Neli tundmatut vanaaegset kolbi
#1

Kolisin oma kola ühest panipaigast teise ja avastasin ühe karbi tundmatute kolbidega. Sain need kunagi ammu koos muu erineva kolaga. Seal talus oli küll kunagi kaheukseline DKW, aga need kolvid ilmselt ei ole pärit sellelt DKW-lt, sest kolbidel on sisse pressitud kiri Made in England, veel kiri FRONT ja 60 thou 0/8. Neljandal, erineval kolvil kiri MAHLE 24. Niisiis, tundmatud kolvid ja vist ka minu jaoks üleliigsed. Koos sõrmede , rõngaste ja karbiga. Kolm on ühesugused ja nelijas peaaegu sama, kuid siiski selgelt erinev. Kõik 4 on kasutamata. Kolvi diameeter 67.45mm, pikkus 78 mm, (neljanda kolvi pikkus 82mm), sõrm 18mm, 4 rõngast ja rõnga soone laius 2,50mm, sõrme ülemine serv kolvi ülemisest servast 34.60mm, paisumispilu. See neljas natuke erinev kolb oleks nagu sama komplekti jaoks toorik, mis on lõpuni valmis tegemata. Kõigile käib 4 ühelaiust rõngast. Karbil puudub kaan, kuid põhjal on logo Hepolite products.

.                                                        

Kas oskab keegi identifitseerida, mis autole need kolvid kuuluvad?
Vasta
#2

DKW-le ei saa need kolvid kuuluda ainuüksi seetõttu, et tegemist on 4-taktilise mootori kolbidega. 2-taktilise mootori pean need pöörlevate rõngaste ning suurte lõhedega kolvid tööle lihtsalt ei hakka. Näidiseks pilt 2-taktilise DKW kolbidest, millel peavad olema vastavad aknad, et üldse mootor tööle hakkaks. 

   

Kolvi läbimõõt annab aimu sellest, kui suure mootoriga võis tegemist. Näiteks 600 cm3 DKW mootoril on kaks 68mm kolbi, 1073 cm3 Opeli mootoril aga neli 67,5mm kolbi, 1074cm3 Moskvitši mootori normaalmõõt on 67,45mm. Ma suunaks pilgu 1,0 kuni 1,2 liitrise 4-taktilise mootori poole ning panustaks esimesena Opel Kadeti või Moskvitš 400/401 peale. Aga eks targemad oskavad rohkem arvata.
Vasta
#3

(28-12-2021, 12:57 PM)indreksirk Kirjutas:    Ma suunaks pilgu 1,0 kuni 1,2 liitrise 4-taktilise mootori poole ning panustaks esimesena Opel Kadeti või Moskvitš 400/401 peale. Aga eks targemad oskavad rohkem arvata.
Ma siin oma lihtsameelsuses arvasin, et kui kolvil on peal kiri Made in England, siis see välistab Saksa ja Venemaa mootorid.
Vasta
#4

Mosse 401 kolvid peaksid olema ilma igasuguste väljalõigete ja piludeta kui mälu ei peta. Opel Olympia ja Kadett 38 peaksid olema oletatavalt samasuguste kolbidega, vaevalt et venelased seal oma peaga midagi aretama hakkasid, ikka 1:1 tehti.
Vasta
#5

Saabus info, et kolvid (3 tk) peaksid suure tõenäosusega kuuluma Ford Anglia või Ford Prefect 1. põlvkonna mootorile.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne