Opel Vectra B Caravan taastamine
#21

Tere
Edasi said kaassõitja poolse külje rattakoopad remonditud (osaliselt piisas ainult pindmise rooste eemaldamisest, osaliselt vajas ka keevitust).
Nüüd siis pildid


Manustatud failid Pilt (pildid)
                   
Vasta
#22

See valmis saab, siis võid juba ksf! Formika juurde mitte millestki asju tegema minna  Big Grin
Vasta
#23

Tere
12. septembril sai toodud Opelile natukene varuosi (kõik uued uksed, uus tagaluuk uued istmed, uued valuveljed juurde, tagumised amordi kinnitused, kere väljalõige, esituled, tagatuled jpm) ehk siis rohkem asju sai ära toodud, kui sinna jäi.
Aga nüüd siis pildid:


Manustatud failid Pilt (pildid)
       
Vasta
#24

Mis värve kasutad - kas see punane on aerosoolakrüülkrunt? Ja hõbedane on tsingi baasil midagi?

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#25

(25-09-2021, 10:48 AM)Walter Kirjutas:  Mis värve kasutad - kas see punane on aerosoolakrüülkrunt? Ja hõbedane on tsingi baasil midagi?
Punane on tegelikult motipi läbikeevitatav kruntvärv (kasutasin tagumise osa juures kuna aerosool tsink sai otsa) ja hõbedane on motipi aerosool tsink
Vasta
#26

https://zinga.ee/pood/

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#27

Millise värviga hiljem üle värvid?
Kui käiku läheb kõvendiga värv siis need kõbendita värvid seal all võivad reageerima hakata.

Kindlasti tasub proovida erinevate aluskihtide peal.
Muidu on tükk tööd, et poole auto jagu koprutavat värvi maha nühkida.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#28

(28-09-2021, 07:03 AM)tõnn Kirjutas:  Millise värviga hiljem üle värvid?
Kui käiku läheb kõvendiga värv siis need kõbendita värvid seal all võivad reageerima hakata.

Kindlasti tasub proovida erinevate aluskihtide peal.
Muidu on tükk tööd, et poole auto jagu koprutavat värvi maha nühkida.
2 komponentne täitevkrunt spray kruntide/värvide ja pinnavärvi vahel hoiab sellise probleemi ära. See siis juhul kui lõppvärv või lakk ka 2k. Kui lõppvärv ka spray-na plaanis, siis käib spray täitevkrunt ka väga hästi selle alla.
Vasta
#29

Nii suure vaeva ja ilusa tulemuse nimel võiks värvide valikule ka samapalju rõhku panna.
Tehtud keevitused pole mo meelest väärt spreiga võõpamist.

Muidu kipub see topeltkiirusel roostetama.

Edu!

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#30

Tere

Selle punase asja võtan ma kohe kindlasti maha. Tsingi võimalusel jätan, aga kui kuidagi reageerima hakkab hiljem peale tulevate asjadega, siis võtan ka selle maha (eelnevalt katsetan katse tüki peal). Kui keegi nüüd hakkab mõtlema, mille pärast ma siis üldse neid aerosoolvärve kasutan, siis põhjus on lihtne: ma tahan, et kui ma keevitustöödega valmis saan, siis ei peaks esimesena valmis saanud külge uuesti keevitama hakkama (selle auto remont toimub praegu õues).
Vasta
#31

Oma projekti alustades uurisin siin samuti, et mida siis kasutada keevituse ajal kruntimiseks. Soovituste najal valisin tooteks selle: [Pilt: 2411790.jpg]

Seda Würthi toodet Eestis netist ostmiseks ei leidnud, aga Würthi esindustes on olemas (hind ~30€ purk äkki oli). Nad väga ei taha eraisikule müüa, aga kui ilusti küsida, siis saab ikka.

Tegemist samuti sprei formaadis värviga, aga sel viisil nagu kõige mugavam kasutada keevitamise faasis. Samas kui keegi ütleb, et mõni tenie konkreetne toode on sobilikum, siis pange kirja ning huvitab nii antud teema algatajat kui mind ja vast teisigi.

Aga muidu edu projektiga ja müts maha, et nii suurelt ette võtad.
Vasta
#32

Seda viimast void enne keevitust ka kasutada,teisisõnu läbi keevitatav krunt. Sisemisi plekke väga hea teha mis karpi sisse vms peitud jàävad.
Vasta
#33

Tere
Kaassõitja poolset põhja osa sai ka natukene lapitud ja seoses sellega mõned põhjakorgi kohad ära kaotatud (osalt laiskusest, osalt seetõttu, et need on tüüpilised kohad, mis neil ära roostetavad, kuna vesi ja sodi pääseb kerehermeetikuga kinni pandud kummist põhjakorgi vahele).
Nüüd siis mõned pildid


Manustatud failid Pilt (pildid)
                                                       
Vasta
#34

Väga palju head tööd! Kuidas motiiveerid ennast ilma külmenedes...?

Mõni "punn" võiks ikka olla, sest ikkagi tekib niiskust mati alla. 
Ise olen suvel põhjavaiba osaliselt üles kergitanud- kuivatuse eesmärgil.
Aga korgid paigaldanud hoopis teiselt poolt- elastseks jääva mastiksiga enne kokkumökerdades. 

Kui "rallit ei sõida", siis enamus "sõidavad kaasa"- mõni kraavipoolsem on "maha jäänud".  
Edu!
Vasta
#35

Tere

Igale põhjapaneelile jäi alles vähemalt üks põhjakork (seda masinat vaadates tekkis kahtlus, et tehases on põhjakorke üle jäänud ja kõik need on selle auto külge pandud). Vastuseks küsimusele, kuidas motiveerin ennast ilma külmenedes on selline, et proovin veel mõned viimased asjad õues ära teha ja siis jätkan garaažis sildade osade puhastamisega ja siis jään kevadet ootama.
Vasta
#36

(20-10-2021, 10:26 AM)Andrias Kirjutas:  Tere

Igale põhjapaneelile jäi alles vähemalt üks põhjakork (seda masinat vaadates tekkis kahtlus, et tehases on põhjakorke üle jäänud ja kõik need on selle auto külge pandud). Vastuseks küsimusele, kuidas motiveerin ennast ilma külmenedes on selline, et proovin veel mõned viimased asjad õues ära teha ja siis jätkan garaažis sildade osade puhastamisega ja siis jään kevadet ootama.
 Mul väga hea meel, et nii noor mees sellise asjaga tegeleb. Küll kunagi jõuad ka mingi tõsisema projekti ette võtta. See Vectra on just selline harjutamise auto ja kui kunagi valmis saad, siis hoia. See on sul veel aastate pärast meeldiv nostalgia laks. Oleks sul vaid teda kuskil normaalses kohas hoida. Mina rumal müüsin oma esimese armastuse Moskvitch 407 maha ja nüüd kahetsen. Aga meeldiv oli sinuga motomessil vestelda.
Vasta
#37

Tere
Teeks Opeli 21. aasta sünnipäeva puhul väikse kokkuvõtte siiani tehtud töödest ja edasistest töödest.
Lootsin küll alguses 2022. a. jaanipäevaks masina valmis saada, aga paraku olin ma tööde (eriti kere tööde) mahtu väga tugevalt alahinnanud. Nüüdse plaani kohaselt tahaks jõuda selle Vectraga 2022/2023 a. aastavahetuseks valmis. Tänase seisuga on kaassõitja poolse külje juures keevitustööd enam-vähem lõpetatud tagumise osa juures ka enam-vähem lõpetatud, piduri supportid ülevaadatud ja kindlaks tehtud, et need on taastatavad ja natukene sildade osasid puhastatud. Nüüd siis tuleb pikem nimekiri asjadest, mis on vaja veel teha – juhipoolne külg keevitada, põhjaalune osa keevitada, sillad lõpuni puhastada ja uute osadega komplekteerida, kõik uued piduritorud teha ja piduri supportite remont lõpetada, seejärel vajadusel mootor remontida (täpselt nii suures mahus kui vaja) ja lõpuks kõik see komplekteerida.
Vasta
#38

(10-11-2021, 14:28 PM)Andrias Kirjutas:  ...
Lootsin küll alguses 2022. a. jaanipäevaks masina valmis saada, aga paraku olin ma tööde (eriti kere tööde) mahtu väga tugevalt alahinnanud. Nüüdse plaani kohaselt tahaks jõuda selle Vectraga 2022/2023 a. aastavahetuseks valmis. ....
Nii ei ole kombeks kirjutada. Kirjutatakse "jaanipäevaks valmis" ja/või "aastavahetuseks valmis". Aasta mittemainimine välistab kõik väiklased irisemised Wink
Jõudu autoga tegelemiseks... paarikümne aasta pärast vaadatakse sellist Vectrat märksa suurema huviga kui "kolmest bemmi".
Vasta
#39

Minu poolt ka palju edu ja jaksu. Sellise kerega Vectra oli disainis oma ajast ees ja mulle meeldis ta väga. Võrreldes oma aja Mazda või Fordi vms. rahvaautoga nägi ta välja uuem ja kaasajastatum ja n.ö. ajatu. Isegi siis kui tootmine oli juba mõni aasta tagasi lõpetatud. Ja ülipositiivne on näha et viitsitakse noorte poolt tänapäeval ka midagi muud teha peale nutiplutitelefonides istumise. Väga head tööd oled teinud, arvestades seda et teed haamri ja puupaku abil asju ja õues.

Suvepoole soovitaksin sulle siiski seda, et alustaksid(ja investeeriksid) mingisugusegi sooja garaazi ehitamist. Sileda maa peal võiks näiteks sänkarist teha. Enda kogemusest räägin, kus siis külm on teinud märkamatult kätele liiga ja praegu(olen 36) on palju palju raskem käelisi harjutusi(kasvõi mutreid polte keerata) teha. Alla 10 plusskraadi pean tänasel päeval kogu aeg kindaid kandma.
 
Mul praegu õnneks poolsoe katus pea kohal tööde jaoks. Hetkel tegelen(hiljuti alustasin) 81 aasta Chevrolet Caprice sedaani põhjaliku elustamisega. 

Toivo

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#40

Igati nõustun eelpostitajaga!  
Mõned soovitused ka eelseisvaks talveks:
*kere võimalusel maast kõrgemal ja pigem õhk juurde pääseks kui ummuksisse kaetud- tehnikal on terve talv vaja võidelda kondensiga
*igasugu käiatolm ja muud tolmud tuleks suruõhuga "kus see ja tolm"lennutada
*polstrid ja igasugu muu "pudrumudru"mis niiskust koguks autosse võimalusel mitte jätta
*kõik agregaadid mis valmis saad ja värvida hiljem ei soovi- leebe vaha/õlitaolise tootega soovitavalt kohe konserveerida
*soovitavalt katta tumedama kattega- kere niiskus kuivab kiiremini ära
*kui garaasi ehitad- ikka selline, et mõnus oleks nii endal ja su tuttavatel/sõpradel/külalistel-foorumlastel ja eelkõige tehnikal
Head talvitumist kõigile!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne