Elektrisignaali muutmine
#1

Mure siis järgmine. Ei jaga ise asjast eriti midagi,nii,et üritan seletada kuidagi. 
2006 a autol vaja tuled teha EU nõuetele vastavaks. Selleks peab paigaldama ühe elektroonilise jubina mis saab oma info pooltule ahelast,et siis selle signaali alusel opereerida tagumise udutule tööd. See pooltule info ongi nii öelda informatiivse eesmärgiga. Ehk kas pooltuli põleb või mitte.

"PARANDUS" Sellest elektroonika plokist läheb siiski ka toide tagumisele udukale. Ehk pooltule juhtmelt läheb toide ka udukale läbi selle elektroonika asja.

Nüüd aga selgus,et mingil põhjusel ei ole seal ajust tuleval pooltule ahelas mitte tavaline vool,vaid impulsid? Ehk kui mootor käivitada ning tuled põlema panna,saab see elektroonika tänu sellele impulsi jamale signaali,et tuled oleks justkui kustus. Sest vahepeal ju pole voolu.
Kas ja kuidas saaksin selle impulsi teha tavaliseks? Et elektroonika saaks pideva signaali. On äkki olemas mingit jubinat(kondekas?) mis siluks need impulsid ära ja saaks vahele panna lihtsalt juhtmele? Tegu siis tavalise 12V elektrisüsteemiga.

Ette tänades juba.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#2

Kas mönes usakate pesas ei taheta infi jagada?
Ma olin durangoga kah purgis omadega ja siis löpuks lasin bjuutis teha, neil mingid lahendused on.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#3

12V pulseeriv --->pooljuhtdiood ---->elektrolüüt kondeka + klemm ---> Siltutud toitepinge mida saad signaalina kuskil sisendis kasutada.

Elektrolüüdi teine jalg maanduse peale. Ilma dioodita see asi ei toimi korralikult hetke situatsioonis.
Vasta
#4

Tuledelülitist saab ju sama signaali kätte?
Vasta
#5

(16-02-2022, 23:14 PM)qwerty009 Kirjutas:  12V pulseeriv --->pooljuhtdiood ---->elektrolüüt kondeka + klemm ---> Siltutud toitepinge

Täpselt seda hakkasin ise kirjutama ja siis avastasin, et juba olemas. See on kõige õigem lihtne vastus konkreetsele küsimusele. Kas antud kaasaegne auto selle lahenduse omaks võtab, teab vanajumal või need beautysellid.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#6

(16-02-2022, 23:21 PM)Roomik Kirjutas:  Tuledelülitist saab ju sama signaali kätte?
Saab jah sama. Pulseeriva asja,kohe kui auto käima keerata.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#7

(16-02-2022, 23:14 PM)qwerty009 Kirjutas:  12V pulseeriv --->pooljuhtdiood ---->elektrolüüt kondeka + klemm ---> Siltutud toitepinge mida saad signaalina kuskil sisendis kasutada.

Elektrolüüdi teine jalg maanduse peale. Ilma dioodita see asi ei toimi korralikult hetke situatsioonis.

Kui nüüd saaks selle sellises moes,et päris ausalt tunnistades elektroonikast kuu kaugusel olev inimene(mina) asja kokku saaks panna. On seal mingid võimsus näitajad kondekal ja pooljuhtdioodil? Mingid markeeringud? 
Tänud juba ette info eest.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#8

Mis ime pirn see on mis pulseeriva vooluga töötab?

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta
#9

(17-02-2022, 00:23 AM)wagoneer Kirjutas:  
(16-02-2022, 23:21 PM)Roomik Kirjutas:  Tuledelülitist saab ju sama signaali kätte?
Saab jah sama. Pulseeriva asja,kohe kui auto käima keerata.
Ma pole kokku puutunud selliste masinatega, kus juhtlülitis kasutatakse moduleeritud pinget, ja ma ei näe sellele ühtegi mõistlikku seletust, seepärast pakkusin.
Vasta
#10

(17-02-2022, 02:57 AM)Roomik Kirjutas:  
(17-02-2022, 00:23 AM)wagoneer Kirjutas:  
(16-02-2022, 23:21 PM)Roomik Kirjutas:  Tuledelülitist saab ju sama signaali kätte?
Saab jah sama. Pulseeriva asja,kohe kui auto käima keerata.
Ma pole kokku puutunud selliste masinatega, kus juhtlülitis kasutatakse moduleeritud pinget, ja ma ei näe sellele ühtegi mõistlikku seletust, seepärast pakkusin.
Jah,aga vot Mopari spetsialistid on nii just teinud. Ja põleb täitsa suvaline pirn seal juhtme otsas. Lihtsalt autovälise lülitamist juhtivale elektroonikale selline asi ei sobi. Küll pidavat olema vanematel liikuritel näiteks väga hea kaameraga filmitud ja LED tulega näha "vilkumine". Seda just eriti siis kui tehasest ei ole LED ette nähtud. Uutel pidavat olema jälle kuidagi ka see ära silutud juba tules endas. Aga see pole see teema hetkel.  Tuiskan Oomi poest läbi päeval. Nüüd tean mida küsida vähemalt  Big Grin  Ja äkki seal kohapeal mõtleb ka vajalikud numbrilised näitajad jubinatele välja. Tänud kaasa mõtlemast.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#11

Dioodi vajaliku võimsuse määrab ära see elektroonikaplokk, mille jaoks seda alaldatud pinget vaja on. Kui see tõesti ainult infot võtab, ja mõnd tarbijat otse ei lülita, siis 1A voolutaluvusega dioodist on rohkem kui küll. Sisendimpulsside sagedus vast ülikõrge ei ole, seega sagedusnõudmisi dioodile ei esita.  Elektrolüütkondensaator ca 2200Mkf x 16V. Mkf siis mikrofarad.
Vasta
#12

(16-02-2022, 23:14 PM)qwerty009 Kirjutas:  12V pulseeriv --->pooljuhtdiood ---->elektrolüüt kondeka + klemm ---> Siltutud toitepinge mida saad signaalina kuskil sisendis kasutada.
Miski takisti võiks ka järjest olla, mis voolu ära piirab. Muidu tühja kondega võib viirukit tulla dioodist või pulsi allikast.
Kuidas tuli ära kustub, fade out? Ma paneksin veel relee vahele ja mõõdaksin konde suuruse välja nii, et pulsiga jaksab veel ca ülejärgmise pulsini kinni hoida.
Vasta
#13

Mis auto see üldse on? Ma olen neid Ameeriklasi päris palju euroks ümber teinud aga sellist jama ei ole küll kohanud et pooltuli impulssidega toidet saab.
Vasta
#14

Autoks 2006 Dodge Charger R/T.
Aga nüüd pean omale tuhka pähe raputama. Sealt elektroonika jubinast läheb toide ka tagumisele udutulele. Ehk pooltule juhtmest saadakse toide ka tagumisele udukale. Nii,et seal ikka on mingi koormus ka. Tagumine udutuli on LED.
Point seal selles,et tagumine udukas tohib süttida vaid siis kui pooltuled sees on. Ja peab kustuma kui pooltuled välja keerad. Samas kui uuesti pooltuled põlema hakkavad ei tohi udukas automaatselt ise tööle hakata enam. Peab eraldi nuppu vajutama.
Ehk kui pooltuli põleb on seal elektroonikas vool olemas ja uduka nuppu vajutades süttib tagumine udukas. Kui tuled maha keeran,kaob ka elektroonikast vool ning udukas kustub. Pooltuled uuesti peale keerates ei hakka udukas enne tööle kui jälle nuppu vajutada.
Seda sisteemi aga USA autodel pole. Või noh,neil pole ka tagumist udukat sealmaal. Aga meil peab olema.
Olen võtnud prooviks juba igast võimalikust ahelast voolu. Ikka sama jama. Otse akult toite võttes pole probleemi ja kõik töötab.

PS! Mu 2008 HHR-il näiteks ka ei ole sellist probleemi. Aga Mopar millegi pärast pidavat sellist asja harrastama. Äkki saab tänu pulseerivale voolule midagi kusagil kokku hoida või väiksemat teha(mõni transistor või midagi sarnast  Big Grin )

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#15

(17-02-2022, 00:58 AM)Laurts Kirjutas:  Mis ime pirn see on mis pulseeriva vooluga töötab?

Laepirn põleb juSmile Kõik hõõgpirnid on muljetavaldava inertsiga ja vilkumist hakkab nägema alla 10 Hz kandis, tundlikumad silmad ka varem. Me ju ei tea, mis sagedusega pulsid teemaalgatajat vaevavad.

Hea teema - poleks arvanudki, et säärast perverssust on tulede võimsuse vähendamiseks kasutatud tehasest.
Vasta
#16

Tavaliselt olen võtnud pooltulest voolu ja läbi lüliti juhtmega taha tavaline 10W pirn udutulele ja kõik toimib. Kui 10W pirn liiga suureks koormuseks jääb siis võib sinna uduka sisse LED pirni panna.
Vasta
#17

Kas selline lüliti ei sobi?
https://www.ebay.com/itm/203043690431
Arvutiga kaks klikki ja peakski TIPMist õige asja kätte saama.

Mopar on üldse huvitav pill. Lähitulede saadetavat pinget saab arvutiga muuta (12-14V). Kaugtuled saab panna päevatulede tarbeks hõõguma.
Vasta
#18

Vahi raibet, ongi juhtimine takistitega läbi CAN liini. https://portal-diagnostov.com/es/2020/04...-diagrams/

Ülaltoodud lülitit ei saa tööle nii lihtsalt, sest tulemoodulis puudub tagumiste udukate väljund. Aga muidu, kui ta sinna füüsiliselt sobib ja olemasolevad funktsioonid jäävad tööle, oleks ta esteetiliselt ideaalne. Funktsionaalsuse poolest oleks lahendus sinna sisse tagumise uduka jaoks aretada lisaks olemasolevale mudrule lihtne mikrolüliti, mis juhib uduka releed.
Nii palju olekseid Smile

Milline see elektroonikajubin on, mida Sa proovid seal kasutada?
Vasta
#19

(17-02-2022, 19:12 PM)Roomik Kirjutas:  Vahi raibet, ongi juhtimine takistitega läbi CAN liini. https://portal-diagnostov.com/es/2020/04...-diagrams/

Ülaltoodud lülitit ei saa tööle nii lihtsalt, sest tulemoodulis puudub tagumiste udukate väljund. Aga muidu, kui ta sinna füüsiliselt sobib ja olemasolevad funktsioonid jäävad tööle, oleks ta esteetiliselt ideaalne. Funktsionaalsuse poolest oleks lahendus sinna sisse tagumise uduka jaoks aretada lisaks olemasolevale mudrule lihtne mikrolüliti, mis juhib uduka releed.
Nii palju olekseid Smile

Milline see elektroonikajubin on, mida Sa proovid seal kasutada?
Teen homme pildi sellest priboorist. Mopari värk jah. Miks seda impulsi jama vaja on reaalselt?  Hetkel olen niipalju targemaks saanud,et üldiselt pannakse selle priboori + ja - vahele lihtsalt kondekas. Ja pidi asja ära lahendama. Selgusetu on veel see,et kui suur see kondekas peaks olema. Mainiti,et rohkem kui 12V? mis iganes see ka tähendaks.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#20

See on seesama mida eile siia kirjutasime, diood takistab lihtsalt alalispinge impulsi osakonda tagasivalgumise. Nii lihtne ongi.

EDIT: kui sa paned CAN signaalile ilma dioodita kondeka peale, siis ei oska mitte keegi ära arvata kuda ülejäänud osa toimib.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne