Keskeltkeerav maastikumasin
#1

Sai siin alustatud masina ehitusega umbes kaks  aastat tagasi. Doonormasinaks audi 100 quattro...kui küsida miks, siis seetõttu eet see oli mul olemas ja seisis suurma aja niisama. Kasutatud on ära audilt käändmikud, mootor-kast roolisüsteem ja palju muud.
Siin video kergest testisõidust https://youtu.be/cCvBi4Vri0Y  

Lisaks on minu kanalil veel nii mõnigi video masina ehitusest. 
OneManOperation - YouTube
Vasta
#2

Ei näe just tihti, et iseteht masinale viitsitakse kaubanduslikku välimust anda.
Esimese hooga küljelt vaadates tundus olevat kui (vb küll poolik) tehasetoode.
Nice.
Vasta
#3

(24-09-2021, 13:35 PM)cesium Kirjutas:  Ei näe just tihti, et iseteht masinale viitsitakse kaubanduslikku välimust anda.
Esimese hooga küljelt vaadates tundus olevat kui (vb küll poolik) tehasetoode.
Nice.
Masin on ehitusjärgus veel...teha omajagu...aga disain on üsna esikohal, et asi peab lõpuks ikka viisakas välja nägemaWink
Vasta
#4

Väga nutikad ja korrektsed lahendused, tore vaadata.
Roolimehhanismi kohta paistis väga vähe , või ei leidnud selle videohulga seest õiget kohta. Kuidas on saavutatud pikiteljeline roolihoova liikumine ja kuidas tagatud selle allumine tagaosa vertikaal- ja horisontaalsuunalisele pöördumisele? Kas ongi ainult üks tavaline rooliliigend hoova kummaski otsas ?
   
Vasta
#5

(24-09-2021, 14:44 PM)TeeTL Kirjutas:  Väga nutikad ja korrektsed lahendused, tore vaadata.
Roolimehhanismi kohta paistis väga vähe , või ei leidnud selle videohulga seest õiget kohta. Kuidas on saavutatud pikiteljeline roolihoova liikumine ja kuidas tagatud selle allumine tagaosa vertikaal- ja horisontaalsuunalisele pöördumisele? Kas ongi ainult üks tavaline rooliliigend hoova kummaski otsas ?
Roolilatt asetseb erinevalt audi 100 lahendusest horisontaalselt raamiga ja kasutusel on üks (parempoolne) rooliots, mille ma natuke pikemaks tegema pidin. Kronstein mida roolilatt liigutab edasi-tagasi panebki masina keerama. Samas see kronsa liigubki ainult vasakule-paremale. tagumine raam keerab võlli peal eraldi. 
Väga keeruline seletus miunupoolt Big Grin Aga ehk on arusaadav Smile
Vasta
#6

(24-09-2021, 16:28 PM)OneMan Kirjutas:  Roolilatt asetseb erinevalt audi 100 lahendusest horisontaalselt raamiga ja kasutusel on üks (parempoolne) rooliots, mille ma natuke pikemaks tegema pidin. Kronstein mida roolilatt liigutab edasi-tagasi panebki masina keerama. Samas see kronsa liigubki ainult vasakule-paremale. tagumine raam keerab võlli peal eraldi. 
Väga keeruline seletus miunupoolt Big Grin Aga ehk on arusaadav Smile
Pildil ei ole näha, aga vist sai arusaadavam jah. Et roolikronstein on tagumise raami küljes veel võlli kaudu. Ehk siis taguraamil on esiraami suhtes mitu pöörlemist võimaldavat võlli (raamivõll ja roolikronsa võll) ning need ei asu üksteisega samal kõrgusel, vaid üksteise suhtes kohakuti - millest tundub, et roolikronsa ikkagi natuke peab liikuma ka üles-alla ?
Roolilati paigutust piki masinat võis muidugi aimata, küsimus oligi pigem et kas roolilatt või mõni roolikarbi moodi asi on külge istutatud. Väga suurt raskust taguraamile vist ei kannata juurde panna, kui roolilatt peab kogu seda massi suutma libistada maapinna suhtes?
Vasta
#7

Tsitaat:Keskeltkeerav maastikumasin

Kirjakeeles mõeldi kunagi välja termin - keskliigendiga ....masin.
Et keel sõlme ei läheks, noh. 
A muidu hea töö, kui aega on. Ma kunagi varem heitsin juba pilgu pääle.
Vasta
#8

(24-09-2021, 21:58 PM)TeeTL Kirjutas:  
(24-09-2021, 16:28 PM)OneMan Kirjutas:  Roolilatt asetseb erinevalt audi 100 lahendusest horisontaalselt raamiga ja kasutusel on üks (parempoolne) rooliots, mille ma natuke pikemaks tegema pidin. Kronstein mida roolilatt liigutab edasi-tagasi panebki masina keerama. Samas see kronsa liigubki ainult vasakule-paremale. tagumine raam keerab võlli peal eraldi. 
Väga keeruline seletus miunupoolt Big Grin Aga ehk on arusaadav Smile
Pildil ei ole näha, aga vist sai arusaadavam jah. Et roolikronstein on tagumise raami küljes veel võlli kaudu. Ehk siis taguraamil on esiraami suhtes mitu pöörlemist võimaldavat võlli (raamivõll ja roolikronsa võll) ning need ei asu üksteisega samal kõrgusel, vaid üksteise suhtes kohakuti - millest tundub, et roolikronsa ikkagi natuke peab liikuma ka üles-alla ?
Roolilati paigutust piki masinat võis muidugi aimata, küsimus oligi pigem et kas roolilatt või mõni roolikarbi moodi asi on külge istutatud. Väga suurt raskust taguraamile vist ei kannata juurde panna, kui roolilatt peab kogu seda massi suutma libistada maapinna suhtes?
Roolikronstein ja võll on kõik ühes tükis, esiraami küljes ja liigub ainult vasakule paremale. Tagumine raam saab omakorda pöörelda võlli otsas.
Raskust kannatab panna küll, kõvema pinnase peal on roolisüsteemil isegi kergem kui originaalis auto peal. Auto peal ta peab kohapeal keerates rattaid ikkagi käänama maapinna suhtes, aga masinal keerad lihtsalt rataste peal, rattad saavad kõik vabalt veereda, ei ole keevislukkudega diffrid. Tagadiffer on audi originaal lukustusega aga tavaolukorras ikkagi vaba.
Vasta
#9

(24-09-2021, 22:46 PM)Janka Kirjutas:  Kirjakeeles mõeldi kunagi välja termin - keskliigendiga ....masin.

Kui juba tähenärimiseks läks, siis "liigendraamiga" võiks olla veel korrektsem. Traktorite puhul laialt kasutusel olev termin.
Vasta
#10

(25-09-2021, 12:15 PM)OneMan Kirjutas:  Roolikronstein ja võll on kõik ühes tükis, esiraami küljes ja liigub ainult vasakule paremale. Tagumine raam saab omakorda pöörelda võlli otsas.
Raskust kannatab panna küll, kõvema pinnase peal on roolisüsteemil isegi kergem kui originaalis auto peal. Auto peal ta peab kohapeal keerates rattaid ikkagi käänama maapinna suhtes, aga masinal keerad lihtsalt rataste peal, rattad saavad kõik vabalt veereda.

Aitäh. Nüüd kõik arusaadav ja ei pea rohkem küsima. Et roolikronstein ei avalda oma jõudu mitte otse taguraamile, vaid liigendvõllile ja selle kaudu tagaraamile.
Ja see rataste võimalus pöörelda keeramise ajal jäi  mul ka arvestamata kujutlustes, see tõesti niimoodi kõigil liigendtraktoritel ja need pole keeramisega kunagi hädas olnud. Aga traktoritel vist enamasti liigend ainult vasakule-paremale, mitte ka üles-alla samal ajal?
Vasta
#11

Liigendraamiga traktorid keskel ikka keerduvad ka, muidu oleks varsti tükid taga.

Jäik keskliigend on avandilistel jms. väikekoppadel.

Esineb ka selliseid isendeid, kus keskliigend on jäik, aga üks sild on kas keskelt liigendiliselt kinnitatud või suisa vedrudel ja nii tekib mingigi aluspinna ebatasasuste kopeerimine.
Vasta
#12

Kusjuures, v6sa, see viimane variant, kui esisild on taoliselt liikuma-loksuma seatud (nagu russil), on piloodi tagumikule tublisti pehmem taluda, kui pöörleva põrssaga liigendmasin.
Valmet 862 näiteks oli metsa väljavedajaist sellise hüperkuldse ehitusega. Miks idee ära kadus, ei teagi. Mingit konstruktsioonilise nõrkuse viga tal küljes igatahes polnud. Täna on see alles jäänud kuuerattaliste  harverite mudelitel. Tglt oleks just vedajamasina töölisele seda rohkem tarvis.
Vasta
#13

Liigendil silla tappis ära ökonoomitamine. Juhi mugavus ei maksa otsustajale/omanikule midagi, kui samade numbritega jäik masin on odavam osta ja pidada.
Vasta
#14

(27-09-2021, 13:55 PM)v6sa Kirjutas:  Liigendil silla tappis ära ökonoomitamine. Juhi mugavus ei maksa otsustajale/omanikule midagi, kui samade numbritega jäik masin on odavam osta ja pidada.
See ei kadunud kuhugi. See variant lihtsalt ei sobi 8 rattalisele millel on neli balansiiri. Seega läks pikiteljeline pöördumine keskliigendisse ja muutus lukustatavaks(laadimisel).
Vasta
#15

Arengutest väike video kaa siia https://youtu.be/cP7jw_ujJCI
Vasta
#16

https://www.youtube.com/watch?v=zJyJ4x0rSu4    
Vasta
#17

https://www.youtube.com/watch?v=YLE4Eqa13oA


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#18

Väike video arengutest https://youtu.be/qP2l6MKNSog
Vasta
#19

Väga hea töö! Uskumatult põhjalik.
Vasta
#20

(23-01-2022, 00:53 AM)olli Kirjutas:  Väga hea töö! Uskumatult põhjalik.
Tänud Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne