Arutelu gaz 53medest ja üleüldiselt veokatest.
#1

Muudan,teema pealkirja ja sisu ära, nõukogudeaegsete veoautode teemaline arutelu.

Omaette nokitseja.
Vasta
#2

See tee on raske olnud juba vähemalt 20 aastat.Õigem kohe loobuda,ausalt.
Vasta
#3

(18-01-2022, 21:46 PM)vanaain Kirjutas:  See tee on raske olnud juba vähemalt 20 aastat.Õigem kohe loobuda,ausalt.
eks ta selline kalli ülalpidamisega vanatehnika on jah....

Omaette nokitseja.
Vasta
#4

Korralik töö ette võetud. Kunagi, oli see äkki nii 3 aastat tagasi, täpselt ei mäletagi, müüsin ka oma gaasikut. Ega too müük lihtsalt ei läinud. Ükskord käisid kaks tüüpi uhkete motikatega vaatamas. Ära ei ostnud. Mul mälu nägudele väga vilets, aga teatav sarnasus siin teemas pildil oleva härraga oli olemas. Ei tea kas lihtsalt juhus? Big Grin
Vasta
#5

(18-01-2022, 22:07 PM)olli Kirjutas:  Korralik töö ette võetud. Kunagi, oli see äkki nii 3 aastat tagasi, täpselt ei mäletagi, müüsin ka oma gaasikut. Ega too müük lihtsalt ei läinud. Ükskord käisid kaks tüüpi uhkete motikatega vaatamas. Ära ei ostnud. Mul mälu nägudele väga vilets, aga teatav sarnasus siin teemas pildil oleva härraga oli olemas. Ei tea kas lihtsalt juhus? Big Grin
Tänud! Ei mina pole küll kuskil käinud.?

Omaette nokitseja.
Vasta
#6

(18-01-2022, 19:39 PM)Tsistern Kirjutas:    Otsisin teisi mootoreid aga sobivat ei leidnud, samuti ei leidnud ka teist kobedamat autot kõrvale. Tuli ette võtta mootori remont... ei jäänudki muud üle kui tuli auto laiali tõmmata.


Kahjuks remont on ainuke õige sõna siin. Ei ole keegi hea meelega nõus müüma korraliku mootorit maha. Ma mõtlen sellist, millel oleks ressurssi veel ka 10tonni puid vedada. Neid kohviveskeid "mul aianurgas seisab üks ront" ei tasu kaedagi.


Aga nagu öeldakse. Loll peab enda nahapeal järgi proovima.
Mul onu sai vist 6 mootorit järgi proovida ennem kui leidis vanarauast ühe 3307 tutika mootori, millega võis rahule jääda.  Kõigil eelnevatel olid jõhkrad vead juures.
Kui mootori pulkadeks võtad, siis pese ka väntvõll seest läbi - vaajdusel lase ära lihvida.
Siinjuures hoidu vene õlides. need ei kõlba mujale kui lõkke alustuseks. Tahmavad mootori seest täis ja ülevaatusel köhivad "puhtaks" ja jäädki korduval käima.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#7

(18-01-2022, 23:04 PM)unimüts Kirjutas:  
(18-01-2022, 19:39 PM)Tsistern Kirjutas:    Otsisin teisi mootoreid aga sobivat ei leidnud, samuti ei leidnud ka teist kobedamat autot kõrvale. Tuli ette võtta mootori remont... ei jäänudki muud üle kui tuli auto laiali tõmmata.


Kahjuks remont on ainuke õige sõna siin. Ei ole keegi hea meelega nõus müüma korraliku mootorit maha. Ma mõtlen sellist, millel oleks ressurssi veel ka 10tonni puid vedada. Neid kohviveskeid "mul aianurgas seisab üks ront" ei tasu kaedagi.


Aga nagu öeldakse. Loll peab enda nahapeal järgi proovima.
Mul onu sai vist 6 mootorit järgi proovida ennem kui leidis vanarauast ühe 3307 tutika mootori, millega võis rahule jääda.  Kõigil eelnevatel olid jõhkrad vead juures.
Kui mootori pulkadeks võtad, siis pese ka väntvõll seest läbi - vaajdusel lase ära lihvida.
Siinjuures hoidu vene õlides. need ei kõlba mujale kui lõkke alustuseks. Tahmavad mootori seest täis ja ülevaatusel köhivad "puhtaks" ja jäädki korduval käima.



   

 Täiesti õige jutt... antud mootor oli ka väidedavalt remontitud, mis autol peal oli, tegelikult, väga kehvas korras, nookurite tikkpolte polnud keegi põhja keeranud, need hakkasid kaane sees järgi andma, mõtlesin ,et võtan plokikaane maha, kaas nii kõvasti kinni mädanenud, suure vaevaga sai maha, kui kaas maha sai selgus et alumiinium plokk ka mäda täitsa, võibolla kunagi antfriis sees olnud!? Isegi plokikaane tikud olid plokis sees lahti ja keermed õhtal. See Mootor kuulub ametlikult vanametalli kokkuostu... lekketest näitas, et klapid lekivad. Muidugi sai ka enne surved mõõdetud oli miski 6 bar per silinder ainult...

Omaette nokitseja.
Vasta
#8

Minu viis kopikat kasutut infot siia:
Enamus neid kehvapoolseid mootoreid on enamasti kas kapitaali omad või mõne endise autobaasi töötaja kodus kokku laotud käkk. Keegi ei jaksa,oska vahetada klapijuhtpukse ja nukkvõlli pukse. Ja seda ei saagi sa kodus niisama teha see eeldab juba eri tööriistu,pinki ja oskusi. Aga enamasti topitakse mootor kuidagi kokku ta töötab aga nii kui seda kasutama hakata, varsti ta tossab ja lakub õli.
Kehv õli on teine asi, tänapäeval saab paremaid asju aga kuna on levinud arvamus,et veneõli on hea ja odav. Siis selle nahka need UAZi ja GAZ motoorid ongi läinud. Ja sellele lisaks ka olematud hooldusvälbad. 
Praegust on poes vene õli juba sama hinnaga või isegi nõks kallim kui kõige odavam poolsünteetiline õli.

Plokkide mädanemine on eelkõige kareda veega sõitmise tagajärgi kui see nii nimetatud antifriisi kasutamise tulemus.
Vasta
#9

Vabandan teema solkimise pärast ja luban end parandada.
Vasta
#10

Vahepeal, sai ette võetud pisemaid nokitsemisi... Poes müüdavatele küünlajuhtmetele pole mõtet hakata üldse raha raiskama, totaalne saast, peksavad üle. Kõige Mõistlikum osta spetsiaalne komplekt silikoon juhtmeid ja teha ise õiged pikkused, komplektis on spetsiaalne press, ja erinevad otsad. Tegin siis ühe komplekti valmis. Pilti jällegi ei leia.... Teine asi mis palju töötamist mõjutab on jagaja rootorvõlli loks, sellest tekivad just suurematel pööretel vahelejätud, eriti kui kontaktivahe on tehasevahemikus. Ostsin kohe uue jägaja. Järgmine Suur probleem on karburaator, Enamus kasutatutel karburaatoritel on korpus nii kõver, et hakkab vahelt lisaõhku imema, mul oli neid karburaatoreid laos üle 10ne ja nendest üks k126 markeeringuga oli kõige vähem kõverdunud, sai tehtud vähe paksem tihend ja spets silikooniga tihendatud.Kahjuks ei leidnud, kuskilt düüside läbimõõdu tabelit, sisse läksid remontkomplekti düüsid. Järgmine mõistlik asi mida oleks kasutada on otsida vanakooli Metallist nõelklapp, jääb selle kummirõngaga jeblamine ära, neid on vähe saada ja neid leiab tavaliselt Gaz 51 karburaatoritest,võibolla kuskilt veel.


     

   



Uus jagaja ja variaator.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

Omaette nokitseja.
Vasta
#11

Teine suur häda on ämblikutihendid, need kummist ei kõlba kuskile, tasub proovida papptihendit, kaane otstesse tuleb panna silikooni, keegi pole kuskil sellest juttu teinud seega võtaks selle asja ka siin kokku. Kellel vaja abi küünlajuhtmete või tihenditega, võib saata ps.

 kummist tihendid.
   

papist tihendid.

   

Omaette nokitseja.
Vasta
#12

Mis silikooni kasutasid karpas? Kunagi oli sarnane probleem, mis sai lahenduse Hylomar -iga. Silikoonid üldiselt ei ole bensu kindlad.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#13

(19-01-2022, 01:23 AM)spitfire Kirjutas:  Mis silikooni kasutasid karpas? Kunagi oli sarnane probleem, mis sai lahenduse Hylomar -iga. Silikoonid üldiselt ei ole bensu kindlad.

Jään hetkel vastuse võlgu, vaatan kas leian selle toote pakendi üles, sain rallimeestelt....

Omaette nokitseja.
Vasta
#14

Hea, et keegi veel viitsib vanakestega midagi teha. On natuke perspektiivi tehnilise arengu(peetuse) kohta autokese sünnimaal. Cool

Tehaseuus pada? Palju on letihind, millest tingima asusid?

Kas seal kioskist väljastatakse mootor alusele kinnitatult või tuleb tõstuki käpa otsas kõlkuvana?
Vasta
#15

Veelkord vabandused.
Vasta
#16

Küsimus teema algatajale,kui paksust pappist need tihendid on ja kas need on omavalmistatud või kuskil ka letikaup?
Vasta
#17

(19-01-2022, 13:05 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Küsimus teema algatajale,kui paksust pappist need tihendid on ja kas need on omavalmistatud või kuskil ka letikaup?
Letikaup see minu teada ei ole, paksust ma hetkel ei mäleta äkki oli 3mm, hiljem saan täpsustada.

Omaette nokitseja.
Vasta
#18

Pole küll üldse oluline, aga ma oleks ise geneka ka relaka harjaga üle lasknud, oleks mootoriga vastava välimuse saanud Smile
Vasta
#19

TAD ja talv - vähe kangelt külm auto ei veere?

Mis õli tagasillas on?
Vasta
#20


Ega see käsipidur oli vist kah nõrga. Siis see TAD natuke kompenseerib.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne