Mootorratta raam
#1

Tuvastamist vajab selline mootorratat raam.

   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta
#2

Kas see või lähisugulane?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Do'nt panic
Vasta
#3

Igatahes seisma on see ratas jäänud 1941. aastal. Väga tõenäoliselt võeti siis ka mootor jm. olulisemad jupid küljest ja peideti eri kohtadesse. Omaniku saatus pole ka ilmselt kuigi roosiline olnud, igatahes huvi ta pärast enam oma tsikli vastu ei näi tundnud olevat. Ilmselt küüditati või sattus ühel või teisel pool rindejoont sõtta ja tagasi enam ei tulnud.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#4

(26-01-2022, 03:20 AM)Mossemees Kirjutas:  Igatahes seisma on see ratas jäänud 1941. aastal. Väga tõenäoliselt võeti siis ka mootor jm. olulisemad jupid küljest ja peideti eri kohtadesse. Omaniku saatus pole ka ilmselt kuigi roosiline olnud, igatahes huvi ta pärast enam oma tsikli vastu ei näi tundnud olevat. Ilmselt küüditati või sattus ühel või teisel pool rindejoont sõtta ja tagasi enam ei tulnud.
Äärmiselt tõenäoline on ka võimalus, et tegu on 1941. aastal rekiveeritud ja hiljem siia mahajäetud tehnika jäänustega. Mootoratta raami ka palju kergem koju vedada kui nt. mahajäetud tanki mootorit, mida ka asjalikud külamehed igaks juhuks laka peale "varuks" vedasid.

Allpool näide vastavast (tehnika)surnuaiast, kuhu antud raam sobituks ideaalselt. Fotode päritolu: Link


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#5

Tere, tegijad ja muiduprjäänikud!
Mõtlesin, et ei kirjuta siia üldse enam, kuna alles hiljuti lasin jälle omale sussi sisse, kõhupeale jne... välja.
Aga on kuidas on ja on niimoodi, et tegijad siia midagi ei kirjuta, kaasa arvatud suurtemunadega iluslind, muiduprjäänikud veidi püüavad teemat elus hoida, aga vastust ei tule... mina ka ei tea, millega tegu. Pildid võiksid olla veidi informatiivsemad, aga eks need on ksf! Indrek Sirgile kusagilt saadetud ja hea, et sellisedki on vaadata. 
Ja  kindlasti pole tegu mingi Pelgia (Sarolea) mototsikletiga ja seda teadis ka ilmselgelt lgp. ksf! Indrek Sirk. Asi peaks olema toodetud Inglismaal ca 1930 +/- ja kes viitsib, siis võtab meil 1940 seisuga registreeritud mootorrataste lehe lahti ja proovib sealt kõik inglise margid läbi ja toob tõe päevavalgele. Tundub, et Norton, R-E, BSA ei ole... Muidugi, siin on käinud tegijate ja prjäänikute kõrval ka teadjad, aga nad on kas läinud või lihtsalt vait. 
Peale selle on olemas ka arhiiviandmed, millede kaudu peaks olema võimalik registreerimisnumbri järgi tuvastada nii tsikli tootja, mudel, kui ka tollane viimane omanik. Kes ei pruugi sugugi olnud neil karmidel 1940-ndatel mulla alla pandud, võis olla ka tervislikum lihtsalt madalat profiiti hoida või ka "pikal lainel" olles lihtsalt polnud erilist võimalust ENSV siseasjadesse sekkuda...

Tervitades, tatiprjäänik, Priit (kel pole juhtegi inglise mootortsaiklit kunagi olnud ja ei saa ka olema, erinevalt tegijatest, kel on lisaks teeröövlile ka värviliste tulukestega kaunistet Banoonia teeristis)
Vasta
#6

Vaikus eetris. Kulisside taga ikka arutelud käivad, kuid ka suuremad teadjad ei julge midagi konkreetset pakkuda. 

Üsna suur üksmeel on selles, et tegemist võiks olla Suurbritannias valmistatud mootorrattaga, mille valmistamisaasta võiks olla perioodist 1930 +/- paar aastat. Tõenäoliselt ka suurema mootoriga ehk ca 500 cm3. Konkreetsemaks aga minna ei suudeta ka pärast interneti ja entsüklopeediate läbitöötamist. Uue infona lisan siia fotod raamil olevatest numbritest. Esihargi torul on nr 200 ning sadula all 29XX. 

Välistatud ei ole ka see, et see kooslus ei ole täpselt sellisena tehasest väljunud ja on kombineeritud erinevatest detailidest. Seda küll mitte praeguse peremehe käes ja mitte lähematel kümnenditel.

       
Vasta
#7

Minu pakkumine oleks (kuigi ei julgeks selle peale lahjat mürki võtta kuna kahtlused jäävad) : 

[Pilt: 20220221-094208.jpg]
Vasta
#8

Tere!
Raleigh on hea pakkumine ja on seda vist ka mõni teine kahtlustanud. Aga teema raami esihargi järgi on esipiduri trummel asunud paremal pool, pole vist nendel +/- 1930 Raleigh raamidel ka sellist alumise horisontaaltoru lõppu sadula pool jms? Ja mis raamatu viitega tegu on, kas mudel MA30 hoopis püstklappidega 1-tuletoruga ei olnud, kuigi seal leheküljel on jutt, et OHV mootoriga, mis vist oleks hoopis MH mudel? Raami nr järgi on ka raske Raleigh varianti kontrollida, ma ei ole Raleigh numeratsioonist aru saanud ja pole ka päris kindel, et teema raami  nr ikka selline on, nagu "ta on". On ju ka Eestis musta nr Raleigh aastast 1933, virtuaalruumist võib mingeid R nr-i näiteid leida, aga süsteemist ma aru ei suuda saada...
Vasta
#9

(21-02-2022, 14:09 PM)kassitapp Kirjutas:  Tere!
Raleigh on hea pakkumine ja on seda vist ka mõni teine kahtlustanud. Aga teema raami esihargi järgi on esipiduri trummel asunud paremal pool, pole vist nendel +/- 1930 Raleigh raamidel ka sellist alumise horisontaaltoru lõppu sadula pool jms? Ja mis raamatu viitega tegu on, kas mudel MA30 hoopis püstklappidega 1-tuletoruga ei olnud, kuigi seal leheküljel on jutt, et OHV mootoriga, mis vist oleks hoopis MH mudel? Raami nr järgi on ka raske Raleigh varianti kontrollida, ma ei ole Raleigh numeratsioonist aru saanud ja pole ka päris kindel, et teema raami  nr ikka selline on, nagu "ta on". On ju ka Eestis musta nr Raleigh aastast 1933, virtuaalruumist võib mingeid R nr-i näiteid leida, aga süsteemist ma aru ei suuda saada...
Pilt on eksitav natuke kuna tegemist on Raleigh 500 pildiga aga teks on paigutatud nii nagu võiks arvata, et kujutatud on MA30 mudelit. 
Minu kahtlused saavad ka just alguse sellest sadulapoolsest raamitorust.  No ei ole ma leidnud sellise iseloomuliku nurgaga torude asetsusega rattaid. Ja õlipaak on ka tundmatu- äkki samadelkin?
Kahvel äkki võiks olla Webb tootjalt, mudelit mina ei oska nende piltide järgi hinnata. 
Sadul Lycette? Huvitav kas silti pole alles...
[Pilt: Webb-1929-deluxe-model-fork-2-VBG.jpg]
Samas mootori kaas, summuti ja lenksukinnitused on väga sarnased Raleigh-le. 

Ei tea tõde aga huvitav on ikkagi lõpuks teada, kelleks see üldsuse poolt liigitatakse... mine tea äkki tänapäevast elu arvestades liigitatakse hoopis soo.. ptüi mudelivoolavaks Smile

PS. Minu pilt raamatust "Guide to Pre-War British motorcycles by C J Ayton"
Vasta
#10

(21-02-2022, 14:09 PM)kassitapp Kirjutas:  Aga teema raami esihargi järgi on esipiduri trummel asunud paremal pool, pole vist nendel +/- 1930 ....
Esimesena tuli ette sama kahvli ja parempoolse piduriga BSA aga no sellest nimistust mitte üks nagu ei klapi muude iseloomulike tunnustega -> BSA mudelid
Vasta
#11

Viidatud artiklis on selgelt kirjutatud MA30 - OHV mootoriga, aga pole oluline. See õlipaagike alumiinium- või roostevabaplekist aluse küljes on minu arusaamise järgi küll mingisugust sorti tuuningelement. Ei saa aru, kus jalgpiduri prdaal on kinnitunud, kas ikka ka paremale poole, nagu esihargi järgi esipiduritrummel.
Tore oleks ikkagi, kui riikliku registreerimisnumbri põhjal saaks kusagilt registrist andmed leida, mingisugused arhiivimaterjalid ju peaks ikkagi olemas olema, võiks nagu Tallinna või Harjumaa number olla, kuigi ei pruugi.
Juba viidatud EAG lehel tagaotsitavate tsiklite nimekirjas ER 12XX ja ER13XX numbrid oleks justnagu Tallinn/Harju? Seall on ka kirjas hulga (inglise) tsiklite raaminumbreid, aga sealsete numbrite põhjal võib ainult mõned tootjad lihtsalt välistada, samuti on seal üksjagu segadust nende numbritega.
http://eag.vanatehnika.ee/soda-otsimised1941-42.html
Ka selles levinud tabelis tootjad/numbrid/aastad on mõned inglise margid, aga ei ole sealtki suurt abi antud raamile ja kas ikka ongi üldse inglise asi, mingeid keermeid kontrollida?
http://horex-forum.xobor.de/file.php?url...mmerierung
Esihark istub ka kuidagi imelikult raamikaelas või tegelikult eriti ei istugi...raamikael ka selline lühike?
Vasta
#12

   
Vasta
#13

(21-02-2022, 15:57 PM)kassitapp Kirjutas:  Viidatud artiklis on selgelt kirjutatud MA30 - OHV mootoriga, aga pole oluline...
Jah ajasin segast... aga nagu ka mainitud siis antud teema juures pole ka oluline
Vasta
#14

Pean häbiga tunnistame, et olen ka üritanud selle mootorratta marki tuvastada, kahjuks tulemusteta. Olen läbi lehitsenud suure hunniku pakse raamatuid ja internetist otsinud, midagi sarnast ei ole õnnestunud leida. Minu üks esimesi mõtteid oli ka Raleigh, kuid see ta ei ole. Olen võrrelnud erinevaid Inglise tootjate rattaid, kuid ühelgi ei ole sellist raami kuju sadula all. Samuti ei ole leidnud sarnase  pakiraamiga tsiklit. Ei ole ka teiste valmistajamaade toodangust sarnast leidnud. Ilmselt on tegemist vähetuntud margiga. Omanik võiks muidugi mõõta üle, kas poldid on tollimõõdus. Tasuks veel vaadata, kas tagatulel on Inglise valmistaja kirjad.

Kurtna Mootorrattamuuseum; külalistemaja,saun www.teearu.ee
Mootorite plokikaante remont; alumiiniumi keevitus, töötlemine. tel.5087150, Urmas Teearu.
Vasta
#15

Pakiraam ei tekita üldse erilist vaimustust ega usaldust ja kes teab, millest ja mismoodi see muugi artefakt kokku on seatud...
Vasta
#16

Meie head kaasfoorumlased, kes rohkem arhiivides tuhninud, leidsid andmed sellel raami küljes oleva registreerimismärgi. 



Mootorratas registreerimismärgiga ER 13-63 on täiesti olemas Harjumaa nimekirjas 30.05.1942, andmed olid kirjas alljärgnevalt:

Federation 500 ccm, ehitusaasta 1932, raam TB 11094, mootor 32783 / 5, omanik Aleksander Hammer, asukoht Werke Järvakandi.

Varasem registreerimine EW-s oli 28.06.1939 numbri all H-240, asukoht sama.

Kahjuks polnud märgitud eelmist numbrit, tavaliselt oli see märkuste lahtris.



Raaminumber ei sobi, küll aga päritolumaa Suurbritannia, ajastu ning eeldatav mootori kubatuur. 

Kahtlemata on tähelepanu väärivad ka tehnilised ebakõlad esihargi kinnituse juures ning kahtlused selles, kas kõik osad on ikka tehases sama ratta küljes olnud. 


Head mõtted ja info raamatutest teretulnud. Birminghami tehas The Co-operative Wholesale Society (CWS) tootis alates 1918 (või ka alates 1921) esmalt Federali ja alates Federationi nime all mootorrattaid kuni 1937. Väiksemad mootorrattad olid Villiersi mootoriga, suuremad JAP mootoriga. 
Vasta
#17

Halloo!
Väga hea! Ja tõesti pole tegu levinud tsiklimargiga nagu Urmas oletaski, kuigi Eestis oli neid registreeritud 13 tk, neist üks korviga ja 1940 seisuga 12 tk registris. Samuti on eelpool viidatud EAG lehel kirjas, et saksa ajal on taga otsitud ka 350 ccm JAP mootoriga tsiklit, sel küll seal raami nr 302.
ER 12-56, mtrs FEDERATION 350 ccm Jap-mootor, mtr nr 15071 H/3, raam nr 302, mootorratast on Raplas 18.08. militsionääride käes nähtud, kes Tallinna poole sõitsid; teatada A. Kruusvall, Rapla /21.10.1941 Linna Teataja (Tallinn)/

Federationi piltidega pole võrgus kiita, ühe 1937 aasta 250 ccm JAP  mootoriga pildid on, seal paistab see iseloomulik sadulaalune raamiosa, esihark on ka laias laastus nagu tuvastatud isendil, mine tea, ehk on harkki õige, ei suuda neist teema tsikli piltidest sotti saada. 1937 aasta pilte saab vaadata siit
https://cybermotorcycle.com/gallery/fede...cc-001.htm
Muidugi aasta ja mudel pole see, aga nii meeleoluks...
Vanatehnika Virtuaalse vms foorumi teemas vanad fotod peaks ka üks aimatav Federationi tsikli pilt mingi autoga koos olema, aga see vist oli Villiersi mootoriga väiksem tsikkel ja vist polnud suurt midagi peale paagi kirja "...ration" näha...
Vasta
#18

   

Foto Vanatehnika foorumist, tsikli reg. nr 33 / V - 35 Vanamõisa kaevanduse juures. See Federation siiski paistab 4 - taktiline SV mootoriga?
Vasta
#19

Täiesti võimalik et keegi pani arvusid valetpidi aga:


ER 13-36, mtrs AJS 500 ccm, mtr ja raam nr 133912; teatada Võrgu 3 toiduainetekauplus /28.09.1941, 30.09.1941 Linna Teataja (Tallinn)/
Vasta
#20

Minul pole varem sellise tsiklimargiga kokkupuuteid olnud. Venelaste entsüklopeedias sellist marki üldse ei leidu. Inglise- ja soomekeelses on Federation sees, kuid väga väikeses mahus. Mõlemas ka üks pilt. Kahjuks mõlemas Villiers mootoriga variandist. Seetõttu ei õnnestunud ka tuvastada. Paistab, et ka rahvusvaheliselt ei ole see mark eriti tuntud. Facebooki rahvusvahelises grupis ei leidunud ühtegi teadjameest. Inglased kirjutavad, et kasutati ka 350 OHV JAP mootorit. 1931 aastast paigaldati ka 490 OHV JAP mootoreid. Oli ka 677ccm SV V-twin mootoriga variant.

Kurtna Mootorrattamuuseum; külalistemaja,saun www.teearu.ee
Mootorite plokikaante remont; alumiiniumi keevitus, töötlemine. tel.5087150, Urmas Teearu.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne