(21-11-2023, 22:13 PM)metsakohin Kirjutas: Vaata nüüd uuesti oma multikad üle. Kühvel esisillast kaks meetrit eespool, sellega saab ju tõsta sama, mis labidaga (puhas füüsika ), ainult mehaniseerimise tase on kõrgem. Huvitav, miks sellistest õhulistest asjadest on loobutud ja raskele rauale ülemindud. Ilmselt on üks märksõna "ohutus", ei ole just meeldiv lähedal viibida, kui selline pajuokstest moodustis kõigub ja väänleb.
Selle edasise ma kirjutasin eile õhtul aga panin, nagu palju asju, ootele!
Kulla Mees - nendega on tehtud TÖÖD 70 aastat ja veel enam ja pole mingit häda, töötavad EDASI! Nendega on RIKKAKS saadud, erinevalt... Miks on raskele rauale üle mindud - sest LOLLE on kogu aeg juurde siginenud kes suudavad kusele minnes oma riista ka ära murda! Teine pool on see, et masinad läksid ise suuremaks, rattad laiemaks, ja see hullunud võidujookas kestab ju tänaseni, ehk tõstevõimekused suurenesid. Siis pole enam vahet, kaalub see junntükk 5 tonni või 10 tonni. Käis NUMBRILINE võidujooks, käib siiani. Kuniks tulid teleskooplaadurid põllumajandusse et jääda! Ja tõstavad "palju, hulgakaaupa ja kaugele-kõrgele", parafraseerides endist Presidenti.
Aga laadurite tõstevõimed ei ole kahjuks samapalju KORDI suurenenud! Jälle puhas füüsika sest lõpuks hakkab määrama ikkagi keti nõrgim lüli ja see on see "pulk" mille peal rattad veerevad. Tegelikult on seesinaste JD originaal vs Poola laadur Kubotsil ehe näide! JD oma kaalub 400+ kilo ja tõstab 600 kilo. Poolakas kaaalub 170 kilo ja tõstab 300 kg.
Võtame või selle tootja, mida ka Eestis turustatakse:
väikeseeria laaduritest on konkurentsitult KULUEFEKTIIVSEIM kõige väiksem ja odavaim! 135 kilo RAUA lisamine, mis väljendub ka hindades, selle lisamine muudab seda laadurit väga vähe paremaks! Traktorite esilaadurite funktsioon on olnud teine kui neid püütakse kasutada. Parim ja lihtsaim koht õppida on ikkagi Rootsi ja seal tehtu ja tarvitatu! Blocket on just praegu odavat laadurikraami silmini täis sest kommunism jõudis sinna pedekuningriiki lõplikult kohale
Aga näiteks selline laadur! Kui ikka on REAALSELT VAJA pidevalt suuri raskuseid tõsta, siis Insenerid keerasid traktorid "tagurpidi" ja kogu ooper! Niis saab tõesti meeletu tugevusega tõsteseadme peale panna! Lõuna-Euroopa keskliigendiga pöördkabiinid on ehe näide muutunud vajadustest väike-maamajanduses! Sest ENAMUS töödest traktoritega oleks mõsitlik teha mistahes seadet EES LÜKATES! Ma juba mõnda aega mõtlen sellele, et klassikaline traktor on suhtelislet "kasutu" uues maaelu paradigmas. Omajagu tore oli ka Vello Vilu restotud RS tagurpidi kasutuses.
Ja siis üks näide kodukootud lahendusest, mis on hetkel Blockteis müügil aga ajaloo tarbeks säilitame disaini ka siin. See kaalub kokku veel vähem sest on ära kasutatud traktori oma raami tugevus ja trigonomeetria koos vektorite arvutusega elik FERM. Kindlasti pole see täiuslik, kulp vist ei keera hüdroga (ei näe), ei ole väga rammimislembene vaid vajab mõistusega tegemist, eks natuke segab vaatevälja, puudu on suurema kolmnurga kõrgus (ju pole vaja aga mina paneks) jne aga see on
INSENEERIA kõrgtase! Ime"õrnad" detailid, peaagu "plekist" teiste laadurite raskest rauast asjade kõrval ja tundub et teeb töö ära.
Sellise tavalise hobimajapidamise vajaduse... Tundub, et tegelikkuses on
olemas ka koht kallutussilindrile ja ei ole aru saada, kas laaduri raam toetab alumises asendis traktori enda raamile või mitte. Kui ta seda teeb, on kõige all asendis rammimisjäikus olemas! Siis on väänamsie jõuõlg juba olematu ja löök kantakse otse pikisuunas raamile. Nagu teleskooplaadurid a'la Avant.
Kaalu peaaegu ei ole aga on kopal mahtu ja piisavalt tõstekõrgust. Et see ei tõsta 300 kilo nagu need poolakad? Silindrite poolest poole rohkemgi... Kas see kaalub 170 kilo (kopata ofkoors)? Võib-olla...