10-12-2021, 15:26 PM
(10-12-2021, 12:48 PM)Janka Kirjutas: Tu om kole riist jah, nääh, üits laits ommginõ joba otsa antKlassikaline ja tavaline "vebasto" või siis "ikarussi salongiküte" või ... mis ajastust keegi on Aga 10 liitriga ööpäeva küll ei saa, ärge unistage! Kvaliteettootja Webasto 5kW Thermo Top EVO võtab reaalses kasutuses 0,7-1 liiter tunnis! 0,5 ja alla saab soojas ilmas kerge "puhumisega". On neid merel vägapalju tunde tarbitud... 8kW puhul pigem 1-1,5 tunnis ehk siis ööpäevaga 20-30 liitrit. See nüüd puhas õhkküte. Teine teema on diisel-veesoojendid ja seal taga massiga/mahutavad radikad. Ka merel palju kasutusel ja ennde hind on omajagu kõrgem, sooja ei tule ni iruttu aga kütusekuluna on nad vaat et 3 korda ökonoomsemad! 15kW Thermo Top Pro 150 kulutab samamoodi 1,2-1,5 liitrit aga välja ananb 3 korda rohkem. JA kui on süsteem kuum, siis sooja hoidmiseks kulutab juba olulislet vähem. Miks on õhkkütte "vebastod" popid, ongi odavus, lihtne paigaldus ja sooja saamise kiirus. Nii merel kui autos! Aga tõsine merematkaja ja majaehitaja panustab soojaks köetavasse massi. Vesi ja radikad on esimene ja lihtsaim kuni siis ju sooja ja tonnides kaaluva köetava betoonpõrandani.
Ja eks ta ole ka tänases rohelises asjas ja teema põhipealkirjaski kirjas, et Päike ja tuul pannakse enamasti sooja vette ja sealtkaudu saadakse kõik vajaminev. Vesi või dedelik üldisemalt on ju kõige parem liikuv energiakandja, kel on ka massi. Sa võid ju õhutoru maasisse panna aga maakütet sellest ei teki.