KMZ K750 - kris282
#1

Tervist.
Kirjutan siia ka mingihetk veidi pikemat teksti, kuid hetkel oleks tarvis abi ühe Dnepriga. 
1) On tegu MT9-ga ?  Nagu teemas juhatatud, siis tegu K-750ga, mida omajagu tuunitud uuemate masinate juppidega. 
2) kuidas etiketti lugeda? Milline on raami, milline mootori number? Ehitusaasta? ( ehitusaastat pealt ei näe, raami number ülemine, alumine mootor. peal olev mootor teise numbriga, aga kaasa saadud mootoril täitsa õige number peal)

Tahaks ikka vanakesel elu sisse puhuda, see eeldab siis mootori tööle saamist( hetkel ringi ei käi) . Puuduvad jupid leida ( juhi sadul, esituli, külgkorv) . Püüaks ka dokumendid korda saada.

Kris
[Pilt: 262186386-4473889519326201-1601802318870096917-n.jpg]
[Pilt: 262500754-633956807733417-7903635404727604365-n.jpg]
[Pilt: 261953742-1042799563169648-1688595357167225241-n.jpg]
[Pilt: 261815035-955572485366616-4947516055421170700-n.jpg]

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#2

Tundub selline Vändra kap.rem ratas olevat.Mootor ja mõningad asjad veel Dneprile ei kuulu.
Vasta
#3

Mustanumbri kandidaati ei tahagi teha. Peaasi, et saaks enam-vähem komplekti ja liikuma.

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#4

(29-11-2021, 20:44 PM)kris282 Kirjutas:  Mustanumbri kandidaati ei tahagi teha. Peaasi, et saaks enam-vähem komplekti ja liikuma.
No eks ta enam-vähem ongi komplektis. A kas just see komplekt ka liikuma hakkab ... tuleks kuidagi kõigepealt endale selgeks teha, milleks seda tsiklit vaja on, siis rahakotti vaadata ja siis edasi mõelda. Praegune on küll korralik kompott. Kui lähtuda MT9 mudelist, siis oleks ehk lihtsam teine doonor leida.
Vasta
#5

Ma pakun kah.See võib vabalt olla esimese otsa tavaline K-750.Lihtsalt uute juppide lisamisega on esihark ja muud tükid vahetatud.
Vasta
#6

Pigem K750 või K750M. Kas alumised külgkorvi kinnitused on raami külges kinni poltidega, või keevitatud?



Citroen DS 21 1970, Matchless 500 twin 1955, K750 1960, K750M 1970
Vasta
#7

(29-11-2021, 23:01 PM)magnusk750 Kirjutas:  Pigem K750 või K750M. Kas alumised külgkorvi kinnitused on raami külges kinni poltidega, või keevitatud?
Kinnitused on keevitatud.
Kris

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#8

(30-11-2021, 23:14 PM)kris282 Kirjutas:  
(29-11-2021, 23:01 PM)magnusk750 Kirjutas:  Pigem K750 või K750M. Kas alumised külgkorvi kinnitused on raami külges kinni poltidega, või keevitatud?
Kinnitused on keevitatud.
Kris

Siis pigem K750M, kuigi lenkstang on vanema K750 oma. Teoreetilislt võimalik et on hilisem, ntks MT9, ja siis igasugu vanemad jupid nagu paak, mootor jms külge pandud, aga vähem tõenäoline. MT9 raam on paar sentimeetrit pikem kui K750M i oma.



Citroen DS 21 1970, Matchless 500 twin 1955, K750 1960, K750M 1970
Vasta
#9

Mis juppidel vahet kui inimene tahab selle lihtsalt liikuma saada? Nende juppidega mis küljes, ei liigu? Ma arvan, et liigub kui kõik korras on Smile

Do'nt panic
Vasta
#10

Minuarust ka, tuleks pigem keskenduda asjadele mis mõjutavad otseselt kiirust, selle kogumise ja mahavõtmise suhtes.
Võiks eemaldada silindrid ning siis selgub, kas on vaja mootor alg-osakesteks lammutada või saab lihtsamini mootori käima.
Siis süüte ja toitesüsteemide korrastus ning puuduv sadul leida.

Rehvid, pidurid, laagrid, amordid ning sõitma Smile

Ülejäänud asjad on teisejärgulised.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#11

Teema-algataja küsimus Nr.1 oli ju, et kas on tegemist Dnepr MT-9-ga? Ja inimesed vastasid.
Vasta
#12

Ma olen väga tänulik praeguse info üle. Suured tänud seni vastanutele.

Aga tekib ka uusi küsimusi. Netist ei leidnud hetkel vastust.
Mis vahe on K750-l ja MT9-l ? Peaksid mõlemad vist samast tehasest olema ? On nende jupid omavahel kasutatavad? 

Põhi eesmärk hetkel jah mootor liikuma saada, ja siis tasapisi edasi. Nõuka mootorratastega kogemusi veel väga pole, siiani jaapani masinatega tegelenud.
 Kris

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#13

(02-12-2021, 18:34 PM)kris282 Kirjutas:  Mis vahe on K750-l ja MT9-l ? Peaksid mõlemad vist samast tehasest olema ? On nende jupid omavahel kasutatavad? 
Kõige suurem vahe on ajaline -- K-750 on MT-9 kauge eelkäija.
Juppide vahetatavusest teavad "emmispetsid" kindlasti palju rääkida, minusugune võhik ütleb ainult, et K-750 mootor on püst- ja MT-9 oma rippklappidega. Töömahud ka erinevad -- vastavalt ca 750 ja ca 650 kuupsentimeetrit. Nii et ega mootorites väga palju vahetatavat ei tohiks olla.
Vasta
#14

(02-12-2021, 18:34 PM)kris282 Kirjutas:  Mis vahe on K750-l ja MT9-l ? Peaksid mõlemad vist samast tehasest olema ? On nende jupid omavahel kasutatavad?
Katsu kõigepealt eesmärk püstitada. Et mille jaoks seda tsiklit vaja on ja mis vajadusi see rahuldama peaks? Kui palju Sa sellega sõitama hakkad? Kuipalju vahendeid Sa sellesse raatsid investeerida?
  K750 ja MT9 - mootorid on erinevad, käigukastid ka, raam on erinev, esikahvel on erinev, paagid on natuke erinevad, kuigi väidetavalt esimesed MT9-d olid K750 paagiga, porilauad erinevad, tuled võivad olla erinevad ... ei ole spetsialist, erinevusi on palju. Kui mootor ei käi ringi, siis on see natuke suurem remont. Ma otsiks töötava mootoriga doonori, see peaks olema reaalne leida. Enamus juppe on saadaval ka Eestis https://easthighway.com/ , kui on raha ja tahtmist, siis saab igasugusest sitast saia teha. Aga pagarid ütlevad, et jahust tuleb ikkagi parem.

(kindlasti saad ka selle tsikli liikuma)
Vasta
#15

(02-12-2021, 19:31 PM)Raudpats Kirjutas:  
(02-12-2021, 18:34 PM)kris282 Kirjutas:  Mis vahe on K750-l ja MT9-l ? Peaksid mõlemad vist samast tehasest olema ? On nende jupid omavahel kasutatavad?
Katsu kõigepealt eesmärk püstitada. Et mille jaoks seda tsiklit vaja on ja mis vajadusi see rahuldama peaks? Kui palju Sa sellega sõitama hakkad? Kuipalju vahendeid Sa sellesse raatsid investeerida?
  K750 ja MT9 - mootorid on erinevad, käigukastid ka, raam on erinev, esikahvel on erinev, paagid on natuke erinevad, kuigi väidetavalt esimesed MT9-d olid K750 paagiga, porilauad erinevad, tuled võivad olla erinevad ... ei ole spetsialist, erinevusi on palju. Kui mootor ei käi ringi, siis on see natuke suurem remont. Ma otsiks töötava mootoriga doonori, see peaks olema reaalne leida. Enamus juppe on saadaval ka Eestis https://easthighway.com/ , kui on raha ja tahtmist, siis saab igasugusest sitast saia teha. Aga pagarid ütlevad, et jahust tuleb ikkagi parem.

(kindlasti saad ka selle tsikli liikuma)

Eesmärgiks pole kindlasti uunikumi taastamine. Selle jaoks tegu sutsu vale toorikuga. Esmane eesmärk on sõitev, toimiv masin, millega oma lõbuks ringi sõita(esialgu kodus, aga kui mingi ime läbi õnnestub paberid korda saada, siis ka ehk kaugemal.) 
Seega ka finantsi suures mahus siia projekti matta ei sooviks. Eks elementaarse jagu ikka, nagu uued õlid jms. 
Nii et: 1) Vaadata, mis mootoriga saab, kas ja kui palju see elustamist soovib
2) lähtuvalt punkt 1-st, mõtleb, mis edasi saab. 
K.

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#16

Ka mina näen rohkem k-750 ratast kui dnepri.Isegi esimesed dneprid tulid ilmselt revers kastita.Mootorist äkki sidur sama dnepriga?muu küll mitte.
Vasta
#17

Toodetud Dnepri tehases Kiievis(ei existeeri enam), mark on K-750 toodeti 1958-1978. 22HP, suveaste peaks vist olema ca. 6 ringis A-66 ja 72 kütus sobib hästi. Püstised klapid, teeb ilusat häält otse torudega. Kütet kahmab nii...8-12 l/100km kohta, sõltuvalt tehnilisest korrasolekust. Suhteliselt, tank. Ühel kuumal suvel sulasid kolvid sisse kinni, 4h jahutasin, jõin ...vett..., siis võtsin silindritel kaaned maha, lõin kaika ja kiviga kolvid lahti ja tõi mu veel koju  Big Grin ainult, et õli läks rohkem kui bena.
Vasta
#18

No MT-9 on ikka juba liiga uus ja K-750 ja 9 vahelt on paar mudelit vahet. Ehk siis k-750M ja KMZ-K-650 ,siis alles MT-9. K-750 on M72 Järeltulija,see omakorda om MBW R-71  ütleme nii järeltulija. Aga vanemad kaad on minu meelest ilusamad kui uuemad.Juma see MT-9  hakkas käest äea minema,eriti see suure paagi ja pika sadulaga mudel. Tagurpidi käiguga kast on kah nõme. Nii väljanägemiselt kui ka käimalöömise protsessi poolest. Aga see on minu isiklik arvamus ainult. Tee võimalikult originaali lähedaseks vähemalt. Siis on jasjal tulevikus ka väärtust rohkem.Nii sinu enda silmis kui teiste.
Vasta
#19

Hei
Väike uuendus, võtsin kaaned maha, ükspoole ok, teisel pool sisselaske klapp lahti ja vesi sisse saanud. Pildil juba roostesurma sinna peale lastud. Võtsin silindri maha, puhastasin rooste ära. Kolvirõngad ajasin ka lahti. Panin kokku tagasi, Kompressioon olemas. Nüüd tuleb säde üles leida. 
Külgkorvi olen ka passinud, kuid roostes hunniku eest küsitakse ulme summasid. Eks näis. 
Jupide hulgas, mis kaasa sain oli ka  üks poolik mootor ja ülla-ülla, tegu täitsa originaal mootoriga ( number klapib birka peal oleva numbriga). 
Uute uuendusteni!
Kris

[Pilt: received-4764069400347423.jpg]
[Pilt: received-957629585148186.jpg]

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#20

Mul üks vann vedeleb,mõlke pole,kerget roostet leiab,aga muidu ilusti värvitud ja peaks isegi ülevaatusele sobima.Ainuke puudus-häda on see,at keegi kunagi üritanud pagaasniku luuki teha ja auk lõigatud,kaas ka olemas ja tuleks kas hingedele panna või üldse kinni keevitada.Kuna leidsin ise sobivama siis on vallaline.Keila kandis asub.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne