Elektriauto laadimine
#1

Hakkas huvitama, kuidas saaks laetud nii pistikhübriidi, kui ka päris 100% akudel töötava "Akutrelli" koduste vahenditega ehk laadimisjaama paigaldamata?
Kas on mingi pistiku standard, mis sobib eestis levinud elektriautodele või on igalühel oma laadija ning peakski panustama, et igal masinal on oma adapter ühendumaks tavalise 400V 3x16A/32/64A pesaga? Kui kiire laadimise asemel rõhuda universaalsusele, siis mis pesa seinale panna?

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#2

Üldiselt soovitaks lõustaraamatu elektriautode gruppi sirvida, seal kõige päevakohasem info kuna koondab suure hulga kasutajaid Eestis. Kuigi üldiselt peaks Type2 olema kõige levinum kodulaadijatel hetkel, siis tuleb auto mudelit natuke ikka silmas pidada. Kui Type2 iseenesest toetab 3 faasi, siis aga kõik autod seda ei toeta. Näiteks Nissan Leafil on (autosse sisse ehitatud) 1-faasiline laadija, mis maksimaalse võimsuse saavutamiseks vajab 32A kaitset. Kui kodus on olemas 3 faasi, aga peakaitse vähem kui 32A, siis selleks, et Leafiga maksimaalset laadimisvõimsust kätte saada, on olemas sellised laadijad, mille sisend on 3F, aga välja annab üle Type2 juhtme Leafi jaoks sobiva 1F-32A.
Vasta
#3

Kuni 16 A saad tavalisest pistikupesast. Selle vist saab iga elektriautoostja vaikimisi kaasa.

Kui tahad rohkem, siis läheb juba huvitavaks, kuna kaks konkureerivat standardit on kasutusel autoti. Nii CCS kui CHaDeMo on kasutusel, mõlemale on omad "koolkonnad". Teoorias võiks CHaDeMo olla tulevikukindlam: https://www.chademo.com/about-us/what-is-chademo/. Aga CCS on omad kindlad pooldajad: https://en.wikipedia.org/wiki/Combined_Charging_System. Ning nagu ülalpool õigesti kirjas, on CCS Type2 vist kõige levinum.


Opelil on ilus värviline leht erinevate variantide kohta:
https://www.opel.ee/simply-electric/laad...I4QAvD_BwE

Sarnasel viisil näikse ka teised pakkuma kiiremat laadimist.
Vasta
#4

Andmeid ei ole kohe võtta, aga tean, et hiina laadija  mis oli originaalist 6 korda odavam sai ilusti auto laadimisega hakkama. Ei peagi olema hyperspets kontakt koduseinal, sest eks nutilaadijad on sama kiire arenguga kui autod.
Vasta
#5

Enamus Hiina odavast kaubast on tehtud kohusetundlikult tootja spetsifikatsioonide kohaselt kvaliteetsest materjalist.

Aga mitte kõik...

Big Grin
Vasta
#6

Laadija ise on ehitatud autosse sisse jah. Ja see karp seina peal on vist heal juhul kõigest kontaktor, mis mingil määral autoga suhtleb. Vingematel on ka teatav nutikus sisse ehitatud kellaaegade ja börsihindade ning isegi koduse elektritarbimise jälgimiseks. Type2 juhe on aga sisuliselt tavaline 3F kaabel. Missuguseid turvafunktsioone see karbike sisaldab, ei oska öelda. Ja kas hiina karbike neid samu funktsioone omab? No vaevalt. Mina oma auto peal pigem ei julgeks proovida. Küll aga on selle karbikese puhul tegu juba natuke keerulisema elektroonikaga juhul kui võtta eelpool kirjeldatud 3F -> 1F teha oskav aparaat, et ühte faasi üle ei koormaks. Näiteks Nissan Leafi jaoks.

CCS puhul on tegu Type2 edasiarendusega, millel on lisaks vahelduvvoolu kontaktidele ka kaks suurt alalisvoolu kontakti. Sel juhul ei kasutata enam auto pardal olevat laadijat vaid välist (kiir)laadijat ja autosse läheb juba otse sobilik alalisvool.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne