Hobi-ehitamiste "mõttekus"
#21

Hobi vajadus seisneb selles, et Maslow püramiidi alumised astmed tulevad tänapäeval nii kuradima kergelt kätte, et tekkinud vaba aeg tuleb kuidagi ära sisustada. Loodus tühja kohta ei salli ja kui sa ei taha, et keegi teine selle aja sul ära sisustab, siis tuleb seda ise teha. Valdur (olgu muld talle kerge) käis ka Volgat putitamas, et Maiest rahu saada. See, mida üks või teine isik selle hobiga saavutada tahab, on juba igaühe enda asi. On ütlemine, et tee oma hobist töö ja sa ei pea päevagi enam tööl käima. Mina olen veendunud, et tee oma hobist töö ja sa jääd oma hobist ilma. Minu jaoks hobi peabki olema mõttetu, täiesti ebavajalik aga see peab olema miski, kus saab argimured unustada ja stressi maandada. See peab olema sisemine sügelus, mis kratsides tekitab mõnu ja kui ei sügele, siis eladki kratsimata kuniks taas sügelema hakkab. Kõige olulisem, see ei tohi olla midagi, mida "peab".
Vasta
#22

Mina arvan,et protsess ise peab ka midagi pakkuma.Põhitöö kõrvalt töökojas nokerdades tihti küsitud,et kuidas viitsid? Inimesed erinevad,kes tahab teleka ees õlut juua(mis iseenesest on vahel päris mõnus),kes naisi taga ajada,kes mida aga kellegi peale näpuga näidata pole vist päris õige.
Siin eespool mainiti,et kõikide suuremate hädade algus on see va raha.Ma usun,et ka meite foorumis mehi, kellel selle taha asi ei jää,et kõik poest osta aga siiski teevad asju oma kätega ja sugugi ei ütle teistele kuidas asjad käima peaks.Kui nii võtta siis elamine üldse üks mõtetu värk,nagunii ühekorra lõpeb surmaga.Te vaadake kui palju on inimesi kes käivad kellast kellani tööl,õhtul vahib telekat või sots.meediat,paar korda aastas perega spaa ja kord aastas soojale maale.Sõidab liisingus Toyota Corollaga ja vaatab ülevalt alla mehe peale kes sõidab ideaalses korras vana 124 kerega Mersuga,et mis vana pann see veel on.Kas te tahaksite sellised olla? Mina ei taha ja ma arvan,et enamik foorumlastest ka mitte.Teeme omi asju edasi ja kui ise oleme rahul siis on kõik hästi!
Vasta
#23

Antud teemaalgatajana võtaks ka veelkord sõna.

Nagu juba olen aru saanud, olen eksinud ja põhjustanud oma pisikese 
üherealise postitusega tohutu kahju tõsiste meeste tõsisesse teemasse.

Miks ma selle videolingi üldse postitasin? Nii nagu juba mitmeid kordi mainiti, 
on tuub selliseid iseehitajaid kuivalt täis.

Kui paljud kommenteerijad on üldse selle video rahulikult lõpuni vaadanud?

Mulle meeldisid mõned võtted ja mõtted: kasutada pööreteregulaatorina vana 
prügiks muutunud jooksulindi komponente ja see kuidas jätkus püsivust ja 
nutti olematute tööriistadega selline küllaltki normaalse välimusega asi välja voolida.

Nüüd võib minu postitused lõplikult kustutada ja luban, et siin foorumis rohkem sõna ei võta.
Tänan tähelepanu eest ja loodan, et viimase postitusega kellelegi südarit jälle ei põhjustanud!
Vasta
#24

Youtubes toodud treipingi videos on point selgelt välja toodud. Teha käepäraste vahendite ja tööriistadega endale treipink- selles peitubki hobiehituse mõttekus. Teha midagi mis meeldib ja saada sellest elamus. Kõik muu on müra.
Vasta
#25

Tsitaat:metsakohin
Ütleme nii, et plaanid on selleks, et neid muuta:
1. Läks tunduvalt suuremaks, kui plaanis oli, sest mootor ja kast tulid panna teised ja soodsalt oli saada Fordi 1,8.
2. Oli plaanis säästuprojekt, sest ühte-teist oli olemas - läks ikka natuke maksma ka, sest hüdra on kõik uued detailid. Kõike kinni ei keevitanud, seega gostile mittevastavaid polte-mutreid on ka ikka kilode viisi.
3. Aega läks ka kordi rohkem, kui oli arvestatud, sest paljud koostud tuli mitmeid kordi lahti-kinni kruvida.

Kogu iseehitamise tegelikkuse on ksf! metsakohin oma vahva DIY punase trakatsi teemas kenasti kokku võtnud. 3 vaala: muutub, maksab ja kulub aega Big Grin Ükstaspuha, millisest kolmest vaalast raudkindlalt kinni pidada, siis teised kaks muutuvad teadmatu elik Tambovi koefitsendi võrra. 
Kõige lihtsam näide oleks maja, mida me enamus vist oleme oma elus ehitanud ja kus on üldiselt tõesti ülitäpne "plaan" olemas viimase lambi ja seinakontaktini välja: teed täpselt projekti järgi ja mitte kunagi ei saa nii odavalt ega kiiresti, kui plaanisid Big Grin 

Kusjuures vaal nr.2 ongi see "kurja juur" mõttekuse ja mõttetuse puhu: kui hakkad kilekotiga poes käima, siis saad tegeliku maksumuse teada Wink See hüdro välja toomine on eriti valus: mul ka "Toolik" kallines topelt peale uute vollade teha laskmist...ja uue jagajani ei jõudnudki. 
Järgneb kuulutus DIY mõtetusest minu jaoks (loll ja oskamatu Rolleyes ):
Kuna "Toolik" vedeleb aastast 2018 mul linnas garaažis ja ei ole näha, et mina seda edasi viitsiks-tahaks-oskaks aretada, siis ma annaks selle hea meelega kellegile edasi, kes seda viitsib-tahab-oskab jälle kord tööle panna! Vanarauda oskan ise ka viia.  Lahtivõetud 69 katel koos kõigi vidinatega (kasvõi korralik radikas!), 51 kast ja pidur töötab hästi, miski höövli tagasild Põka ratastega, ülikorralikult ehitatud, ainus häda on tohutu rooliloks karbis ja seda ei õnnestunud vähemalt mul arstida. Hüdro "enšaa viie" pealt, voolikud uued, silindrid lekivad tsipa. PTOd pole. Koos Toolikuga saab kaasa ja tuleb ära viia ka pildi paremas allnurgas näha olev vana Transiti katel koos kastiga, mis oli loll mõte sinna aretada. Tegelikult peaks sinna panema mingi väikese diisli või üldse hüdropaki ja kasti peavõlli ringi ajama hüdromootori. Ja põhjus väga lihtne: suvel soojaga on mul muud teha kui trakatsit aretada ja talvel külmaga seda ei tee. Kätte saab kasvõi kohe, kilulinnast Nõmmelt Wink 

Edit: tõestus, et see kombo töötas ja oleks ka praegu võimeline toimima, kui katel kenasti kokku tagasi panna. Ainult tagakühvlit enam pole, see on nüüd Kubota sabas, ja LED töötuled samuti. 
Vasta
#26

Kallis ksf [b]PlyVal64[/b] tsiteeri ikka õiget kohta ka, seda, kus on kirjas palju läks maksma, muide leiutis on oma kulud täiega tasa teeninud. Minu teine IT (loe:isetehtud) projekt on ennast vägagi hästi õigustanud, eriti arvestades suviseid ehitusmaterjali hindu. Mõtlen algelist saekaatrit, sellel on teine kasutegur veel, selline, mida ei saa rahaks ümber rehkendada. Neli aastat tagasi juhtus nii, et oma mootor vajas uusi düüse. haiglast naastes oli kuu puhkust ja siis ootas ligi 10 tihu palki saagimist, sai sellega tasapisi alustatud ja ühtlases tempos lõpule viidud. Pool aastat hiljem andis koormustest hea tulemuse, nagu doktor ütles: hea tulemus vanuse kohta, arvestamata diagnoosi Rolleyes .
Minu tegemistel on lihtsad eesmärgid:
1. kergendada/lihtsustada oma tegemisi - ei jõua enam päev otsa käsikäruga liiva vedada
2. hoida hiljem natuke raha kokku - ei pea igat teenust ostma või Avanti rentima  
3. lihtsalt rahulolu - olen midagi toimivat valmis saanud

Kas sina ka omi projekte siinses foorumis kajastad kajastad? Muidu kõik arvavad, et sa ainult ajad mulli ja unistad neist asjadest,mida sa kunagi ei saa omama.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#27

Mina olen oma suurprojektiga aastaid olnud kõigile vaadata  Smile Muud asjad, eelkõige stiilipuhas vvanakesed, ongi jäänud tahaplaanile. Rallye-Opel, wagunMersu jms on küll rajal käinud. Ja purjetamine ega veesõidukid pole selle foorumi teema. Peale Valianti on olnud purjeka algosandamine-kaprem jms. 

Aga "Toolik" on bronnitud ksf!Kult'ile et saada järeltulevale põlve õppe-harjutuste materjaliks.
Vasta
#28

Oma suurprojektist võiksid kokkuvõtte teha, nii järjejutuna, noorem põlvkond ei pruugi asjast midagi teada, nemad ju kõiki teemasid läbi ei lappa. Kindlasti oleks huvitav lugemine Toungue

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne