Saksa WW2 ülikalli auto ID-tunnusplaat ?
#1

Õhtust !

Kas see ID tunnusplaat võiks olla tõesti sellise haruldase auto oma nagu see siin lingil ?
Audi eelkäija seega ?  ( Muid tillukesi fragmnte oli kaa, mis paraku leidja maha jättis Sad )
Ja selliseid plaate oli autol ikka 1 ?  Smile

https://www.nufa.net/HORCH-WERKE-853A-Sp...44641.html

[Pilt: 15026268.jpg]
Vasta
#2

Ma väga kahtlen et see sellise Horchi küljest pärit on. Pigem mingi kabrio opel vms... Aga äge leid igaljuhul. Kui ma ei eksi siis tegid nad ka Messerschmittile juppe. Aga kas sinna oma pirka ka pandi? Vaevalt...
Vasta
#3

igal juhul on birka peal ka Heereswaffenamti embleem https://de.wikipedia.org/wiki/Heereswaffenamt seega mingi militaarsõiduki küljest ta pärineb.
P.S. võimalik nt Kübelwageni küljest, millele sõja ajal Gläser ka keresid tootis.
Vasta
#4

See saksa kana juures olev number võiks anda päris huvitavat infot, militaarfoorumi poisid loodetavasti oskavad seda dekodeerida.

Visuaalse kontrasti mõttes siia kõrvale siis see restaureeritud massina birka. No mingi sarnasus isegi on.
   

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#5

(16-01-2022, 18:06 PM)spitfire Kirjutas:  See saksa kana juures olev number võiks anda päris huvitavat infot, militaarfoorumi poisid loodetavasti oskavad seda dekodeerida. ...
mu teada on see nummer kana all waffenamti kood, millega tähistati tootjaid, seega ei tohiks see liig palju infot lisada
https://military-history.fandom.com/wiki...namt_codes
nt WaA253
A. Coppel
Baj.
Solingen
1937,39,40
Vasta
#6

Jaaa, sõjameeste auto oli see 100 sukka Smile
See masin tolles kohas, olevat olnud mingi kõrgete ülemuste limusiin ( võibolla ka gabriolett ),
Vanamees leiukohast , erinevaid pilte vaadeldes, osutas enamvähem sellisele sõidukile :
[Pilt: 15026342.jpg]
Ja mingist Horche`st ... Big Grin
Vasta
#7

Oleks justkui 
Wa ? 394 või 384 või 304  ei saa sotti

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#8

spitfire Kirjutas:Oleks justkui 
Wa ? 394 või 384 või 304  ei saa sotti

On `394 `, - aga mina tabelist nagu selle vastet ei leidnud ?

NB, etiketi reversil on shtamp ` H.HAURIOH. DRESDEN `
Wink
Niiet ikka linnake nimega Dresden figureerib siin.
Vasta
#9

[Pilt: post-54813-0-00183800-1418465223.jpg]
[Pilt: post-41315-0-32260300-1418496770.jpg]
Numbrid 946, 959, 980 viitavad millegile või need on lihtsalt järjekorra numbrid?
Vasta
#10

Mina saan aru, et kana all olev number on otsene viide tootjale, (või siiski ka tootele?), konspiratsioon, et ei oleks üheselt selge millisel aadressil käib tootmine ja kes toodab. Siin on justkui vastuolu, tootja nimi ja linn on ju birkal peal. Võimalik, et 1940 oli veel tootja nimi birkale märgitud aga hiljem kampaania arenedes ja suursaksamaa kahanedes, kasutati minu teada ainult numbrit.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#11

Seda keskmist arvu, olgu siis 8 või 9, on hoolega moditud miskipärast. Ei näe üldse nii välja, nagu oleks numbrirauale lihtsalt oluliselt tugevam löök tehtud.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#12

(16-01-2022, 22:44 PM)spitfire Kirjutas:  Mina saan aru, et kana all olev number on otsene viide tootjale, (või siiski ka tootele?), konspiratsioon, et ei oleks üheselt selge millisel aadressil käib tootmine ja kes toodab. Siin on justkui vastuolu, tootja nimi ja linn on ju birkal peal. Võimalik, et 1940 oli veel tootja nimi birkale märgitud aga hiljem kampaania arenedes ja suursaksamaa kahanedes, kasutati minu teada ainult numbrit.

Hallooo!
Relvaameti kana number peaks olema seotud tootjaga ja löödi tootele konkreetse tootja juures oleva Relvaameti esindajate poolt. Konspiratsioon konspiratsiooniks, aga konkreetsete  (suuremate) toodete puhul ei olnud vaenlase luurajatel mingit probleemi neid numbreid ja tootjaid kokku viia, mingite tääkide ja katelokkide puhul oli muidugi raske, kui mitte võimatu. Kui ikka NSU või DKW tsiklile oli konkreetne Relvaameti kontrolli number peale löödud, siis ka suhteliselt fantaasiavaene nõukogude luuraja võis teha omad järeldused, iseasi, kas seda oli üldse vaja teha. Samas ajalises lõikes tõesti neid numbreid mingil põhjusel ümber mängiti ning muudeti.
Mis puutub seda konkreetset silti, keretehase tunnusplaati - Relvaameti kontroll ja tempel löödi ikka ainult riiklikult sõjaväe tarbeks kinnitatud ja toodetud toodangule. Horchi puhul tuleks vast ainult mudel 901 kõnealla (muide, sellise Horchiga sõitis ka minu kadunud onu Leopold mingi aeg pärast SS vägedest deserteerumist peale sõda NKVD lipu all ringi ja korjas riiklikult tähtsat kiriposti kokku, näiteks Toompealt misiganes Õigeusu katedraal seal on), mina muidugi ei tea, kas Gläseri tehas neile Horchidele keresid valmistas. Et mingi Horchi luksuskabrio kere oleks Relvaameti kontrollist läbi käinud, sõitnuks sellega või Magdalena Goebels, sellest vist  ei maksaks unistada...
Vasta
#13

Kisub nagu siia kanti: Kfz15 või Kfz17 . Lätlastel on üks Kfz15  päris edevalt taastatud olemas.
Sõiduauto ma isegi välistaks. Sisetunne ütleb, et see birka on liialt robustne noobli liikuri jaoks.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#14

(16-01-2022, 22:57 PM)Marko Kirjutas:  Seda keskmist arvu, olgu siis 8 või 9, on hoolega moditud miskipärast. Ei näe üldse nii välja, nagu oleks numbrirauale lihtsalt oluliselt tugevam löök tehtud.
ei maksa ikka igal pool tonti näha, on ikka selgelt 9 samas ka see keskmine täht, suur A on peaaegu loetamatu (WaA394)
Vasta
#15

(16-01-2022, 23:06 PM)kassitapp Kirjutas:  ...

Hallooo!
Relvaameti kana number peaks olema seotud tootjaga ja löödi tootele konkreetse tootja juures oleva Relvaameti esindajate poolt. ... Samas ajalises lõikes tõesti neid numbreid mingil põhjusel ümber mängiti ning muudeti.
Mis puutub seda konkreetset silti, keretehase tunnusplaati - Relvaameti kontroll ja tempel löödi ikka ainult riiklikult sõjaväe tarbeks kinnitatud ja toodetud toodangule. ... Et mingi Horchi luksuskabrio kere oleks Relvaameti kontrollist läbi käinud, sõitnuks sellega või Magdalena Goebels, sellest vist  ei maksaks unistada...
Uskuge ometi kõutsi, tal on 100 prossa õigus, niipalju kui ma veel oma ajalooteadmisi mäletan.
Vasta
#16

(17-01-2022, 00:21 AM)honkomees Kirjutas:  ei maksa ikka igal pool tonti näha

Pole mingeid tonte, võrdle kõrval oleva kaheksaga!

Krt zuumitud fragment on jälle liiga suur. Juba on 500 kilo peale kahanenud.
Kohendasin, palun!

   

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#17

Mina oma puuduliku aruga ei näe küll mingit põhjust, miks peaks keegi tervmõistusega inime seda kanaalust numbrit vusserdama. Ja kui see Relvaameti numbriga tempel on Gläseri tehase sildil, siis tõenäoliselt on see number just Gläseri tehases olnud kontrolli number ja sõiduki margi/mudeli kohta võivad rääkida vast need teised seal siltidel olevad XX/Y numbrid. Sõiduki mootoril ja šassiil olid ilmselt teiste kontorite kanad peal.
 Vb ksf! Raims, kes on Gläseri asjaga kokku puutunud oskab lihtsamalt kusagilt infot leida tehase tööde ja tegemiste kohta. Mina ei viitsi otsida ei Gläseri ega konkreetse kana numbri kohta. Alles see oli, kui ksf! Tõnni pikanoka näpitsaid püüdsime kana numbri järgi tuvastada.
Vasta
#18

(17-01-2022, 01:18 AM)kassitapp Kirjutas:  Mina oma puuduliku aruga ei näe küll mingit põhjust, miks peaks keegi tervmõistusega inime seda kanaalust numbrit vusserdama. Ja kui see Relvaameti numbriga tempel on Gläseri tehase sildil, siis tõenäoliselt on see number just Gläseri tehases olnud kontrolli number ja sõiduki margi/mudeli kohta võivad rääkida vast need teised seal siltidel olevad XX/Y numbrid. ...
ka mina ei näe põhjust miks peaks keegi soperdama selle saksa gosprijomka templiga. Ehkki üldteada tabelites pole Gläseri tehase WaA templi numbrit siis järeldub et see 394 või siis 384 (minu silmad seda ei näe) ongi Gläseri tehases tegutsenud kontrollija templi number ja rohkem infot sealt ei tule.
Seletamist vajavad hoopis need kõrvalolevad, tehase stambiga löödud murrujoonega numbrid
Vasta
#19

honkomees Kirjutas:
kassitapp Kirjutas:Mina oma puuduliku aruga ei näe küll mingit põhjust, miks peaks keegi tervmõistusega inime seda kanaalust numbrit vusserdama. Ja kui see Relvaameti numbriga tempel on Gläseri tehase sildil, siis tõenäoliselt on see number just Gläseri tehases olnud kontrolli number ja sõiduki margi/mudeli kohta võivad rääkida vast need teised seal siltidel olevad XX/Y numbrid. ...
ka mina ei näe põhjust miks peaks keegi soperdama selle saksa gosprijomka templiga. Ehkki üldteada tabelites pole Gläseri tehase WaA templi numbrit siis järeldub et see 394 või siis 384 (minu silmad seda ei näe) ongi Gläseri tehases tegutsenud kontrollija templi number ja rohkem infot sealt ei tule.
Seletamist vajavad hoopis need kõrvalolevad, tehase stambiga löödud murrujoonega numbrid

Jaaa, siin üks hea mees pani vene foorumi arutelu kust võib lugeda välja palju erinevat Smile
Ei saa välistada ei sedaani ega sõjaautot, ei cabriot ega muud Smile

Kuid NR 946/77 oleks ainuke loogiline viide masina mudelile. ( Millest 1 on ilmselt seeriatüüp ja tene masina ID )
Ühtlasi vaadeldes teisi kahte Venest leitud ID-plaati, on üheselt seega näha et tiraazh sellistel masinatel on vägagi väike , olgu siis 946 või 77 Big Grin

Horschi siis pakuti siin samuti , nt `может быть с командирского Horch 901 Kfz.21, производства Glaser `
[Pilt: 394.jpg]

`9` on jahh, sellise šriftiga siis, minumeelest korrektse löögiga.
Vasta
#20

Saksa autotööstuses tuleb eristada rahuaega ja sõjaaega. 01.09.1939 algas II maailmasõda ning Saksamaa läks sel aastal üle peaaegu täielikult sõjatööstusele. Enamus tehaseid lõpetas tsiviiltarbeks sõiduautode tootmise 1940. aastal. 

Gläser oli keretehas, mis 1939. aastal tähistas oma 75. juubelit. Alustatud oli tõldade tootmisest, kuid autohuviliste mällu on ta jäänud siiski eritellimusel kerede valmistajana. Põhiliselt valmistati kabriolette ning erimudeleid. Tehas asus Dresdenis ning sisuliselt hävitati 13-14 märts 1945. Kuna tehas jäi NL kontrollitavatele aladele, siis pärast sõda jätkati seal kerede tootmist IFA-dele. 

Mingit aimu annab toodangust 1939. aasta reklaamvoldik:

   

Töökoja ajalugu kajastab see leht

   

1939. aastal toodetud kered

   

1930-ndate keskpaiga tootevalik ehk mudelid, millele keresid valmistati. Pöörake tähelepanu reklaamlausele - valmistame kere igale raamile, kuid ta peab olema kabriolett.

   

Gläser kasutas tsiviilautodel kahte tüüpi keresilte, mida saab koopiana soetada:

   

Arutelu aluseks olev silt on perioodist, kui täideti militaartellimust. Gläseri tehases valmistati Kfz 15 ja Kfz 17 keresid. Neid paigutati väga erinevatele veermikele, kuid tuntumad on Horch 901, Stoewer, Opel, Hanomga jt. Kutsuti seda kere tõepoolest kübelwageniks, kuna see oli üldnimetus kandilistele militaarkeredele (tähendab saksa keeles ämbrit või ka kühvlit). Tuntuim "kübelwagen" on kahtlemata Volkswagen KdF82, kuid VW keresid Gläser ei valmistanud (need tehti Ambi-Buddi keretehases). 

Kallid olid põhimõtteliselt kõik autod, millele Gläser kere valmistas. Mõned isegi "ülikallid". 

Tsiviilauto silt on originaalsena selline. Kõrval kere välisküljele paigutatav reklaamsilt. Neid oli tavaliselt 2 - mõlemal küljel tavaliselt ukse esipostil allosas. Kui kellelgi leidub selline ovaalne silt, siis olen huvitatud, kuna üks originaal on olemas ning ehitatav Audi 920 kere on valmistatud ka Gläseri tehases - mõlema sildi augud on kenasti kerel alles. Koopiaid tehakse ka täna. 

   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne