Arutelu gaz 53medest ja üleüldiselt veokatest.
#41

Vabandan teema solkimise pärast ja luban seda enam mitte teha.
ei osanud ette näha, et sellest tüli tõuseb.
Vasta
#42

Eeldan, et näidatud videos on tegemist EATON tüüpi kastiga ja see on teine maailm oma suurte hammaste ja robustse sisu poolest. Väga sobilik  sellise sõidustiili jaoks, ainult kastipidur peab olema ilusti reguleeritud. Aga sõidutehnika on õige ja isa sõitis minu lapsepõlves oma 53 A samamoodi ja meie koos vennaga arvasime, et oskame autoga alles siis sõita kui suudame sõidu ajal ilma sidurita käike vahetada ja suutsime. Eks tollel ajal olid need sidurid ka nagu olid. Meie kooli bussijuht tegi ringi ära nii, et käik sisse buss käima ja edasi tunnete mäng ja seisma, süüde välja.
Vasta
#43

(21-01-2022, 22:45 PM)hulgus Kirjutas:  
(20-01-2022, 10:11 AM)Aare R. Kirjutas:  ...

Siduri koha pealt olen ka nõus- mul olid isal kunagi ilma sünkrodeta käigukastidega Sisud ja sellistega oli ikka seda ragistamist algul palju kuulda, just nende juhtidega, kellel polnud selliste kastidega kokkupuudet.  Eks 51-52-53-l oli sama, et käiguvahetusel peab pööretevahemik õige olema, et vastavalt kas üles või alla vahetades läks käik topeltsiduri ja vahegaasiga puhtalt, ilma raginata sisse.
...
pisut OT.
GAZ-53/66 käigukastis on 2,3,4 käik ikka sünkronisaatoritega? Enamjaolt on isegi toimivad olnud. 52-ga tegime õppesõitu, elus esimene sõit veokiga, linnas, vihmase ilmaga, pimedas, aknad udused, peeglid olematud, sünkrodeta käigud mis ei lülitu, pidevalt hüppav (lõtv reaktiiv varras) ja väljasurev mootor+ valjuhäälne õpetaja...
Niipalju kui mina tean ja lahti olen võtnud on 3-4 käik sünkroga,teised ilma,sama ka uaz.

Mina olen vanemal transitil ilma sidurita käike vahetanud ja saab hakkama küll ja c kati õppesõitu raplas sai ka kaasikuga teha.
Vasta
#44

(22-01-2022, 00:05 AM)kassitapp Kirjutas:  
(21-01-2022, 22:45 PM)hulgus Kirjutas:  
(20-01-2022, 10:11 AM)Aare R. Kirjutas:  ...

Siduri koha pealt olen ka nõus- mul olid isal kunagi ilma sünkrodeta käigukastidega Sisud ja sellistega oli ikka seda ragistamist algul palju kuulda, just nende juhtidega, kellel polnud selliste kastidega kokkupuudet.  Eks 51-52-53-l oli sama, et käiguvahetusel peab pööretevahemik õige olema, et vastavalt kas üles või alla vahetades läks käik topeltsiduri ja vahegaasiga puhtalt, ilma raginata sisse.
...
pisut OT.
GAZ-53/66 käigukastis on 2,3,4 käik ikka sünkronisaatoritega? Enamjaolt on isegi toimivad olnud. 52-ga tegime õppesõitu, elus esimene sõit veokiga, linnas, vihmase ilmaga, pimedas, aknad udused, peeglid olematud, sünkrodeta käigud mis ei lülitu, pidevalt hüppav (lõtv reaktiiv varras) ja väljasurev mootor+ valjuhäälne õpetaja...

Hallooo!
Vaata, ksf! Hulgus, see ongi jeestlaste traagika!  Sad
Olen ka ise sellest põlvkonnast, kes tegid esmast õppesõitu veokaga tollal, kui sisemisepõlemisega mootriga automobiil polnud üldse veel leiutatudki! Tänapäevased lumemisiganesimemissubjektid ei kujuta vist üldse ettegi, mis ajad tollal olid...
Polnud välja mõeldud ei reaktiivvardaid, peegleid, aknaid (tõsi, olid mingid variatsionid mingte lamba ja kassi põitega..) mis me räägime, elu oli raske, kui mitte võimatu, aga ikka mingid eriti tupoid ja lollakad elasid üle ja jagavad omi emutsioone siia maani...
Ka minu kadunud isa ja sinna samasse kadunud onu Leopold tegid midagi sarnast traagilisel 1944-l aastal. Olles mõlemad tagaotsitavad saksa vabastusvõimude poolt (kui igati kõrgesti väärtustatud võitlejad  (olen siis foorumis veidi avalikustanud onu Leopoldi tausta, isa kohta ma muidugi ei ole soovinud eriti infot levitada), hoidusid nad kõrvale saksa vabastusvõimu poolt välja kuulutatud totaalsest mobilisatsioonist ja hängisid tol hetkel hoopis Reveli linnas toimunud automobiili sõidukijuhtide väljaõppimise kursustel, mille ka mõlemad edukalt lõpetasid, vaatamata igasuguste puuduvate naeladega kummide- ja mopeedautode puudumisele tol hetkel! Mingistest mõõdetutest 90-test km/h polnud ka tollal juttu, ilmselt pidurdasid ka nemad tollal liilkust, kui oli millega pidurdada. Ja seepärast tundubki mulle imelik, et mingid superjuhid (mitte seda füüsikalisele mõttes, vaid lihtsalt mingid mu.nnid, kel on vaja sõita 3 km/h kiiremini, kui arengupeetusega kaasliiklejad seda     teevad) pidevalt tõmblevad siin oma KPS-iga mõõdetud kiiruste jms pärast - vb te olete lihtsalt natuke lollakad? Või natuke rohkem? 
Ehk aitaks rahuneda see, kui pistaksite selle pidevalt tõmbleva lõdva reaktiivvarda omale kuhugi kereõõnsusesse?
Säilitamaks reedeõhtust "jeestlaste" traagikat, tsiteerin lp.ksf postitust täies mahus.
Kuskil oli lausa eraldi teema reedeõhtuste sõnavõttude jaoks?


Vasta
#45

GAZ 53A ja suur osa pikaraamilistest GAZ 52-01 ja GAZ 52-03 omavad  käigukasti, millel 3.-s ja 4.-s käik sünkronisaatoritega. Alates 1983 tuli 53A asemel mudeliuuendus nimega GAZ 53-12. See omas 5hj võimsamat mootorit, sai omale varasemalt ainult PAZ bussil kasutatud kiire (6,17) tagasillareduktori. Aga samade ülekandearvudega  käigukastil toimus taandareng, kaotati jäädavalt sünkronisaatorid ja käikude lülimiseks piisas paljast muhvist ehk siis topeltsidurdamise abil. Sama käigukasti muutuse läbis ka  ka GAZ 66, mis sai samuti 120 hj mootori, kuid PAZ-i kiireid reduktoreid mitte, jäid vanad 6,83. Hilisemal tootmisperioodil seda sünkronisaatoriteta kasti paigaldati ka jätkuvalt edasi kandilise kabiiniga GAZ 3307-le.
Vasta
#46

(22-01-2022, 16:13 PM)taruvaras Kirjutas:  GAZ 53A ja suur osa pikaraamilistest GAZ 52-01 ja GAZ 52-03 omavad  käigukasti, millel 3.-s ja 4.-s käik sünkronisaatoritega. Alates 1983 tuli 53A asemel mudeliuuendus nimega GAZ 53-12. See omas 5hj võimsamat mootorit, sai omale varasemalt ainult PAZ bussil kasutatud kiire (6,17) tagasillareduktori. Aga samade ülekandearvudega  käigukastil toimus taandareng, kaotati jäädavalt sünkronisaatorid ja käikude lülimiseks piisas paljast muhvist ehk siis topeltsidurdamise abil. Sama käigukasti muutuse läbis ka  ka GAZ 66, mis sai samuti 120 hj mootori, kuid PAZ-i kiireid reduktoreid mitte, jäid vanad 6,83. Hilisemal tootmisperioodil seda sünkronisaatoriteta kasti paigaldati ka jätkuvalt edasi kandilise kabiiniga GAZ 3307-le.
88a toodetud GAZ66 militaarveok, omas k.kasti kus kindlalt oli ka 2. käik sünkroga, paar aastat hiljem kohtusin Saz3507-ga (oli vist siuke number, ehk põllumajanduslik kallur?) kus sama.


Vasta
#47

Kunagi sai 66´le paigaldatud Holley 0-4412S karpa. Vana ei käinud korralikult, lõpust jäi puudu ja pidevad hädad taseme ning nõelaga. Vahetükk sai tehtud ja natuke sisselaskekollektori kõrisi suurendatud ning rohkem pole 8a jooksul olnud vaja huvi tunda. Töötab muretult kogu pööretevahemikus, mida see mootor arendab.
Vasta
#48

Sidurist ka.
Kui tahate ainult poosetada ja suuri koormaid vedada mõttes pole siis paigaltvõtu raputamise kaotamiseks on vaja sisse pista 51 ketas. 
Meil oli kolhoozis varustaja ja metsameeste 53 mootoriga pikkabiin 51 siduriga. Ei mingit raputamist ja sõitsid kuniks Laar sõidu seisma pani.

Metsameestel kompenseeris see ketas vajakajäämised sõiduoskuses ja varustajal oli lihtsalt "puujalg". Aga auto oli"vabariigi valusam".  Uutest juppidest ise kokku laotud. Mootor  53 ja Tšaika hübriid. Enamus ablitsovka mutreid asendatud liblikmutritega jne.
Auto nagu ulme, vend ise kergelt defitsiidis aga relv liikus.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#49

(22-01-2022, 17:55 PM)hulgus Kirjutas:  
(22-01-2022, 16:13 PM)taruvaras Kirjutas:  GAZ 53A ja suur osa pikaraamilistest GAZ 52-01 ja GAZ 52-03 omavad  käigukasti, millel 3.-s ja 4.-s käik sünkronisaatoritega. Alates 1983 tuli 53A asemel mudeliuuendus nimega GAZ 53-12. See omas 5hj võimsamat mootorit, sai omale varasemalt ainult PAZ bussil kasutatud kiire (6,17) tagasillareduktori. Aga samade ülekandearvudega  käigukastil toimus taandareng, kaotati jäädavalt sünkronisaatorid ja käikude lülimiseks piisas paljast muhvist ehk siis topeltsidurdamise abil. Sama käigukasti muutuse läbis ka  ka GAZ 66, mis sai samuti 120 hj mootori, kuid PAZ-i kiireid reduktoreid mitte, jäid vanad 6,83. Hilisemal tootmisperioodil seda sünkronisaatoriteta kasti paigaldati ka jätkuvalt edasi kandilise kabiiniga GAZ 3307-le.
88a toodetud GAZ66 militaarveok, omas k.kasti kus kindlalt oli ka 2. käik sünkroga, paar aastat hiljem kohtusin Saz3507-ga (oli vist siuke number, ehk põllumajanduslik kallur?) kus sama.
 

Ju neil kast millalgi eelnevalt vahetatud varasema vastu, 2. käigu sünkronisaatorist ei tea ma küll midagi.

Tsitaat: 
  • ГАЗ-53-12 (с 1983 года по январь 1993 года) — модернизированная базовая модель с двигателем ЗМЗ-53-11 мощностью 120 л. с., грузоподъёмность 4,5 т, максимальная скорость до 90 км/ч, коробка передач без синхронизаторов;
    http://denisovets.ru/gaz/gazpages/gaz5312.html
Tsitaat:
 Примерно в одно время с началом выпуска ГАЗ-53-12, из-за частых случаев выхода из строя, был упразднён синхронизатор коробки передач грузовика.
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%90%D0%97-53


Tsitaat:
5. Переключение передач с низшей на высшую производится плз.элым движением рычага, применяя двойное выключение сцепления,
'7. Переключение передач с высшей на низшую производится плавным переводом рычага, применяя двойное выключение сцепления с промежуточным повышением частоты вращения двигателя следующим способом: выжать педаль сцепления, поставить рычаг в нейтральное положение, отпустить педаль, увеличить частоту вращения коленчатого вала двигателя, затем снова быстро выжать педаль и поставить рычаг в положение включаемой передачи, после чего плавно отпустить педаль.

https://djvu.online/file/FuBh8IQ1iSlrV
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne