtlustaks seda. Peaks ta kuskil süütepooli pluss juhtme vahel olema. Seda eeldusel, et miinus keres ja pluss juhtmes.
Vasta
#10

(11-08-2021, 20:41 PM)Dexter Kirjutas:  Kui sellel variaator vahel on, siis kahtlustaks seda. Peaks ta kuskil süütepooli pluss juhtme vahel olema. Seda eeldusel, et miinus keres ja pluss juhtmes.
12v süsteem. Miinus keres. Kondensaatori peale korra mõtlesin isegi. Variaator puudub.
Vasta
#11

Starteri pendiks on ka kutu (või lihtsalt aastatega kogunenud sodist kinni) - esimene turts lööb tühja käima.

Variaatori viga ilmneb siis, kui mootor starteriasendis käib, aga süütesendis mitte. Tundub videos sama kino olema. Kui variaatorit ei ole, siis võib viga olla ka süüteluku klemmplaadis, mis kaotab "süüde sees" asendis kontakti (kuna seal on elu kauem sees, kui starteriasendis). Ehk tasub kontrollida, kas süütemajandus saab voolu nii "starter sees" kui "süüde sees" asendis.
Vasta
#12

(13-08-2021, 09:17 AM)v6sa Kirjutas:  Starteri pendiks on ka kutu (või lihtsalt aastatega kogunenud sodist kinni) - esimene turts lööb tühja käima.

Variaatori viga ilmneb siis, kui mootor starteriasendis käib, aga süütesendis mitte. Tundub videos sama kino olema. Kui variaatorit ei ole, siis võib viga olla ka süüteluku klemmplaadis, mis kaotab "süüde sees" asendis kontakti (kuna seal on elu kauem sees, kui starteriasendis). Ehk tasub kontrollida, kas süütemajandus saab voolu nii "starter sees" kui "süüde sees" asendis.

Tegelikult peab seal variaator olema. Keegi on selle ära kaotanud süütepooli küljest. Uus süütepool läheb täna külge koos variaatoriga ja loodame parimat, et ellu ärkab Smile
Vasta
#13

Ehk keegi targem oskab mind valgustada. Mis ajal muutused toimusid käsipiduri hoova ja tagatule kanduriga? Minu ühel masinal käsipiduri hoob on põrandal käigutunnelist paremal ja teisel on tavalises kohas. Ehk siis vasakul armatuuri all nurgas. Mis ajal muutus tagatule kanduri pikkus? 

Hetkel käimas komplektsuse saavutamine. Puudu on 1 kojamehe vars ja külje liistu ring. Siis võiks nagu kõik tööks vajalik olemas olla. Õnnestus hankida terve salongi jagu polstri näidiseid. Seal kaa üksjagu erinevusi. Nendega tegeleb siis, kui vähemalt 1 masin värvitud saab.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne