Stalini lemmik

Ühe etapi lõpp; ZIS värvitud. Nüüd veel uksed, tiivad ja luugid külge ja siis võib kokku panema hakata.
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta

No nii, saigi värvitud ja uksed külge riputatud. Muidugi koos lukkudega.
   
Vasta

Kolm kuud on möödas ja midagi pole teha, tuleb liigutama hakata ja ZIS-i kokku panema hakata. Pääsu pole, tohutu aeg ja raha juba raisatud. Üle koera on saadud, peab ka sabast saama aga see saba on kuradi piiiiiiik. Kõigepealt läks külge settepott.
   
Siis avastasime, et batareide ümberlülitil on üks detail puudu. Võtta seda kuskilt pole nii et koduses korras sai tehtud.
   
   
   
Edasi sai hakatud tuledega tegelema.
   
   
   
Käigukasti katte plekk sai nõutud kummi ümbrise ja klapptoolide kronsadega tuleb ka midagi ette võtta.
   
   
Seekord kõik, jälgime edasisi arenguid.
Vasta

Vahepeal paar kuud viimasest postitusest mööda läinud aga tegelikult ZIS-i juures ikka pidevalt vahelduva eduga toimetatud. Tasapisi komplekteerime. Riiulist võetud asjad tuleb nüüd taastada ja mis kõige hullem, selgub et paljud asjad ikka nii hullus seisus, et tuleb uued teha. 70 aastat pole kadudeta mööda läinud. Eriti näruses seisus on paljud plekkdetailid, mis asetsevad poritiibades ja mujal. Mõned on üldse puudu ja tuleb jooniste järgi uued teha. Aga eks piltide pealt kõige paremini aru saada. Gaasi pedaali on ka ajahammas ära närinud. Mis sellega saab, ideed momendil puuduvad.
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta

Tasapisi edasi.
   
   
   
Vasta

ZIS-i kallal töö tasapisi ja pidevalt toimunud. Pilte on kogunenud palju ja tuleb mingi valik teha. Tegelikult on igasugu kohustusi nii palju juurde tulnud, et olen tööde kajastamise suht hooletusse jätnud. Eks proovin ennast parandada. Nüüd kokku panemisel ja kataloogist järge ajades selgub, et paljud detailid on 70 aastaga kaduma läinud ja tuleb käte vahel taasluua. Aga eks piltidelt kogu protsess paremini jälgitav.
   
   
   
   
 Kõigepealt ukse lukud ja käepidemed. Uusi saada pole, siis halbu üllatusi palju.
   
   
   
   
   
   
   
Jätkan mõne aja pärast.....
Vasta

Lähme edasi, kust pooleli jäi. Kahel pool radiaatorit peavad olema õhku juhtivad karbid. Kuna need asuvad esimestes ratta koobastes, siis olid need kadunud aegade hämarusse ja vaja uued teha.
   
   
   
   
   
   
Piirajad ka ustele.
   
Järgneb....
Vasta

Lähme edasi klapptoolide juurde. Kuigi neid vähe kasutatakse on aeg ikkagi oma töö teinud ja vajasid põhjalikku uuendamist.
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Järgneb....
Vasta

Veel pilte.
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Eks neid pilte sai seinast seina, homme proovin ka rohkem juttu kirjutada.
Vasta

Tagaporitiivad said lõplikult paika.
   
Vasta

Panen veel mõne pildi ZIS-st. Puudu on igasugu pisividinaid ja nende otsimise peale kulub meeletu aeg ja saada ZIS-le midagi, see on täielik loterii. Siin ei julge isegi enam lubada, kuna see auto valmis saab.
   
   
   
   
Vasta

Kui ZIS 101 kere on täielikult ehitatud puitkarkassile, siis ZIS 110-ne juures on puitu juba palju vähem aga siiski. Puidust on istmete raamid, esiistmete alune raam ja vahesein. Soliidne iga 70+ aastat on puidu suures osas hävitanud ja seetõttu tuli ette võtta tisleritööd.
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta

Piduri peasilinder sai ka põhjalikult käsile võetud. Loodan, et jääb pidama ja töötab ka.
   
   
Vasta

ZIS-i teemal pole pikalt sõna võtnud. Tasapisi on ikka asjaga tegeletud aga hõisata pole midagi. Kõik on valmis sisu ja istmete tegemiseks. Riie ka tellitud. 
Aga ajad on rasked ja keerulised. Inflatsioon on tööde hinnad kosmosesse ajanud ja seetõttu vahendid hobideks kõhnaks jäänud. Peale selle on puuduolevate vidinate nimekiri küllaltki pikk, millega algselt ei osanud arvestada. Näiteks Tashkendist oleks võimalik osa neist saada aga hind ja transpordi võimalused seavad piire ette. Kuidagi tuleb need probleemid lahendada. Ega seda projekti pooleli jätta ei saa. See auto tuleb vähemalt 98-99% originaaliks teha, teis võimalust ei ole.
   
Vasta

Mis materjali naelutusribade tarbeks on kasutatud?

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Et ZIS saaks ikka täielikult originaalne on vaja lahendada hunnik probleeme. Näiteks usteklaasi tõstmised-langetamised. ZIS-l on see süsteem hüdrauliline. 
Minu jaoks täiesti tundmatu maa. Polegi näinud autot, kellel see süsteem säilinud oleks. Kunagi, kui süsteemi käima saan siis teen sellest tutvustava postituse.
Igatahes läbi raskuste on nüüd komponendid olemas. Täna panen pildid lülititest, mis muudavad õlipumba polaarsust, ehk lülitamisel hakkab siis klaas vastavalt üles või alla liikuma.
   
   
   
Vasta

Juba aastaid olen teinud kokkuvõtteid möödunud aasta tegemistest. Sel aastal pole kiidelda millegagi. Valminud on ainult üks auto, GAZ 21G, ehk Pobi mootoriga Volga, küllaltki haruldane eksemplar aga siis jäi asi toppama. Mis siis pooleli on. 
 Muidugi üks GAZ M1, ette sai võetud korraga kaks M1-te, kuna teine pidi minema Venemaale aga seoses selle sõjaga jäi see tehing ära ja nüüd pole võimekust seda asja lõpule ka viia. Eks kunagi tuleb ta lõpuni teha aga see on kallis ettevõtmine ja praegu selleks võimekust ei ole.
 ZIS 110 kah lõpetamata. Kuigi eelmise aasta lõpus olin kindel, et oma juubelit augustis saan selle autoga tähistada, siis praegune kohutav majanduslangus ja inflatsioon tegid oma korrektiivid ja momendil loodan selle auto lõpetada uue aasta augustiks.
 L-1, praktiliselt valmis. Veljed jõudsid Ukrainast kohale. Jäänud on paar pisiasja. Kevadeks, maiks, on valmis. 
 Morgunovka ootab värvimist. Tõenäoliselt enne kevadet seda ette ei võta. 
 Kükloop keretööd. Kuna seal palju keevitada midagi pole, siis tahaks koos Margunovkaga kevadel ära värvida. 
 Silmapiiril on ka viimane invauto sellest seeriast, ehk see kandiline. Koos sellega tõmbaks ka joone alla oma restaureerimistele ja pühenduks sellele, kus neid autosid saaks normaalselt hoida ja rahvale näidata. 
 Üks unistus siiski on. Nimelt Donetskis asub üks väga heas korra kabrio Pobeda. Mulle juba ammu ära lubatud, kuid - sõda. Tänase seisuga teine veel ilusti alles aga kunagi ei saa kindel olla, mis sellises situatsioonis võib juhtuda. Kui Donetsk jääb Venemaale, siis muidugi kriips peal. 
Aga kõigile kaasaelajatele Häid PÜhi ja tegusat Uut Aastat.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne