Haruldasi NSU tsikleid TÜRAMU suletud fondidest
#1

Hallloooo!
Nagu kõik lugejad teavad, siis täitub tänavu 120 aastat NSU tsiklite toomise algusest. (Nagu ka vähetuntud india firma Indian mootorrataste soperdamise algusest).
Samas vb kõik lugejad ei tea, et TÜRAMU juures tegutseb ka Türi NSU klubi, mis on oma südame asjaks võtnud NSU tsiklite ajaloo uurimise ja talletamise, eriti Eesti kontekstis.
Selles teemas hakkab TÜRAMU nooremteadur Ka lahkama 2 TÜRAMU suletud fondis olevat NSU mudelit (kuni esimese solvanuni või moderaatori professionaalse sekkumiseni).
Esimese museaali lugu algas aastakümneid tagasi, kui grupp türi vanatehnika arheolooge siirdus välitöödele ühte Järvamaa ääremaa unustatud piirkonda, et välja kaevata üks kuni kaks Fordson traktorit. Paraku traktorid jäid sel kenal 1. mai paiksepaistelisel päeval leidmata, aga teema tagasihoidlik autor võttis objektilt kaasa muu leidvara hulgas ka ühe vundmendil asetsenud silindri koos pea ja kolviga. See museaal jäi aastateks unarusse, kuni ühel hetkel ksf! Gruppen üllitas siia foorumisse ühe identifitseerimise teema
https://forum.automoto.ee/showthread.php...t=nsu+201z
Kes tahab, loeb üle (kui ei mäleta, nt ksf! Marko)  Toungue
Hakates asja uurima, siis selgus, et leitud artefakt oli osa NSU 251 Z mudeli mootorrattast. Ja toodeti seda NSU mudelit ainult 255 tk impordiks. Teatavasti oli tollal Saksamaal maagiline 200 ccm mootorimahu piir, alla mille oli tsiklist vabastatud maksust ja juhiloa nõudest. Iseenesest mudel 251 Z midagi erilist endast ei kujutanud, samal ajal (1930 - 33) toodeti mudeleid 175 Z ja 201 Z, mõlemaid üle 4000 tk. Erinevus oli ainult mootoris, kõik muu oli ühine, samas muutus veidi aastate jooksul.
Ühel kenal päeval hulk aastaid hiljem üllitas varalahkunud ksf! Näkisepp identifitseerimise teema NSU 251 Z karteri ja väntvõlli kohta (hetkel ma seda teemat ei leia, aga asi on minu käes, tänu velkord Peetrile!)
Lisaks on veel üks silinder ja väljalaske paun ksf! Urmast kollektsioonis, seda pauna oleks minu hädasti vaja, aga tundes veidi ksf! Urmast-d, siis tean, et seda endale saada ei ole kerge, pigem raske!  Sad
Seega, võime teha väikese kokkuvõtte, 251Z detaile on tulnud Eestist vähemalt 3-st kohast ja ma arvan, et need ei ole ühe mootori detailid, kuigi pole välistatud, et leitud karter on olnud komplektis ksf! Urmast silindriga (Harjumaa värk).
Kirjutada võiks veel pikalt, aga teades, et enamikule foorumi lugejatele on enama, kui 1000 tähemärgi lugemine pigem ülejõu käiv tegevus, siis siin ja praegu lõpetan, lisaks hakkavad ka ravimleotised mõjuma ja ega ma ka ise pikemalt ei jaksaks trükkida. 
Igaks juhuks hoiatan, et kui elu ja tervist (ja ravimeid) on, siis plaanis mõlgub veel üks teema Eestis sõitnud NSU tsiklitest.... registreerige end meie kanalile!
Vasta
#2

Saab huvitav teema olema!
Vasta
#3

Hallooo!
Mina isiklikult ksf! Miilitsa optimismi ei jaga, vaevalt siia midagi huvitavat koguneb ja pensopilaadest ning ehitusplokkidest ei tea ma tõtt-öelda mitte midagi.
Niisiis - NSU Z-mudeli sari läks tootmisse 1930-nda aasta teises pooles ja oli üldse esimene 2-taktiline NSU mudel. Minu tutvus selle Z-asjaga algas pildil olevast materjalist ning seda tutvust on kajastatud mõneti ka selles foorumi teemas
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=31172
   
Selle Z-mudeliseeria ilmumisega asus Eestis NSU tsikleid müüma ka a/s Tormolen, kes avaldas ka eesti keelse reklaambukleti, milles muude mudelite hulgas on välja toodud ka mudel 251Z, mida saksa reklaamides pole üldse mainitud, samas (olen unustanud) kas prantsuse, itaalia (sinna eksporditi ka arvestatav hulk Z mudeli masinaid) või mõne muu maa keeles olevas reklaamis on samuti Z mudelit mainitud.
   
Ja julgen arvata, Z mudeli müük Eestis oli suhteliselt edukas. 1930 seisuga oli Eestis registreeritud 5 NSU tsiklit, üldse 550 motikat, 1932 aga juba 50 NSU-d, üldse 883 tsiklit. Samuti on mulle silma jäänud hulga tolle aja fotosid NSU Z mudeli tsiklitega (aga mitte ühtegi 4-taktiliste NSU-dega), lisaks on siiani liikumas ja olemas nende Z mudelite tükke ja jäänuseid, mis võiksid olla algse eesti päritoluga.
Teatavasti on Audi arhiivis olemas omaaegsed NSU tehase "raamatud", kus on kirjas tehasest väljunud tsiklite käsitsi? ülestähendatud andmed - raami- ja mootorinumbrid, väljumise kuupäev ja sihtkoht ning mõned üksikasjad (rehvid, sadulad, spidod, el. süsteem, pinnakae/värvus jne). Ja neid andmeid on võimalik sealt kätte saada € raha  või ka muidueest, kui oskad ilusasti küsida. Aga kahjuks on osa neist "raamatutest" hävinud ja kadunud, samuti ei vaevu sealsed töötajad andmeid otsima mootorinumbri järgi, ka ei avaldata küsijale raaminumbri järgi mootorinumbrit, kuna see on suur saladus ja andmekaitseseadused.....
Lisaks on neis raamatutes mingil põhjusel palju vigu  ja ebatäpsusi. Veel selline näide, minu eelmisel pildil olev Eestist leitud 201Z raam on tehaseraamatu järgi saadetud kuhugi Saksamaa vahelattu, mitte Eestisse Tormoleni, samas ksf! Gruppeni 201Z raami numbriga on sel raamil tühine vahe, seega julgen arvata, et mõlemad tsiklid on ikkagi korraga Eestisse eksporditud, mitte sattunud siia seoses 10-kond aastat hiljem sõjasündmuste või punamarodööride eduka tegevuse tõttu.

Niisiis, 251Z oli eelkõige ekspordiks mõeldud ja saksa huvilised olid veendunud, et selle ekspordi sihtmaaks oli Austria. See arvamine oli põhjustatud peamiselt 3-st tegurist - osa sakslasi lihtsalt ei tea, et peale Saksamaa, Austria, Venemaa ja USA on veel mingeid riike, osa küll aimab, et on veel mingeid maid ja riigikesi, aga on kindlad, et seal liigutakse edasi ainult kas jala või eesli, hobese ehk kaameli seljas. Ja peamine eksiarvamuse põhjus - ainuke internetikasutajatele teadaolev komplektne NSU 251 Z mudel on (olnud) Austrias. Olen siin foorumis ka maininud, et olen selle tsikli omanikuga põgusalt kirja teel suhelnud. Mis sellest tsiklist saanud on, ma ei tea, mingil hetkel oli see müügis seoses perelagunemise ruineeriva protsessiga. Tsikkel ise oli nn "vanarestauratsioon", st meie Musta Numbri laureaadiks ilmselt ei nomineerunuks (kuigi ka meie NSU tsikleid on väga liberaalselt hinnatud, sõbralikud hindajad ja lugupeetud taastajad  Toungue ), ühesõnaga vääratusi oli selle tsikli "restoreerimisel" piisavalt, aga peamine - 251Z mootor ja õige sildiga raam ning ka enamus õigeid tehaseosi oli olemas. Lisan mõned selle tsikli pildid, persia vaibal tehtud...
   
   

Rohkem ma jälle ei viitsi, aga kui jälle viitsin, siis selle mudel kohta tuleb veel üks postitus, enne, kui lähen järgmise mudeli kallale!
Vasta
#4

Hr. Kass on ilmselt manustanud äsja laekunud dopingut, sest hakkab juba asjalikku juttu ka tulema. Tavaliselt on üks nali teise otsa ja need tuleb läbi lugemata lihtsalt kustutada, kuna ka modedel on puhta pesuga kitsas.
Siiski üks viga läbi lastud - transpordivahendite nimistus "jala või eesli, hobese ehk kaameli seljas." on JALGRATAS jäänud puha mainimata, kuigi teema autor ise jätkuvalt sellise aegunud tehnoloogilise abivahendiga konsumi vahet käib.

Ostan 1989-1997 a Toyota hilux / VW  Taro Pick-upi, alates romust kuni ideaalses korras autoni ja nende varuosi.
Vasta
#5

(11-08-2021, 23:06 PM)isandpauk Kirjutas:  Hr. Kass on ilmselt manustanud äsja laekunud dopingut, sest hakkab juba asjalikku juttu ka tulema. Tavaliselt on üks nali teise otsa ja need tuleb läbi lugemata lihtsalt kustutada, kuna ka modedel on puhta pesuga kitsas.
Siiski üks viga läbi lastud - transpordivahendite nimistus "jala või eesli, hobese ehk kaameli seljas." on JALGRATAS jäänud puha mainimata, kuigi teema autor ise jätkuvalt sellise aegunud tehnoloogilise abivahendiga konsumi vahet käib.

Meistri suu peab kibe olema - Türi Näljaküla vanasõna!  Cool
Aga kogu lugupidamise ja tänutunde juures pean korrigeerima... Jalgratas on siiski kõrgtehnoloogiline seade, ratas ise on üks inimkonna suurimaid leiutisi (peale Youtube muidugi). Olen ise Eesti Jalgrattamuuseumi Teadusnõukogu ja austria vanajalgrattafoorumi Altesrad liige, ma tean mida ma räägin ja millega Konsumi vahet käin. Sakslased ja austerlased ei osanud veel hiljaaegugi arvata, et Eesti Vabariik oli 30-ndate lõpus üks maailma esimestest riikidest 1 elaniku kohta tulevatest jalgratta arvudest. (st Eestis oli elanike arvu kohta kõige rohkem jalgrattaid maailmas) Ja oli aeg, kui seal Altesradi foorumis mainiti seda sama A-M foorumit, kui imelist vanajalgratta maailma kajastavat virtuaalkohta, ka selles olen siin juba varem kirjutanud....
Aga äsjalaekunud doping saab hoitud mõneks pidulikumaks hetkeks, näiteks Eesti Vabariigi taasiseseisvumise päev, magister Ka 80-s juubel vms... aga tänan veel kord, küll küllale liiga ei tee!
Vasta
#6

Halloooo! (st nsu keeles - Tere! Olin jõudnud juba üpris küpsesse vanusesse, kui selle avastuse tegin. Suhteliselt juhmi ja saksakeele kauge inimesena olin aastakümneid arvamusel, et see "hallo!" on mingi spetsiifiline telefonikõnega seotud sõna.)


Niisiis, austria 251-le saab nii mõndagi ette heita, lisan ühe pildi heas säilivuses 201 Z-ist ka.

   

Kui mainisin, et 251 Z oli mõeldud ekspordiks, siis vähemalt üks selle mudeli esindaja on ka Saksamaal ringi põristanud, ilmselt kuidagi kuhugi lattu seisma jäänud, esmaregistreerimise aeg 1935 ja vist oli 1931 aasta väljalase. Lisan ka selle omaaegse foto ja pildi tehnilisest passist. See esimene omanik omas luba selle tsikliga ka sõja ajal sõita, kuna oli raudteelane ja vajas töö ülesannete täitmiseks transpordivahendit. Tsikli saatus on teadmata.

   
   

Nüüd on räägitud austerlastest ja sakslastest ning vb on mõnel lugejal tekkinud küsimus, et mis sa, kass, plädised, kus need teie oma fondi taiesed siis on? No ega seda 251 Z mudelit eriti polegi, samas jälle justkui mida nagu oleks ka. Panen varalahkunud ksf! Näkisepa tehtud pildid leitud karterist

   
   

Silinder, pea ja kolb (mis tuleks mootori kurjaksajamiseks uus teha) on ka olemas. Lisaks sai mõni aeg tagasi Ungarist üks Z mudeli raam soetatud, mis numbri järgi peaks olema just 1932 aasta 251 Z oma. Kahjuks on selle aasta NSU "tehaseraamat" puudu ja arhiivist sellele tõestust saada ei ole võimalik. Ja raamid on 175, 201, 251 Z mudelitel samad, mudeliseerias toimusid mõningad muutused 1932-l aastal, aga millal täpselt, pole õnnestunud teada saada, pole kuskilt lugeda, saksa NSU ja Z-mudeli spetsialistid ei tea, saaks üksikeksemplaride põhjal analüüsida, näiteks millalgi üks sakslane kirjutas mulle, et tal on 2 1932 aasta Z mudeli tsiklit. Tollal ma ei olnud veel küps talt raami ja mootorinumbreid nõudma ja puudus vajadus, pärast ungari raami soetamist võtsin taga ühendust - tsiklid müüdud, kellele, ei tea.
Ungari raam
   
   
Lisan ka veel ühe oma Z mudeli pildi, mille tegin, kui oli plaanis see välja panna kohalikule näitusele "Kogukond kogub", näitus jäi ära, esinumbri kohale on kirjutatud Z201, aga tegelikult on peal Z251 mootor. Sellega oleks antud mudeli kohta kõik, enne järgmise mudeli juurde asumist tahaks teha veel ühe kommertspostituse, kus kurdaks oma rasket saatust ja luniks lugejate käest puuduvaid juppe Z mudelile (kui viitsin). Kui on küsimusi antud mudeli või jutu kohta, siis olege lahked....
   
   
Vasta
#7

(13-08-2021, 23:43 PM)kass Kirjutas:  Halloooo! (st nsu keeles - Tere! Olin jõudnud juba üpris küpsesse vanusesse, kui selle avastuse tegin. Suhteliselt juhmi ja saksakeele kauge inimesena olin aastakümneid arvamusel, et see "hallo!" on mingi spetsiifiline telefonikõnega seotud sõna.)


Loodan, et ma ei risusta teemat aga sellest kohast ei saa mitte vaikides mööda minna. 

Selle NSU keelse "Halo" tervituse maarjamaal kogemata  kasutamine  on toonud nii mõnegi üllatunud pilgu või lausa naerupahvaka kaasa sihtobjekti poolt.
Ühesõnaga, vaadatakse nagu hullu.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#8

Hallooo!
Jah, eestlane on konservatiivne ja armastab oma isamaad ning emakeelt! Ja mingi fašistlike ristisõdijate tervitus tekitab võõristust ning vastumeelsust ja ta jääb truuks oma armsale ja kodusele  - tšaupakaa, okeydavai - sõnumile...
Aga tahaksin mina tänasel vanavanemate päeval ka selles teemas kuhugi lõppu jõuda, seda enam, et ühest teisest mudelist, mille pärast üldse selle teema ilma asjata siia tegin, pole veel midagi jõudnud kirjutada.
Nüüd siis järgneb kommertsteadaanne, mille sisu lühidalt on selline - oleks vaja NSU Z-mudeli detaile. Tehti neid mudeleid kokku justkui üle 9000 tk ja ka Eestis on neid olnud suhteliselt palju, suhteliselt, st ma arvan, et ikka mitukümmend isendit on siin olnud ja tundub, et ka üsna mitmed on jäänud erinevate "vabastajate" poolt puutumata. Vb on ka peale sõda mõni siia jõudnud koos võidukate vägedaga, kuigi polnud just kõige värskem ja ka prestiižikam mudel, aga isegi 1927 aasta rihmaveoga 250ccm mudel on mingil moel mingil ajal (ilmselt ikkagi peale sõda) Saksamaalt  Eestisse sattunud.
Nii et Z mudelite tükke ikka on siin nähtud, hiljuti oli ostas müügil pakiraam, mille üks usin vanaasjahuviline, kel on huvi ja jaksu, endale soetas, vb teadmatagi, millega tegu.
Z mudeli puhul on kõige defitsiitsem detail seisuhark. Algselt oli tegu ilmselt profiilmaterjalist kokku needitud koostuga, ca 1932 asendas selle, ilmselt ebaõnnestunud hargi valatud detail. Lisan igaks juhuks mõlemi joonised (uuema oma ei õnnestu lisada mul hetkel). Esimest varianti pole ka saksa huviliste grupil õnnestunud replika tegemiseks leida. Millalgi palusin ühel tuntud saksa NSU huvilisel-spetsialistil saata mulle sellise seisuhargi joonise. Ta arvas, et joonist teha on suur töö ja saatis mulle oma hargi näidiseks, paraku oli see tal "kodutehtud mahekäsitööhark", nii et mul oli sellest ainult 2 x saatekulu maksmise rõõm. Interneti piltidel on küll laias maailmas näha, et neid mõlema variandi harke ikka tsiklite küljes olemas on, aga mingi anonüümse poola foto järgi pole lihtne omanikuni jõuda.
Teine detail, mis oleks hea kasvõi näidiseks saada, on plekist  mootoriülekande ketikate, mõned ajad tagasi üks tubli eesti mees müüs sellist saksa ebays, me ei jaksanud seal võiduka lõpuni pakkuda ja saime auhinnata II koha. Tegelikul oleks kõiksugused osad teretulnud, kuna on juba siginenud teine raam jms nipet näpet... USA-s näiteks üks tegelane aeg ajalt liputab Z mudeli bensiinipaagiga, omal vaja ei ole ja teistele ei anna, kudagi tuttav tuleb ette, vb on väliseestlane? Ka bensiinipaagi korki oleks vaja , siseläbimõõt ca 58 - 60 mm. Panen siis mõned pildid enda rahustamiseks ja ruttan mainima, et raha mul (eriti) ei ole, vahetusfondi ka justkui mitte.
Kui suudan end sundida, siis vb teen ka "sellest teisest" NSU mudelist juttu, mille ksf! Illi123 hiljuti läbi seikluste (sest lihtsad lahendused pole meie jaoks!) soetas...

   
   
   
   
   
Vasta
#9

Jama jah nende Z mudeli detailidega. Midagi mul isegi nagu oleks, ühes Meister võrri teemas oli sellest natuke juttu.
https://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=88133
 Aga jah, Priidul ju  raha ka (eriti) ei ole, vahetusfondi ka justkui mitte. Niisama ka nagu ei raatsi anda, niigi on need sõbralikud suhted Priidu ja muude türilastega mulle kalliks maksma läinud ....
Vasta
#10

Sander, kõike ei saa rahas mõõta ja see raha pole kõige tähtsam! Raha ja aega tuleb kogu aeg juurde... mina aga polegi mingi õige türilane, isa poolne suguvõsa on aastasadu Virumaal elanud, ema poolt Lõuna -Harjust ... aga ma ei varja, mul käib 7 nõutäit pirniveini hetkel (see info pole Sanderile, Sander on ka karsklane ja vegan ning hindab ainult pseudoväärtusi, aga tal on Z mudelile sobiv riistakast/trummel)....
Vasta
#11

"NSU keelne" ei ole ehk nii hea öelda, kuna selle lühendi taga tegutses ka parempoolne trio kes 90ndatest 2007. a-ni mõrvas mitu välismaalast. Sellepärastki on vaesed Neckarsulmid isegi kannatada saanud, kriipsutati paake ja lõhuti aknaid.

Ka Audi on lõpetanud NSU särkide müümist "et meil ei oleks valed kliendid saidil"
Vasta
#12

(13-09-2021, 18:36 PM)valgeratsu Kirjutas:  "NSU keelne" ei ole ehk nii hea öelda, kuna selle lühendi taga tegutses ka parempoolne trio kes 90ndatest 2007. a-ni mõrvas mitu välismaalast. Sellepärastki on vaesed Neckarsulmid isegi kannatada saanud, kriipsutati paake ja lõhuti aknaid.

Ka Audi on lõpetanud NSU särkide müümist "et meil ei oleks valed kliendid saidil"

Tänan märkuse eest! Aga arvan, et nii on hea öelda ja ka seda, et (ka meie) noored on üldse väga altid neid tänapäeva liberaaldemokraalikke poliitkorrektseid asju külge võtma! Ja need asjad on ilmselge näide sellest, kuidas head asjad on kerge vaevaga võimalik p - kohta keerata! Ma pole küll vägivalla pooldaja, aga "paakide kriipsutajatetel ja akende lõhkujatel" oleks küll tulnud pers.ed tugevasse viilikirja lüüa, ma arvan! (isegi siis, kui nad olid välismaalased, neegrid või pederastid!)
Vasta
#13

Tere kena lauba õhtut!
Võtan julguse teha siia teemasse veel üks postitus, kuigi päevalimiit on juba kuhjaga lõhki ja tühja jutu keerutamist siin foorumis ka eriti (enam) ei tolereerita...
Aga just järgneva tsikli lugu ajendas mind seda teemat üllitama ja täna on  just selline päev, kui Türi VRS välissuhete juht ksf! Illi123 on jällegi Poolamaal tähtsaid asju ajamas.
Oli ta seal ka mõned kuud tagasi koos grupi eesti lugupeetud vanatsiklihuvilistega. Ja helistas ta sealt laupäeva varahommikul enne kl. 10.00 mulle otse voodisse ja teatas õhinal, et "üks poolakas müüb TS 301" või midagi selles stiilis. Ja nõudis mult kiiret ning konkreetset vastust stiilis - millised on tema edasised tegevused. Veidi mõelnud, teatasingi konkreetselt, et mina ei tea, mina ei tea. Järgnes lühikese aja jooksul veel mitu kõnet informatsiooniga hinnaläbirääkimiste kohta ja saadeti mulle ka oskajate meeste poolt üks pilt, mille ka siia püüan lisada.
   
Nagu näete, tegemist oli "heas seisuses" NSU 301 TS mootortsikliga, millel puudus mootor, lenks kogu täiega, esiporikas, tuletoru-sumps, jalatoerauad, piduripedaal, tuled-viled nagu ikka ja vb veel nipet-näpet. Ja küsis poolakas selle eest ca 2000.- eesti rubla. Mida teha, mida teha? Ja sõltumatu eksperdina teatasin Ilmarile, et ära võta, sul on seda .... niigi küll ja isegi ülearu! Ja mida Te arvate, mis Ilmar tegi? Jah, Ilmar ei võtnudki!  Sad Kuigi oli hinna ca 10% alla kaubelnud, kuigi Ilmaril raha polnud, siiski oli ta valmis selle väärt masina ära tooma, kui ma oleks seda endale tahtnud, ka reisumasina omanik oli valmis selle rääbu oma uuevõitu mikroautobussi lubama... aga sinna ta jäi ja keegi teine seda ka endale ei tahtnud. Uurisin veidi tausta ja leidsin, et poolakas oli seda juba varem Poolas püüdnud edutult müüa.
No tuli Ilmar tagasi ja hakkasime koos kurvastama, et näed, selline tore tsikkel, Eestis pole ühtegi sellist, mis Eestis, isegi Türil ei ole ... lisaks veel selline faktus, et Türil on selline asi kunagi olnud, kohalikust vanaraua kokkuostust tuli millalgi välja mootoriosi, tagarumm, piduripedaal, mis praeguseks on 3 erineva huvilise käes, lisaks oli Ilmaril eelnevalt olemas ka üks Türilt saadud paak, ilmselt kõik ühe tsikli tükid.
Ja kurvastas Ilmar mõne aja ning võttis oma uue poola sõbraga elektroonilise posti kaudu ühenduse, leidis Eestist ühe rekka! (ehk veoka), mis tegi Euroopa reisil väikese haagi sinna, kuhu vaja ja loetud päevad hiljem oli aparaat juba Türi NSU klubi hoidlas heades kätes! 
Peale mõningast esmast uurimist selgus huvitav fakt, et tegu ei olnudki NSU 301 TS ülimasslevinud ja -toodetud mudeliga, vaid hoopis NSU 351 TS rariteetse ja harvaesineva modifikatsiooniga.  Cool
Oli raamil küll lausa originaalsilt küljes ning sellest tehtud fotosid vaadatud, aga ega sealt fotolt  midagi head välja lugeda ei osanud
   
Siinkohal teen väikese pausi...
Vasta
#14

Ja kuigi tean, et foorumlased tahaksid hoopis naljanurgast juutuubi nalju vaadata, siiski jätkan, sest tahaks sellele teemale joone alla tõmmata ja lõpu teha...
Veidi selgitan, milles siis see antud NSU "haruldus" seisneb. Ega tegelikult polegi tegu mingi haruldusega, nii nagu ka 251 Z mudeli puhul. Tehti küll mõlemaid mudeleid vähe, 351 TS tootmisarv peaks olema 675 tk, aga samas on vist ainus erinevus 301 TS masinast mootor või siis mootori töömaht. Palju 301 TS mudelit tehti, seda me ei tea, on liikvel info, et mudeleid 301 TS ja sellele eelnenud mudelit 301 T (mis on Eestis sõiduvõimeline ja alles hiljuti veel omas "musta numbrit") tehti kokku 9337 tk. Ja haruldane või mitte, pole meil Eestis (teada) ka ühtegi komplekse-poolset 301 TS mudelit. Kui viitsin, siis teemas "Eesti NSV või NSU tsiklid vanadel..." veidi lobisen ka sel teemal.
Riia Motorsmuzejumsis on väidetavalt 351 TS mudel olemas, olen seda juba mitu aastakümmet tagasi näinud, aga polnud osanud märgata, et tegu suhteliselt vähetoodetud mudeliga. ja interneti andmeil on selle mudeli tsikleid veel siin ja seal.
Niisiis, raamiosa peaks olema sama, mis 301 TS ja 301 TS mootoreid mingil kujul ikka maailmas leidub, leidub neid ka Poolas!  Cool Kuigi sõber Ilmaril oli mingi mootorijäänus juba eelnevalt olemas, no see vanarauast leitud, siiski ei takistanud see teda rekkat järjekordsele Poolareisile saatmast, väike haak kiirteelt kõrvale ja tagasi ning Türi NSU klubi hoidlasse saabus järjekordne mitteeriti komplektne NSU 301 TS mootor. Jah, tõesti, nii oli... Ja nagu mainisin, tänase kena laupäeva veetis Ilmar koos grupi seltsimeestega jällegi Poolas "Lodzi laadal", ilmselt homme juba enne kl 10.00 on ta tagasi.
Lisan siia ka ühe esimeseotsa 301 TS reklaampildi, ilutriibutatud porilaudadega (nagu armastavad teha eesti tõsisemad "seibitäpsusega" NSU taastajad), puuduvate põlvekummidega bensupaagil ja puuduva tuletoru "kuumakaitseta", järgmise seeria 301/351 TS masinatel need asjad on teisiti. 

   

Lisaks on veel segane, kas antud teema 1930-nda aasta TS on kroomitud või nikeldatud "paljasosadega", kuigi tsiklil on, mille järgi seda uurida. Samas paljud suured tegijad - taastajad ei lase end sellistest pisiasjadest segada, peaasi et läigiks, ise on rahul ja teised kiidavad  Rolleyes . Hea asi on ka see, et selle tootmisaja (tehasest väljumise aja) kohta on Audi arhiivis andmed olemas, järelepärimist Ilmar pole küll veel teinud.
Nüüd sai vist kõik, kui kellelgi on mingeid osi, detaile, infot, siis erinevalt minust, Ilmaril raha on...veidi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne