ZIL 131 V - 1983
#1
Car 

Sai ostetud omale vanaraua hinnaga!

Samas olen otsinud pikka aega omale miskit tõstuki vms. sellist lahendust, et ka oma esimest Projekti Gaz 53 edasi teha ja samas maal eluks vajalikke toiminguid teha!

Väljalaske aasta: 1983
Mark: ZIL 131 V
Mootor: Diisel V8, 6L
Kere Tüüp: Sadul
Peal on HIAB 050 hüdrotõstuk
Kolme silla vedu millest siis esimene on eraldi lülitatav kabiinist

[Pilt: 51677375249_38bde0934f_w.jpg]
pilt siis müügikuulutusest!


Mootor on peal huvitav diisel d550 ja minu jaoks suht tundmatu! Suht vähe levinud ja infot ka eriti ei ole kui v.a. Mõned üksikud pildid mida olen leidnud netist!
Pilt siis antud isendilt:
[Pilt: 51683508071_100bb93acd_w.jpg]

Kui kellegil rohkem infot sellise moototi kohta võib julgelt pajatada!
Veel huvituks ka el. Skeemidest!
Vasta
#2

(13-11-2021, 20:32 PM)Occassion Kirjutas:  Sai ostetud omale vanaraua hinnaga!

Samas olen otsinud pikka aega omale miskit tõstuki vms. sellist lahendust, et ka oma esimest Projekti Gaz 53 edasi teha ja samas maal eluks vajalikke toiminguid teha!

Väljalaske aasta: 1983
Mark: ZIL 131 V
Mootor: Diisel V8, 6L
Kere Tüüp: Sadul
Peal on HIAB 050 hüdrotõstuk
Kolme silla vedu millest siis esimene on eraldi lülitatav kabiinist!


https://flic.kr/p/2mJy4fr (ei õnnestu tahvlist pilti lisada, mac seadmed on veidi pirtsakad linkide vaatamisel)


Mootor on peal huvitav diisel d550 ja minu jaoks suht tundmatu! Suht vähe levinud ja infot ka eriti ei ole kui v.a. Mõned üksikud pildid mida olen leidnud netist!

Kui kellegil rohkem infot sellise moototi kohta võib julgelt pajatada!
Veel huvituks ka el. Skeemidest!
Väga äge, jälgin.
Vasta
#3

Väike illustreeriv jäädvustus ka hetkest kui masin hakkas liikuma uude koju:

[Pilt: 51683510531_300fc70d81_w.jpg]

Ise liikusin väikese masinaga sabas!
Vasta
#4

Meelekindlust ja paksu rahakotti "krokodilli" kodustamisel.
Vasta
#5

Vaja väheke nõu elektri teemal!

Nimelt see masin on muidu 12 volti aga starter on läbi siis trafo/muunduri vms. (ei teagi täpset nimetust sellel) 24 volti. 

Masin seisis kenasti üle talve ja kevadel sai ka käima pandud aga siis miskihetk suri mootor välja ja kui starterit uuesti ringi ajades tundus, et akud on tühjad sai need maha võetud ja âra laetud. Tagasi pannes aga miskipärast starterit enam ringi ei võta ja massi lüliti juurest justkui hakkas sädemeid peksma kui võtit keerasin. Ei saagi aru kas nüüd siis aku juhtmed on valesti peal? Ometi on seal eraldi klemmid milledel olid + märgid ja need said tagasi pandud nii nagu olid ja akud ka samapidi. Vōi on see trafo kuidagi kannatada saanud? Nagu lühises vms? (Trafo= see kärakas mis juhi istme kõrval ukse juures)

Ja veel huvitab kas sellele saaks ehk vbl 12voldise starteri panna peale? 

Teab keegi kaasa rääkida? Masin ise diisel v8 

Selle trafo/muunduri osa on minu jaoks midagi millega pole ennem kokku puutunud. Pole ka skeemi kuidas juhtmed seal peaks olema ja kusmaalt midagi mõõta jne.
Vasta
#6

(02-05-2022, 19:27 PM)Occassion Kirjutas:  Vaja väheke nõu elektri teemal!

Nimelt see masin on muidu 12 volti aga starter on läbi siis trafo/muunduri vms. (ei teagi täpset nimetust sellel) 24 volti. 

Masin seisis kenasti üle talve ja kevadel sai ka käima pandud aga siis miskihetk suri mootor välja ja kui starterit uuesti ringi ajades tundus, et akud on tühjad sai need maha võetud ja âra laetud. Tagasi pannes aga miskipärast starterit enam ringi ei võta ja massi lüliti juurest justkui hakkas sädemeid peksma kui võtit keerasin. Ei saagi aru kas nüüd siis aku juhtmed on valesti peal? Ometi on seal eraldi klemmid milledel olid + märgid ja need said tagasi pandud nii nagu olid ja akud ka samapidi. Vōi on see trafo kuidagi kannatada saanud? Nagu lühises vms? (Trafo= see kärakas mis juhi istme kõrval ukse juures)

Ja veel huvitab kas sellele saaks ehk vbl 12voldise starteri panna peale? 

Teab keegi kaasa rääkida? Masin ise diisel v8 

Selle trafo/muunduri osa on minu jaoks midagi millega pole ennem kokku puutunud. Pole ka skeemi kuidas juhtmed seal peaks olema ja kusmaalt midagi mõõta jne.
Kas kasutasid tarka laadijat ? Oleme ühe aku nii piiksu keeranud, et panime tühja aku targa laadijaga laadima ja plussist sai miinus. Esimesel korral ei saanud aru millest see tulenes, teinekord laadis õnneks ainult ca 10 minutit enne kui suure laadija peale panime ja aku klemmid särtsuma hakkasid Cool . Rohkem tühje akusid targaga ei lae.
Vasta
#7

Mul õnnestus täiesti tavalise laadijaga teha aku plussist miinus ja miinusest pluss, ehk siis korralik aku lihtsalt oma hooletusest  pekki keerata.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#8

Hmm…

Ei tahaks uskuda, et see nüüd nii on? Kahjuks kontrollida hetkel ei saa kuna asun ise soomes tööl. Aga kui massi sisse lülitasin siis armatuuris lamp läks kenasti pôlema kuni selle hetkeni oli kõik korras kui keerasin võtme starteri admis asendisse. Siis hakkas justkui sädelema massi lüliti juurest!

Laadisin küll nüüd niiöelda kõige targema ja palju kiidetud defa laadijaga ja nt. Ei olnud suure traktori akuga mis jumpzi peal mingeid probleeme! Ja need 2 zil peal olevat akut ei olnud kindlasti täitsa tühjad vaid niipalju, et relee hakkas plõksima ja ei vôtnud starterit järgi. 
Ka on need 2 akut tavalised sõiduauto suurused 750 ah boshi akud. 

Ei teagi mida arvata?

Ehk oskab keegi veel midagi öelda?
Vasta
#9

Ma pakun välja, et see mida sa mimetad trafoks on ümbetlüliti mis starteri andmise hetkel lülitab starteri vooluahela 24v peale. 
Kui enne töötas ja pärast akude majakäimist ei toimi siis tõenäoliselt on mõni väike juhe puudu. 
Seal ei lähe akule mitte üksi suured akujuhtmed külge vaid peaks kummalgi akul olema veel üks peenike juhe mis laadimist võimaldavad.
Läbi nende peenikeste läheb ümberlüliti tõmbereleele ka vool peale.
Kui seal on katkedtus ei lähe käima.
Ümberlüliti otsas peaks olema kummi kork. Kui seda vajutada siis ühendab mehhaaniliselt 24v peale ja keerab mootori käima.
Kui ma õigesti mäletan siis juhtmed akude peale läksid pisut loogikavastaselt.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#10

https://www.avtoall.ru/catalog/zil-10/gr...obilya-82/  
Üks võimalik skeem 12 voldisel autol 24 voldine starter. Auto muidugi mingi uuem mudel. Kui see ei aita, otsi selle sõnastusega edasi: ЗИЛ 131в схема стартера с дизеля Д 550

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#11

(02-05-2022, 22:37 PM)Occassion Kirjutas:  Hmm…

Ei tahaks uskuda, et see nüüd nii on? Kahjuks kontrollida hetkel ei saa kuna asun ise soomes tööl. Aga kui massi sisse lülitasin siis armatuuris lamp läks kenasti pôlema kuni selle hetkeni oli kõik korras kui keerasin võtme starteri admis asendisse. Siis hakkas justkui sädelema massi lüliti juurest!
...
Ka on need 2 akut tavalised sõiduauto suurused 750 ah boshi akud. 

...
Ise küsid, ise vastad. Massilüliti sädelemine on märk sellest, et kontakti seal pole. Kui teisiti ei saa, siis jäta korraks massilüliti välja ja keera - juhe otse keresse, korralikult ja puhtale pinnale. (mitte nagu uhiuus Volvo, kus massijuhe 8mm poldiga värvitud! raami küljes.) kontrollida saab ka testriga aku pinget, starterit andes. Kui pinge oluliselt (10-11V) ei  lange, siis ei tasu akut süüdistada vaid leida s--t kontakt.,
Sõiduauto  akut kasutades on olulisem käivitusvool, suurel diislil võiks olla a´min 8-900A. Volvo FL7 -le piisab täiesti 90Ah/800A akudest, ka talvel, aga on käivitatud ka 50Ah akudega. (750Ah aku peaks ikka megasuur ja raske olema Wink  )


Vasta
#12

(02-05-2022, 23:53 PM)Daff Kirjutas:  Ma pakun välja, et see mida sa mimetad trafoks on ümbetlüliti mis starteri andmise hetkel lülitab starteri vooluahela 24v peale. 
Kui enne töötas ja pärast akude majakäimist ei toimi siis tõenäoliselt on mõni väike juhe puudu. 
Seal ei lähe akule mitte üksi suured akujuhtmed külge vaid peaks kummalgi akul olema veel üks peenike juhe mis laadimist võimaldavad.
Läbi nende peenikeste läheb ümberlüliti tõmbereleele ka vool peale.
Kui seal on katkedtus ei lähe käima.
Ümberlüliti otsas peaks olema kummi kork. Kui seda vajutada siis ühendab mehhaaniliselt 24v peale ja keerab mootori käima.
Kui ma õigesti mäletan siis juhtmed akude peale läksid pisut loogikavastaselt.
 tänud! 

ei osanud seda niipidi mõeldagi ?
arvasin miskipärast et see miski voolu kordistu vms… kui nüüd jah mõelda ja mitte lahmida siis täitsa loogiline! Ei taibanud seda lihtsalt sellise pilguga vaadata! 
juhtmed tundusid olevat kõik küljes k.a. Need väiksed peenikesed mis ennegi!

Eks kaevan edasi kui maale saan!
Vasta
#13

(03-05-2022, 10:53 AM)hulgus Kirjutas:  Ise küsid, ise vastad. Massilüliti sädelemine on märk sellest, et kontakti seal pole. Kui teisiti ei saa, siis jäta korraks massilüliti välja ja keera - juhe otse keresse, korralikult ja puhtale pinnale. (mitte nagu uhiuus Volvo, kus massijuhe 8mm poldiga värvitud! raami küljes.) kontrollida saab ka testriga aku pinget, starterit andes. Kui pinge oluliselt (10-11V) ei  lange, siis ei tasu akut süüdistada vaid leida s--t kontakt.,
Sõiduauto  akut kasutades on olulisem käivitusvool, suurel diislil võiks olla a´min 8-900A. Volvo FL7 -le piisab täiesti 90Ah/800A akudest, ka talvel, aga on käivitatud ka 50Ah akudega. (750Ah aku peaks ikka megasuur ja raske olema Wink  )

kuna see ruum seal suht olematu kuhu akud käivad siis jah need nn. Sõiduauto tüüpi!
vbl tõesti vaatasin neid amer tunde valesti?? Kuidagi on see nr. Meelde jäänud!


Pean siis vaatama jah seda massilülitit lähemalt teinekord! 
lihtsalt kui enne töötas ja vurras ka talvel kenasti siis ei osanud sinna tähelepanu suunata et miski kuidagi lahti vôiks tulla!
Vasta
#14

Vahepeal on talvest suvi saanud ja seegi pea juba lõpus aga niipalju on muid tegevusi olnud, et lihtsalt pole aega paljudeks asjadeks. Eriti kui töökoht asub soomes. 

Aga siiski siiski midagi on tehtud ka. 
Esiteks see käivitamise jama oli ikka puhtalt massilülitist. Polt mis hoiab massi kere küljes oli ma ei tea mismoodi lahti tulnud! 
Peale väikest pingutust töötas ilusti!

Kuna vahepeal oli vaja seda kasutada just mitte sihtotstarbeliselt sius tuli käru küljest võtta ja seda sai teha ainult haaratsiga kuna haagisel pole jalgu mida ära võtmisel saaks alla kruvida. Ju see tingitud metsas käimisest kuna need oleks kohe esimesed mis alt ära / või kõveraks sõidetaks. 

See operatsioon sai tehtud ja oli vaja tõsta suuremat mõõtu umbes 500kg septikut ja selle käigus sai lõplikult otsa haaratsi viimast tippu liigutav silindri tihendi osa. Lekkis oleks vähe öeldud ja liiga ilustav. See ikka jookdis mõnuga. 
Oli kohe kuulda kus pumbal hakkas õli väheks jääma!

Mis seal ikka. Paar päeva sai ikka hoogu võetud ja siis läks lammutamiseks

Tegin tellingu, et üldse jõuda kinnitusteni kuna redel tundus liiga vedel vastu mastu!

Lasin voolikud lahti ja algas eemaldus protsess kus vandumisega tagasi hoidmine tundus mõtetu!
Hea, et keegi kõrval ei filminud ?

Vaatasin ka rullikud üle kuna selle silndri liigutamisega kaasnes alati jube seakisa.
Põhjus rullikud mis määrimata jäetud ja selle tulemusena rullikud jooksid kinni ja algas metalli 

Kuna endal vajalikke spetsiifilisi tööriistu nende korda tegemiseks ei ole siis sain lähedusest raha eest abi osta! 

Tagasi kokkupanek möödus taas samasuguste vandesõnade saatel! Lihtsalt igatemoodi oli ebamugav teha seda tööd kuna ligipääs suhteliselt piiratud ja miskipärast palju asju kõveraks pekstud! 
Aga mõne aja möödudes oli asi korras! 

Eriti suur n…. Oli neid rullikuid tagasi saada:

Ülejäänu läks ladusamalt! Uus õli sisse ja hakkasin vaikselt noolepikendust masti sisse tagasi meelitama. Kuna selle sees jookseb ka 4 hüdrovoolikud siis võttis pisut aega, et õiget nurka kätte saada ja see sisse tagasi libistada! All maas oli aga juba märksa mõnusam tööd teha!

Paar voolikut sai ka esimese hooga ära vahetatud kuna olid vigased ja ajasid õli välja!

Võib öelda, et kogu see protsess aga oleks vist olemata olnud kui mul poleks sõiduautol käigukast otsa saanud! Olude sunnil lihtsalt alustasin selle remonti, et mitte aega niisama raisata!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne