MF-70 Kas süütepool läks läbi?
#1

Tere!

Mõned aastad tagasi soetasin ühe MF-70. Siis töötas niikaua kuni säde ära kadus, jäi seisma (arvatavasti sama probleem mis nüüd). Nüüd soetasin endale uue (kasutatud) süütesüsteemi. Panin külge ja säde ilusti olemas. Mootor töötas ilusti, jätsin seisu, läks kohe uuesti esimesest tõmbest käima, jätsin uuesti seisu. Panin kütet juurde ja hakkan lumepuhurit ette panema ja enam käima ei läinud ja jälle sädet ei ole. Proovisin erinevate küünaldega, mitte midagi ei ole. Võtsin hooratta maha, visuaalselt kõik ilus terve, kontaktid puhtad, avanevad ja sulguvad korralikult, juhtmed terved, kruvid kinni, suretusjuhtme võtsin kontaktide küljest üldse ära (et kusagilt midagi korpusesse minna ei saaks). Panin uuesti kokku, kuid sädet ikka ei ole. Kutsusin ühe tuttava vaatama, kel ka MFiga kogemust. Tema arvas seda, et ma kõrvetasin süütepooli läbi, sest ma jätan mootori seisma nii, et suretus juhtme otsa ühendan korpuse külge, et säde ära kaoks. Nii ei tohtivat mootorit seisu jätta. Kas sellel jutul on tõepõhi all? Kas tõesti niimoodi mootorit seisatada ei tohi?
Kuidas saab veel kontrollida kas süütepool on töökorras või mitte, või mis saab veel viga olla?

Ootan kõiki nõuandeid ja soovitusi.
Vasta
#2

(23-12-2021, 21:22 PM)kaller Kirjutas:  Tema arvas seda, et ma kõrvetasin süütepooli läbi, sest ma jätan mootori seisma nii, et suretus juhtme otsa ühendan korpuse külge, et säde ära kaoks. Nii ei tohtivat mootorit seisu jätta. Kas sellel jutul on tõepõhi all? Kas tõesti niimoodi mootorit seisatada ei tohi?

Oota nüüd. Mis mõttes ühendad suretus juhtme korpuse külge? Kuhu seda siis veel ühendada saaks? Sellest ei saaks küll kahju sündida...

Või oli lause nii mõeldud et küünlajuhtme ühendad korpusesse? Piibu maha tõmbamise halbadest tagajärgedest olen kuulnud, aga sedapidi? 
Teise pere lapse peale läheb nüüd küll jutt, aga näiteks Zid-4,5/UmZ-5 mootoreid nii suretataksegi ja pole kuulnud et sel mingeid halbu tagajärgi oleks...
Kontaktid vahele miskit sattunud pole?
Vasta
#3

(23-12-2021, 22:48 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  Oota nüüd. Mis mõttes ühendad suretus juhtme korpuse külge? Kuhu seda siis veel ühendada saaks? Sellest ei saaks küll kahju sündida...

Või oli lause nii mõeldud et küünlajuhtme ühendad korpusesse? Piibu maha tõmbamise halbadest tagajärgedest olen kuulnud, aga sedapidi?
Küünla juhe jääb ikka piibu külge, seda ma ei puudu. Juhtme ots lihtsalt ripub mootori kõrval, ei ole kusagile ühendatud ja kui tahan mootori seisma panna, siis võtan juhtme otsest kinni ja surun vasta mootori korpust, mootor jääb seisu. Sama kui suretuse juhtme ots on ühendatud gaasihoova külge. Ühele poole lükates annan gaasi ja teisele poole lükates toimib lülitina, ehk mootor jääb seisu. Aga mul ei ole hoovastiku külge ühendatud.
Kas niimoodi ei tohi mootorit seisata, tema ütles, et pane teine käik sisse ja lase sidur lahti või sulge käega õhufilter.
Mis süütega ikkagi juhtuda võis?
Kuidas kontrollida süütepooli?
Vasta
#4

(24-12-2021, 00:05 AM)kaller Kirjutas:  Küünla juhe jääb ikka piibu külge, seda ma ei puudu. Juhtme ots lihtsalt ripub mootori kõrval, ei ole kusagile ühendatud ja kui tahan mootori seisma panna, siis võtan juhtme otsest kinni ja surun vasta mootori korpust, mootor jääb seisu. Sama kui suretuse juhtme ots on ühendatud gaasihoova külge. Ühele poole lükates annan gaasi ja teisele poole lükates toimib lülitina, ehk mootor jääb seisu. Aga mul ei ole hoovastiku külge ühendatud.
Kas niimoodi ei tohi mootorit seisata, tema ütles, et pane teine käik sisse ja lase sidur lahti või sulge käega õhufilter.
Mis süütega ikkagi juhtuda võis?
Kuidas kontrollida süütepooli?
 -VBolla läheb küünla kõrgepinget lühistades vool poolis ikkagi liiga suureks ja põleb läbi? (ei ole Mf-70 kunagi näinud ka)
 -Testriga takistust mõõtes saab pooli niipalju kontrollida et mähis(ed) katkestuses pole; Kõrgepinge läbilööki see ei näita;
-Kui kontaktid on süütel käigus siis ise teeks asja ümber aku süütele, kuhugi ikka 12V aku mahutab ning auto süütepooli leiab vast ka;
Skeemi saab netist või mootoratta õpikust Smile  
See kõik on teooria ainult, praktikud oskavad kindlasti öelda miks see halb mõte on.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#5

Ei usu kuidagi väitesse et tehase poolt kasutusele võetud suretusmeetod võiks kuidagi poolile halba teha.
Enda kaks MF-i toimivad selle originaallülitusega ilma igasugu sarnaste riketeta aastaid. Ühel on nupp ja teisel surun juhtme massi nagu teemaalgataja. Mingeid käiguga või sisselaske õhu sulgemisega suretamisi ei ole praktiseerinud ega ei tea selleks ka ühtegi põhjust.
See originaal suretusjuhe tekitab ühendamisel olukorra kus kontaktid nagu ei lahutuks ja sädet ei teki.

Süütepooli mähiseid saaks jah multimeetriga läbi helistada et katkestust välistada aga lühiskeerde vms ei suuda nii küll koduste vahenditega välja selgitada. Ei tea ka tehase mähise takistuste norme, nagu seda lääne tehnika manuaalidest tihti leida võib...
Vasta
#6

Teed süütepooli peale ringi ja mure murtud,kõige paremini on ennast õigustanud mosse variaatoriga pool kust variaator ära võetud.
Vasta
#7

(24-12-2021, 01:35 AM)CORRADOg60 Kirjutas:  Ei usu kuidagi väitesse et tehase poolt kasutusele võetud suretusmeetod võiks kuidagi poolile halba teha.
Enda kaks MF-i toimivad selle originaallülitusega ilma igasugu sarnaste riketeta aastaid. Ühel on nupp ja teisel surun juhtme massi nagu teemaalgataja. Mingeid käiguga või sisselaske õhu sulgemisega suretamisi ei ole praktiseerinud ega ei tea selleks ka ühtegi põhjust.
See originaal suretusjuhe tekitab ühendamisel olukorra kus kontaktid nagu ei lahutuks ja sädet ei teki.
Ta räägib oma kogemusest, et tal läks süütepool niimoodi läbi ja usub et minul läks ka läbi.
Vasta
#8

(24-12-2021, 10:56 AM)kaller Kirjutas:  
(24-12-2021, 01:35 AM)CORRADOg60 Kirjutas:  Ei usu kuidagi väitesse et tehase poolt kasutusele võetud suretusmeetod võiks kuidagi poolile halba teha.
Enda kaks MF-i toimivad selle originaallülitusega ilma igasugu sarnaste riketeta aastaid. Ühel on nupp ja teisel surun juhtme massi nagu teemaalgataja. Mingeid käiguga või sisselaske õhu sulgemisega suretamisi ei ole praktiseerinud ega ei tea selleks ka ühtegi põhjust.
See originaal suretusjuhe tekitab ühendamisel olukorra kus kontaktid nagu ei lahutuks ja sädet ei teki.
Ta räägib oma kogemusest, et tal läks süütepool niimoodi läbi ja usub et minul läks ka läbi.

Kui see nüüd ühekordne kogemus siis võib see vabalt ka kokkusattumus olla. Endal ega lähematel tuttavatel pole ca 20 aasta jooksul ükski pool otsa saanud. Kasutatud ja suretatud nii et vähe pole. 
Oli üks selline pool kolleegil mis suvel muretu aga sügisest kevadeni pidi enne ahju otsa kuivama panema ööseks kui kasutada tahtsid.

Enda masinatel on surnud kondensaatoreid ja põlenud kontaktid aga süütepoolid on samad millega masinad minu valdusse jõudsid... 
Ehk siis selle teooriaga ei tahaks nagu kuidagi nõus olla.

Ehk siis on variandid et minu kandi masinate poolide ellujäämine on erakordne juhus või siis vastupidi tema juhtum erakordne juhus.
Eriti kummaliseks teeb asja nüüd veel see, et praegu on ju ühel masinal väidetavalt elust lahkunud kaks süütepooli lühikese ajaga...
Vasta
#9

Süütepooli toimimise kontrollimiseks on tegelikult võimalik ka lihtne test-stend kokku panna, mõned juhtmed, süütepool, kondekas, katkesti (lüliti), süüteküünal koos juhtmega ja toide (aku). Ja siis vooluahela katkestamise hetkel peaks olema säde. See ei ole mingi raketiteadus. Pane see vooluring kokku ja katseta.
Vasta
#10

Ma olen küll vähe oma MF-i kasutanud aga kaks pooli on lõpetanud koostöö.
Kõrgepinge osa hakkab üle või läbi taguma.
Lõikasin poolid lahti ja must ära põlenud tükk sees.
Ja vait jäid nad seismise ajal.Jätsid mootori  seisma ja käima enam ei saa.
Tuttav rääkis, et see pull pidi käima just siis kui kasutad harva masinat ja pool pidi niiskeks minema???

Aquila captas non muscas.
Vasta
#11

(24-12-2021, 12:11 PM)Daff Kirjutas:  Ma olen küll vähe oma MF-i kasutanud aga kaks pooli on lõpetanud koostöö.
Kõrgepinge osa hakkab üle või läbi taguma.
Lõikasin poolid lahti ja must ära põlenud tükk sees.
Ja vait jäid nad seismise ajal.Jätsid mootori  seisma ja käima enam ei saa.
Tuttav rääkis, et see pull pidi käima just siis kui kasutad harva masinat ja pool pidi niiskeks minema???
Ma kuskil kirjutasn lapsepõlves parafiinis võrri süütepoolide keetmisest-töötas.
Vasta
#12

(24-12-2021, 12:11 PM)Daff Kirjutas:  Ma olen küll vähe oma MF-i kasutanud aga kaks pooli on lõpetanud koostöö.
Kõrgepinge osa hakkab üle või läbi taguma.
Lõikasin poolid lahti ja must ära põlenud tükk sees.
Ja vait jäid nad seismise ajal.Jätsid mootori  seisma ja käima enam ei saa.
Tuttav rääkis, et see pull pidi käima just siis kui kasutad harva masinat ja pool pidi niiskeks minema???
 Kõlab loogiliselt, läbi vee saavad mähise kaugemad osad kokku ning seal on ka suurem pingete erinevus ning tekib lihtsamini läbilöök.
Kuna siin juba säärekatest juttu on, siis hämaralt nagu meenub et ka osadel D-6...8 mootoritel oli eraldi mingi väike poolike. Kuigi originaalis peaks tal samuti
kõrgepinge mähis süütemänguga koos olema. Vbolla annaks sellele MFile ka eraldi pooli panna, nii et ülejäänud süüde jääks vana.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#13

Niiskuse teema ma välistaksin, sest süütesüsteem seisis koguaeg elutoas juba mingi aasta otsa. Ootas kokkupanekut. Aparaadi küljes seisis ainult ühe päeva ja seegi oli kuivas garaazis.
Aga ikkagi usun seda, et midagi pidi läbi minema seisma jätmise ajal, sest kuidas enam 10 minuti pärast käivitades sädet ei olnud. Oleks ta jäänud ise seisu, aga mina jätsin ta seisu.

Kas on võimalik testida otse seda süütesüsteemi ilma midagi lahti võtmata? Aku - klemmi ühendan korpusesse, aga + klemmi kuhu?


Manustatud failid Pilt (pildid)
   
Vasta
#14

Parem kui ei ühenda midagi kuhugi, vaid kutsud kellegi appi, kes elektrist midagigi teab.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#15

(24-12-2021, 18:20 PM)kaller Kirjutas:   Aku - klemmi ühendan korpusesse, aga + klemmi kuhu?
Ei käi sinna ju aku. Hooratta sees on magnetid mis teevad sulle voolu.
Vasta
#16

Tundub et see on vanamalli kondensaatorsüüde, lihtsalt türistori ja seda avava/sulgeva mähise asemel on katkesti.
Seega peaks süütepooli saama mopeedilt või ka mootorsaelt.
Rolleri süüdet sai kunagi küll testriga kontrollida- vänta andes tuli mõlemast mähisest mingit pinget. (tookord oli türistori plokk läbi)
Praegu kui ta juba maas on saaks vaadata testriga ega esimene mähis katkestuses pole, konde lühises või ilma mahtuvuseta pole ja katkesti kas on OK.
 Tundub et ka kõik põhi jubinad on Poolas saadaval, mis kvaliteediga ja kas Eesti saadetakse ei tea.
https://www.centrum-czesci.pl/pl/c/Uklad...y-MF70/189

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#17

(24-12-2021, 22:15 PM)vanapagan Kirjutas:  
(24-12-2021, 18:20 PM)kaller Kirjutas:   Aku - klemmi ühendan korpusesse, aga + klemmi kuhu?
Ei käi sinna ju aku. Hooratta sees on magnetid mis teevad sulle voolu.

See jutt oli testimise kohta.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#18

(25-12-2021, 13:32 PM)Tegelane5 Kirjutas:   Tundub et ka kõik põhi jubinad on Poolas saadaval, mis kvaliteediga ja kas Eesti saadetakse ei tea.
https://www.centrum-czesci.pl/pl/c/Uklad...y-MF70/189

Saadavad. Jupp 38 euri ja saatmine 30...
Vasta
#19

(25-12-2021, 13:32 PM)Tegelane5 Kirjutas:  Praegu kui ta juba maas on saaks vaadata testriga ega esimene mähis katkestuses pole, konde lühises või ilma mahtuvuseta pole ja katkesti kas on OK.
Üks rumal küsimus, kas kondensaator peab üldse vahel olema, ühendaks testimise ajaks lahti?
Kas siis korras süütepooliga tekkiks mingi säde, kui kondet pole?
Kusagilt on kõrvu jäänud, et säde peaks tekkima ka ilma kondeta, kuid küsin igaks juhuks enne üle kui testima hakkan?
Kuidas testriga kondet mõõta, kas mõõdan takistust?
Vasta
#20

Kas tõesti kedagi appi võtta pole? Näita süüteosa skeemi vähemalt! Ja ära umbes midagi torgi!
Me ei saa ju elektrotehnika algkursust siia ümber kirjutada...

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne