Opel Vectra B Caravan taastamine
#61

Kas ikka on? See ju ikka mõlkide välja tõmbamise vahend, mitte keevitus.
Tegelikult mina subjektiivselt neist niblakatest lausa loobuksin, parajad roostealgatajad. Ega nende asendaminegi lihtne ole, seda enam oma esimest keretööd tegevale huvilisele. Tagantpoolt enam ei keevita, õigete vahedega ja joonde ka veel.
Väljast keevitades kitsa lõikekettaga siluda paha, freesiga samuti nigel. Kui tõepoolest silm ihkab neid plastist muda ja sodikogujaid auto küljes näha, mõtleksin kahepoolse kleeplindindi või sobiva äädikata liimi peale. 
Et vahetada nõnda suurt doonordetaili, tuleks ikka usinasti tugevdusdiagonaale sisse keevitada. Kui ikka on kange kihk ka tagavararatta pesa vahetada, vaataksin enne tõsiselt vana taastamise peale. Liialt palju korraga eemaldades võib ikka mõni tugevdustoru vajalikust kohast puudu jääda, pane neid palju tahad. Mõistlik on sel juhul doonorid punktkeevituspuuriga osandada, siduda järk-järgult vanu auke järgides valmiva sõiduki külge.
Vasta
#62

ma kahel ooplil (Kadett E GSI, VecA 2000) teinud küljespoileri kinnitusnagad pop-neediga. Enne kattevärvimist ja kere-karbivahasid augud, kuhu ajutise lisa-distantsiga needid. Ajutiseks distantsiks on hea mingi paksem pehmem plast. Nt stangetükk. Lõikad needi laiuse sälgu ja meelitad plasti sälku mööda välja.
kui klambrite paigaldamisel suurt jõudu ei kasuta, püsivad needid oma kohal ja roostekindlus saab üpris hea. Vähemalt mul ei ole 2005 ja 2014a tehtud keredega probleeme.

siin ja paarilt eelnevalt galerii pildilt saab neetimisest aimu: http://teet.luarvik.org/v/vectra/juhikar...8.jpg.html
pildilt näeb ka proovikoostamise vajalikkust - kui ikka uue karbiga kõrguse osas lisanduvat küljespoilrit ei arvesta, tuleb asju ringi teha Smile

nt vectraA karbikatted on samad, mis OmegaB-l ja neid sai mõni aasta tagasi üpris mõistliku hinnaga (vast alla 2eur/tk) Viking Motorsist. Ukse- ja esitiivakinnitusi enam mitte. VecA 2000 kinnitusjublakaid:
Ukse peal olev: http://teet.luarvik.org/d/7391-2/IMG_201...200748.jpg
Karbil: http://teet.luarvik.org/d/7394-2/IMG_201...142420.jpg
...ning stangenahk + kütusetorustik: http://teet.luarvik.org/d/6432-2/DSC_0014.JPG

muidugi ka Forsist tasub täitsa asju küsida - suudavad kohati meeldiva üllatusena võluda välja asju, mille peale muud õlgu kehitavad (mu opeli-kogemus Koivuneni laoseisudena) või mille transport on $$$ (mu õhkjahutus-VW kogemus JP Groupi poolt oma kataloogidesse pandud kerepaneelidega).

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#63

(21-02-2022, 10:28 AM)urmet48 Kirjutas:  https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/jm...uickpuller

Sellise seadme lisavarustuses on otsik, millega on võimalik sinu pildil olevaid detaile paigaldada.
Tere!

Lisaks sellele, et need kinnituskõrvad auto külge saada, on probleem, et neid plastikklambreid, mis sinna külge kinnituvad pole kahjuks saada ja lisaks maksab see seade praegustete hindade juures 3 Vectra hinna ja 2 kordse esialgse planeeritud remondi maksumuse (mis muidugi oli ainult esialgne ja niikaua kehtiv kuni selgus, et ilma doonorauto pealt tulevate osadeta pole midagi teha ja et sellest tuleb korralik remondiprojekt).
Vasta
#64

(21-02-2022, 14:15 PM)13piisab Kirjutas:  ma kahel ooplil (Kadett E GSI, VecA 2000) teinud küljespoileri kinnitusnagad pop-neediga. Enne kattevärvimist ja kere-karbivahasid augud, kuhu ajutise lisa-distantsiga needid. Ajutiseks distantsiks on hea mingi paksem pehmem plast. Nt stangetükk. Lõikad needi laiuse sälgu ja meelitad plasti sälku mööda välja.
kui klambrite paigaldamisel suurt jõudu ei kasuta, püsivad needid oma kohal ja roostekindlus saab üpris hea. Vähemalt mul ei ole 2005 ja 2014a tehtud keredega probleeme.

siin ja paarilt eelnevalt galerii pildilt saab neetimisest aimu: http://teet.luarvik.org/v/vectra/juhikar...8.jpg.html
pildilt näeb ka proovikoostamise vajalikkust - kui ikka uue karbiga kõrguse osas lisanduvat küljespoilrit ei arvesta, tuleb asju ringi teha Smile

nt vectraA karbikatted on samad, mis OmegaB-l ja neid sai mõni aasta tagasi üpris mõistliku hinnaga (vast alla 2eur/tk) Viking Motorsist. Ukse- ja esitiivakinnitusi enam mitte. VecA 2000 kinnitusjublakaid:
Ukse peal olev: http://teet.luarvik.org/d/7391-2/IMG_201...200748.jpg
Karbil: http://teet.luarvik.org/d/7394-2/IMG_201...142420.jpg
...ning stangenahk + kütusetorustik: http://teet.luarvik.org/d/6432-2/DSC_0014.JPG

muidugi ka Forsist tasub täitsa asju küsida - suudavad kohati meeldiva üllatusena võluda välja asju, mille peale muud õlgu kehitavad (mu opeli-kogemus Koivuneni laoseisudena) või mille transport on $$$ (mu õhkjahutus-VW kogemus JP Groupi poolt oma kataloogidesse pandud kerepaneelidega).
Tere

Aitäh hea info eest, aga kahjuks on vectra B karbikatte plastikud tehtud teiste kinnitustega ja kuigi mul korraks tekkis idee teha kinnitused Vectra A omade peale ümber, kuid siis selgus, et plastiku poolel poleks neid kuhugi kinnitada (äkki annab midagi välja mõelda), aga tänan kaasamõtlemast ja loodan, et kellegil tuleb hea idee kuidas need plastikud lõpuks kinnitada. Lisan mõned pildid ka (proovipaigaldusel kasutasin kahepoolset teipi).
Vasta
#65

Tere
Eelmine kord lõpetasin jutu sõnadega, nüüd lisan veel mõned pildid ka, aga nagu ikka pildid minuga koostööd teha ei tahtnud, nii et proovime siis nüüd uuesti need pildid lisada.


Manustatud failid Pilt (pildid)
               
Vasta
#66

Tere

Kuna lumi sulas peaaegu ära, siis sai taas alustatud töid Opeli juures ning esimeseks tööks oli konksutala proovipaigaldus ja igaksjuhuks ka tagastange proovipaigaldus. Ja siis selgus, et tagastange ei mahu oma kohale ja lähemal vaatlusel selgus, et ukse ja tagatiiva ääre vahe on ka väga suur (tagatiiva paigaldamisel proovipaigaldusi ei teinud ja hiljem ei olnud seda selle pilguga üldse vaadanud). Järeldus sellest, et siin ka palju reklaamitud proovikoostamised on väga olulised ja kui nende peale ei viitsi 10 minutit kulutada, raiskad 10 tundi asjade ümbertegemisele!
Vasta
#67

Tere

Toredad üllatused Opeli juures jätkuvad - kogu kaassõitjapoolne õõtsa kinnitusest konksutala kinnituseni olev osa (need kaasa arvatud) ja nende vaheline silla kinnituse osa on sõelaks roostetanud (auto hüüdnimi on viimased aasta aega juba olnud sõel). Kuna aga see osa nägi päris viisakas välja eelmisel aastal (põhjamastiks oli peal, siis ma ostsin sinise Opeli pealt ainult juhipoolse osa (kuigi oleks tulnud kogu auto osta ja korda teha ning punane parematele jahimaadele saata). Seoses sellega ma ei anna 100% kindlat lubadust sellisel kujul selle projektiga jätkata, aga  mingil kujul jätkan (head nõuanded, kuidas see osa korda teha, on väga teretulnud). Selle projekti kindel eesmärk on korralik ja TURVALINE igapäeva sõiduauto mitte näituse auto või 100% originaal (need on ilusad tuleviku unistused) või auto millel sõidu ajal tagumine ratas esimesest mööda kihutab (Leedus 110 autost kokku ehitatud ja ilma turvapatjadeta) (see viimane ei ole tulevikuunistus).
Vasta
#68

Kere vahetusi on varemgi tehtud ja tehakse ka tulvikus. Kui selle töö käigus jääb juriidiline osa vana auto oma siis see ongi ju sinu vana auto.

Kahju on vaid ajast mis kulus selleni jõudmiseks.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#69

Kui ma oma Opeli ümberehitusluba taotlesin, siis tehti esimese asjana mulle selgeks, et EW-s kehtivate seaduste puhul on kere auto identiteedi kandja. Ehk siis kui nostalgilistel eesmärkidel on oluline, et kindlasti oleks tegu selle VIN koodiga masinaga, siis ega muud teha polegi, kui hambad ristis edasi keevitada. Kui aga nostalgia on läbi sõela vaikselt minema tilkunud, siis on ju maailm valla. Esimene küsimus, kas see peab olema Vectra B, kas universaal ja kas diisel mootoriga. Kui vanast tahetakse säilitada siiski midagi, siis võimalikult korralik dokumentidega kere ja sinna ümber laduda. Samas, kas lihtsam poleks siis juba osta komplektne masin ja jätta punane varuosadoonoriks? Ka täiesti korras masin (20+ aastat vana Opel pole seda suure tõenäosusega nagunii) võib olla projekt, eriti, kui tegu suht planguga alguses. B-le pakuti minuteada nii automaatset kliimaseadet, püsikiirushoidjat, Irmscher I500 pampreid jne. Okidokis näiteks hetkel 50.- eest saadaval sportlikumad esiistmed.

Mis praegusesse aga puutub, siis hakka pihta sellest, et käi kogu auto ja põhi läbi ja hinda olukorda. Siis vähemalt tead, mis ees ootab. Muidu leiad moti üles, keevitad selle koha ära ja avastad järgmise roostepesa ja siis järgmise ja siis järgmise. Lihtsalt näiteks ühe jaapanlase kerest, kus alguses tundus, et natuke tuleb juhi jalgealt pleki serva vahetada aga pleki all avanes selline vaatepilt:
[Pilt: GvinsG3.jpg] 
Järgi jäi sellest niipalju:
[Pilt: 5PY3TT8.jpg]
Ja tegelikult pidi pilt pleki all olema selline:
[Pilt: 0p02tu5.jpg]

Et ma sinu teemat ei risustaks, siis anna märku ja ma kustutan need pildid ära.
Vasta
#70

Mul oli algus suht sarnane- kunagi mõtlesin oma BMW E34 530-le 4-liitrise mootori peale panna, sai ka mootor ära ostetud. Läks aega mööda, bemm jäi seisma, vaatasin läbiroostetanud karpe ja muud roostet, jõudsin mõelda niikaua kuni tuli pakkumine täiesti tühjale ja roostevabale 540 kerele. Kuigi olin selle 530-ga enne seismajätmist juba aastaid sõitnud, ei olnud palju vaja mõelda, et kuigi kogu kupatuse ühelt kerelt teisele ei tundunud väga lihtne ülesanne olema, tuleb ikkagi emotsioonid kõrvale jätta ja teha asi võimalikult heale põhjale. Mul oli boonuseks veel see, et vanale kerele ehitades oleks mul passi jäänud 4-liitrise mootoriga 530, nüüd aga on nii nagu ette nähtud- 540i.

Ei ole küll minu asi otsustada, aga minu meelest ei ole ksf. sugraM-i mure teema risustamisest põhjendatud, sellised pildid annavad kindlasti palju mõtteainet, et kas, mis ja kuidas.
Miks ma sellest üldse räägin, on see, et ühes teises foorumis on küll ühel kasutajal (kusjuures minust vaid 2 aastat noorem, aga uskumatult edev) komme teiste teemasid risustada (minu meelest), kui pannakse pidevalt pilte oma praegusest ja endistest autodest teiste teemadesse, et näe, minu auto all on veljed sellised, madaldus selline jne. Vot see on tõsiselt häiriv, kui see oma asjadega eputamise vajadus teiste teemades na pidev on.
Relaka, keevituse ja muude riistadega ning OMA kätega tehtud asjadest on alati tore ja huvitav pilte vaadata.
Vasta
#71

(08-08-2021, 13:01 PM)stretch Kirjutas:  Mul on samasugune, sobiks hästi Sinu omale doonoriks.

Endiselt alles: Vectra. Ma julgeks pakkuda, et kere on Sinu omast paremas seisukorras...
Hind ei ole kivist Big Grin
Vasta
#72

"kogu kaassõitjapoolne õõtsa kinnitusest konksutala kinnituseni olev osa (need kaasa arvatud) ja nende vaheline silla kinnituse osa on sõelaks roostetanud"

Sirvisin teema otsast lõpuni uuesti läbi ja kui vaadata seda töömahtu ja saavutatud tulemust siis mina ei mõista, kuidas poolraami vahetus peaks takistus olema?

Ja kui väga mäda pole siis ehk tee kuidagi üle pee ja pane auto kokku, sõida mõni hooaeg ja kui leiad motivatsioooni ülesse siis teed edasi.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#73

Tere

Poolraami vahetus ei oleks üldse katastroof, aga katastroofi moodi natukene paistab see, et mõlemad poolraamid tuleks vahetada ja eelnevalt vahetatud karp ka uuesti lahti lõigata osaliselt ning tagumistest istmetest alates on kogu aoto nagu sõel (sõelal vähemalt on aukude vahel terve koht, aga sellel ei ole). Kindlasti mõtlen ka siin pakutud Vectra peale, aga see näeb liiga hea välja, et varuosadoonoriks võtta (aga äkki kunagi kui see valmis on, siis lisaprojektiks), aga samas punasesse on pandud nii palju aega ja vaeva, et kahju oleks teda vanaraua hundile söögiks viia. Nii, et ilmselt otsin ma hea hinnaga heas seisukorras kaassõitja poolset poolraami ja hea hinnaga nelikant toru, millest ajutine raam autosse keevitada.
Vasta
#74

Õige! Ära viska püssi põõsasse. Niikuinii pole seda projekti mõistusega võimalik mõista - puhtalt emotsiooni tase.

Tagasilöögid eraldavadki terad sõkaldest.
Vasta
#75

Iga suurem projekt käib läbi musta masenduse august. Leidsin internetist isegi ühe sellekohase pildi.
   
Ma olen kasutanud sellistel negativismi hetkedel sellist meetodit, et tegelen projektiga 5 minutit iga päev. Sinu puhul teed mingi lõike või punktid mingi pulika kinni vms. Paari nädala pärast näed seda asja juba uuesti positiivses valguses.
Kui jõuga august läbi lähed ja asja lõpuks valmis saad siis on see saavutusena hea tunne. Kui augus pooleli jätad ja masina rauda ära viid siis mingit rahulolu see tagasi vaadates ei paku. Mul on kogemus mõlemat pidi läinud projektidega.
Vasta
#76

Tere
Vaatasin Opeli põhja kriitilise pilguga üle ja natukene motiveerisin kruvikaga ja tulemuseks on see, et kõik kandvad asjad selle kere juures paistavad läbi, mõlema silla kõik kinnituskohad paistavad läbi ja ainukene roostevaba asi selle auto juures (kui klaasid ja plastikud välja arvata), on katus. Ehk siis palju tööd, aega ja raha läks raisku, aga selle võrra olen jälle targem. Kindlasti teemat ära ei kustuta, selle pärast, et:
1 see on hea õppetund teistele, äkki kellelgi jääb mõni viga selle pärast tegemata
2 ja kui kellelgi on vaja infot, siis vastavalt oma teadmistele aitan hea meelega (võib julgesti küsida).
3 See teema läheb kindlasti veel edasi (võibolla juba õige varsti), küll mõne teise kerega, aga ikka läheb edasi. Ja seda selle pärast, et mulle meeldivad need B kerega Vectrad (ja natukene ka A kerega) nii väga. Eriti äge näeb välja just nimelt Vectra B lõust, aga kuna ma olen harjunud teda kogu oma elu universaalkerega nägema ja lisaks peab auto praktiline olema, siis uus kere tuleb ilmselt ka universaal.

Aga nüüd siis mõned pildid sellest, milline see kere välja näeb:
viimasel pildil olev asi nägi enne kruvikaga kohtumist jumala korralik välja
ja esimesel pildil on auto mõned päevad enne laiali lammutamise algust


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Pilt (pildid)
                           
Vasta
#77

Selle postituse tegemine nõudis meelekindlust ja suur kiitus selle eest! On tulevastel põlvedel millest õppida.

Jään huviga edasisi arenguid ootama.
Vasta
#78

Minu meelest pääses see kaalu peale minemise eest (väga napilt)  Wink
Vasta
#79

Kui kõrvale jätta asja mõttekuse siis minu arust on augu kõrvalt piisavalt terve, et saaks veel ära lappida.

Kui küljekarbi suutsid ära vahetada siis mis raskus neid põhja auke lappida?
Erinevalt küljekarbist ei pea põhi jääma ilus ja sirge.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#80

Tere

Lisaksin eelnevalt kirjutatule, et mul on palju Opeli varuosi üle, nii et kui kellegil on vaja, siis võib kirjutada annan hea hinnaga ära, sest uue auto juures kõiki neid asju kindlasti vaja ei lähe.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne