Opel Vectra B Caravan taastamine
#1

Tere!
Lugedes siinseid teemasid sai otsustatud enda auto taastamisest ka siia teema teha lootuses häid nõuandeid saada (siiski esimene kord autot taastada).

Siia teemasse hakkavad ilmuma pildid selle Opel Vectra taastamisest ja väga oodatud on head nõuanded (soovitus selle auto taastamisest loobuda ei ole hea nõuanne)

Kuna autode taastamine tundus väga huvitav siis otsustasin 2020 aasta kevadel hakkata roostes kere tõttu seisma jäänud Opel Vectrat taastama. Auto jäi seisma 2018 aasta kevadel. Taastamist sai alustatud arvamusega et eriti palju asju ei vaja keevitamist (alguses nagu ei näinudki kõige hullem välja). Nüüd siis pildid algsest seisukorrast…


Manustatud failid Pilt (pildid)
                   
Vasta
#2

Äkki seletad paari sõnaga, millest selline valik. Pole ei vana, ei haruldane, ei eriline, isegi mitte tippvarustuses.

Ei kritiseeri üldse, lihtsalt huvitun.
Vasta
#3

(07-08-2021, 23:13 PM)Mahno Kirjutas:  Äkki seletad paari sõnaga, millest selline valik. Pole ei vana, ei haruldane, ei eriline, isegi mitte tippvarustuses.

Ei kritiseeri üldse, lihtsalt huvitun.

Sama küsimus minulgi Smile

Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta
#4

Ju oli võtta...
Mul on samasugune, sobiks hästi Sinu omale doonoriks.
Vasta
#5

(07-08-2021, 23:13 PM)Mahno Kirjutas:  Äkki seletad paari sõnaga, millest selline valik. Pole ei vana, ei haruldane, ei eriline, isegi mitte tippvarustuses.

Ei kritiseeri üldse, lihtsalt huvitun.
Tere, vastus küsimusele, mille pärast selline masin valitud sai, on lihtne: masin on oma elupäevade algusest olnud meie pere käes (isa ostis uuena ) ja kuna autod on mulle meeldinud väiksest saati, siis sai otsustatud see auto korda teha
Vasta
#6

Tere
Räägiks siis nüüd masina tehnilistest andmetest ja sellest, kuidas algas masina laiali lammutamine.
Seda autot veab edasi nelja silindriline kahe liitriline Y20DTH turbo diisel mootor, millel on 74kw. Lisaks sellele mootorile on tal ka esivedu ja manuaal käigukast.
Masina laiali lammutamisel väga suuri üllatusi ei tulnud, kui välja arvata see, et kere on palju hullemas seisukorras kui algselt arvatud. Nüüd siis mõned pildid ka lammutamisest.


Manustatud failid Pilt (pildid)
               
Vasta
#7

Ma võlgnen selgituse, miks teema siia tõstsin: projekti kui sellist ülalolevatest postitustest veel ei paista ja olgem ausad - nn mudelipunkte masin just samuti ei anna. Aga käärid käised üles või kajastad juba tehtud mehetegusid ja vaatame sellele seisukohale taas otsa. Loodetavasti on põhjust teema projektinurka tagasi tõsta.

Mitte demotiveerimiseks, aga esimesest vasikal ja aiataha minekul kipub seos olema. Saame näha Smile

Natuke tausta ja mõttemõlgutust opel vectra mudelitest: millegipärast ei teinud opel VectraB-le ja VectraC-le nn päris-erimudeleid ehk nelikveolisi ja-või turbomootoreid. Erinevalt VectraA-st, mis muide oli 1994 ehk oma tootmise eelviimasel aastal F1 turvaauto. Ei teagi, kas oli fookus mujal (Saabi ost ja nn eri- või premium-mudelid selle brändi all), opeli kaheksa-üheksakümnendatel tekkinud odavauto imago, need mõlemad kokku või midagi muud. VectraC puhul tekkis küll ka nn Saabi turbomootoriga OPC, aga omas ajastus oli ta juba keskpärasem ja erinevalt Saab 9-3st jäi vaid esiveoliseks. Ehk siis ei vaevutud vectra kere nelikveoks kohaldama.

Muidu vectraB puhul oli Clarksonil arvamus, et ta ei vaevu sellest midagi arvama Smile
https://m.youtube.com/watch?v=CJ756HncddI

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#8

Tjaah, A-kerega Vectra 2000 oli siuke auto, mis omalgi tegelikult mingil hetkel mõtteis mõlkus. 
Aga mis puutub siin teemas kajastatavasse autosse, siis nende väheste piltide põhjal pole kerel iseenesest peale vaadates väga vigagi, põhi tundub tunduvalt paremas korras olema kui pagassiluuk Big Grin
Aga noh, see on see piltidel olev pealispind, kes ütleb, et värvi all urgitsema hakates lausa tükkideviisi plekk või selle pruun kuri kaksikvend näppu ei jää.
Huvitav on veel see, et paar päeva peale selle teema tekkimist nägin Pärnus täpselt sama värvi, ainult sedaankerega Vectrat Smile
Kuigi väga tihti neid tõesti enam ei näe.
Vasta
#9

(17-08-2021, 20:46 PM)Andrias Kirjutas:  
(07-08-2021, 23:13 PM)Mahno Kirjutas:  Äkki seletad paari sõnaga, millest selline valik. Pole ei vana, ei haruldane, ei eriline, isegi mitte tippvarustuses.

Ei kritiseeri üldse, lihtsalt huvitun.
Tere, vastus küsimusele, mille pärast selline masin valitud sai, on lihtne: masin on oma elupäevade algusest olnud meie pere käes (isa ostis uuena ) ja kuna autod on mulle meeldinud väiksest saati, siis sai otsustatud see auto korda teha
Siis asi selge, emotsionaalne väärtus.

Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta
#10

Kusagilt kirjandusest meelde jäänud, et Opel ei olnud 90ndatel GM-i jaoks oluline mark.
Vasta
#11

Ma usun, see on suht loogiline ka, too oli veel too aeg, kui GM-i kuulusid 7 suurt tootjat Ameerikamaalt. Mõned neist on muidugi nüüdseks neist hingusele läinud.
Vasta
#12

Tere
Räägiks nüüd lähemalt kere seisukorrast ja jõuaks lähemale praegusele seisukorrale.
Põhi on masinal sellise seisukorras ,et kui ma alustasin tagumiste istmete aluselt alalt pigimati üles võtmist, vajusin ma põlvega auto põhjast läbi.
Kaassõitja poolse karbiga oli nii, et väliskarbi osa oli läbi, aga sisemine osa tahtis ainult natukene tööd. Kaassõitja poolne tagatiiva äär sai ka vahetatud ja natukene rattakoobast ka parandatud.
Juhi poolse külje jaoks tahan ma saada kere väljalõike, sest seal on tagumine õõtsakinnituse koht ja tungi koht roosteussi poolt nii ära järatud, et seal ei ole enam eriti midagi alles ja lisaks sellele on võibolla ka ees pool karbi sisemises osas mingi vigastus säilinud 2007. aastal toimunud kindlustusremondist. Lisaks sellele on ka juhipoolne tagaratta koobas aukude koguse poolest võrreldav sõelaga.
Nüüd siis pildid…


Manustatud failid Pilt (pildid)
                                                   
Vasta
#13

Hea näha, et keegi neid alahinnatud masinaid ka viitsib elustada. Palun jätkata!

Cool
Vasta
#14

Tere
Räägiks nüüd auto tagumise osa remondist ja jõuaks lähemale praegusele seisukorrale.
Auto tagumine osa oli mitte just eriti palju lubavas seisukorras. Kui asi lahti sai lõigatud, selgus lisaks kõigele muule ka see, et keegi oli kunagi seda väga “kvaliteetselt” remontinud (seda oli üritatud keevitada, aga auk sellega veel suuremaks tehtud ja seejärel auk pahtliga täidetud ning kerehermeetiku ja värviga üle tõmmatud). Selliste ilusate üllatuste eest ma lootsin olla kaitstud, kuna masin on kogu oma elu meie pere käes olnud ja ainukene asi mille me oleme siiani suutnud välja mõelda,, mis selle tagumise osaga juhtuda sai on see, et 2007. aasta kindlustusremondis on remontijad ise sellega millelegi otsa tagurdanud ja seejärel jälgede peitmiseks selle ära remontinud. Edasi sai peaaegu kogu tagumine osa uus tehtud.
Aga kuna üks pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna siis nüüd tulevad pildid.


Manustatud failid Pilt (pildid)
                       
Vasta
#15

Pole paha. Vaatan et keevitus hakkab ka paremini välja tulema mida aeg edasi.

Kas asendusplekid on varuosaauto pealt? Vaatan siin et avaused ja sisse pressitud lained näevad kuidagi liiga head välja et neid põlve otsas tehtaks...

Edu

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#16

Täitsa kohe õues annad minna või? Fellow - Opeli vanadele tuleb igati pöialt hoida! Smile
Vasta
#17

Minu lugupidamine .
Nõnda palja maa peal toimetada , vinge .
Vasta
#18

Ja vaata ja imesta. 

Mõtlesin minagi alguses, et siit tuleb teema, et "teen auto korda". Võetakse osadeks ja siis natukene toksitakse kruvikaga ja siis mädaneb sinnasamma kätte ära või müüakse nädala pärast maha ja ostetakse järgmine "projekt". 

Ei noh, kõva värk. Esimese auto kordategemise kohta saab liigagi hea, kui nii jätkata.
Vasta
#19

Ühinen eelkirjutajaga,aga ka eksisin,jõudu igatahes.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#20

Tere

Vastuseks küsimustele: asendusplekid, mis nende piltide tegemise ajal kasutatud on, on ise valmis tehtud haamri, meisli, relaka ja laua juppide abil. Keevituse kohta ütleks nii palju, et eelnevad kogemused puuduvad täielikult. Küsimusele, kas töö tegemine toimub õues, pean vastama, et kahjuks ei ole paremat kohta, kus teha, kuna garaaž on väga väike ja kitsas (mingi hetk liigub masin garaaži, kus toimub värvimine ja lõplik komplekteerimine).
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne