Yanamr L100 mootorile eelsoojendus sisselaskekollektorisse
#21

Sellise lahendusega on Volvo veokatel eelsoojendus lahendatud. Väga tõhus ja lollikindel.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#22

(05-12-2021, 12:43 PM)qwerty009 Kirjutas:  Taolisele väikemootorile on muidu 500W eelsoojendus tehase poolt, kuid pole sellele mudelile ning hind on ka paras kirves.
https://www.lsengineers.co.uk/air-pre-he...gines.html
See on tänapäeval juba vana ja äraproovitud lahendus jah. Sama lahendust kasutatakse paljudel kaubikutel, traktoritel, veoautodel jne.

Samas teemaalgataja välistab sellise lahenduse originaalkujul kui liiga kuluka...
Vasta
#23

Sai alumiiniumist üks vaheflants sisselaskele nokitsetud ning töö käigus mõtlesin, et pigem siis juba 2 küündla valmidus.
Järgmine nädal teine küünal ka soetada ning siis saab millalgi testida.
[Pilt: 20211210-171225.jpg] [Pilt: 20211210-171203.jpg]
Vasta
#24

Mikna oleks põka spiraali peale läinud,see efektilt fööni lähedane.
Vasta
#25

Seda poleks ära saanud mahutada.
Oskab keegi süütelukku soovitada mis toimiks nii: OFF-ON-preheat-preheat&starter
Vasta
#26

Ma ostsin motonetist sellise süüteluku.
Vasta
#27

(10-12-2021, 19:17 PM)qwerty009 Kirjutas:  Seda poleks ära saanud mahutada.
Oskab keegi süütelukku soovitada mis toimiks nii: OFF-ON-preheat-preheat&starter

Näiteks see...

Vasta
#28

Anna teada, mis tulemuseni katsetamisega jõudsid? 

Minu kogemuse põhjal Yanmar L100(jms selle seeria) mootorid käivituvad külmalt kehvasti kuna tehase seadistus pumbale on liiga tagasihoidlik. Mida värskem(keskkonna norm) mootor seda enam on pumpa "kinni keeratud" , et üleliigset suitsu vähendada kuid see mõjub külm käivitusele halvasti. Nokk kinni - saba lahti.

Võid ka külmkäivitus termo "vidinat" kontrollida kui sul see üldse küljes on. Asub gaasihoovastiku juures(mootorist väljas pool).Pumba plunzeri liikumist näed läbi akna , mis on KSP kinnitus flantsi küljes. 


Natukene algeline ja õnnetu on kütusesüsteem nendel Yanmaritel kui kokkuvõtvalt öelda. Sooja maa mootor  Smile

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta
#29

Minu arvates kõik meil müüdavad mootorid on sooja maa omad.Paar aastat tagasi ostsin geneka aircomist ja honda mootor mitte hiina ja külmaga sikuta vähemalt 10 korda...Pöördusin ka müüja poole ja pakkusid välja jämedama düüsi karpasse ja kaasneb ka suurem küttekulu,aga loobusin.Väike süstal on geneka juures ja pakasega õhufiltri kaan maha ja paagist tilk kütet süstlasse ja õuka karpa poole teele ja paugupill iga ilmaga,talvel vaja ainult siis kui voolu pole.Suvel lihtsam genekas võtta kui pikendusi vedada.Täpselt needsamad mootorid on ka lumepuhuritel peal,aga puhuritel kõigil pump voolikuga karpa juures ja enne käivitust nii 3x vajutad ja paugupill.
Vasta
#30

Mul on üks Honda 5,5hp mootoriga lattniiduk ja külmalt ei tahtnud käivituda. Uurisin ja avastasin , et karpal on õhuklapp täitsa olemas aga hooba selle küljes ei ole. Tegin hoova ja nüüd käivitan külma mootori suletud õhuklapiga, kõik toimib. Rääkisin sellest ka müüjale. Ta ütles, et on neid mootoreid müünud hulgi ja keegi ei ole kobisenud. Karpal on kate peal ja ilma katet eemaldamata ei pääse õhuklapile ligi ja katte sees ei olnud ka auku, kuhu hoob panna.
Vasta
#31

(11-12-2021, 11:55 AM)Raudpats Kirjutas:  Mul on üks Honda 5,5hp mootoriga lattniiduk ja külmalt ei tahtnud käivituda. Uurisin ja avastasin , et karpal on õhuklapp täitsa olemas aga hooba selle küljes ei ole. Tegin hoova ja nüüd käivitan külma mootori suletud õhuklapiga, kõik toimib. Rääkisin sellest ka müüjale. Ta ütles, et on neid mootoreid müünud hulgi ja keegi ei ole kobisenud. Karpal on kate peal ja ilma katet eemaldamata ei pääse õhuklapile ligi ja katte sees ei olnud ka auku, kuhu hoob panna.
Mul oli sama teema,et müüja väitel mina esimene kes kiunub...Mul ka soome kelk sama mootoriga ja külmaga ei käivitu ilma stopkata.
Vasta
#32

(11-12-2021, 11:05 AM)muska71 Kirjutas:  Minu arvates kõik meil müüdavad mootorid on sooja maa omad.Paar aastat tagasi ostsin geneka aircomist ja honda mootor mitte hiina ja külmaga sikuta vähemalt 10 korda...Pöördusin ka müüja poole ja pakkusid välja jämedama düüsi karpasse ja kaasneb ka suurem küttekulu,aga loobusin.Väike süstal on geneka juures ja pakasega õhufiltri kaan maha ja paagist tilk kütet süstlasse ja õuka karpa poole teele ja paugupill iga ilmaga,talvel vaja ainult siis kui voolu pole.Suvel lihtsam genekas võtta kui pikendusi vedada.Täpselt needsamad mootorid on ka lumepuhuritel peal,aga puhuritel kõigil pump voolikuga karpa juures ja enne käivitust nii 3x vajutad ja paugupill.

Ennem oli juttu diislist , sinul aga bensukas. 

Uuemate bensukate puhul on aetud düüsid tehasest niimoodi paika, et soojalt käib hästi kuid külmalt jääb veidi "lahjaks" - tahab pikemalt õhuklappi saada ja kipub ennem väikest soojenemist välja surema jne. Samuti sedavõrd peene seadistus teeb mootori bensiini ja sodi suhtes väga tundlikuks. 

Düüside vahetamise ja puurimisega oleksin ettevaatlik , võib kuumast peast tekkida liiga rikka segu probleem.Samas kui tõesti häirib ning kõik muu kontrollitud võid ju proovida. 
 
Tühikäigu segu saab reguleerida ka teatavas ulatuses, kuid see kruvi on plommi all - rauasaag aitab  Cool

Eks see on karburaatori võlu ja valu. 

Sinu puhul pigem probleem mitte düüsis vaid õhuklapis. Generaatori versioonidel üldiselt teistsugune ajam õhuklapile kui lihtsalt hoob(käsitsi kinni/lahti) ja seal rohkem variante miks ei tööta. Võta õhufilter maha ning vaata kuidas klapp toimetab.

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta
#33

(11-12-2021, 12:21 PM)muska71 Kirjutas:  
(11-12-2021, 11:55 AM)Raudpats Kirjutas:  Mul on üks Honda 5,5hp mootoriga lattniiduk ja külmalt ei tahtnud käivituda. Uurisin ja avastasin , et karpal on õhuklapp täitsa olemas aga hooba selle küljes ei ole. Tegin hoova ja nüüd käivitan külma mootori suletud õhuklapiga, kõik toimib. Rääkisin sellest ka müüjale. Ta ütles, et on neid mootoreid müünud hulgi ja keegi ei ole kobisenud. Karpal on kate peal ja ilma katet eemaldamata ei pääse õhuklapile ligi ja katte sees ei olnud ka auku, kuhu hoob panna.
Mul oli sama teema,et müüja väitel mina esimene kes kiunub...Mul ka soome kelk sama mootoriga ja külmaga ei käivitu ilma stopkata.

Kas selle 5.5 hp Honda mootori mudeli nimi võib olla näiteks GCV 190 ? Sellel seerial kasutatakse ka automaatset õhuklappi , termovahaga klapp liigutab õhuklappi vastavalt temperatuurile.

Mõnikord see termovaha vidin(silindri pea sees asub) ei tööta - aitab ainult vahetus. Samas teoorias on süsteem hea kuid praktikas pigem peavalu võrreldes manuaalse hoovaga , eriti pool sooja mootori puhul.

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta
#34

(11-12-2021, 14:01 PM)Gravity Kirjutas:  
(11-12-2021, 12:21 PM)muska71 Kirjutas:  
(11-12-2021, 11:55 AM)Raudpats Kirjutas:  Mul on üks Honda 5,5hp mootoriga lattniiduk ja külmalt ei tahtnud käivituda. Uurisin ja avastasin , et karpal on õhuklapp täitsa olemas aga hooba selle küljes ei ole. Tegin hoova ja nüüd käivitan külma mootori suletud õhuklapiga, kõik toimib. Rääkisin sellest ka müüjale. Ta ütles, et on neid mootoreid müünud hulgi ja keegi ei ole kobisenud. Karpal on kate peal ja ilma katet eemaldamata ei pääse õhuklapile ligi ja katte sees ei olnud ka auku, kuhu hoob panna.
Mul oli sama teema,et müüja väitel mina esimene kes kiunub...Mul ka soome kelk sama mootoriga ja külmaga ei käivitu ilma stopkata.

Kas selle 5.5 hp Honda mootori mudeli nimi võib olla näiteks GCV 190 ? Sellel seerial kasutatakse ka automaatset õhuklappi , termovahaga klapp  liigutab õhuklappi vastavalt temperatuurile.

Mõnikord see termovaha vidin(silindri pea sees asub) ei tööta - aitab ainult vahetus. Samas teoorias on süsteem hea kuid praktikas pigem peavalu võrreldes manuaalse hoovaga , eriti pool sooja mootori puhul.
Manuaali lehel GP160   GP200 kirjas.Üldiselt mulle sobib ja piisab süstlaga sutsakas bensu sisselaskesse ja laulab.
Vasta
#35

(11-12-2021, 14:01 PM)Gravity Kirjutas:  Kas selle 5.5 hp Honda mootori mudeli nimi võib olla näiteks GCV 190 ? Sellel seerial kasutatakse ka automaatset õhuklappi , termovahaga klapp  liigutab õhuklappi vastavalt temperatuurile.

Mõnikord see termovaha vidin(silindri pea sees asub) ei tööta - aitab ainult vahetus. Samas teoorias on süsteem hea kuid praktikas pigem peavalu võrreldes manuaalse hoovaga , eriti pool sooja mootori puhul.
Mootori mudel on GCV160 , ei viitsi praegu lahti kiskuma hakata, aga ei kujuta ette, kus see termovaha seal olla saaks ja mismoodi  klappi liigutaks. Ei tundu seal mingit hooba ega nukki olema, mis õhuklapi liigutamisega hakkama saaks. Igasugu vedrukesi ja hoovakesi on tegelikult hulgi, kuid need on seotud tühikäigu ja automaatse pööreteregulaatoriga.    
Vasta
#36

https://www.youtube.com/watch?v=SlxVZCtPpHA väga asjalik video Honda termovaha kohta.

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta
#37

Keegi ehk oskab kommenteerida õiget pöörete reguleerimist.
Mootor veab Mosa TS200 DES EL keevitus/generaatorit.
Mustast hoovast pannakse paika ilma koormuseta pöörded, St gramm üle 3krpm'i. Ca 240V 52Hz geneka väljundisse. Ülemise stopperkruviga siis fikseeritakse see positsioon, et ei oleks võimalik kõrgemale pöördeid tõsta.
Allpool on samuti üks reguleerhoob millest ma saan aru reguleeritakse seda kuidas koormuse all pöördeid kompenseeritakse? 
Kui see must hoob on seal tööasendis, siis kus peab olema see alumine hoob, et asi oleks õieti reguleeritud? Service manualis ei ole see minu jaoks eriti selgelt kirjutatud.
Link manuali sellele osale kus seda on mainitud (pdf fail): link - uuendatud

[Pilt: 20211213-115837.jpg] 
[Pilt: 20211213-115807.jpg]
Selle alumise reguleerkruvi sees on vedruga pisike silinder mida saab sisse suruda. Hetkel on see poldi otsast ca 5mm väljas, kui pöörded on 3k peal.
Lk 94 kirjutab , et see see pisike vedruga silinder peaks hooba kergelt puudutama, kuid ei maini mis tingimustes (kus asendis pöörete reg hoob peab olema).
Lk 112 kirjutab ,et see silinder peaks olema peaaegu täitsa sisse lükatud, kui pöörete hoob on 3k peal (ala start pos mis ei saa olla rohkem, kui max ilma koormuseta pöörded).
See alumine hoob mis kuidagi reguleerib kütuse kogust on läbi vedrusüsteemi ühendatud ülemise pöörete hoovaga ning alt saab seda kompenseerida selle poldiga millel vedruga silinder hooba altpoolt lükkab. Lk112 jääks nagu mulje, et seda alumist hooba ennast peaks kuidagi lükkama reguleerpoldi suunas (see suurendaks kütusekogust). Kui aga reguleerpolti hoova poole keerata nii, et silinder rohkem vastu hooba läheb ning poldi sisse liigub, siis kütusekogus väheneb. 


Genekas sai ostetud muidu mittetöötavana ning lahkamisel selgus, e 75uF konded olid mahlad välja lasknud. Konded vahetades sai pinget kontrollitud ning see oli 400V asemel 470V - st ei ole ime, et 60 töötunniga juba vähemalt teised konded olid lõhki lastud (kondekate lubatud tööpinge 450V).
Generaatori poolelt mingit mootori reguleerimist ei toimu.
Vasta
#38

Paras tohuva pohu postitus on sul Smile 

Sa tahad teada kuidas sellel mootoril nö pöörete regulaatori ja kütusekoguse seadistus teha? Et kui nüüd konkreetsemaks minna. 

1) Kas sa saad hetkel mootori reaalseid pöördeid mõõta? On sul mingi mõõtevahend olemas.

Generaatori pealt ei pruugi täpne olla ning see eeldab generaatori korraolekut - muidu võib aiateibaid tulla.  Samuti on õige mõõta volte koos koormusega - muidu võib jälle aiateibaid tulla. 

Max kütusekoguse kruvil plomm puudu ja võtme jäljed peal - mingi "osavkäpp" on juba sealt üle käinud Smile Võib olla ka mujale näpud taha ajanud.

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta
#39

Max kütusekoguse kruvi, ehk siis polt mis piirab musta gaasihoova asendit? Seda sai reguleeritud, ilma koormuseta pöördeid vähendatud. 
Mootori pöördeid mõõtsin mõõtes generaatori väljundsagedust. 50Hz = 3000rpm - seal ei saa midagi valetada.
Koormuse all pinge mõistagi langeb, kuid tähtis on, et ilma koormuseta ei ületaks see ca 245V. 

Kuidas mootor käivitub ning kuidas koormuse all pöördeid hoiab sõltub sellest alumisest reguleerpoldist - selle seadistusest ei saanudki manualist päris hästi aru.
Saab muidugi silma ja kõrva järgi, kui muud üle ei jää.
Vasta
#40

1) Ülemine polt - tõmbasin ringi ümber joonisel. Sellega paned paika MAX pöörded. See annab lihtsalt läbi vedru teatava pinge peale , millega siis mootori sees olev pöörete regulaator hakkab "võitlema".
2) Alumine polt - tõmbasin kah ringi ümber . Sellega määrad ära MAX kütusekoguse. See piirab kütusehoova liikumise lõppu.

Sa võid ka ju mootori nii välja timmida, et teeb tühjalt 4000 pööret aga absoluutselt jõudu pole kuna kütusekoguse kruvi reguleeringu tõttu saab liiga vähe kütet. Ning kui keerad kütust veel maha siis mootor ei jaksa isegi hoida pööret. 

---------------

Kõige lihtsam lahendus kuidas uuesti paika panna mingi enam vähem seadistus:

1) Pane mootor tööle ja lase soojaks.
2) Keera ülemist kruvi nii kaua lahti/kinni kuni saad 3100rpmi kätte- gaasi hoob peab põhjas olema . Koormuse all nagunii pöörded veidi % langevad .
3) Siis näpi alumist kütusekoguse kruvi. Katsu mingi asend kätte saada. Vaata kas kruvi sissepoole pöörates hakkavad pöörded langema. Katsu see koht ülesse leida. Kui leiad siis keera näiteks 3 tiiru tagasi. 
4) Nüüd pane aga generaatorile koormus järgi. Alusta väiksemast 1/4 koguvõimsusest. Vaata kas veab ära ning siis pane 1/2-3/4 koormust juba. Siis jälgi , et kas koormust järgi lülitades võtab hinge kinni või viskab ilge londi välja. Kui võtab hinge kinni siis keera max kütuse kruvi lahti veidi - järelikult sai vähe peale . Kui liiga suure londiga reageerib koormusele siis võiks kruvi natukene sissepoole keerata. 
5) Katseta külm käivitust, mängi kõik koormused läbi(1/4-4/4) , vaata palju koormusega pöörded langevad(võib olla pead MAX pöörete kruvi sättima veidi) . 

Eks ta siuke tunde järgi ole. 

Teine asi on ka selles, et ma pole kindel mis ehitusega sul see MAX kütusekoguse kruvi on. Kas seal sees on lihtsalt vedru mis pisikest otsa liigutab või on seal ka mingi termo element. Ma pole nii Yanmari proff ja seal võib kohata erinevaid asju vastavalt jumal teab millele.  

Head põristamist.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne