Gaz 53 aastast 1981 ja Gaz 52 aastast ?
#1

Sattus siis mulle kätte 81a gazoon mis tuli peretuttava hoovipealt, kuidagi kobapeale sattusin talt küsima, et mis veokaga plaanis on kuna seisab juba päris pikalt võsaääres, vastuseks tuli, et tahab vanarauaks viia ja oli juba uurinud ka hindasi, et mis ja kuidas see talt minema viiakse. Sellise vastuse peale ütlesin, et selline jutt ei tule kõne allagi ja ostsin talt selle ära. Ajaloost siis niipalju kui tean ja miks ei suutnud lasta teda pressialla saata, paberid on korras (napilt oleks tuttav ta arvelt maha võtnud aga büroo oli kinni, vedas) läbisõitu on tal kohe ette kerimas 21t kuna tegemist on endise tuletõrje autoga, millele mu tuttav enda läbiaetud 53e pealt kastiraami peale tõstis, seda reedab ka sinise värvialt nähtav punane. Mootoris on kogu tema käes oldud aeg jahutusvedelik sees olnud, puhas ja ei leki kusagilt ja niipalju kui ma nende 53edega olen sõitnud siis see käib ikka uskumatult rahulikult ja hästi. Plaanis on kogu tehniline üle käia ja värvkatte uuendamine. 
 
Niimoodi ta võsaääres oma päevi veetis.
[Pilt: 20211113-134545.jpg]

[Pilt: 20211113-134558.jpg]

Kui raha oli loetud siis sai ta sõidetud maakodu hoovipeale, imestus oli mul suur kui taat hüppas kabiini, lülitas sisse massi, lõi mõned korrad ette ja mootor käis esimesest pöördest. 5km sõitu kulges suures imestuses, kõik elekter toimib, pidurid  nagu kännutaha ja kui peale anda siis mootor jaksab vabalt tõmmata, mida veel tahta.

Koduhoovil
[Pilt: 20211113-144236.jpg]

[Pilt: 20211113-150758.jpg]

[Pilt: 20211114-095538-koopia.jpg]

[Pilt: 20211231-135304.jpg]

Rool sai esimese asjana ära vahetatud oli teine päikese tõttu poolduma hakanud.
Istmed on seismiseks üles tõstetud, hiirtele jubedalt meeldib sinna alla pesa teha.

[Pilt: 20211114-095512.jpg]
Videos on ka kuulda kuidas kollektoritihend kundepool lekib
Vaikselt olen kogunud ka uusi juppe, tihendid, karpa rem komplekt (kiirenduspump on kehv)
uued küünlad, juhtmed. Sisse sai aretatud ka diisel bemmi termostaat, et mootor oma töötemperatuuri saavutaks.
Kui kellegil vedeleb ka korralike rehve siis võib julgelt pakkuda, need mis all, on vanadusest mõraliseks läinud

Vasta
#2

masin lausa kolmevärviline. originaal beez on ok.pintseldamist tuleb muidugi palju.äkki venitab isegi musta numbri välja.
Vasta
#3

Väga lahe, et masinaid kohe foorumisse juurde lisandub. Ettevõtmise eest kohe +1 juurde! Smile

Omaette nokitseja.
Vasta
#4

Vot kui vähe on õnneks vaja, ja teine tahtis auto ära visata! Kirjelduse põhjal tundub täitsa korralik pill olema ja ma ütleks, et isegi välimus on täiesti viisakas.
Vasta
#5

(19-01-2022, 20:38 PM)Aare R. Kirjutas:  Vot kui vähe on õnneks vaja, ja teine tahtis auto ära visata! Kirjelduse põhjal tundub täitsa korralik pill olema ja ma ütleks, et isegi välimus on täiesti viisakas.
Oma väärika vanuse kohta on päris heas seisus tõesti, lihtsalt seismisega on tekkinud väsimuse märgid. Tulevikus saab loodetavasti ta oma päevi kuivas varjuall veeta. Musta numbrit taga ei hakka ajama, pill jääb kindlasti oma ülesannet täitma erinevate asjade ja materjalide veol. Kevadel sõidan ta töökotta, kus nii välimus kui ka tehnika saab värskendust.
Värvipoolest teen ta sellise nagu on, mulle lihtsalt väga meeldib see valge nina ja sinine kabiin
Toon tuleb sama nagu see suvi mul valminud pirukas.
[Pilt: 20210910-194422.jpg]
Vasta
#6

Kas see helesinine on sama värv mis mtz'ide oma?

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta
#7

Kas selle kasti hüdrusüsteemi juhtimiseks on kaks kangi või mis põhjusel alla laskmisel sidurit kasutati?
Vasta
#8

Tsitaat:Kas see helesinine on sama värv mis mtz'ide oma?
Suht sarnane, sama värviga sai meil töökoja mtz üle võõbatud. Kui tekib küsimus, et kustkohast saab siis tegemist 2 komponendilise värviga ja valmissegu AVSKst, kõige heledam sinine toonivalikus ja hind on ka mõistlik.



Tsitaat:Kas selle kasti hüdrusüsteemi juhtimiseks on kaks kangi või mis põhjusel alla laskmisel sidurit kasutati?


Ei ole kahte kangi. Tal midagi seal allotsas kangile ise keevitatud ja aretatud, kallutada ei lase enne kui kangi tahapoole tõmbad ja küljepeale lükkad, selles asendis lülitab hüdropumba järgi ning sellest ka lahutatud sidur.

Täna sai esimesel puukoormal metsas järgi käidud ning mu elu kõige pikem sõit 53e roolis, meeletud 35km. 
Hommikul sai kohe karpakallal käidud kuna 1 päev küljes olnud kiirenduspumba "kummi" lutt oli 2korda suuremaks paisunud.

[Pilt: 20220130-093135.jpg]

Esimene koorem kastis

[Pilt: 20220130-104212.jpg]

Tagasitulles sai vähe rohkem kuuma ka ning sellepeale põles lekkiv kollektoritihend täitsa ära, hääled läksid iga kilomeetriga aina tummisemaks.
Nagu Hr 2715 on ka oma jutus maininud, kirun seda 3nda ja 4nda käigu meeletut vahet, 3nda käiguga peab ikka päris tühjaks laskma, et 4ndaga hoo üles koguks, koormaga andis veel eriti tunda. Natuke tundub, et mootoril päris kõik hobused kohal ei ole ka, eks kogu süütesüsteem on vaja üle käia ja süütenurk üle kontrollida, sama teema ka toitesüsteemiga.
Vasta
#9

(30-01-2022, 19:28 PM)Raivo Kirjutas:  Kas selle kasti hüdrusüsteemi juhtimiseks on kaks kangi või mis põhjusel alla laskmisel sidurit kasutati?

Kiidan minagi vanakesele lisapäevade võimaldamist ja selle teema tegemist.

Kasti tõstmise lõpetamiseks pruugid ju ikka sidurit, et pump seisma jätta. Või mõeldi nüüd midagi muud?

Kangilahendus on tehaseuuena ilmselt pruugitav, aga enamus palju sõitnud masinaid on sääraste loksudega, et kui kasti lõpuni välja lased ja kinni surud, siis vabastusklappi lahti sellega enam ei suru. No tegelikult on võimalik lolli peaga ka nii kinni lasta, et isegi vändaga sisse ei pressi ja tuleb õlitorude kallale muterdama minna. Ilmselt on ka sel isendil miskit kangiga ja väljalülitatud asendis ei ulata klappi vajutama.

Videost ei paistnud, et kasti ja raami vahel turvatross oleks. Soovitan selle panna - mõni kangekaelne ja raske asi võib muidu liiga huvitavaid hetki tekitada, kui maha jooksimise asmele kasti silindri otsast maha tõstab. Isand Luigelt saab täpselt õigeid asjuWink

Ühtlasi palun märku anda, kui ülalolev kuidagi üleolev või kohatu tundub.
Vasta
#10

(30-01-2022, 21:34 PM)v6sa Kirjutas:  Kasti tõstmise lõpetamiseks pruugid ju ikka sidurit, et pump seisma jätta. Või mõeldi nüüd midagi muud?

Ma pidasin silmas seda, et kasti alla laskmiseks ei peaks nagu pumpa vaja olema, pump peaks siis olema lahutatud. Isegi mootor ei pea ilmselt käima.
Vasta
#11

(30-01-2022, 22:22 PM)Raivo Kirjutas:  
(30-01-2022, 21:34 PM)v6sa Kirjutas:  Kasti tõstmise lõpetamiseks pruugid ju ikka sidurit, et pump seisma jätta. Või mõeldi nüüd midagi muud?

Ma pidasin silmas seda, et kasti alla laskmiseks ei peaks nagu pumpa vaja olema, pump peaks siis olema lahutatud. Isegi mootor ei pea ilmselt käima.


Loen siin vanu teemasid ja jäi silma see kasti tõstmise lugu.
Tehase poolt peale pandud süsteem suht haige teema ja kui veel kulunud ka siis karju appi. Kasti langetamiseks oli tihti vaja montirovkat  et klapi juhtpulka sisse suruda.
Sõitsin kunagi lühikest aega puhkuse ajal ühe vanahärra 53.
Temal oli peale ehitatud väike ühesektsiooniline jagaja. Minu arust oli see hüdropressi jagaja.Vot see oli küll hea teostus.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#12

See nädalavahetus sai maal veedetud ja küttepuid tehtud, reedel tuli tuhin peale 53e nokitseda. Ajasin teise ninapidi garaažiukse vahele, vahetasin ära kollektoritihendi mis lihtsalt põrandale pudenes, peale läksid ka uued küünlad ning mootorisse uus õli. Ühtlasi sai määrdepritsiga niplid üle käidud ning pidurid ära reguleeritud.

[Pilt: 20220211-193211.jpg]

[Pilt: 20220211-202044.jpg]

Küünalde järgi tundub segu hea olema, mõned on parajalt tahmased, eks oli aru saada, et mõned pütid ei taha vahepeal toimida.
[Pilt: 20220211-201948.jpg]

Süüdet keerasin kõrvajärgi vähe varasemaks, eks peab täpsemalt stroboga üle kontrollima. Proovisõidul käies oli hoopis teine tera, suurem osa hobuseid jõudis kapotialla tagasi, täna metsast koormaga tulles jookseb mootor oluliselt lõbusamalt.
Täna hommikul mõeldes küttepuudele ei tekkinud üldse isu, et neid raskeid leppasi peab kasti käsitsi tõstma, keevitasin kiiruga kastinurka kinnitused ja metsakäru pealt sai poom külge tõstetud, kahekesi toimetades oli tunniga koorem peal oluliselt kergema vaevaga.

[Pilt: 20220213-101837.jpg]

[Pilt: 20220213-125111.jpg]

Vasta
#13

Sul on sellest seltskonnast normaalse seguga käinud vaid üks küünal. Ja ühele on miskine lisaaine huvitava habeme kasvatanud. Eks jälgi mängu, kuidas "otsmised" küünlad kestavad.

Tõstuki paigaldus on inimväärne tegu! Kas ongi masti pööramine tehtud hüdrosilindri välise toru ja kolviga? Või on seal siiski ka kandev laagerdus?
Vasta
#14

Vana hüdrosilinder kogu täiega jah.
Vasta
#15

(30-01-2022, 21:34 PM)v6sa Kirjutas:  
(30-01-2022, 19:28 PM)Raivo Kirjutas:  Kas selle kasti hüdrusüsteemi juhtimiseks on kaks kangi või mis põhjusel alla laskmisel sidurit kasutati?

Kiidan minagi vanakesele lisapäevade võimaldamist ja selle teema tegemist.

Kasti tõstmise lõpetamiseks pruugid ju ikka sidurit, et pump seisma jätta. Või mõeldi nüüd midagi muud?

Kangilahendus on tehaseuuena ilmselt pruugitav, aga enamus palju sõitnud masinaid on sääraste loksudega, et kui kasti lõpuni välja lased ja kinni surud, siis vabastusklappi lahti sellega enam ei suru. No tegelikult on võimalik lolli peaga ka nii kinni lasta, et isegi vändaga sisse ei pressi ja tuleb õlitorude kallale muterdama minna. Ilmselt on ka sel isendil miskit kangiga ja väljalülitatud asendis ei ulata klappi vajutama.

Videost ei paistnud, et kasti ja raami vahel turvatross oleks. Soovitan selle panna - mõni kangekaelne ja raske asi võib muidu liiga huvitavaid hetki tekitada, kui maha jooksimise asmele kasti silindri otsast maha tõstab. Isand Luigelt saab täpselt õigeid asjuWink

Ühtlasi palun märku anda, kui ülalolev kuidagi üleolev või kohatu tundub.
Tere

Minu 53 el liigub see kasti allalaskmise pulk nii raskelt, et enamus ajast tuleb käija kõrvalistuja uksest tirimas,olen määrinud ja smaskatunud nii mis kole ja ei tuhkagi,ilmselt teeb hüdraulika rõhk mingeid trikke.
Igati väärt teema ja JÕUDU NING JAKSU.
Tunnen kaasa kõigile kes 53 kapoti all aega peavad veetma,no ei ole mugav koht kus tööd teha. Mina vahetasin umbes aasta tagasi sellisel mõlemad kaanetihendid ära, kuna jahutusvedelik jooksis radiaatorist otse summutajasse. Oi kus sai kirutud neid tikkpolte ja kanget selga valutatud  Big Grin Big Grin.

Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta
#16

No 53 kapoti all on toimetada suhteliselt lux. Proovi sa 52-l klappe regureerida[Pilt: biggrin.gif]
Vasta
#17

(14-02-2022, 10:47 AM)kalju1 Kirjutas:  No 53 kapoti all on toimetada suhteliselt lux. Proovi sa 52-l klappe regureerida[Pilt: biggrin.gif]
Ei mäleta nagu et keegi oleks seda teinud...
Enne sai mootoril eluiga läbi ja läks remonti kui klappe oli vaja reguleerida.
Kolhoosis vähemalt keegi seda ei teinud ja mootorid olid laost võtta.
Vasta
#18

(14-02-2022, 11:16 AM)2715 Kirjutas:  
(14-02-2022, 10:47 AM)kalju1 Kirjutas:  No 53 kapoti all on toimetada suhteliselt lux. Proovi sa 52-l klappe regureerida[Pilt: biggrin.gif]
Ei mäleta nagu et keegi oleks seda teinud...
Enne sai mootoril eluiga läbi ja läks remonti kui klappe oli vaja reguleerida.
Kolhoosis vähemalt keegi seda ei teinud ja mootorid olid laost võtta.


Kui läks 51 arutamiseks siis üks jutuke kuidas 51 kestma jäi.
Esmalt tehti õlipump suuremaks ehk pandi kaks tükki kokku.
Väntvõllil puuriti õlitusaugud läbi vända-ja raamlaagrikaela kahele poole läbi. Muidu oli ainult ühe külje peal auk.
Saaledele treiti keskele õlitussoon sisse, et õli ühtlaselt oma tööpostile pääseks.
Ja vot nüüd läks küll vaja vahel klappe regullida.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#19

52 klappide reguleerimiseks tuleb parempoolne ratas ja sisemine porikoopa plekk maha võtta ning on teostatav.
Vasta
#20

See nädalavahetus nokitsesin väheke 53e kallal, panin käima, lasin tühikäigul soojeneda kui viskas sumbutist korraliku aurupilve ja jahutusvedelik hakkas sõna otseses mõttes sealt välja lendama, ruttu seisma ning esimene reaktsioon oli, et nii kergelt laiali läkski või. Järgmine päev oli ilus ilm võtsin ämbliku maha ja siis oli kõik selge, kummitihendist olid ainult räbalad järgi.

[Pilt: 20220226-102226.jpg]

[Pilt: 20220226-102235.jpg]

[Pilt: 20220226-102534.jpg]

Rääkisin peretuttavaga ka, kes 53ega pool elu sõitnud ütles, et tal päästeautol sama juhtunud kui ämblik kehvasti pingutatud.
Mis targemad härrad soovitavad, uue kummitihendiga kokku tagasi ja läheb jälle või teha ise mingist paremast materjalist tihend sinna.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne