Gaz 21 mootor
#1

Tegu peaks olema gaz 21 mootoriga. Probleem on selles, et õli on vähem, kui miinimum. Millist kahju see teha võib. Täpselt ei tea, kui kaua ta sellise õlitasemega sõitnud on. Mõtlen osta sellist: https://www.antehnika.ee/toode/1220/9-os...imootorile Kas selle kompresiooni mõõtjaga saab teada, palju mootoris on veel kilomeetreid jäänud? Kui saaled tuleb vahetada, siis see ei tohiks väga raske olla. Silindreid freesima ei taha hakata, sest siis on lihtsam uus kasutatud mootor võtta. Mida soovitate teha? Kui praegune õlitase on oluline, siis saan teha õlivardast pilti. Kellegil on veel ideid?
Vasta
#2

Tasuks ikka mootorile hääled sisse panna ja vaadata mis sumpsist tuleb. Kas tossab, kas kõik sil. töötavad jne. Ennem ei tasuks kohe lammutama hakata. Kui mootor tööle hakkab, tasuks õlisurvet kontrollida, kuulata mootori tööd kõrvaga jne. Kui sihuke tundmatu mootor on, mille ajalugu teada pole, siis võib kõike arvata. Midagi väga head ei tasuks loota, sest ka vanasti sõideti ja paljud autod jäid seisma sellepärast, et resurss sai lihtsalt otsa mootoril. Aga muidugi kuskilt tuleb alustada. Selleks peab ikka tule torusse tegema.
Vasta
#3

Õlinivoo kohta ütlen seda, et mootorid on juba valmistatud selliselt, et õlipump saab veel piisabalt õli, kuigi varras ei pruugi näidata. Õlipump võtab õlivanni madalamast osast. Enda kohemusest võin öelda, et kokku sõidetud mootoril enam väntvõlli ei õnnestunud pöörata.
Kui mootor on auto peal, siis proovimiseks tuleks ikka õli lisada. No ja töötamiseks vajab ka jahutusvedelikku. Õlirõhku näitab armatuuris olev manomeeter. Pikka aega seisnud auto käivitamiseks on vaja kogemust, kuidas bensiin paagist üles karburaatorisse meelitada.
Vasta
#4

Selle aparaadiga saad surved mõõdetut küll. Eeldus on, et mootor ikka ringi käib. Kui surved olemas, siis kontrolli üle sädeme olemasolu ja karburaator. Üldiselt peaks käima saama natukese pusimisega. Rõhud madalad, siis juba defekteerimine. tõenäoliselt klapid ei pea või on seistes rõngad kinni jäänud.
Vasta
#5

Ei hakanud uut teemat tegema. 
Kas keegi oskab peast öelda või on võimalik tuvastada GAZ-21 õlirõhu anduri keerme mõõtu? Konkreetsel isendil asub jämefiltri korpuse küljes.
Vajadus õlirõhku mõõta (liiga kõrge) aga testrite komplektid mida müüakse on erineva otsikute valikuga, et milline peaks seal siis olema.
Vasta
#6

Edit: Filtri tehasejoonised: https://gaz69.eu/biblioteka/gaz-21/rysun...d=1&pid=93

Mootori kataloog tervikuna on siin.

https://gaz69.eu/biblioteka/gaz-21/rysun...469-wolga/

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#7

(30-06-2022, 15:08 PM)heiki Kirjutas:  Ei hakanud uut teemat tegema. 
Kas keegi oskab peast öelda või on võimalik tuvastada GAZ-21 õlirõhu anduri keerme mõõtu? Konkreetsel isendil asub jämefiltri korpuse küljes.
Vajadus õlirõhku mõõta (liiga kõrge) aga testrite komplektid mida müüakse on erineva otsikute valikuga, et milline peaks seal siis olema.
Tagasihoidlikult mainin, et anduril on koonuskeere ja samad on ka bensiini stutserid karbussil pumbal. Tegin vanast andurist ülemineku lihtsalt.  Tall- Lasnakoskis (Kuusakoski on teine ettevõte) on toorikuid hulgem.
Parimat  h2rra

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#8

1/4" koonus. Ostsin Fiksusest testri komplekti kus see mõõt sees. Head tööriista läheb alati vaja.
Tänud!

   
Vasta
#9

(30-06-2022, 15:08 PM)heiki Kirjutas:  Ei hakanud uut teemat tegema. 
Kas keegi oskab peast öelda või on võimalik tuvastada GAZ-21 õlirõhu anduri keerme mõõtu? Konkreetsel isendil asub jämefiltri korpuse küljes.
Vajadus õlirõhku mõõta (liiga kõrge) aga testrite komplektid mida müüakse on erineva otsikute valikuga, et milline peaks seal siis olema.

Ma jäin siin teema juures mõtlema: miks see andur on jämefiltri küljes? Õlipump lööb ju täie pasaga kõigepealt õlifiltrisse, sealt edasi jaotub mööda kanaleid plokki. Seepärast suurt survet näitabki. Õlirõhu andur vale koha peal, GAZ 21 mootoril on selle asukoht ploki küljes dünamo all üsna ees otsas. Vast sealt peaks õiget õlitusrõhku kontrollima. Lisan siia pildi, anduri postsioon numbri 20 all.

   


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#10

Probleem ei olnud liigsuure "fantoom" rõhu näidus, vaid reaalselt rõhk oligi nii suur et pressis õli peenfiltri potsiku kaane vahelt välja.

Vahetasin õli ja peenfiltri elemendi ja nokkisin reduktsioonklappi. Sain korda. Nüüd soojal mootoril testri manomeeter hakkab värelema 4..5 bar juures mis viitab redukstioonklapi avanemisele.

Tegemist on statsionaarmootoriga mis on sellele aparaadile peale aretatud.
Vasta
#11

selline mootor.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#12

Siis on õlituse poolest hea mootor küll!  Kui jämefiltrist tuleb läbi kogu üles pumbatav õli, siis edasi suunatakse sealt osa õlist peenfiltrisse, teine osa mootori õlituskanaleisse. 
Üks väike soovitus: algupäraselt tehase poolt on Volga musta korpusega õli peenfiltri korpuse ülaosale ja ka kaane servale väike värvitäpike kantud, mina olen näinud kollaseid või punaseid. Need täpid on seatud teineteisega kohakuti. Kui läheb filtri vahetuseks, siis on hea kaas täppide järgi samas asendis uuesti kokku tõmmata. Eks kaane all oleval tihendil oma "surnud" asend ja kui kaas satub suvaliselt tagasi, siis on see oht, et teises asendis tihend enam ei pruugi pidada. Kui aga märkide järgi panna, siis jääb pidama. Ma ise olen täppide puudumisel märkinud paberteibi tükkidega, üks korpusele, teine kaanele, sättinud teibi sirged servad kohakuti. Pärast hea jälle teibi servade abil kaant tagasi panna, sest asend ei muutu ja kaane kinni tõmbamisel peab pidama jääma.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne