Arutelu gaz 53medest ja üleüldiselt veokatest.
#21

(19-01-2022, 22:29 PM)v6sa Kirjutas:  TAD ja talv - vähe kangelt külm auto ei veere?

Mis õli tagasillas on?
 

Mõlemas tad-17 Ei ole küll tunda hetkel andnud, et raske oleks, päris -30nega nagunii ei sõida.

Mootoris 10W30.

Omaette nokitseja.
Vasta
#22

(20-01-2022, 00:16 AM)Laurimetall Kirjutas:  
Ega see käsipidur oli vist kah nõrga. Siis see TAD natuke kompenseerib.

Käsipidur tõesti pole kõige parem, järgmiseks aastaks käin üle.

Omaette nokitseja.
Vasta
#23

Vabandan teema rikkumise pärast ja luban end parandada.
Vasta
#24

2715 poolt väga huvitav kirjatükk, poleks uskunudki, et tehase konstruktsioone nii palju ringi peab tegema, et auto kasutuskõlbulikumaks/inimlikumaks saada. Muidugi näitab see ka juhtide nutikust, et kõik need asjad üldse välja mõelda, vot olid mehed ikka kunagi- isegi veakoode ei loetud arvutiga! Tänapäeval muud teha ei osatagi.

Siduri koha pealt olen ka nõus- mul olid isal kunagi ilma sünkrodeta käigukastidega Sisud ja sellistega oli ikka seda ragistamist algul palju kuulda, just nende juhtidega, kellel polnud selliste kastidega kokkupuudet.  Eks 51-52-53-l oli sama, et käiguvahetusel peab pööretevahemik õige olema, et vastavalt kas üles või alla vahetades läks käik topeltsiduri ja vahegaasiga puhtalt, ilma raginata sisse. Oli meil ka üks vana Volvo munakoor-kabiiniga treila, millega tulin 90-ndate keskpaiku siduri peasilindri lekkimise tõttu ilma siduripedaalita Peipsi äärest läbi Tartu Vändrasse, sai ilusti hakkama. 
Õnneks kuulun ma ise nende hulka, kes ka kohustuslikus korras 53-ga sõitma pidi, sest keskkoolis 90-ndate algul lube tehes sai Vändrast Pärnus käia õppesõitu tegemas.

Ja noh, isa 53-dega sai mingi aeg vahel ka Vändrast Pärnu küttepuid vedada, need olid küll juba uuema kabiiniga.
Vasta
#25

Millised teadmised ja kogemus 2715 numbriga foorumlasel ! Tõsiselt , iga detail siin kirjapandust  on väärt säilitamist .
Vasta
#26

(20-01-2022, 00:36 AM)Tsistern Kirjutas:  
(19-01-2022, 22:29 PM)v6sa Kirjutas:  TAD ja talv - vähe kangelt külm auto ei veere?

Mis õli tagasillas on?
 

Mõlemas tad-17 Ei ole küll tunda hetkel andnud, et raske oleks, päris -30nega nagunii ei sõida.

Mootoris 10W30.

Hüpoidhambumisega tagasilda pole lubatud muud soga panna, kui vaid ainult hüpoidõli. See on võrreldes Tadiga paksem ja liimjam. Veel on ta tunnuseks, et ta on lõhnatu, võrreldes igasugu käigukastiõlidega. Sõiduautodest ka Volgadsele ja Moskvitsidele on ette nähtud tagasillas ainult hüpoidõli. Ainukesena Žigulil ja vähesel hulgal Moskvitsidel kaheksakümnendate lõpust on lubatud sillas Tad-17 kasutamine. Mossedel on lubatud alates ajast, kui tehas muutis termilise töötluse tagajärjel teo ja taldriku vastupidavamaks.
Vasta
#27

Panin seda, mida käepärast oli, enne polnud peaaegu üldse õli sees. Parem ikka kui ilma, eks võtan teatavaks ja vahetan ära.

Omaette nokitseja.
Vasta
#28

(20-01-2022, 22:17 PM)taruvaras Kirjutas:  ...
Hüpoidhambumisega tagasilda pole lubatud muud soga panna, kui vaid ainult hüpoidõli. See on võrreldes Tadiga paksem ja liimjam. Veel on ta tunnuseks, et ta on lõhnatu, võrreldes igasugu käigukastiõlidega. Sõiduautodest ka Volgadsele ja Moskvitsidele on ette nähtud tagasillas ainult hüpoidõli. Ainukesena Žigulil ja vähesel hulgal Moskvitsidel kaheksakümnendate lõpust on lubatud sillas Tad-17 kasutamine. Mossedel on lubatud alates ajast, kui tehas muutis termilise töötluse tagajärjel teo ja taldriku vastupidavamaks.
ooot ,TaD-17 on ju hüpoidõli
Tsitaat:ТМ-5-18 (ТАД-17и, ТСп-14гип) - универсальное минеральное. Предназначено для смазывания всех типов передач, в том числе гипоидных, автомобилей и другой техники. Температурный режим работы составляет от -25°С до +140°С
Tsitaat:Для ведущих мостов (кроме гипоидных), коробок передач, раздаточных коробок и рулевого управления:

ТСп-14,5
ТСП-14
ТАп-15В
ТСп-15К
Для гипоидных передач грузовых автомобилей (ГАЗ-52, ГАЗ-53, ГАЗ-66 и их модификации)

ТСп-14гип
Для ведущих гипоидных мостов, коробок передач и рулевого управления легковых автомобилей (ВАЗ, АЗЛК, автомобили «Волга» и др.)

ТАД-17, ТАД-17И
Vasta
#29

(20-01-2022, 23:06 PM)meli666 Kirjutas:  Gazikul on küttepuude veol hea näitaja läbivus. Tuttav tegeleb ka puudega, olemas nii Gaz, kui ka Volvo FL äkki 4 või 6. Suuremalt osalt just maapiirkonnas veod ja puukuurid ikka kuskil üle muru. 
Seal kus Volvo kaevub nobedalt sisse, liigub Gazik ilma emotsioonita.
Volvo FL6-e tühimass on ka kindlasti 2 tonni suurem kui 53-l. Seda teemat lugedes on hea meel et jätsin 53-e etapi vahele ja valisin vana fl6-e. Ei mingit jebi nende eelpoolnimetatud asjadega mida vaja ratsionaliseerida või muud sellist et saaks toimima talutavalt, normaalse auto tasemeni ei jõua niikui nii. Aga hobi autoks sobiks vast küll, või siis juba zil.
Vasta
#30

(20-01-2022, 23:19 PM)Kult Kirjutas:  
(20-01-2022, 23:06 PM)meli666 Kirjutas:  Gazikul on küttepuude veol hea näitaja läbivus. Tuttav tegeleb ka puudega, olemas nii Gaz, kui ka Volvo FL äkki 4 või 6. Suuremalt osalt just maapiirkonnas veod ja puukuurid ikka kuskil üle muru. 
Seal kus Volvo kaevub nobedalt sisse, liigub Gazik ilma emotsioonita.
Volvo FL6-e tühimass on ka kindlasti 2 tonni suurem kui 53-l. Seda teemat lugedes on hea meel et jätsin 53-e etapi vahele ja valisin vana fl6-e. Ei mingit jebi nende eelpoolnimetatud asjadega mida vaja ratsionaliseerida või muud sellist et saaks toimima talutavalt, normaalse auto tasemeni ei jõua niikui nii. Aga hobi autoks sobiks vast küll, või siis juba zil.
Tahtsin minagi zili osta kuid varuosade saadavus on kehva.

Omaette nokitseja.
Vasta
#31

Vabandan teema solkimise pärast ja luban end parandada.
Vasta
#32

(21-01-2022, 00:41 AM)2715 Kirjutas:  Tuli peale teekasutustasu ja kokkuvõttes polnud enam isu teda liikumas hoida ja kuna ta väljas paratamatult seistes lagunes proovisin teda müüa, kuid parim pakkumine jäi alla 500 eur ja seda autol kus olid uued vedrud, korralikult tehtud mootor ja lukuga tagasild.

Siis saigi temast traktorile haagis ja ei kahetse seda otsust, kuna vedada saab suuremat koormat, pole teekasutustasu ja lõpuks on ka võime pehmemal pinnasel sõita parem.
Kiiruses on kaotus, kuid see pole oluline kui maakonna piires sõidad.

Sa  kohtusid eestlase mentaliteediga. Kui masin on originaalist eemale viidud, siis on hind koheselt vanaraua hinnaga võrdeline.  Ma ei tea ise ka kust see mõte on rahval tulnud, kuid nii ta on kahjuks.

Nende kärudega on ka teema. Originaal 53 kast on pehmeks mädanenud kui kurat enamikel ja see põltsamaa kast võtab  nõrganärvilistel munad märjaks. (kast on suht silla keskel ja näiteks puukoorem, mis on kasti taha lõppu pandud, hakkab traktori perset üles tõstma. Kui korra seda koged, siis teist korda enam ei taha.
Kärude ehitus on kuigi omaette teema ja seal palju erinevusi vaja sisse viia võrreldes auto originaaliga, et teda korralikult saaks ka kasutada.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#33

Sa mõtlesid ikka sild kasti keskel? Smile
Ei, ma niisama. Aga jutt õige muidu- teismelisena viisin russiga viljakotte põllule, järgi oli kallaja "lusikas", mis tavaliselt MAZ kallajatel järgi oli. Viljakotid olid liiga tagaotsas ja nii kui eest ära ajasin peale lahtihaakimist, oligi tiisel taeva küljes.
Vasta
#34

Zil-e müüdi aafrikasse tohhujja. Venelased olid muidugi õhku täis, et näe kui hästi läheb, hulga paremini kui prognoositi. Mingi delegatsioon asjapulki küsis siis neegri käest, et kas "rahul olema, Zil hea auto olema?". Neeger vastu, et ei, igvene s*tt, laguneb mis kole. A mis te neist ostate siis? A see on ainuke mis  kinni ei jää. Teid ju netu. Jutt siis vast 80-nendatest, kui hiinlased veel aafrikas teid ei ehitanud.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#35

2715
 No aita ometi vaesekest
youtube.com/watch?v=HjpNs9g3syY
Vasta
#36

(20-01-2022, 10:11 AM)Aare R. Kirjutas:  ...

Siduri koha pealt olen ka nõus- mul olid isal kunagi ilma sünkrodeta käigukastidega Sisud ja sellistega oli ikka seda ragistamist algul palju kuulda, just nende juhtidega, kellel polnud selliste kastidega kokkupuudet.  Eks 51-52-53-l oli sama, et käiguvahetusel peab pööretevahemik õige olema, et vastavalt kas üles või alla vahetades läks käik topeltsiduri ja vahegaasiga puhtalt, ilma raginata sisse.
...
pisut OT.
GAZ-53/66 käigukastis on 2,3,4 käik ikka sünkronisaatoritega? Enamjaolt on isegi toimivad olnud. 52-ga tegime õppesõitu, elus esimene sõit veokiga, linnas, vihmase ilmaga, pimedas, aknad udused, peeglid olematud, sünkrodeta käigud mis ei lülitu, pidevalt hüppav (lõtv reaktiiv varras) ja väljasurev mootor+ valjuhäälne õpetaja...
Vasta
#37

(21-01-2022, 23:29 PM)I.A Kirjutas:  Ei tasu unustada seda, et nõukogude tehnika koolitas kõvemaks tehnika- inimeseks! Tänapäevastema veokate muredega ei saa alati ka Volvo Estonia hakkama Wink lihtsalt keerulisi muresid on palju rohkem ja ilma programmi ja oskuseta suurt miskit ei lahenda. 
Vasta
#38

(21-01-2022, 22:45 PM)hulgus Kirjutas:  pisut OT.
GAZ-53/66 käigukastis on 2,3,4 käik ikka sünkronisaatoritega? Enamjaolt on isegi toimivad olnud. 52-ga tegime õppesõitu, elus esimene sõit veokiga, linnas, vihmase ilmaga, pimedas, aknad udused, peeglid olematud, sünkrodeta käigud mis ei lülitu, pidevalt hüppav (lõtv reaktiiv varras) ja väljasurev mootor+ valjuhäälne õpetaja...
Mul kunagi oli 52-04, väljalaske aastaga nii umbes 1985, sellel oli juba uuena sünkrodega 53 kast küljes. Vanemad olid 51 kastiga
Vasta
#39

(21-01-2022, 22:45 PM)hulgus Kirjutas:  
(20-01-2022, 10:11 AM)Aare R. Kirjutas:  ...

Siduri koha pealt olen ka nõus- mul olid isal kunagi ilma sünkrodeta käigukastidega Sisud ja sellistega oli ikka seda ragistamist algul palju kuulda, just nende juhtidega, kellel polnud selliste kastidega kokkupuudet.  Eks 51-52-53-l oli sama, et käiguvahetusel peab pööretevahemik õige olema, et vastavalt kas üles või alla vahetades läks käik topeltsiduri ja vahegaasiga puhtalt, ilma raginata sisse.
...
pisut OT.
GAZ-53/66 käigukastis on 2,3,4 käik ikka sünkronisaatoritega? Enamjaolt on isegi toimivad olnud. 52-ga tegime õppesõitu, elus esimene sõit veokiga, linnas, vihmase ilmaga, pimedas, aknad udused, peeglid olematud, sünkrodeta käigud mis ei lülitu, pidevalt hüppav (lõtv reaktiiv varras) ja väljasurev mootor+ valjuhäälne õpetaja...

Hallooo!
Vaata, ksf! Hulgus, see ongi jeestlaste traagika!  Sad
Olen ka ise sellest põlvkonnast, kes tegid esmast õppesõitu veokaga tollal, kui sisemisepõlemisega mootriga automobiil polnud üldse veel leiutatudki! Tänapäevased lumemisiganesimemissubjektid ei kujuta vist üldse ettegi, mis ajad tollal olid...
Polnud välja mõeldud ei reaktiivvardaid, peegleid, aknaid (tõsi, olid mingid variatsionid mingte lamba ja kassi põitega..) mis me räägime, elu oli raske, kui mitte võimatu, aga ikka mingid eriti tupoid ja lollakad elasid üle ja jagavad omi emutsioone siia maani...
Ka minu kadunud isa ja sinna samasse kadunud onu Leopold tegid midagi sarnast traagilisel 1944-l aastal. Olles mõlemad tagaotsitavad saksa vabastusvõimude poolt (kui igati kõrgesti väärtustatud võitlejad  (olen siis foorumis veidi avalikustanud onu Leopoldi tausta, isa kohta ma muidugi ei ole soovinud eriti infot levitada), hoidusid nad kõrvale saksa vabastusvõimu poolt välja kuulutatud totaalsest mobilisatsioonist ja hängisid tol hetkel hoopis Reveli linnas toimunud automobiili sõidukijuhtide väljaõppimise kursustel, mille ka mõlemad edukalt lõpetasid, vaatamata igasuguste puuduvate naeladega kummide- ja mopeedautode puudumisele tol hetkel! Mingistest mõõdetutest 90-test km/h polnud ka tollal juttu, ilmselt pidurdasid ka nemad tollal liilkust, kui oli millega pidurdada. Ja seepärast tundubki mulle imelik, et mingid superjuhid (mitte seda füüsikalisele mõttes, vaid lihtsalt mingid mu.nnid, kel on vaja sõita 3 km/h kiiremini, kui arengupeetusega kaasliiklejad seda     teevad) pidevalt tõmblevad siin oma KPS-iga mõõdetud kiiruste jms pärast - vb te olete lihtsalt natuke lollakad? Või natuke rohkem? 
Ehk aitaks rahuneda see, kui pistaksite selle pidevalt tõmbleva lõdva reaktiivvarda omale kuhugi kereõõnsusesse?
Vasta
#40

Gaz 53-e esimene ja teine käik on ilma sünkronisaatoriteta. Kolmas ja neljas on sünkroniseeritud. Umbkaudu 1984 tulid ka mõned masinad tehasest ilma nende kolmanda-neljanda käigu sünkronisatoriteta. Kas polnud juppe saada või oli mingi ratsionaliseerimise tulemus, ei tea, aga isiklikult olen paaril sellisel kangi liigutanud ja ka küla pealt on tulnud vastukajasid sellel teemal. Mis sellisel erandkäigukasitil kõhus teistmoodi oli, ei tea, ei ole lahkamist teinud, ega ka juures olnud. Igatahes ei olnud sinna paigaldatud Gaz 51-e kast, vaid ikka 53-e korpuses.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne