Vana Vitara probleemid
#1

Kuna masin vana ja muresid mitmeid, siis tegin eraldi teema.
1. Starter on hakanud jukerdama, vahest süüte keeramisel teeb vaid kerge klõpsu, teinekord veel vähem. Aitab justkui tõmberelee vastu koputamine.
Võtsin starteri maha, testisin, käis kui kellavärk, panin tagasi, sama jama.
Ei leidnud. kui suur vool käib läbi tõmberelee? 5W pirniga testides tuleb lülituspinge peale.
Lugedes remontiraamatut, siis starteril 2 varianti:
variant 1. reduktoriga, 1,4kW, 930ppm,
variant 2. otseveoga 0,8kW, 2000ppm.
Hetkel küljes reduktoriga, poes olevad paistavad aga pildi järgi lühemad ja märkega 0,8kW.
Tõmbereleed saab ka eraldi vahetada ... aga ?
Vasta
#2

kas tõberelee nn. kolvi võtsid välja.see ilmselt mustust täis ja kiilub kinni külmade ilmadega
Vasta
#3

Harjad on veel elus? Tõmbemähis saab kereühenduse läbi mootori, sh. läheb vool läbi harjade. Sellel viitab ka koputamise järel ärkamine.

Hoidemähis ei jaksa südamikku liigutada rohkem, kui lõtkude jagu.

Kui starteri remont ei ole just hobiks, siis tehasetaastatud starter on kindla peale minek mõistliku hinnaga. Saab muu hulgas siit (aga ka mujalt): https://www.generator-starter.ee/Kontaktid.html .

Remontimine võib tulla suti odavam, aga on ka hulga huvitavam tegevusSmile

Tõmbemähis küsib kuni klemmplaadi sildamiseni paarkümmend amprit, hoidemähis jääb seejärel nii viiega hoidma. Tõmberelee ise kärwab harva maha, aga seal põlevad ära kontaktpoldid ja -plaat, aga nüüdisaegsetel starteritel on nende valtsitud ääriste avamine (ja eriti hilisem sulgemine) kodustes oludes äärmiselt tülikas.
Vasta
#4

Kas nüüdse aja starteritel seda va tõmberelee ketast ringi keerata kodus/ koduste vahenditega ei saa ?
Vasta
#5

Ühe korra hea õnne korral läbi ussi m***i saab.
Rellakaga valtsi äärele ettevaatlikult 4-6 sälku sisse, kullinokkadega painutad valtsi tagasi.
Siis mutrid lahti, hoidemähise ühendus tuleb ka ettevaatlikult läbi lõigata.
Kui joppab siis tuleb seepeale sisu välja. On olemas ka Epo sarnase mögaga kinni valatud releesid , neid ei saa avada.
Siis sisu puhastada/parandada/vahetada ja tagasi panna.
Valts ettevaatlikult haamriga taastada ja kempiga lõplikult fikseerda. 
Kindlasti iga punki keevitamise järel lasta 5 minutit jahtuda.
Lõpuks taastada jootmisega hoidemähise ühendus.
Kaks korda edukalt tehtud. Patsient Nissan.
Vasta
#6

Üks võimalus on ka lõpuni kulunud starteri harjad, kui koputamise peale veel ellu ärkab.

Kui seisnud masin, siis tasub kõik kontaktid puhtaks teha (nii pluss kui mass). See võib ka hulga maagiat ära kaotada.

Ilma lahti võtmata nagunii ei defekteeri ja nii vanal aparaadil kui vitara, on tõenäoliselt üldine kulumine ka suur. Kui taastatud "uus" eelarvesse mahub, siis ilmselt kõige mõistlikum valik.
Vasta
#7

(03-01-2022, 10:34 AM)Mahno Kirjutas:  ... tasub kõik kontaktid puhtaks teha (nii pluss kui mass). See võib ka hulga maagiat ära kaotada...
Suur tõde. Biin theer- dann that. Viimati hakkas 15a vana Kia-tüüpi sõiduauto pärast ülalnimetet toiminguid käivituma "efektivabalt". Jõulud- imede aeg.Smile
Vasta
#8

Vahepeal sai harjutatud starteri mahavõtmist-pealepanekut.
Kruvisin maha, puhastasin tõmberelee kolvi ja silindri tahmast (esimene kord jätsin tegemata, sest tundus liikuvat väga hästi), kruvisin kokku, testisin laual - OK.
Kruvisin peale tagasi - sama jama.
Sildasin massijuhet - tulemuseta.
Andsin tõmberelee mähisele toite eraldi juhtmega otse akult, eduta.
Kruvisin jälle starteri maha ja asemele läks esimene uus kaubandusvõrgust pakutav - otseveoga. Hetkel rahul, kerib isegi kiiremini. Loodetavasti kestab 25.a Cool
   

Tõmberelee ei ole kummalgi lihtviisiliselt avatav.

edasi aga:
2) külmalt ja ka põgusa soojenemise pealt ei taha sõites eriti üle 2000ppm minna. Kui päris soe, siis kaob probleem ära.
Kohapeal läheb pöördesse hästi, ülevaatusel gaasid OK. Bensiinifilter vahetatud, kummivoolikute vahelt nagu midagi ei leki.
Külmalt järsult gaasi vajutades tõmbab korraks hinge kinni.
Kas on midagi, mida lihtviisiliselt saaks kontrollida (mingeid voolikuidlahti võttes või testriga mõõtes)?
Vasta
#9

(17-01-2022, 18:05 PM)Raivo Kirjutas:  Külmalt järsult gaasi vajutades tõmbab korraks hinge kinni.
Kas on midagi, mida lihtviisiliselt saaks kontrollida (mingeid voolikuidlahti võttes või testriga mõõtes)?
Gaasiklapi asendi andur. Kui juhe tagant ära võtta aga midagi sellest hullemaks ei lähe siis võib igaks petteks uue anduri osta.
Vasta
#10

(17-01-2022, 18:05 PM)Raivo Kirjutas:  külmalt ja ka põgusa soojenemise pealt ei taha sõites eriti üle 2000ppm minna. Kui päris soe, siis kaob probleem ära.
Kohapeal läheb pöördesse hästi, ülevaatusel gaasid OK. Bensiinifilter vahetatud, kummivoolikute vahelt nagu midagi ei leki.
Külmalt järsult gaasi vajutades tõmbab korraks hinge kinni.
Kas on midagi, mida lihtviisiliselt saaks kontrollida (mingeid voolikuidlahti võttes või testriga mõõtes)?
Vitara iseärasusi ei tea kuid nii mõnelgi teisel autol on analoogilise jama põhjuseks kõrgepinge ülelöögid kuskil süütesüsteemis. Pimedas ja/või plõksumise järgi kontrollides on isegi kergelt tuvastatav.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#11

(03-01-2022, 09:58 AM)raulex Kirjutas:  Ühe korra hea õnne korral läbi ussi m***i saab.
Rellakaga valtsi äärele ettevaatlikult 4-6 sälku sisse, kullinokkadega painutad valtsi tagasi.
Siis mutrid lahti, hoidemähise ühendus tuleb ka ettevaatlikult läbi lõigata.
Kui joppab siis tuleb seepeale sisu välja. On olemas ka Epo sarnase mögaga kinni valatud releesid , neid ei saa avada.
Siis sisu puhastada/parandada/vahetada ja tagasi panna.
Valts ettevaatlikult haamriga taastada ja kempiga lõplikult fikseerda. 
Kindlasti iga punki keevitamise järel lasta 5 minutit jahtuda.
Lõpuks taastada jootmisega hoidemähise ühendus.
Kaks korda edukalt tehtud. Patsient Nissan.
 Mis Nissan see on? Päris paljudele autodele on Aeromotorsis igasugu starteri jublakad olemas. Kiirel otsingul Bluebirdile ei ole aga
12 euri + saatmine Almerale I'le juba on:
https://aeromotors.ee/kataloog/article/4...2022-as-pl

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#12

Praegu ongi uskumatult palju uusi osi netipoodides saada.
Varasematel aastatel oli valikus heal juhul terve starter ilgelt kirve hinnaga.
Tehtud sai muidu Nissan C 220-le. Täna enam ei teeks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne