Autode värvimine tehases vanasti
#1

Tekkis selline huvi, et tahaks teada saada, mis värvidega vanasti tehastes autosid värviti? Nii umbes 70 ja rohkem aastat tagasi. Mitte värvitoonid ei huvita vaid värvid oma keemilise koostise poolest. Vaadates mõnda paremini säilinud vana autot, siis värv on kenasti vastu pidanud 60-70 ja isegi rohkem aastat.  Selge see, et need vanad värvid koosnevad tänase päeva teadmiste kohaselt üksnes mürkidest, aga kas siis see tagabki nende vastupidavuse? Olid need vanasti emailvärvid või pentaftaalvärvid, ühe- või kahekomponendilised? Millega lahustati? Kui suurt rolli mängisid kruntvärvid? Kuumakambrit vist ei kasutatud?
Vasta
#2

Otsingusse ,,Autovärvide ajalugu,, ja siinne arutelu saab palju lühem.
Vasta
#3

Et vene aegsed või väljamaised? Venelastest ei hakka spekuleerima,aga juhus oli oma 2002 aasta Mitsu kastikaga.Need autod on ka suht hea värviga ja jumal teab millega värvitud. Kui ükskord üks tohlakas teerulliga kasti nurga ära äestas ,siis pitsiga kuumutades viskas epo haisu välja. Ja ega värv väga ära põleda ka ei tahtnud. Nii,et...
Vasta
#4

Ford T esiporitiival oleva musta emailvärvi all krundikihti polnud. Fordi pleki koostises oli ka nimelt vask, mis ei lasknud plekil väga rooste minna. Tänu sellele on neid plekke ikka säilinud. Värvikiht ise oli suhteliselt õhuke. Mitu kihti sinna lastud oli, ei mõista öelda.
Opel Kapitäni tumesinise värvikihi all on näha tinahalli kihti. Kas see on krunt, ei oska hetkel öelda. Ei ole hakanud väga kraapima.

T.
Vasta
#5

Tere!
Umbes 70 ja rohkem aastat tagasi peaks olema ca enne 1950-ndat aastat. Tollaste autovärvide keemilise koostise kohta ma mitte midagi ei tea. 
1940-nda aasta teise poole ühes ajakirjas "Tehnika Kõigile" on mingi nupuke autode eesrindliku ja progressiivse värvimismeetodi kasutuselevõtust (või kasutamisest?) nitroemail värvi baasil. Lasin sealt kunagi pilgu üle ja imestasin, et pida p.....set? Aga vaadates ajakirja esikaant ja väljalaske kuud, siis sain aru, et jutt käis juba ksf! Formika NKVD masinate valmistamise tehaste kohta ja Päts ei olnud enam president... Mida seal täpsemalt ja kui palju kirjutati, ei mäleta, aga vist oli lihtsalt selline väike nupuke, rõõmustav lühiuudis tutvustamaks NL eesrindlikku ja edumeelset tööstusmaailma...
Vasta
#6

(15-09-2021, 08:27 AM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Opel Kapitäni tumesinise värvikihi all on näha tinahalli kihti. Kas see on krunt, ei oska hetkel öelda. Ei ole hakanud väga kraapima.

T.
See hall kiht oli äkki feldgrau? Arvestades, et suure tõenäosusega oli see auto omal ajal Saksa sõjaväe kasutuses.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#7

Tere!
Niisiis ajakirjast Tehnika Kõigile 10 (oktoober)/1940 artiklike, viletsa kvaliteediga, aga kes tahab, see suurendab ja kissitab või punnitab silmi .... Kindlasti on sellest materjalist ka taastajatele abi, näiteks hea NKVD autosid värvida, muidugi KGB masinate puhul tuleb juba iga kord üle täpsustada ja eelnevalt  kontrollida, eriti kolla-siniste volgade puhul!
   
   
Vasta
#8

(15-09-2021, 18:56 PM)Mossemees Kirjutas:  
(15-09-2021, 08:27 AM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Opel Kapitäni tumesinise värvikihi all on näha tinahalli kihti. Kas see on krunt, ei oska hetkel öelda. Ei ole hakanud väga kraapima.

T.
See hall kiht oli äkki feldgrau? Arvestades, et suure tõenäosusega oli see auto omal ajal Saksa sõjaväe kasutuses.
Kahjuks mitte. Auto tume-tumesinine. Päris must ei ole. See hallikas kiht on siis värvikihi all.
Aga muidu oli jah auto kenasti sõjaväe käes, sest oli toodud Kura kotist.
Vasta
#9

(14-09-2021, 21:25 PM)rollfix Kirjutas:  Otsingusse ,,Autovärvide ajalugu,, ja siinne arutelu saab palju lühem.

Kas saaks otselingi sellele teemale, sest lõin otsingusse sisse "Autovärvide ajalugu" nii jutumärkidega kui ka ilma ja otsing saadab mind siia samma teemasse tagasi?
Vasta
#10

(16-06-2022, 16:40 PM)deus Kirjutas:  
(14-09-2021, 21:25 PM)rollfix Kirjutas:  Otsingusse ,,Autovärvide ajalugu,, ja siinne arutelu saab palju lühem.

Kas saaks otselingi sellele teemale, sest lõin otsingusse sisse "Autovärvide ajalugu" nii jutumärkidega kui ka ilma ja otsing saadab mind siia samma teemasse tagasi?
Foorumi otsing otsibki ainult siit foorumist. Pane kooklisse sama ja näiteks selliseid jutte tuleb hulgi: https://carfox.ee/blog/miks-peaks-autot-...s-varvima/ 


https://et.wikipedia.org/wiki/Automaaler 


http://www.glasurgrupp.ee/ee/refinish

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#11

Ah et mõeldud oli välist otsimootorit hoopis, mitte selle foorumi mingit juba läbi käidud teemat, mis selle foorumi otsimootoriga seotud on, selge-selge, googeldada ma oskan ise ka, tänud Smile
Vasta
#12

Mina selle teema tegin ja targemaks eriti ei saanud tegelikult. Sada aastat vana auto võib vist värvida  rahuliku südamega aerosool-nitrovärviga, sest ".... 1923. aastal töötati välja nitrolakil põhinev autovärv, mida kanti kerele värvipüstoliga, kuid seda tüüpi värvid ei olnud vastupidavad, kui bensiini sattus kerele korduvalt". Mul on siin üks 100 aastat vana Renault nina, originaalvärvi all. Ilus sinine. Millegipärast ma kahtlustan, et nitrovärv aerosooli kujul siiski ei ole õige lahendus.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne