BMW 540i 1994, Aare R.
#1

Olen juba pikka aega mõelnud, et peaks äkki siin ka oma tegemisi kajastama, aga kõigepealt mõtlesin, et teeks nö eeluuringu, kas sellise auto teema kaas-ksf-e huvitaks- nagu pealkirjas mainitud, on tegu 1994. aasta E34 kerega BMW 540i-ga ja eks mul oleks sellest nii mõndagi pajatada, kuna olen selle projekti võimuses juba nii mõnedki aastad olnud.
Peab ütlema, et kõikide projektipäevikute valguses, mis siin on, on ta vast veidi tavalisem ja nii mõnegi jaoks vast ka igavam auto.
Vasta
#2

See on üks vingematest igapäevaautodest.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#3

Noh, aga hakkame siis pihta.
Ütlen kohe ära, et selle projekti nö põhjaks pidi üldse olema 1993. aasta 3-liitrise V8 mootoriga 530i, mis oli mu igapäevaautoks 8 aastat ning mis sai ostetud 2004. aastal.
See oli see pill:
   

Väga hea auto oli, ei lagunenud ega midagi, kuid mingil hetkel tekkis mõte, et paneks sellele üldse 4-liitrise V8 peale, mis on täpselt sama tähisega ehk siis M60, ainult et 4-liitrine. See aga tähendab, et mootorivahetus on 1:1. OK, jõudsin siis sinnamaale, et ostsin mootori ära ning siis jäi see mingiks ajaks seisma.
Siis juhtus see asi, et ostsin teise igapäevaauto ning jäi see 530i seisma, kuid kuna see oli tol hetkel endiselt selle teema peategelane, siis müüki ei plaaninud, vaid läks kuiva kohta seisma. Hakkasin siis seda kuskilt otsast nokkima, omal tol hetkel veel konkreetset visiooni ei olnud, mismoodi peaks tegema ja kust alustada, sest mis seal salata, karbid olid läbi, põhjas oli auk jne.
[Pilt: dZhAaEp.jpg]

Eks ma vist alustasingi sellest, et kapotialune puhtaks rookida, mootor välja võtta jne.
Vahepeal juhtus see, et õnnestus saada veel hall elektriline sportnahksisu, mida olin pikka aega jahtinud ning ei läinud sellest väga palju mööda, kui juhtus see, mis muutis selle projekti suundumust 100%. Nimelt õnnestus saada superheas korras 1994. aasta BMW 540i kere (sealt ka siis teema pealkiri), all olid vaid sillad ja sellega põhimõttelselt asi piirdus. Kaabeldust ei olnud ei kapoti all ega salongi esimeses pooles, arusaadavalt ei olnud ka sisu, mootorit kõige juurdekuuluvaga ega käigukasti, samuti kapotti, võresid ega stangesid, uste allääred olid roostes jne. Kuid see polnudki oluline- oluline oli hoopis see, et kui algse suuna puhul oleks mul lõpuks olnud passis 4-liitrise mootoriga 530, on mul nüüdseks ikkagi õige 540, lisaks kõigele pääsesin ma karpide vahetusest jms.

Millest mul võibolla veidi kahju on, on see, et ma päris kõigest pilte teinud ei ole, aga üritan siiski enam-vähem kõigest pajatada.
Ühesõnaga, kui mul töökojas 2 BMW-d oli, paistis see välja nii.  Sellel pildil esiplaanil olev auto on siis 540i, millel olin kapotialuse selle pildi tegemise ajaks jõudnud ära värvida, pidurivõimendi ja nipet-näpet veel külge kruvida.
[Pilt: yh5YPLM.jpg]


Ja siin pildil on siis see 530, millel juba midagi ka toimunud oli. PS. See töökoda oli kunagi mu isal kasutusel, aga mingi hetk jäi see nagunii jõude seisma ja nüüdseks ongi see täielikult minu kasutuses, loomulikult ei ole enam taustal ega kahe auto vahel ka sellist segadust Smile
Kui päris aus olla, siis pole ka enam seda 530-i, aga see võttis hoopis teatepulga üle ning paar kuud tagasi läks omakorda see ühele tüübile, kes sellegi auto taas elule puhuda plaanib.
[Pilt: FEanAo1.jpg]

Siin siis paar pilti kapotialusest, kui mõned asjad külge kruvitud said.
[Pilt: 8RYFZGl.jpg]
[Pilt: ziOVXYT.jpg]
Üks jubedamaid töid kogu selle värgi juures oli kaabelduse ringitõstmine, see võttis ikka tõsiselt kukalt kratsima, aga tehtud ma ta siiski sain, kuid selle segaduse juures unustasin pilte teha paraku.
See sisaldas nii mootori kerepoolse juhtmestiku, kaitsmekarbi kui ka enamuse salongijuhtmestiku ringitõstmist. Kuid kuna mõlemad kered olid täpselt sama mootoritüübi- ja tähisega, tegi see üldises pildis asja tunduvalt lihtsamaks. Kuigi ka mootori enda juhtmestiku tõstsin ka ringi, sest kuna 4.0 mootor tuli E38 pealt, ei sobinud E34 kere ja E38 mootori pistikud omavahel kokku.

Ning tänase postituse lõpuks loomulikult ka mootor.
[Pilt: F0DEIF0.jpg]

Aga teie kõigi lahkel loal ma tänaseks lõpetan ning jätkan homme Big Grin
Vasta
#4

Enne kui jätkan, olgu veel öeldud, et lõpuni välja olen teinud kõik asjad 100% ilma kõrvalise abita, igapäevaselt ma sel alal kunagi leiba teeninud ei ole ning antud asju ka õppinud pole, samas kui keegi oleks mulle kunagi öelnud, et ma sellele maale jõuan, poleks ma seda väga ise ka uskunud. Kuid nüüd tagasi vaadates on see mulle tundunud täiesti loomulik elu osa.

Aga siis edasi.
Mootori mahatõstmine vanalt kerelt oli samuti improviseerimine, sest ma ei näinud erilist mõtet selle paari tõste jaoks mootoritõstukit osta. Kett-tali oli juba varasemast ajast olemas, seega tuli see koormarihmaga lakke riputada, mootor üles tõsta ja kere alt ära veeretada. Seejärel euroalusega mööda põrandat eemale lohistada ja siis edasi nokitseda.
Edasi nokitsemine tähendas seda, et kaabeldused omavahel ringi tõsta, mootorikäpad vanalt ära võtta ja uuele panna ning kast koos siduri ja hoorattaga maha võtta. Ja väljalaskekolled sai ka ringi tõstetud, kuna E38 kolled on teise nurgaga. Samuti läks 3-liitriselt selle mootori külge ka õlifiltrikopsik koos jalaga, sest see oli ka mingil põhjusel puudu.
Olgu öeldud, et originaalsel manuaalkastiga 540i-l oli tehasest 6-käiguline kast, aga kuna jällegi see 530i oma on nö plug&play, ei näinud ma vajadust 6-st kasti osta, sest esiteks ei liigu neid väga (tehasest tuli minu andmetel neid alla 800 kogu tootmisaja ehk siis 4 aasta jooksul), teiseks ei pruugi need alati korras olla- tavaline asi on, et teise ja/või kolmanda käigu sünkrod on otsas ning remont pole ka odav, kolmandaks on nende hinnad juba mõnda aega üsna kõrged olnud ja neljandaks, kuna selle auto eesmärk saab olema lihtsalt suveauto, ei näinud ma ka selles aspektis jumet.
[Pilt: rczCIx8.jpg]

Järgmisel pildil on juba kast ja mootor koos, kuid juhtmestik on veel ringi tõstmata. Etteruttavalt ütlen veel ära, et mingil põhjusel võtsin kasti hiljem uuesti küljest ära ja autole peale tõstsin mootori ilma kastita. 
[Pilt: 0Mp8yqZ.jpg]

Ning siis juba pilt, kus mootor oma kohal on, kuid sellega sel hetkel asi ka piirdus ning igasugu nö installatsioonitööd jätkusid hiljem.
[Pilt: HCeCQXp.jpg]

Siin on kugu kapotialune juhtmestik, kaasa arvatud ka tulede ja absoluutselt kogu kapoti alt särtsu saavate tarbijate juhtmestik täiesti laiali.

Vahele ka üks pilt, milline auto suvises päikeses mingil hetkel välja paistis. Uksed on ka teist värvi eespool mainitud põhjusel, et kuna originaaluste allservad olid korralikult roostes, olin ma varem juba ettenägelikult "uued", st teised, minimaalse või lausa olematu roostega uksed hankinud.

[Pilt: x93DG87.jpg]


Ning vahele ka üks pilti minu "kuningriigist", kus- nagu öeldud- olen ajaga suutnud seda segadust korralikult vähendada ning praeguseks hetkeks on pilt hoopis teine. See ei tähenda, et seda ajutist segadust vahel ei teki, aga üldpilt on palju parem.

[Pilt: Lzi0ReN.jpg]

Ma ei tea küll, mida üldsus arvab, kuid ise leian, et ühte postitust ei ole mõtet väga pikaks ajada, läheb pilt üldpilt liiga venivaks, seega jätan vahepeal pooleli ja toimetan veidi muid asju. Pärastpoole kriban uuesti Smile
Vasta
#5

Polegi varem märganud et pidurivõimendi neil sellise huvitava asukoha peal. Kas pedaalist sinnani läheb siis mingi hoovastik?
Vasta
#6

Jah, selline süsteem on ainult V8-tel ja seda tõenäoliselt seetõttu, et kusagile mujale seda vaakumvõimendit panna ei õnnestu, suht täis on see mootoriruum.
Kõige paremini mõistetav on süsteem sellelt diagrammilt:
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar...Id=35_0161
Vasta
#7

(27-10-2021, 10:44 AM)Aare R. Kirjutas:  ...

Ma ei tea küll, mida üldsus arvab, kuid ise leian, et ühte postitust ei ole mõtet väga pikaks ajada, läheb pilt üldpilt liiga venivaks, seega jätan vahepeal pooleli ja toimetan veidi muid asju. Pärastpoole kriban uuesti Smile

Ää muretse, küll me kohanemeWink

Esmapilgul kohatult uus auto, aga teisest küljest - klassika juba sündides. Igaühele meeldima ei peagi.

Palun jätkata.
Vasta
#8

Eks sellega ole nii nagu kõikide asjadega- kellele ema, kellele tütar Smile
Eks mul on E34 kerega autodega üldse kuidagi omad mälestused- meenuvad 90-ndate algusaastad, kui uute väljamaa autode reklaamid siia hakkasid jõudma ning erinevalt Salmonitest, kus kõik sõitsid Toyota Carina E-dega ning reklaamipaus sisaldas Amservi reklaame, on mulle senini meelde jäänud üks reklaam, kus on E34 esinurk. Oeh, kus ma seda ikka vaatasin ja unistasin, samuti sai juba siis ilmuvast Autolehest lugeda, kuidas paljud praegused suurte ehitusettevõtete omanikud sõitsid E34 ja Opel Senatorite jms autodega.
Ise ma sain oma esimese E34 aastal 1999.

Eks see auto on siin foorumis võibolla tõesti veidi harjumatu, kuna esiteks on neid mingi aeg linnapilt suht täis olnud, kuid praeguseks on olukord juba üldiselt selline, et kui neid näeb, siis üldjuhul on need juba hoitud suveautod ning räämas isendid on juba ammu molekulideks lammutatud.
Samas on juba siin ka veidi uuemaid autosid ning ei saa ju ka salata, et kipub neid projekte üldse vähemaks jääma. Loomulikult ei ürita ma isegi küündida austatud ksf Formika tasemele, see on juba absoluutselt kõrgem pilotaaž. Samuti ei ole mu eesmärk musta numbri saamine ega isegi täielikult tehaseseades auto, tuleb ta ikkagi veidi tänapäevasema olemusega, kuid loomulikult mitte mingi paarkümmend aastat tagasi moes olnud klaasfiibrituuninguga Smile

Aga jälle läks lappama- olen varem öelnud ka, et mulle kirjutada meeldib, äkki peaks ikkagi asjast ka rääkima. Kuhu ma jäingi?
Pean ütlema ka seda, et ma päris kronoloogilises järjekorras asju ei kajasta, katsun lihtsalt enam-vähem pilti kajastada, samuti pole ma päris täpselt järginud mingit võibolla ette nähtud "reeglistikku" auto ehitamisel, ümberehitamisel või restaureerimisel, vaid teinud kõike parasjagu oma hetkeemotsioonide ajel.

Niisiis, salong sai ka kunagi kokku- see polnud ka muidugi jalutuskäik pargis, vaid vahel oli juhtmete sättimisega omajagu pusimist, et nad õiges kohas ja üldse õigesti oleks.

[Pilt: PiUmO25.jpg]
[Pilt: 9BxX5wA.jpg]

Vahepeale sain mõningatele vajalikele juppidele küüned taha:
Õhufiltrikopsik koos õhulugejaga:
[Pilt: PJcGe6S.jpg]

Samuti originaalsummuti koos kattidega- ma ei ole küll päris kindel, kas see lõplikus perspektiivis jääb, kui igal juhul oli mul seda vaja.
[Pilt: oYjJ1xl.jpg]
[Pilt: EPveMlk.jpg]

Sain kätte uue OEM võre, kuna olemasoleval olid vanad nagad veidi katki, samuti originaaltüüblid uste ülaservas olevatele liistudele, kuna neid liiste ei olnud võimalik teiselt kerelt tervete tüüblitega kätte saada. Ning ka bensupaagi luugi hing.
[Pilt: ZJlYW5D.jpg]

Ka sain kätte uue ventilaatori tuulekoja, mille hind oli paari aastaga enam-vähem kahekordistunud ning jätkab tõusmist. Niipalju pidin küll seda kohendama, et vasakus servas olevate kandiliste süvendite asemel on originaalis ülemist serva pidi kinni olevad kummilapid, seega lõikasin sellel uuel need "ruudud" lahti, puurisin õigetesse kohtadesse augud sisse ning tõstsin vana tuulekoja jupi küljest need uuele, olles loomulikult eelnevalt need kummilapid puhastanud ja silikooniga läikima löönud.
[Pilt: oG5L0U1.jpg]


Kuna ka põhi oli selline, et seda keevitada ega muul moel kohendada polnud vaja, pesin põhja korralikult puhtaks ja lasin värske kihi põhjamastiksit peale.
[Pilt: DvNKxIx.jpg]
[Pilt: aa8HsjV.jpg]

Nagu viimaselt pildilt näha, vedasin ja väänasin ka uued bensutorud, need sai tehtud vasest ning et asi korralik oleks, sai ostetud torude painutamise riist ning samuti ka toruotste valtsimise vahend. Viimane neist ka seetõttu, et kuna kapoti alt oli üks ABS pumbast tulev toru mingil põhjusel läbi lõigatud, oli vaja nuputada, kuidas sellele korralik ühendus teha.
Vasta
#9

Mul oli küll tehtud postitus, mis sisaldas nii eelnevat kui ka praegust postitust, kuid kuna selgus, et üle 20 pildi ühes postituses olla ei tohi, pidin selle pooleks tegema ning panen siis osad asjad siia.
Pidurid said värskenduskuuri, seda siis nii sadulate puhastamise-värvimise näol, käsipidurisüsteemi kõikide detailide vahetamise kui ka kõikide mansettide ja tolmukatete vahetuse näol. Olgu öeldud, et kuigi see kere jõudis minuni vaid sildadel veerevana, olid mul 540i pidurid juba varem valmis ostetud, seega ka need on õiged asjad.
[Pilt: zFg1BLZ.jpg]
[Pilt: lkwNhhS.jpg]
[Pilt: GdJVrXB.jpg]
[Pilt: RUaJe6h.jpg]
[Pilt: ZMBQyWn.jpg]

Sumps sai alla:
[Pilt: dILDdqN.jpg]

Aga enne seda loomulikult ka käigukast ning ka sellest tuli pilti teha.
[Pilt: iTHOYBX.jpg]
[Pilt: bYObF1o.jpg]

Differ oli mul juba selleks hetkeks küljes ning ka see läks hetkel Typ188, mis oli 530 all, samuti ka kardaan, mis sai ka eelnevalt korralikult ära puhastatud.
[Pilt: wi4LRrT.jpg]

Mis puutub üldse sellesse, et algselt vahetas see auto käike ise ning nüüdses konditsioonis tuleb ise õli segada, oli see plaan mul juba algusest peale. Võimalik, et mingil hetkel katsun mingi kangema kompoti sinna sisse aretada, aga hetkel sidur töötab ja ei ole ju põhjust töötavat asja torkida.

Põhja alt sai vist nüüd enam-vähem tehtud, aga enne, kui auto alt välja tulla, otsustasin ühel hetkel ka igaks juhuks üle vaadata, mis karteris toimub. Ehk siis üle vaadata, kuidas nende V8 mootorite tüüpveaga- õlipumba poltidega lugu on. Ja lugu oli täitsa olemas.

Karteripõhjal oli kaks polti...
[Pilt: cYKKou8.jpg]

Ja mismoodi see üks seal veel püsis?
[Pilt: OYjbtki.jpg]

Õnneks ei olnud asi veel nii kaugel, et õlipump päris lahti oleks olnud. Poldid kinni-tagasi, karteripõhi puhtaks, uus tihend ja kokku tagasi.
[Pilt: 3xI1KUX.jpg]

Siis aga sai veidi kapotialust korrastatud ja tuli täitsa viisakas välja.
[Pilt: BDZiGfJ.jpg]

Praeguseks on mootorikatteplastiku kulunud jooned ka uuesti värvitud, samuti koltunud klapikambrikaaned.

Vahepeal ka salongi näpitud...
[Pilt: 7TA1G7r.jpg]
[Pilt: CgigReB.jpg]

Esiistmed sai küll korralikult paika pandud, sest tahtsin veenduda, et istmed ikka töötavad. Asi selles, et kuna mu eelmisel autol olid riidest ja manuaalsed istmed, need aga täiselektrilised ja mäludega, tahtsin teada, kas põrandavaiba alt leitud pistik paneb istmed tööle.
Selle jaoks sain ka istmete kaablid.
[Pilt: u7AM1FS.jpg]

Kusjuures nende kaablitega oli ka selline huvitav seik, et see inimene, kelle käest ma need ostsin, ostis need kaablid omakorda sellelt inimeselt, kellelt mina istmed ostsin ning pärit oli kogu see kupatus samalt autolt Big Grin
Ja istmed töötasid. Kõik muu aga, nii uksepolstrid kui ka tagaiste sai tegelikult suht ainult pildi tegemise jaoks külge pandud ning teatavasti pole see teab mis suur töö.
Kusjuures see sisu on ka täpselt selline, nagu ma taga ajasingi- ma ei tahtnud kindlasti mitte musta ja tavalist nahksisu, vaid just sellist, nagu siin piltidel on.
Ja kinnitan, et tegu ei ole netist laenatud piltidega, samuti ei ole istmeid töödeldud ei fotodel ega päriselt, vaid just sellised need mul on Smile
Vasta
#10

Mis vägi neid õlipumba polte lahti kruvib ?

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#11

See on hea küsimus, aga sellega on kokku puutunud vist kõik nende V8 mootoritega autode omanikud, kes on viitsinud sisse piiluda. Samamoodi oli mu 3-liitrisel kaks polti karteripõhjas. 
Eks ma mingi aja pärast viskan uuesti pilgu peale, kuna nüüd seekord ei olnud mul keermeliimi käepärast, kui ma neid polte kontrollisin. Kuigi ma ei usu, et need mu prognoositava väikese läbisõidu puhul niipea lahti tuleks, sest hetkel on minule teadaolevalt selle mootori läbisõit 200Kkm tuuri ja ma ei usu miskipärast, et neid polte enne kontrollitud on.
Vasta
#12

Kena viisakas töö ja mulle meeldib, et originaalasjadega üles laod seda. Nii teeks ka ise. Ei ole ise ühtegi bemmi omanud ja jah, mingil hetkel oli tõesti ilm ja maa neid masinaid täis, kuid see on ikkagi keskmisest kõvasti erilisem isend ning samuti praeguses olukorras (mis hõlmab seda, kuidas sa seda üles ehitad) vägagi väärt siin projektinurgas kajastamist. Õhkab sellist saksa masinaehituse omapära läbi nende piltide päris kenasti. Aitäh ja jätkakem.
Vasta
#13

Kusjuures pean mainima, et tegelikult on tõesti tegu väga läbimõeldud autoga, kuidagi kõik on suht loogiline ja mugav. 

Aga edasi. 
Nagu ütlesin, siis olid originaaluksed läbi ja seetõttu hankisin ka "uued" ehk siis teisisõnu kasutatud, kuid korralikud uksed. Seetõttu oli auto mingi aeg ka nagu lapitekk.
[Pilt: L6sh577.jpg]

Pagass läks külge uhiuus originaal.
[Pilt: 83lEdHy.jpg]

Kapott ja neeruplekk tulid mu eelmiselt autolt ning kapott sai loomulikult ka altpoolt värvitud.
[Pilt: 9iP79is.jpg]

Esistange tuli samuti mu eelmise auto küljest, kuid õnneks olid sellel kohe algul pidurite tuulutusavad küljes ning need olid tehasest samuti vaid 540-idel.
[Pilt: zj1ALGv.jpg]

Uksed võtsin kõik ühekaupa eest ära, kõigil servad traatharja ja liivapritsiga puhtaks, happekrunt, epokrunt ja väljast ebatasasused siledaks. Loomulikult võtsin ma kõikidel ustel selleks eest klaasid, tihendid, ukselukud ja välispindadelt kõik tüüblid ja korgid küljest. Sealhugas ka ümber aknaklaaside olevad tihendid, et ka aknaraamid värvitud saaks. Pärast läksid ümber uste jooksvad tihendid kahepoolse teibiga külge tagasi.
[Pilt: XVYYBE7.jpg]

Tagastange õnnestus kunagi saada originaal M5 oma ning ka see sai mingi aeg ära värvitud.
[Pilt: A9GAawI.jpg]
[Pilt: flPlOar.jpg]

Esitiibadel olev hästi kerge rooste minema ja krundi alla ning kerevahaga üle.
[Pilt: IMG_20210515_191116.jpg]

Esitiibu eemaldades avanes pilt, kus ei olnud roostest haisugi ning loomulikult mulistasin selle ka veel kerevahaga üle.
[Pilt: lSFetkj.jpg]

Siis aga otsustasin, et tuleb kõik asjad enam-vähem kokku laduda ning hakata vaikselt keret siluma. Õnneks ei olnud seda loomulikult vaja palju teha, kuid siiski ei tasu unustada. et tegu pole uue autoga ning eks üht-teist ikka on ajaga tekkinud. 

Selleks ostsin sellise lihvmasina.
[Pilt: IMG_20210511_143950.jpg]

Mingi hetk paistis pill välja selline.
[Pilt: IMG_20210515_210749.jpg]

Aga mingi aeg sain ühe kohaga kaubale värvikambri kasutamise osas ning viisin auto väljasõidule.
[Pilt: IMG_20210531_114026.jpg]

Mõni aeg peale väljasõidule minekut paistis auto välja selline.
[Pilt: IMG_20210604_155851.jpg]

Kogu selle asja selgituseks ütlen, et kuna mul oli too aeg vaba aega palju käes- metsas möllasid ju linnukaitsjad-, tegin suure osa kõigest ära ise ning värvimise jätsin ühe noore maalripoisi hoolde, ju ma ei olnud endas ikka vist suurte pindade puhul kindel. Hinnas saime temaga kokkuleppele ja kuigi kõik ei läinud päris nii nagu plaanitud, ei näe ma põhjust nuriseda. Pealispinnad jäid küll natuke liiga kananahka, kuid kapoti ja katuse lakkisin ise uuesti ja see sai nüüd ka hea, ühe külje poleerisin ka üle ja võiks öelda, et nüüd on juba täitsa auto nägu Big Grin
[Pilt: IMG_20210613_222736.jpg]

See viimane pilt on tehtud siis suvel läbi värvikambri ukse.
Vasta
#14

Ohooo mida bmw ma siin foorumis näen . Alles hiljuti tuli vennaga jutuks see auto ja mõtlesime kas ikka alles on kuna viimati oli pärnu autoklubis ja siis oli seal jutt sellest 4.0 mootorist .  Väga hea näha et auto ikka alles ja saab uuesti teedele tagasi .
Vasta
#15

See ei ole küll seesama auto, nagu sa teemat lugedes aru saad, aga tore kuulda, et ikka vahel jutuks tulen Big Grin
Ma olen sind näinud ja/või sinu venna S-e ka siin-seal- kuulsin, et teil pidavat mõlemal vist samasugused olema.

Aga enne, kui ma auto juttudega edasi lähen, tahaks rääkida veidi vahepalaks mõningast jupist.

Nimelt- kuna tuli jutuks, et tehasevälimust ma taga ei aja ning kuna mul ees olnud mustad esituled olid sellised kuidagi veidi väsinud olemusega, ostsin uued mustad esituled, sedapuhku küll mitteoriginaalid. Mitteoriginaalid mitmel põhjusel- esiteks pole uusi originaale üldse võtta, rääkimata veel mõistliku hinnaga ning teiseks ei ole mul plaanis selle autoga eriti pimedas nagunii sõita ning kuuldavasti pidavat need tuled täitsa ok olema. Ehk siis välimus ennekõike Big Grin
[Pilt: IMG_20210511_143819.jpg]

Ning teiseks pean rääkima velgedest.
Nimelt olid mu eelmisel autol algusest peale all 17" laia randiga 8.5 tolli laiused veljed ning on mulle väga meeldinud.
Küll aga tekkis mingi aeg uitmõte, et hangiks täpselt samasugused veljed, ainukese vahega, et tagumised oleks 8.5 tolli asemel 10 tolli laiad.

Leidsin siis Saksamaalt ühed sobivad, kuid huvitavat värvi veljed. Ning nendega on jälle sama pull, et mõistliku hinnaga ja sobivate parameetritega velje otsa väga tihti ei satu.
Aga sain selle müüjaga- juhtumisi ka veokajuht sealt riigist- hinna ja saatmise osas kaubale ning paari nädala pärast olid veljed mul kodus, kui ma taas ühe vahetuse lõppedes ise koju saabusin.
Loomulikult oli esimene asi kohe veljed pritsi ja värvi saata, sest minu kindel plaan oli need õiget värvi hõbedaseks saada, sest sellega tulevad alati velje eripärad kõige paremini välja. Ning algusest peale on nii ehk naa olnud plaan all hoida midagi ajastukohast.

Niisiis, algul olid need veljed sellised:
[Pilt: XJ1SMlJ.jpg]
[Pilt: AhRDVp9.jpg]

Ning sellised peale pritsi-värvi.
[Pilt: RXH3c8A.jpg]

Kindlasti ei pruugi need kõigile meeldida, aga see pole ka oluline- tähtis on see, et mulle meeldivad.
Muuseas, sakslane pani kaasa lisaks kapslite võtmetele ka pataka Saksa TÜV sertifikaatidega.

Aga nüüd siis ka mõni pilt sellest, milline see auto hetkeseisuga välja näeb.'
[Pilt: IMG_3366.JPG]
[Pilt: IMG_3367.JPG]

Nagu öeldud, siis pealispind ei tulnud PÄRIS selline nagu oleks tahtnud- mis seal päriselt põhjuseks oli, ei saanudki teada, aga sellest pole ka midagi, sest ühe külje poleerisin nüüd mõni päev tagasi ära- tuli hea ja mina jäin rahule.
[Pilt: kkEb6C6.jpg]

Katuse lakkisin ma ka ise uuesti ära ja tulemus tuli välja selline:
[Pilt: IMG_20210712_092609.jpg]

Samuti ka kapoti:
[Pilt: IMG_20210911_175621.jpg]

Eest ma veel ei pannud pilte, sest kuna esiots kukkus kuidagi eriti sünge välja, jätsin selle viimaseks Smile
[Pilt: YOmiM0M.jpg]
[Pilt: UT9xy44.jpg]

Juhi pool hetkel peeglit ega ukselinke pole, kuna seda külge tahan veel poleerida.
Aga üleüldiselt sai siin vist enam-vähem kõik, mis viimaste aastate jooksul juhtunud on, aga kuna ma homme lähen jälle tööle, ei saa ma nagunii koguaeg siin olla. Pole ka hullu, sest pildid olid mul nagunii arvutis.

Aga eks kui ma kirjutan, siis teen veidi juttu ka mootoriga seotud asjadest, sest mootori tööga pole asjad veel lõppenud.
Vasta
#16

Viimane pemm, mida üldse vaadata kannatab. Kollaste suundade eest täispunktid.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#17

(27-10-2021, 22:44 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Viimane pemm, mida üldse vaadata kannatab. Kollaste suundade eest täispunktid.
Ei ole mina kaugeltki BMW fänn.Aga väljanägemise koha pealt paneks kirsi tordile mustad veljed.Oma autodelt olen võimaluste piires kõik " läikiva" eemaldanud.Maitse asi loomulikult.
Vasta
#18

Kõik ei saagi olla mingi konkreetse automargi fännid ja ega ei peagi, igav oleks ju. Uute bemmide fänn pole ka mina, kuid nagu ma oma šedöövri alguses ütlesin, siis E34 fänn vist olen küll juba aegade algusest saati Smile
Aga mis mustadesse velgedesse puutub, siis mul vastupidi jälle on üldjuhul, küll mõningate eranditega arvamus, et must velg kaob auto alla ära ning 17 tolli pole praeguse aja mõistes üldse suur velg. Lisaks, nagu ütlesin, siis konkreetselt selle velje puhul tahtsingi võimalikult palju ranti esile tuua.
Kui ma need veljed sain, siis proovisin ilma rehvita ka alla....ääääh... ei lähe mitte Big Grin
[Pilt: vmr3BjB.jpg]

Laiuse poolest aga ideaalne.
[Pilt: 8nNofog.jpg]

Sellel autol jäävad ainukesteks läikivateks detailideks sumpsiotsad, pagassinupp ja see vähene kroom logodel Smile
Vasta
#19

Äge projekt!

Veel pole maha löödud
Vasta
#20

Brock B1 ed. Ilus velg ! Mainisid eespool, et suuremate pindade värvimisega ei taha väga tegeleda. Katuse ja kapoti tegid pildi järgi küll väga kenaks. Seega pead ikka proovima terved autot samuti tehaBig Grin
Igatahes vinge projekt, jälgin!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne