Diagnostika seade Kiale
#1

Tervitus. Loodetavasti ei saanud valesse teemasse aga mure selline. Perekonnas on üks kia sorento 2.2 crdi 2015. Mootorituli läks põlema. Panin külge ELM 327 vealugeja ja sain p24c6. Elm ei lase väljalaskes neid andureid kontrollida. Pealegi näitas välisõhu temperatuuriks 53kraadi külmalt. Sai hangitud mingi delphi diagnostika seade aga see kahjuks ei loe peale 2014 aasta toodetud autot. Oskab keegi soovitada mingit kiale sobivat diagnostikaseadet umbes nagu vdcs audidel ja skodadel. Või on keegi selle veaga kokku puutunud, sest kindlat veakoodi kirjeldust ma ei leidnud. Üks kirjutab ,et tahma andur, teine, et temp andur ja ka dif rõhu andurit pakutakse jne. Eeldaks,et normaalne diagnostika seade suudab vastavate andurite näidud kuvada.
Vasta
#2

Delphi uuem tarkvara võiks ka 2016+ autosid lugeda.
Saadan sulle lingi...
Vasta
#3

(18-11-2021, 10:12 AM)Laurimetall Kirjutas:  Pealegi näitas välisõhu temperatuuriks 53kraadi külmalt.
kui ühik oli "kraadi Fahrenheit", siis see on meie Celsiuse-kraadides 11..12 ehk praeguste ilmadega ligikaudselt mõõtevea piires.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#4

Tsitaat:Mootorituli läks põlema
Sõidetud kõrge käiguga ja alla 2000 pööretega. Kaasaegsed mootorid seda ei salli. Lahenduseks 5 km sõitu max gaas põhjas, hea oleks vastu mäge täiskoormusel. Mootorituli kustub ise ära. See on kogemus Lacettiga.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#5

(18-11-2021, 11:33 AM)aavu Kirjutas:  
Tsitaat:Mootorituli läks põlema
Sõidetud kõrge käiguga ja alla 2000 pööretega. Kaasaegsed mootorid seda ei salli. Lahenduseks 5 km sõitu max gaas põhjas, hea oleks vastu mäge täiskoormusel. Mootorituli kustub ise ära. See on kogemus Lacettiga.
Ootoot. Tahmafiltrit kohe utiiliks ka pole mõtet lasta. Ehk saab veel sundpõletusega päästa. Ei ole korealaste spetsialist, aga ümarsilmsete toodetud autodel läheb enne põlema tahmafiltri hoiatustuli, mis sisuliselt soovitab minna võimalikult ühtlase koormusega sõitu tegema. Ja kui seda ei suudeta teha või tahmakogus on ikka liiga palju, süttib mootori/eelsüüteküünla tuli ja  aitab vaid diagnostikaseadmega põletama sundimine.
Vasta
#6

Ok sõidetud on tõesti madal käiguga kuna on automaatkast ja ega seal pöörded tõesti üle 2000 ei lähe. Samas pole tehtud lühikesi otsi. Mul on linnas käimise ots edasi tagasi 100km. Aga kuidas olla kindel ,et tegu on tahamafiltriga kui eelnevalt andurite näite ei kontrolli. Ma pakun ,et lambist põhjagaasiga sõitmine ei pruugi olla lahendus kuna ma ikka eeldan mingit viga ja teoreetiliselt kui on viga siis ei pruugi ka tahmapõletus tööle hakatagi. Huvitav on muidugi ka see,et kui viga ära kustutada siis sooja mootoriga seda ei tule vea lööb põlema hommikul kui külm on või peale pikemat seismist.
Vasta
#7

Ah jaa temperatuurist. Ma eeldasin alguses, et internetis oleva info põhjal on viga tahmafiltris või väljalaskes olevas temp anduris. Selleks võtsin elm327 nimekirja lahti ja vaatasin temp andureid. Järeldus oli see ,et ELM 327 ei pruugi näidata infot korrektselt, kuna väidab ,et välisõhu temperatuur on 53 kraadi ja  see ei muutu ja kui ma välisõhu temp anduri lahti võtsin siis armatuuril näit kadus ära aga elm näitas ikka 53 kraadi. Minuteada ülejäänud andurid on õhulugeja, mootoriõli, jahutusvedeliku ja erinevad väljalaske süsteemis olevad andurid ning nende temperatuurid olid korras va väljalaske omad mida ei kuvata. Selles mõttes on see vb mingi lisaandur,mis on vb katki aga võib ka olla elm 327 mingi valeinfo. Ühesõnaga oleks kindluse mõttes vaja need andurid kuidagi kontrollida. Võiks minna esindusse aga krt see poleks viimane kord ja kuna käed on küljes siis mõtlesin mingi mõistliku hinnaga diagnostikaseadme osta.
Vasta
#8

(18-11-2021, 13:21 PM)Laurimetall Kirjutas:  Ah jaa temperatuurist. Ma eeldasin alguses, et internetis oleva info põhjal on viga tahmafiltris või väljalaskes olevas temp anduris. Selleks võtsin elm327 nimekirja lahti ja vaatasin temp andureid. Järeldus oli see ,et ELM 327 ei pruugi näidata infot korrektselt, kuna väidab ,et välisõhu temperatuur on 53 kraadi ja  see ei muutu ja kui ma välisõhu temp anduri lahti võtsin siis armatuuril näit kadus ära aga elm näitas ikka 53 kraadi. Minuteada ülejäänud andurid on õhulugeja, mootoriõli, jahutusvedeliku ja erinevad väljalaske süsteemis olevad andurid ning nende temperatuurid olid korras va väljalaske omad mida ei kuvata. Selles mõttes on see vb mingi lisaandur,mis on vb katki aga võib ka olla elm 327 mingi valeinfo. Ühesõnaga oleks kindluse mõttes vaja need andurid kuidagi kontrollida. Võiks minna esindusse aga krt see poleks viimane kord ja kuna käed on küljes siis mõtlesin mingi mõistliku hinnaga diagnostikaseadme osta.

Suuremates olerexides on ka diagnostika post olemas.  Lisaks oln olemas https://scanhub.ee punktid.

Veakood viitaks tahmafiltri andurile mis peaks tahma hulka mõõtma.
Vasta
#9

Just täna hommikul lugesin kokku, mitu Kiat esindavat kontorit Eestis on.
Sain 11. (kia.ee andmetel. Ps volkkaril on vaid 6)

Kas tõesti on 6a vana auto omanikul ise huvi hakata autoinseneriks ja läbi mingite oma taskurahade targaks saada? 
Esindus teeb oma GFF-i (tehase poolt juhitud veaotsingu) ära ja viga on leitud.
Oma algelise tehnikaga neid juppe vahetama jäädagi. Milleks?
Vasta
#10

(18-11-2021, 21:52 PM)stihl Kirjutas:  Just täna hommikul lugesin kokku, mitu Kiat esindavat kontorit Eestis on.
Sain 11. (kia.ee andmetel. Ps volkkaril on vaid 6)

Kas tõesti on 6a vana auto omanikul ise huvi hakata autoinseneriks ja läbi mingite oma taskurahade targaks saada? 
Esindus teeb oma GFF-i (tehase poolt juhitud veaotsingu) ära ja viga on leitud.
Oma algelise tehnikaga neid juppe vahetama jäädagi. Milleks?

6 aastane Kia peaks lisaks veel garantiiga olema, kui just läbisõit liiga suur ei ole.
Vasta
#11

Läbisõit on üle 150 000 km ja garantii on läbi. Mul pole kahju minna esindusse seda viga uurima aga ma eeldan, et kasutan seda sõidukit veel mitu aastat. Vanemate sõidukite hooldus ja remont esinduses on üsna kallis ja tõenäoliselt laguneb see auto mul veel mitu korda. Olles kõik oma sõidukid siiani ise remontinud ja hooldanud on mul majanduslikult mõistlik see diagnostikaseade hankida ja samamoodi edasi hooldada ja remontida. Suure tõenäosusega on hind paari korra kasutamisega tagasi teenitud. Ma ei ütle ühtegi paha sõna konkreetse esinduse kohta aga olete ka kindlasti kursis esinduse varuosahindadega ja ega tavaliselt keegi midagi ei remondi vaid kõik uus külge. Vahet pole palju maksab. Ma millegipärast arvan ,et need foorumi kasutajad ,kes siin iga päev käivad on enamuses mingit moodi tehnika inimesed ja suure tõenäosusega remondivad ise oma sõidukeid ja mõned lausa ehitavad ise. Kia vaevalt midagi sellist nüüd on ,et peab käed üles tõstma ja alla andma.
Vasta
#12

(19-11-2021, 09:59 AM)Laurimetall Kirjutas:  aga olete ka kindlasti kursis esinduse varuosahindadega ja ega tavaliselt keegi midagi ei remondi vaid kõik uus külge. Vahet pole palju maksab.
Tüüpiline. Esinduses ei panda vägisi ühtegi juppi. Kõik ikkagi kliendi soovil ja nõusolekul.
Vasta
#13

(18-11-2021, 13:21 PM)Laurimetall Kirjutas:  Ah jaa temperatuurist. Ma eeldasin alguses, et internetis oleva info põhjal on viga tahmafiltris või väljalaskes olevas temp anduris. Selleks võtsin elm327 nimekirja lahti ja vaatasin temp andureid. Järeldus oli see ,et ELM 327 ei pruugi näidata infot korrektselt, kuna väidab ,et välisõhu temperatuur on 53 kraadi ja  see ei muutu ja kui ma välisõhu temp anduri lahti võtsin siis armatuuril näit kadus ära aga elm näitas ikka 53 kraadi. Minuteada ülejäänud andurid on õhulugeja, mootoriõli, jahutusvedeliku ja erinevad väljalaske süsteemis olevad andurid ning nende temperatuurid olid korras va väljalaske omad mida ei kuvata. Selles mõttes on see vb mingi lisaandur,mis on vb katki aga võib ka olla elm 327 mingi valeinfo.
  Ei tea koreakatest suurt aga hästi ei usu et neilgi mootori aju võtab välisõhu tempi salongi andurist. Pigem on ta tavaliselt kas õhulugeja juures või sisselaske kollektoris.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#14

Teema tegijale: sorry, aga su jutt esinduste kohta ei päde. Olen pool elu erinevates autoesindustes meistrina töötanus, seega ära hakka vaidlema.
Kui on kokku lepitud, et tehakse diagnostika ehk veaotsing, siis see ei tähenda, et seda keegi remontima hakkaks. Selleks pole ju keegi aegagi planeerinud, sest viga polnud ju teada. Ja vblla saaks seda remontida hoopis lukkseppade osakonnas jne, seega see jääb ära. (kui mingid lihtsad 30e maksvad andurivahetused välja arvata, kus ALATI küsitakse ka kliendi luba. )
Enamus juhtudel lükatakse auto välja tagasi ja tehakse inimesele hinnapakkumine remondiks. Ja öeldakse, mis viga on. Selle teadasaamise eest ka klient maksab. Kogu video. Enamasti pole vajalikku juppi kohapeal olemaski ja seda tuleb tellida. 

Edasi - saad vea teada ja edasi on sinu otsus, mida teha või kus seda remontida. Võid esindusse uue aja panna, võid ka kodus ise remontida, neil täiesti savi.

Jupi võid osta, kust iganes, originaalosade müüjaidki on juba üsna palju; näiteks Oeprof.ee saadab selle sulle isegi uugametsa kohale ka.
Vasta
#15

Hingake nüüd korra rahulikult sisse ja lugege uuesti. Teemaalgataja pole kordagi väitnud, et esindus vägisi tükke külge keerab. Pigem on asi selles, et esindus üldjuhul ei remondi mõnda komponenti vaid vahetab (garantii, arusaadav). Kui diagnostikaseade maksab sama palju, kui tehniku 3 tunni hind, siis on ju asjal point.
Vasta
#16

(25-11-2021, 21:45 PM)saarlane87 Kirjutas:  Hingake nüüd korra rahulikult sisse ja lugege uuesti. Teemaalgataja pole kordagi väitnud, et esindus vägisi tükke külge keerab. Pigem on asi selles, et esindus üldjuhul ei remondi mõnda komponenti vaid vahetab (garantii, arusaadav). Kui diagnostikaseade maksab sama palju, kui tehniku 3 tunni hind, siis on ju asjal point.

Kinnitan teemaalgataja kogemust, remontida ei osata, vaid juppe vahetada. Vehole näiteks meeldib ka järjest kallimaid juppe välja vahetada ja kliendilt raha välja nõuda, annavad iga kord katkise auto tagasi ja ütlevad et palun, korras, valmis. Antud jutt on  E klassist ja sellest suvest kui maadlemine oli õhkvedrustusega, padjad, kompressor, kõik vahetatud ja voolikuid hakati lappima ja ei saadudki enne seda tagaotsa pidama kui uute voolikutega. Üle viie külastuse, mina müüsin poole pealt auto maha, peale korras auto kätte saamist Vehost. Kuuldavasti oli uus omanik edasi seal vaeva näinud.

Mersu omamise aegu oli mul ka diagnostika seade olemas. Päris palju lambikaid töökoja külastusi jäi ära. iCarsofti aparaat oli, sellisele vaid kiidusõnu, kehva oli muidugi, et ainult mersut sõi. Aga neil on olemas ka universaalseid taskukohaseid aparaate.
Vasta
#17

Lõpuks on hakatud pointile pihta saama. Tänapäeval tõesti remont on minimaalne ja vahetatakse terve varuosa. On mitmeid juhuseid kus ala taheti terve turbo koos kollektoriga vahetada ca 2000eur oli pakkumine ,sest diagnostika nii näitas. Hiljem selgus ,et mingi hoob oli lihtsalt kinni ja mingi tuttav tegi 200 euriga korda ja siiani töötab. Sama teema on olnud mitmeid kordi. Osteti 2 ühesugust kaubikut ühel vahetati pidurikettad uuest peast 30 000 tuhande tagant, hoolduse käigus. Uurisin ,et mis värk on. Üteldi,et roostes on ja uued klotsid ei tööta sisse. Lasin kaasa panna. Polnud midagi roostes lihtsalt välimine serv kus klotsi pind ei puutu ketast oli roostega kaetud. Ketas ise oli paksuselt pmst nagu uus. Ok kirjas oli ,et hooldus oli tehtud. Roolivõimuõli oli alla miinimumi. Jahutusvedelik samuti. Piduriõlivahetamist ei suutnud tuvastada. Mootoriõli oli sama must nagu enne. Õli tase oli üle miinimumi.  Kütusefilter maksis 150 eur ja kogu arve oli alla 700 eur. Et ma järeldan ,et hooldus ongi automüüjate kasumi teenimise koht. Muidu huvitav tähelepanek,et vahetasin praegusel Kial ka mootoriõli. Kasutusjuhendis oli kirjas vist 6.3L täpselt ei mäleta. Mina ka kallasin sisse 7L Max märgini. Huvitav kõrvalekalle, millest järeldan ,et ei olegi esinduses nõutud max märgini täita või imetakse õli vardaavast välja ja mingi osa jääb sisse.Samas nagu filter on all ja selle peaks ikka vahetama. Mõndadel masinatel muidugi on filter üleval ja vb nii tehaksegi. Või on mõte kasutajat kohustada õli lisama ja hoida iga masina pealt kuni liiter õli kokku ja panna klient  pingsalt kontrollima,et hiljem mootoriremont kalli raha eest teostada või uus auto müüa. Antud kriitiline jutt ei käi mingi automargi kohta konkreetselt vaid on minu kogemused erinevate automarkide esindustega eestis.
Vasta
#18

Mainin, et moodsatel diiselmootoritel millel on all tahmafilter, ei tohigi max märgini panna. Miks? Eks ikka sellepärast, et tahmafiltri põletuse aeg satub kütust õli sisse ja nii tõuseb tase üle max märgi. Edasi võite aimata mis sellest saada võib.
Vasta
#19

Jälle huvitav teema. Ühtepidi on õige ,et õli ei tohi liiga palju olla. Samas MAX märgini õlitase ei tohiks olla probleemiks. Kui tahmapõletusega tuleb õlisse niipalju kütust juurde, et üle max märgi ajab siis peab juba midagi muud häda olema. Pole nagu kuulnud ,et õli on liiga palju ja vaja välja võtta. Pigem õli ikka kulub ja võib ütelda ,et kellel on palju sellel kulub samuti rohkem. Osadel tootjatel on muidugi üsna suur õlikulu ettenähtud 10 000km kohta. Mul pole siiani õnneks ühtegi õliröövlit olnud, mis 15000km peale üle liitri õli oleks tahtnud aga neid on. Kunagi oli tuttaval mingi vana Opel ja pidevalt kallas max märgini täis ja ütles ,et näe kus võtab palju. Mingi aja pärast ostis uue ja vanaga ei viitsinud jamada. Siis vahepeal sõitisid teised pereliikmed ja kunagi selgus ,et kui varras näitas min siis õlitase püsis. Pannes max siis sõi kiirelt vähemaks. Praeguseks on auto utiilis kuna roostetas läbi.
Vasta
#20

Tsitaat:tahmafiltri põletuse aeg satub kütust õli sisse
Sellest kohast ei saa aru. Kuidas see võimalik on?

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne