T-40 AM traktor - Hüdrasüsteem_1
#1

Tervist...selline lugu, et sooviksin rohkem teadjameeste infot, kogemusi ja juhiseid alljärgnevale...

Nimelt on tegemist traktoriga T-40 AM ning esialgu oleks vajalik veidi teavet antud isendi hüdraulikat puudutavate küsimuste suhtes:

* Kui suur ehk kui palju on soovitatav maht hüdraõli litraažides, mida hüdrapaak mahutab? Ehk kui palju sinna võiks seda õli panna, et üle ka ei ajaks ja paagi lõhki ei paisutaksSmile?
* Kas soovitate tavapärast hüdraulikaõli (n. MGE-46V mineraalne hüdrosüsteemide õli)...või siis täpsemalt on midagi muud laadset soovitatav kasutada?
* Kuidas teostada hüdraulika süsteemis mõne lekkiva hüdraulikavooliku vahetus? Nimelt, kas ja kuidas süsteemist surve välja saada, enne kui voolikut hakata eemaldama ja vahetama?
* Kuidas üldse hüdro süsteemist surve maha saada...kui näiteks ka hüdropumpa vajalik lahti võtta vms. teostada?
* Kas hüdraulikaõli paagis on ka mingisugune surve/rõhk sees...n. kui nüüd soov on õli juurde lisada vms. teostada? Kas võib korgi niisama iga hetk maha kruvida?
* Kuidas on õigem käituda olukorras, mil hüdraulika paaki on näiteks vajalik õli juurde panna või see uuesti täielikult täita uue õliga...ehk millisetesse asenditesse on vajalik tõsteseadmete (kunn peal) / haake jms. seadmete silindrid viia, et saada süsteemis kogu õli maht paaki, välistamaks paagi täitmisel nn. ületäitmist, ehk mil osaline "suurem" hulk õli on silindrites ning nende liigutamisel pressitakse õli juurede paaki, mis varasemalt täidetud juba normile? ...Pikk tekst...tekst...aga loodan, et keegi sai mu mõttest aru. Smile))
*Millega ja kuidas soovitate hüdraulikasüsteemi läbi pesta? Kuidas seda reaalselt ka teha?

Hetkel ette tänades...mul neid küsimusi tuleb hiljem veel...siis kui rohkem tekib aega trakatsit hakata edasi putitama ning kõiki sõlmi ja liikuvaid osi üle kontrollima/puhastama jms. heakorra töid teostama. Smile
Vasta
#2

Enamusele küsimustele tead sa tegelikult ise vastuseid, kui natuke loogiliselt mõelda, kuidas asjad töötavad.

Kui raamatut ei taha osta, siis internetis info olemas.

Mahud:
https://zinref.ru/000_uchebniki/05300_tr...ia/012.htm

Ma ei ole ekspert, aga vene ajal kasutati seal igasugu ollust kuni diislini välja. Miks ta ei võiks korraliku õliga toimida, eeldusel et sees püsib?

Surve saad välja niiviisi, et seisva mootoriga liigutad jagaja kangi sobivasse asendisse ja kui seal mingi rõhk oli, siis läheb sorts õli paaki tagasi. Sobiva asendi pead ise välja mõtlema, sõltuvalt silindrist. Kunni, kallutava käru ja muude selliste asjadega tuleb arvestada, et nad võivad alla kukkuda, kui voolik lahti keerata. Ega seal vanasti päris ilmaasjata polnud keelatud ilma toestuseta töötamine.

Paagis ei tohiks olla survet, va juhul kui õhutus umbes on. 

Silindrisse mahub kõige vähem õli siis, kui vars lõpuni sees on. Lisaks jääb nagunii õli torudesse, pumpa jne veidi. Lähtu sellest, mis sealt välja tuleb. Korraliku puhta õli korral pole vast hullu et veidi alles jääb.
Vasta
#3

Oluline kontrollida hüdropaagis olevate filtride olukorda ja eeskätt puhtust-igasugune ummistus tekitab ebavajalikku surve ja temperatuuri tõusu. Lisaks kontrollida tuulutustoru puhtust. Arvestama pead, et mistahes tundmat vedelikuga täidetud hüdroagregaadi külgeühendamine jätab sealt tuleva saasta näol oma jälje sinu masina hüdropaaki. Eri hull kui keegi on kasutanud vana läbitöötanud õli, sealt on võimalikud kõik üllatused. Logistilises mõttes soovitan kasutada sama õli, mis mootoris, omal mul selleks KAMAZ õli.

Seal, kus lõpeb asfalt...seal lööme laagri ja Zillisauna püsti!
Vasta
#4

Tere

Kuna teemalgataja on ilmselt suhteliselt uus nii siin foorumis kui ka ilmselt tehnika vallas ,siis soovitus on silmaringi laiendamiseks siit foorumist mõni t-40 teema algusest lõpuni läbi lugeda. Sitta ja sodi on neis palju aga on ka kasuks tulevaid teri mis aitavad t-40 tegeledes tulevikus edasi.

Rääkides küsimustest: 

T-40 hüdrosüsteem (Räägin praegu ainult traktorist,muud lisaseadmed on juba teine teema) ei ole üldjuhul nii tihe, et kui sa traktori seisma jätad ja näiteks 30 min pärast voolikuid näppima lähed, et seal mingit märkimisväärset rõhku järgi oleks. Seda tingimusel, et traktori mootor seisab. Ohutuse mõttes võid pärast seisma jätmist teha jagaja kangidega liigutused läbi,see laseb viimasegi jääkrõhu paaki tagasi.

 NB Kui traktori mootor töötab, siis ära hüdraulika süsteemi NÄPI. Siis on hüdraulika süsteemis piisavalt rõhku, et halva juhuse tõttu võid saada kuuma õliga vastu simi või midagi veel hullemat. Kõik tööd tuleb teostada SEISVA MOOTORIGA. Hüdraulika paagis ei tohiks küll mingil juhul märkimisväärset rõhku olla aga seisva mootroiga on õli juurde lisamine igatpidi ohutum tegevus.
NB Natuke silmaringi laiendust sõiduauto rehvis on 2 bar veoauto rehvis 8 bar siis hüdraulika süsteemis on 100 -300 bar rõhku. T40 süsteemi rõhku küll täpselt ei tea aga pakun et 100 -150 bar.

T-40 originaal hüdrapaagil on kusagi õli sisse valamise ava juures väike umbes 8-12 mm nn ümmargune mutter,sellega koos peaks olema õlivarras,saad täpselt teada palju peaks paagis õli olema. Mina kasutan 15 w 40 õli hüdra süsteemis, kuna lekkeid on mul palju ja talvel traktorit ei kasuta.

Süsteemi puhastuseks olen mina kasutanud uue õliga läbipesu, lased vana kaka mida eelmine omanik nimetas õliks, niipalju välja kui saad,valad uue õli sisse ja teed tööd näiteks 50 h siis uuesti õlivahetus.
Kui süsteemis on palju kakat, siis soovitan õlipaagi näiteks kas diisli või breakcleaneriga enne õlivahetust puhtaks pesta. Sama võid teha ka pumba ja voolikutega.

Meeles tasub ka pidada keskkonda ja loodust,vana õli ja igasugune õlinäoline kaka katsu ikka kokku koguda ja utiliseerida nii nagu kord ja kohus.

Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta
#5

mulle ütles teadjamees, et T40 hüdro süsteemi EI KÄI hüdraulikaõli. Kuna tegu ei ole traditsioonilise hüdrosüsteemiga.
Kummitihendid, roolivõim jms vajavat määrivat õli, milleks hüdraulikaõli ei kõlba.
Parim, mida kasutada olevat kamzaõli Cool
Vasta
#6

(10-02-2022, 01:59 AM)Olvr40 Kirjutas:  ...
Nimelt on tegemist traktoriga T-40 AM ning esialgu oleks vajalik veidi teavet antud isendi hüdraulikat puudutavate küsimuste suhtes:
...

T-40 on sees  igas nõukaaegses traktoristiõpikus. Soovitan "Ratastraktorid", aga liigub veel ka ."Traktorid T-40 ja T-40 A".  Hangi, loe, järgi! Ja siis küsi neid asju, mis ikka ebaselgeks jäid. Ning loe mõttega läbi siinsed T-40 (paha ei tee ka T-25) teemad. Samuti on igale nõukatehnikaomanikule kohustuslik lugemine 2715 epopöa: https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=62933 .

Õliteemaline (väär)info on näiteks siin pikemalt käsitletud: https://forum.automoto.ee/showthread.php...#pid531602
Vasta
#7

(12-02-2022, 13:45 PM)pannkook Kirjutas:  mulle ütles teadjamees, et T40 hüdro süsteemi EI KÄI hüdraulikaõli. Kuna tegu ei ole traditsioonilise hüdrosüsteemiga.
Kummitihendid, roolivõim jms vajavat määrivat õli, milleks hüdraulikaõli ei kõlba.
Parim, mida kasutada olevat kamzaõli Cool
Lugedes hüdraulikaõli usermanuaali, siis seal on igasugused võimalikud määrivad ja kulumise vastased lisandid, et pikendada kallide mehhanismide tööiga. Võibolla NSVLi aegu see ei kõlvanud, aga hetkel poes müüdavad kõlbavad kõik sinna sisse...
Vasta
#8

Teadjamehi tasub kõige vähem kuulata. Kui hüdro õli ei määriks, siis ei kestaks ükski komponent hüdro süsteemis. Ma pakun, et sellel teadjamehel oli parasjagu just hea hinnaga kamsa õli järel, mida vaja realiseerida.
Vasta
#9

(12-02-2022, 13:45 PM)pannkook Kirjutas:  mulle ütles teadjamees, et T40 hüdro süsteemi EI KÄI hüdraulikaõli. Kuna tegu ei ole traditsioonilise hüdrosüsteemiga.
Kummitihendid, roolivõim jms vajavat määrivat õli, milleks hüdraulikaõli ei kõlba.
Parim, mida kasutada olevat kamzaõli Cool

Minu teada on seal see teema, et õlipumba lekke puhul satuks hüdrosüsteemi õli mootori karterisse.
Sellepärast kasutataksegi seal mootoriõli.
Määrimise võimes hüdraulika õli puhul küll kahtlema ei pea!
Vasta
#10

Ja see on ka ainus teema. Palju meil neid siin on, kes sellise intsidendiga on kokku puutunud?
Vasta
#11

Mitte hüdroõli määrimisomadustes pole probleem vaid õli filtreerimises.
Sotsialistlikku põllumajandust on ju õnnistatud õlifiltritega mis õli puhastamiseks sobivad hammasratta hamba ja killustikukivi püüdmiseks aga mitte näiteks tuulutusest ja voolikute ühendamisel tekkiva peene abrasiivi õlist püüdmiseks.
Paljudele meeldis muidugi sedagi olematut sõela ära võtta.
Tänapäeval pole sellele muidugi mingit õigustust sest igasuguseid filtrielemente on saada ja võimalik on leida omale sobiv lahendus kas torude vahele või originaali asemele.
Vasta
#12

See on väga meeliülendav vaatepilt, kui täispööretel töötava T-40, õli sissevalamissuudme kork traktorist eemaldub ja sellele järgneb joana segu sellest, mis oli hetk tagasi eraldi hüdrosüsteemis ja karteris. (On nähtud ka versiooni, kuidas õlimõõtevarras na**ujeerub eemale). 

Ma arvan, et kui hüdrosüsteemis on puhas hüdroõli ja piloot näeb mis masinaga toimub, ei juhtu midagi, peale pumba ja õli vahetuse. Kui seal paagis ringleb mingi vana fekaal (aga siiski algselt kamazi õli olnud!!), siis on tagajärjed palju halvemad.

Ja nüüd käsi püsti, kes täna veel selle T-40-ga künnab ja harib kümned hektarid põldu, veab kõik puud metsast välja ning suvi läbi pressib teenusena heina, et selliseid intsidente näha võib? Enamus nendest (hobi)traktoritest ju lihtsalt seisavad töötundide mõttes. Pandagu aga korralik õli sisse. Smile

Sama hästi võiks karta, et äkki läheb kepsupolt pooleks. Äkki lähebki? Aga äkki tuleb ainult püksi?  Big Grin
Vasta
#13

(13-02-2022, 15:13 PM)2715 Kirjutas:  Paljudele meeldis muidugi sedagi olematut sõela ära võtta.
Tänapäeval pole sellele muidugi mingit õigustust sest igasuguseid filtrielemente on saada ja võimalik on leida omale sobiv lahendus kas torude vahele või originaali asemele.
Mu isa trakatsist on sõelad välja võetud.
Kas oskate soovitada tagasivoolu voolikute vahele käivat filtrit. Seda oleks kõige lihtsam panna ja oleks vist ka efektiivne.
Vasta
#14

Selline asi näiteks?
Kui liiga suur on ja ära ei mahu võib panna ka väiksema filtri roolivõimendi tagasivoolu.
Ainult roolivõimendi vahele piisab täiesti 1/2 otstega filtrist.
Nagunii ei käi kogu õli läbi filtri vaid enamus läheb möödavooluklapist, kuid käib palju kordi ja lõpuks saab ikka puhtaks.
40 muidugi ruumiga priisata pole ja äkki ehitab mõne filtri paaki sisse ära siit valikust näiteks?
https://flexib.ee/tootekategooria/hudrau...id/page/4/
Vasta
#15

(12-02-2022, 13:45 PM)pannkook Kirjutas:  mulle ütles teadjamees, et T40 hüdro süsteemi EI KÄI hüdraulikaõli. Kuna tegu ei ole traditsioonilise hüdrosüsteemiga.
Kummitihendid, roolivõim jms vajavat määrivat õli, milleks hüdraulikaõli ei kõlba.
Parim, mida kasutada olevat kamzaõli Cool

Ega see teadjamees juhuslikult ei ole Tabivere külje all traktoriremontija Ilmar, kellele igasugune õli küsimus päädib taevani kamza õli kiiduga?
Vasta
#16

tema just Cool
mees paistab teadvat mida teeb?
Vasta
#17

(13-02-2022, 20:17 PM)pannkook Kirjutas:  tema just Cool
mees paistab teadvat mida teeb?

Jah. Teab, mida teeb ja oskused olemas. Aga selles õlisid puudutavas teemas on ta millegipärast ülikinni oma kamazi õli soovitamisega. Olgugi, et tema tehtud mootorid on ju täielikult lahti võetud ja puhastatud. Aga las ta olla, nagu öeldakse tööd peab hoidma. Muidu mees ei saagi nii ruttu jälle mootori remonti tehes nägu naerul vana või noaga klapikambri kaante alt ja mujalt mootorist poolesentimeetrist seda kõige paremat kamazi õli jääki puhtaks lõikuda.
Aga vähemalt on mõtlemist, et kuidas näiteks 150 kilo maksva John Deere roolimäng küll selle mittemääriva õliga toimetab ja sõjavõija T-40-le see kohe mitte ei sobi.
Vasta
#18

(13-02-2022, 20:45 PM)meli666 Kirjutas:  
(13-02-2022, 20:17 PM)pannkook Kirjutas:  tema just Cool
mees paistab teadvat mida teeb?

Jah. Teab, mida teeb ja oskused olemas. Aga selles õlisid puudutavas teemas on ta millegipärast ülikinni oma kamazi õli soovitamisega. Olgugi, et tema tehtud mootorid on ju täielikult lahti võetud ja puhastatud. Aga las ta olla, nagu öeldakse tööd peab hoidma. Muidu mees ei saagi nii ruttu jälle mootori remonti tehes nägu naerul vana või noaga klapikambri kaante alt ja mujalt mootorist poolesentimeetrist seda kõige paremat kamazi õli jääki puhtaks lõikuda.
Aga vähemalt on mõtlemist, et kuidas näiteks 150 kilo maksva John Deere roolimäng küll selle mittemääriva õliga toimetab ja sõjavõija T-40-le see kohe mitte ei sobi.

Korra siis veel...
T40 hüdrosüsteem töötab väga hästi hüdraulika õliga,
aga kuna sellel traktoril on olemas võimalus hüdrosüsteemi õli sattumisel mootori karterisse,
siis kasutatakse ka seal mootori õli.
Teemasse võiks läheneda hoopis selliselt , et hüdraulika õli ei sobi mootorisse!
Vasta
#19

Sõiduautol Ziguli on võimalik, et bensiinipumba riknemisel sattub bensiin karterisse. Ometi ei kasutata seal bensiini asemel mootoriõli mingil imelikul põhjusel.

Tehase soovitus on tõesti kasutada hüdrosüsteemis mootoriõli. Kui spekki lugeda, siis isegi mitte õli vaid ürgset löga, mis on kuumaga vedel kui piss, aga see-eest külmaga kõva kui sült. Tuleb arvestada, et t40 juhendid kirjutati kunagi eelmise sajandi keskpaiku tollel ajal kättesaadavate õlide-määrete pealt ja arvestades, et keskmine ***kk (keskaasia intelligent) uudismaal hooldusega hakkama saaks.

Ilmselt on igati ok kasutada nii mootoris kui hüdros suvalist hinna ja viskoossuse poolest sobivat moodsa aja mootoriõli.
Vasta
#20

Mul näiteks on mõlemal trakal hüdros hüdroõli. Väga stabiilne värk. Töötab külmaga ja kuumaga.
Lisaks on veel russi roolivõimus ka hüdroõli. Annab hommikul märgatava eelise Kamzaga võrreldes.
Mootorid ise käivad Kamassiga.

No ja kui sattub see tilk või kõik see hüdroõli karterisse. 
Vahetad õli ära, remondid pumba ära ja tuld.

Ja nüüd küsiks, et kes teab kedagi kellel on juhtunud, et  lööb hüdroõli mootorisse.
See on nii sama harv juhus kui meteoriidoga vastu pead saada.

Aquila captas non muscas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne