Spidomeeter ja süütelukk
#1

Millise mootorratta spidomeeter (K-125?)  ja süütelukk+lisad?

   
Vasta
#2

Hallooo!
Ma pakuks, et spido on hoopis СП19B ja käis ta tõesti 125 ccm võrridel, mis olid juba teleskoobi esiharkidega ja milledel spido ei olnud veel esilaterna kopsikus, ehk siis K125M, tagumiseotsa M1A ja esimeseotsa M1M.
Süütelukku mina ei tea, aga eks ta seal kusagil IŽ-idel ja emmilistel käis mingil ajal, eks teadjad kostavad...
Vasta
#3

Nojah, IŽ-del selline lukk siiski ei käinud, seal käis lambis pigem 2 tulukesega see värk, punane ja roheline, ilmselt abiks reguleerimata ristmiku lahendamisel... käisin spetsiaalselt magister Tii kaka
o värvi IŽ56K pealt vaatamas.
Vasta
#4

М-72 замок зажигания 
Neid pilte tuleb selle otsinguga.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#5

Ei tohkis ma siin asjast teadmata muidugi targutada, aga, noh, eks on seda ennegi tehtud...
Kindlasti on süütelukk "vene emmilise oma", aga M-72 on ebamäärane määratlus. Oli M-72, M-72M, M-72N, sarnased lukud olid ka K750-l, K750M-l, esimestel Dneprilastel jne. Varasematel M-72-del (ja M1A-l) oli vististi ikkagi tekstoliitplaadil lukk nagu Boschil. Vb on siin konkreetne vastus peidus süütevõtmes  ja esitule ümberlülitis?
Vasta
#6

(05-08-2021, 20:51 PM)kass Kirjutas:  Nojah, IŽ-del selline lukk siiski ei käinud, seal käis lambis pigem 2 tulukesega see värk, punane ja roheline, ilmselt abiks reguleerimata ristmiku lahendamisel... käisin spetsiaalselt magister Tii kaka
o värvi IŽ56K pealt vaatamas.

Käisid ka iz-56 -de peal esimestel aastatel sellised. Võti ilmselt küll lühem, kui iz-le vaja.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#7

Õli manomeeter Zil 130/131 armatuurist.

Seal, kus lõpeb asfalt...seal lööme laagri ja Zillisauna püsti!
Vasta
#8

Hallooo!
Varem oli siin foorumis nii, et kui kirjutasid tähtsa näoga jama ja valet kokku, siis keegi ikka tõttas parandama ja õpetama ning seejärel tormasid ka kõik teisedkaasa....
Aga nüüd, ei midagi, osa ei tea ja neil, kes teavad on savi...
Nüüd kassi "pooltõdedest ja lausvaledest" ja lihtsalt "niisama"...
Tegelikult käis selline spido ka juba 125 ccm lambikopsikusse, näiteks siis II seeria M1M ja vast ka M 103, ilmselt ka Kovrovi tehase sama aja riistadesse, vb ka 175 ? ccm mootoriga nasinatel?

Ja sarnast süütelukku on ikkagi ka 125 ccm mootoriga M1A-de jaoks toodetud (remondi???) laternates kasutatud. Lisan ühe kopsiku pildi, ühelgi tehasetsiklil selliseid "munasid" pole vist küljes käinud, vist olid hiljem varuosadeks toodetud?
Ja sarnaseid süütelukke on väikeste erinevustega, identifitseeritav küll selgelt sulavkaitsme variant, aga olid ka need 2 lambiga, ehk siis nagu IŽ 56-l ja vb ka mingitel "emmilistel", ei mäleta, kuigi kodust käis neid läbi mitmeid ja tuletikke sai sinna võtmeauku topitud tooside kaupa...

   

   

   
Vasta
#9

Vaatasin põgusalt läbi paar vanasõidukina tunnustamise akti ja sellise süütelukuga jäid silma:
M-72 1947, 1954 jne.
M1A 1950
IZ-56 1958 (tõenäoliselt, kuigi seal polnud võtit pildil ees)
IZ-56 1959
K-175 1958, 1959
K-750V 1961

Samas juba sellistel pillidel uuemad lukud - ümmarguse võtme asemel stantsitud plekitükk:
2tk. IZ-56 1959 (sh. puudub aktis kirje, et oleks tegemist uuema süütelukuga)
K-750 1960 (sh. puudub aktis kirje, et oleks tegemist uuema süütelukuga)
IZ-56 1960,1961
IZ Planeta 1963, 1965
M-62T 1963
K-750M 1964, 1965, 1966

Uuemaid enam ei viitsinud läbi lapata. Selle järgi paistab lukuvahetus seal 59-60 aasta paiku.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#10

Väga hea, just nii tulebki teadust teha ja foorumisse vastata!
Ei jäänud ka minul muud üle, kui vaatasin 1947-nda aasta M-72 akti nr. 269 ja oma pettumuseks nägin, et tõesti sellel tsiklil on analoogne süütelukk, mis kinnitub kopsiku külge 3 poldi või siis kruvikesega (nagu armastavad ütelda mitteteadlased ja - insenerid). Ja nüüd küsin mina ikkagi üle, et kas see on ikka õige ja kui on (või ka ei ole), siis millal nõukogude insenerid sellise süüteluku leiutasid?
Näiteks ühe ksf! 1947 aasta M1A-l tundub küll veel Boschi laadne süütelukk olevat, see, millel on pudinad veel tekstoliit- või getinaksplaadil ja kopsiku külge käib seestpoolt plekikõrvakestega. Vb küll ongi Boschi lukk koos DKW tehase ja töötajatega koos Venemaale veetud ja kui Boschi lukud otsa said, siis vene teadlased nuputasid uue luku välja.
M1A teema siin, pildid on kadunud, aga eks need on meil nagu nii kõigil salvestatud  Toungue
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=56247
Vasta
#11

Tõenäoliselt on kõiges süüdi Izevski tehas, kes raiskas lukud ära A/B seeria IZ-56 -tele.

Izhiste jaoks tehti ka pikem võti:

[Pilt: attachment.php?aid=82712]


sest see pidi ulatuma läbi süüteluku katte


Manustatud failid Pilt (pildid)
   

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#12

Asi läheb ikka väga keeruliseks ja mahukaks. Kui ma juba poleks tehnikateaduste magister, siis annaks siit ilmselt lahjematsorti pagalaurusetöö välja imeda. Aga talitan vanasõna järgi - üks loll jõuab rohkem vastata, kui kümme tarka küsida  Toungue ...
Kuigi ei tea, milleks teema autor need artefaktid identifitseerida paiskas (tavaliselt tehakse selliseid protseduure muidugi enne osta.ehhee keskonna rikastamist, ma pole sel nädalal seda keskonda küll veel külastanud), siiski pakun (umbes). et antud muinasesemed (peale Zil-i näidiku) on pärit mingi kergmootorratta küljest. Meie, teadlased ja arheoloogid peame väga tähtsaks, et igasugused juhuslikud tegelased ei rikuks artefaktide leiukohti ja terviklikust, sest leidude uurimisel ja "identifitseerimisel" on igasugustl pisiasjadel ja kontekstidel väga oluline roll. Eeldades. et nii spido, süütelukk ja ka tulede lüliti on koos kaunistanud mingit tsikletti, siis saabki teha järelduse, et need on mingi nõukogude 125 ccm (alaispinge 175 ccm???) küljest, sest "emmilistel" oli teine spido ja tulede ümberlüliti trossiajamiga.
Lisan veel teema risustamiseks pildi oma lambikopsikute erakogu pärlist, sellest "Boschi tüüpi" süütelukuga 125 ccm M1A kopsikust.

   
   
Vasta
#13

Kasutades kollase ajakirjanduse sõnastust, siis teema autor paiskas pildid foorumisse põhjusel, et polnud päris teadlik nende päritolust, isegi õlirõhu näidiku arvasin oma teada Moskvitchi oma olevat, vabandust. Ja üldsegi poleks seda teemat sündinud, kui korra loomise hoos poleks üks ruumi võtnud karp ette jäänud. Igasugune täpne ja faktiline selgitamine on väga teretulnud, saab mõni teinegi hädaline oma asjad identifitseeritud, enne kui paneb kuulutuse ja kirjutab juurde "paku hind".
Vasta
#14

Faktilise selgitamise tuhinas kirjutan veel nendest M-72 ja M1A süütelukkudest. Palu "Mootorratta juhi õpiku" teises trükis 1951 on M-72 süütelukk pildil veel vana tüüpi, st õhukesel tekstoliitplaadil, eks pilt on pärit esimese trüki 1950 aasta raamatust ja käsikiri koos piltidega veel varasemast aastast, pildid on ilmselt kusagilt vene raamatutest mugandatud. 
M1A 1950-nda aasta osade kataloogis aga juba uut tüüpi, st nagu siin teemas identifitseeritav süütelukk. Seega kahtlustan, et sel 1947 aasta musta numbri M-72-l on üldse liiga moodne esilatern koos juurde ja sisse kuuluvaga.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne